Synnyttäneet --40+++

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja maria75
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Siis kiiinteitä? Voisinko mäkin antaa vauvalle jo niitä, kun neuvolassa sanoivat, että 3kk iässä mahd. velliä...En taida uskaltaa :) ;)

Joo älä anna vielä. Toi mun taapero on vaan niin tosi nopea käänteissään ja "syöttää" mieluusti vauvalle omia ruokiaan aina kun siihen on pienikin mahdollisuus. Ei tyttö oikeasti ole kiinteitä saanut muuta kuin mitä veli on ehtinyt maistattaa.:wink

Kiitos ja kiitos tiedoista! Eli varmaan sit ihan normaalia nää mun tuntemukset. Rauhoitti kyllä. Tarkoitat tolla kk mitä? Sitä katetria?

Hitto, meillä ei oo mitään hajuu vielä nimestä! Perskutarallaa! Kohta napataan joku ville ku ei muuta keksitä...:dead:

KK=kestokatetri, tulee nää työtermit vähän automaattisesti enkä aina tajua niitä avata..

Ja kaikenlaisia kummallisia tuntemuksia voi tulla vkoja synnytyksen jälkeen, kun sisäelimet palautuu omille paikoilleen..Mut jos rakkovaiva jatkuu niin siitä kannattaa ehdottomasti sanoa th nlassa, mutta uskon et sullakin rakko palautuu ihan normaaliksi tässä lähiaikoina.

Kiitos ja kiitos tiedoista! Eli varmaan sit ihan normaalia nää mun tuntemukset. Rauhoitti kyllä. Tarkoitat tolla kk mitä? Sitä katetria?

Hitto, meillä ei oo mitään hajuu vielä nimestä! Perskutarallaa! Kohta napataan joku ville ku ei muuta keksitä...:dead:
Ettikää joku kalenteria lyhyempi lista mistä valita niin helpottaa. Meillä mies halusi ei erikoisen nimen joka on suht yleinen ja suomalainen. Mä halusin nimen joka on sekä suomalainen että toimii myös ulkomailla. Nappasin sitten netistä jonkun top 50 lasten nimet joltain lähivuodelta ja löysin nimen sieltä. Ehdotin miehelle ja hyväksyi sen kun sopi sen kriteereihin ja kuullosti hyvältä myös meidän sukunimen kanssa. Toisen nimen tyttö sai isoäidin isoäidiltä. Sekin rimmas muiden nimien kanssa hyvin yhteen.

Meiän poika tosiaan nukkuu vielä vauvanpesässä meidän välissä. Eikä ole ollut seksielämää, kun ei meillä ole mitään ehkäisyäkään. Kondomilla varmaan mentäisiin, jos seksiä harrastettaisiin. Kai tässä jossain vaiheessa pitäisi alkaa harrastaa seksiäkin. Pitäisi siirtää poika sitä varten pinnasänkyyn, että vanhemmat saisi harrastaa seksiä. Muuten kyllä tykkään, että vauvanpesä on ollut kätevä ja toimiva ratkaisu.

Moi taas! :) Kysyn samaa asiaa, kun aiemminkin; mitenkä teillä vatsan toiminta sektion jälkeen?? Onko ollut ihan entisensä, vai erilainen?:rolleyes:

Mulla toi vatsa yhä aika kuralla ja synnytyksestä yli 2kk...:wideyed:

Muoks: että vain aamuisin on kuralla ja kova veskihätä, kun herää

Last edited by a moderator:
Meiän poika tosiaan nukkuu vielä vauvanpesässä meidän välissä. Eikä ole ollut seksielämää, kun ei meillä ole mitään ehkäisyäkään. Kondomilla varmaan mentäisiin, jos seksiä harrastettaisiin. Kai tässä jossain vaiheessa pitäisi alkaa harrastaa seksiäkin. Pitäisi siirtää poika sitä varten pinnasänkyyn, että vanhemmat saisi harrastaa seksiä. Muuten kyllä tykkään, että vauvanpesä on ollut kätevä ja toimiva ratkaisu.

Maria75 :) Mä oon kanssa sitä mieltä, että lapsi siirrettävä omaan sänkyyn, mikäli seksiä harrastaa.. :farthuhh, muutoinkin vaikeaa kun vauva on samassa sängyssä...:wacky:
:angel13

Siis kiiinteitä? Voisinko mäkin antaa vauvalle jo niitä, kun neuvolassa sanoivat, että 3kk iässä mahd. velliä...En taida uskaltaa :) ;)

Ilmeisesti tähtipölyn isompi lapsi on vähän maistattanut salaa vauvalle noita kiinteitä? :grin Näin mä käsitin.

Mä niitä vellejä yritin kolmen kuukauden iässä mutta ei ollut poika vielä valmis tai sitten on allerginen kun sai iho- ja mahaoireita. Totesin että parempi odottaa vielä ja kysyä lääkärin mielipidettä 4 kuukautisneuvolassa (ensi viikolla). Mieluummin kannattaa odottaa vielä. Eikö suositus ole maisteluannokset 4 kkn ikäisenä? Ennen taidettiin suositella ihan 6 kkn täysimetystä?

