Synnyttäneet --40+++

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja maria75
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kuinka vanha sun vauva olikaan? Ja kauanko meinaat pitää yöt vieressä?

Mä ajattelin kans ens yönä syötön jälkeen siirtää mun viereen vauvapesässä, jos ei nukahda omaan sänkyynsä. Sille tulee usein hikka syönnin jälkeen ja herää sit siihen.

Poika nyt 2,5kk. En ole muuten tullut ajatelleeksi että mihin saakka vieressä yöt. Luulen että mennään tilanteen mukaan. Periaatteessa voisin hyvin kokeilla nukuttaa ekaan syöttöön omassa sängyssä, kun se on ruvennu olemaan viimeaikoina vasta neljän maissa yöllä. Toisaalta kun se vieressänukkuminen ei haittaa niin helppo syöttää vaan eikä tarvitse nousta. Tai sit nukkuu just hyvin, kun aistii äitin ja isän läheisyyden. Tiedä sitten.
Ja seksielämääkin on. Aika nopeesti toivuin synnytyksestä. Vieressä nukuttaminen ei niinkään vaikuta, ennemmin nyt mökkielämä kesällä, kun pienet tilat ja isommat lapset samassa huoneessa tai sit muita nukkumisjärjestelyjä. Nyt toisella mökillä mies lapsensa kanssa nukkuu kokonaan eri rakennuksessa, kun emme vain mahdu tähän pikkumökkiin kaikki.

Nii, mites se teidän seksielämä? Ootteko aloitellu...? Mulla on haava vielä kipee. Äijä kyl alkaa oleen selässä kiinni, pitää varmaan komentaa se tumpulle.

Pissatulehdus oli muuten neg. Lekuri sanoi, et soittaa osastolle, jos tuntuu ettei rakko tyhjene.

Eipä oo vielä hiplailua pitemmälle päästy :rolleyes: Ei oo paljon napannu vielä ja paikat muistuttaa tosiaankin imettämisen takia lähinnä saharaa. Viime perjantaina oli jälkitarkastus ja kaikki ok joten estettä ei sinänsä ole. Sunnuntaina oli vauvajuhlat ja sain joltain flunssan joka on nyt tarttumassa vauvaankin :sad001 joten ukko saa varmaan ootella vieläkin onneaan o_O

Mulla on myös ollu sektion jälkee nipistyksiä /omituisia fiiliksiä kun rakko on tyhjentyny. On nyt 2 kk vähitellen poistuneet. Oon laittanu sen piikkiin et sisuskalut hakee takaisin omille paikoilleen kun muita tulehdusoireita ei ole. Lisäksi aina on mahdollista että tulee kiinnikkeitä jotka aiheuttaa sit loppuelämän kipuja :eek: Noista kiinnikkeistä ei muuten puhuttu sairaalalla mitään vaikka ne voi olla vittumainen vaiva loppu elämän jos niitä tulee huonoihin paikkoihin. Jotkut on jotunu korjausleikkauksiinkin.

Mä oon kans odotellut hirveitä skeidalasteja rotan jälkeen, mutta ei, nytpä tosiaan vaikuttaa juuri siltä, että mitään ei tule ja tyttö vääntelehtii kipeää mahaansa... Kurjuuksien kurjuus...

Meidän pojan serkulla oli rotasta tullut 8päivää kestävä ummetus ja sitten, kum kakka tuli, oli ollut oudon väristä harmahtavaa:eek: Tämä siis joku vuosi sitten..

Meidän tyttö sai ekan rota rokotteen viime ti ja nyt kauhulla odotan mitä tuleman pitää vai päästäiskö tämänkin lapsen kohdalla yhtä helpolla kuin edellisen.:rolleyes:
Oliko täällä ketään, kenen vauvalle ei ole tullut rotasta isompia vaivoja?

Tähtipölyä :) Meidän pojalle ei sen "isompia" vaivoja tullut, aika pientä ollut toistaiseksi. Kauhulla ajattelen tehostetta, jos siitä tulee jotain enemmän.

Nii, mites se teidän seksielämä? Ootteko aloitellu...? Mulla on haava vielä kipee. Äijä kyl alkaa oleen selässä kiinni, pitää varmaan komentaa se tumpulle.

Pissatulehdus