Ilmeisesti tähtipölyn isompi lapsi on vähän maistattanut salaa vauvalle noita kiinteitä? :grin Näin mä käsitin.

Mä niitä vellejä yritin kolmen kuukauden iässä mutta ei ollut poika vielä valmis tai sitten on allerginen kun sai iho- ja mahaoireita. Totesin että parempi odottaa vielä ja kysyä lääkärin mielipidettä 4 kuukautisneuvolassa (ensi viikolla). Mieluummin kannattaa odottaa vielä. Eikö suositus ole maisteluannokset 4 kkn ikäisenä? Ennen taidettiin suositella ihan 6 kkn täysimetystä?

Joo, just noin- isompi syöttää salaa vauvaa.:)

Maisteluannoksilla aloitetaan 4kk iässä 1-2 teelusikallista kerrallaan kasvis- ja hedelmäsoseita.

Marituuuli :) Mä haluaisin aloittaa pojalle vellin 3kk iässä, koska hänellä on jatkuvasti kova nälkä, eikä tahdo pysyä poissa millään pelkällä maidolla... Oliko teillä sama?

Ootteko muut käyneet jumpassa vauvan kanssa?:rolleyes:

Me ollaan mielenkiinnolla menossa elokuussa vauvajumppaan, joka on 2-4kk ikäisille vauvoille:happy:

Jospa siinä äitikin saisi jumppaohjeita vauvan ohella:wink

Mä olen ajatellut mennä elokuussa alkavaan äiti-vauva jumppaan. Tulee hyvä lisä vaunulenkkeilyyn!

Meillä esikoinen 3v on myös innokas "hoitamaan" vauvaa. Ei ole mitään ruokia syöttänyt, mutta muutaman kerran on mua nopeammin huomannut, jos vauvalta on tutti pudonnut. Sitten hän säntää laittamaan tutin takas vauvan suuhun. Ei siinä muuten mitään, mutta usein ottaa siitä tuttiosasta kiinni likaisilla pienillä sormillaan ja tunkee tutin vauvan kitaan niin vauhdilla, että se menee sinne melkein kokonaan, niitä reunaosia myöten... Enkä tosiaan tiedä, mitä kaikkea hiekkaa ja multaa on sormien mukana myös mennyt... Mutta ihan hyvinvoivalta tuo vauva vaikuttaa :) silmät suurina vaan katselee isoveljen touhuja.

Meillä vauva siis 9 vkoa, ja seksiä ei ole vieläkään ollut. Mulla tuli synnytyksessä se aika iso repeämä, sen paraneminen kesti aikansa. Myös jälkivuoto jatkui mulla useita viikkoja. Nyt pari viikkoa on tuntunut siltä, että voisi seksiäkin kokeilla, mutta nyt sitten taas ei vaan ole ollut tilaisuutta! Yöllä meilläkin minä nukun vauvan kanssa, ja viikonloppuna lapset ei ole kertaakaan olleet päiväunilla yhtä aikaa. Tuntuu myös vähän oudolta ajatukselta viedä lapset hoitoon vaan sitä varten. No, ehkä sekin vaihtoehto alkaa houkuttaa, jos muuten ei kohta tule tilaisuutta.
.

Moi taas! :) Kysyn samaa asiaa, kun aiemminkin; mitenkä teillä vatsan toiminta sektion jälkeen?? Onko ollut ihan entisensä, vai erilainen?:rolleyes:

Mulla toi vatsa yhä aika kuralla ja synnytyksestä yli 2kk...:wideyed:

Muoks: että vain aamuisin on kuralla ja kova veskihätä, kun herää
Ei mulla ainakaan normaali. Löysähköä kans. 2vk sektiosta. Kipulääkkeet oon nyt jättäny. Otan vaan tarvittaessa.

Mites sektiolaiset teidän vuodot? Kun kotiuduin niin tuli vähän vaan rusehtavaa mutta nyt on muutaman päivän tullu kirkasta verta. Onko normia? Melkeen kun menkat olis mutta hippasen niukemmat....

Tuosta nimiasiasta....meillä on etunimet selvät ja ne oli pitkään. Meil on molemmilla harvinaiset sukunimet ja mies haluais omansa vauvalle. Kauheesti ei oo tästä keskusteltu mutta nyt nostin asian pöydälle ja sanoin että jos se saiskin mun sukunimen....en saanut vastausta tähän...jos lakialoite olis jo läpi menny niin meidän vauva sais molempien väliviivalla. Ois ratkaisu tähän.

Ei mulla ainakaan normaali. Löysähköä kans. 2vk sektiosta. Kipulääkkeet oon nyt jättäny. Otan vaan tarvittaessa.

Mites sektiolaiset teidän vuodot? Kun kotiuduin niin tuli vähän vaan rusehtavaa mutta nyt on muutaman päivän tullu kirkasta verta. Onko normia? Melkeen kun menkat olis mutta hippasen niukemmat....
Mulla kesti sellanen selvä vuoto kolme viikkoa ja sitten vielä rusehtavaa limaa vielä toiset kolme. Vuotohan voi vaihdella niin että välillä jopa loppuu ja alkaa uudelleen. Tietysti voimakas verinen vuoto ei ole alkupäivien jälkeen normaalia. TH sanoi et toi kolme viikkoa on aikas normi tolle runsaammalle vuodolle ja tuhrua tulee sitten toisilla pitempäänkin. Hiton ärsyttävää oli joka tapauksessa tollanen 1,5kk menkat. Eli sektion takia ei pääse yhtään helpommalla vaikka voikin olla suht varma että istukka ym on poistettu kunnolla eikä riekaleita oo jääny. Mutta samalla tavalla se istukan "irtoamishaava" jokaisella on ja sen paraneminen on yksilöllistä.

Marituuuli :) Mä haluaisin aloittaa pojalle vellin 3kk iässä, koska hänellä on jatkuvasti kova nälkä, eikä tahdo pysyä poissa millään pelkällä maidolla... Oliko teillä sama?

Just sen takia mäkin olisin halunnut aloittaa vellit kun poika syö niin usein.. päivällä parin tunnin välein ellei useammin.. Öisin on sentään nyt nukkunut 4-6 tunnin pätkiäkin. Ja poika siis nyt melkein 4 kk.

Nytkin tuossa taas kitisee.. yritän syödä aamupalaa mutta ei.. kun herran mielestä on taas hänen vuoronsa. :rolleyes:

Mulla kesti vuoto sektion jälkeen kuutisen viikkoa. :dead: Ei kunnon vuotoa mutta sellasta pientä kuitenkin. Sitten aika pian aloitin minipillerit, eka kuukausi meni vuotamatta mutta toisen kuukauden vuosin reilusti ihan koko ajan. :banghead: Sitten suostuivat laittamaan hormonikierukan joka auttoi ja vuodot loppui kolmessa päivässä. :smug: Olen tosi tyytyväinen siihen! Toivottavasti näin pysyykin taas seuraavat viisi vuotta.

Mulla samajuttu. On tullu yks tippa per päivä vikat viis pvää. Eilen alkoi kans kirkas verinen vuoto. Piti oikeen laittaa side. Ne sanoi, et voi tauota ja sit alkaa uudestaan.

Mä unohdin särkylääkkeet, ni illalla alko kirvelee helvetisti.Paramax auttoi. Buranan jätin toissa ovä veke, se pissalekuri sanoi et joskus sekin aiheuttaa nipistelyä ja ettei oo imetyksessä hyvä.

Sirpako kyseli mistä vauvalle kapalo? Törmäsin Huuto.netissä tällaiseen:
http://www.huuto.net/kohteet/vauvan-kapalo-puksk001a0iv00xs-koko-xs/410273392
Lisää löytyy eri väreissä myös kun kirjoittaa hakuun vauvan kapalo.

Mulla etsinnässä rintareppu/kantoreppu ennen muuttoa. Mieskin lähdössä kotimaahansa kuukaudeksi joten luulen että sille tulee käyttöä.. Kokemuksia?

Meillä on käytössä babybjörnin reppu. Ostin esikoiselle ja nyt menossa vauvalla, mä olen tykännyt tosi paljon ja meillä on ihan ehdoton kun tyttö ei juurikaan hereillä ollessaan viihdy vaunuissa. Muutenkin olen tykännyt repun helppoudesta, se on mukava päällä ja saan kädet vapaiksi, mieskin on tykännyt käyttää sitä.

Meillä on Manducan reppu. Se on tosi hyvä myös, ergonominen ja turvallisen oloinen ja paljon säätövaraa. Huono puoli on se, että siinä saa vauvan vaan kasvot rintaan päin (joissain muissa merkeissä saa myös kasvot menosuuntaan). Lisäksi se on niin tukevaa, paksua tekoa, että vie aika paljon tilaa, jos sen vaan haluaa ottaa mukaan vaunujen lisäksi varmuuden vuoksi.

Sitten mulla on vielä sellainen ongelma, että en jotenkin itse osaa olla rennosti, kun vauva rintarepuissa. Pelkään ihan hulluna, että kompastun ja kaadun vauvan päälle, joten kävelen koko ajan keskittyneesti ja ylivarovasti. Lisäksi tekee mieli kuitenkin koko ajan pitää varmuuden vuoksi repusta kaksin käsin kiinni, ettei vauva vaan putoa, jos joku hihna pettäisi (erittäin epätodennäköistä että niin kävisi, ja vaikka pettäisi, niin vauvahan ei putoaisi, koska on monen hihnan varassa eikä vaan yhden... Mutta nää on näitä mun ihme pelkoja...).

Vauva kuitenkin tuntuu viihtyvän repussa ihan hyvin, eli täytyy varmaan vaan itse treenata enemmän repun kanssa olemista!

Takaisin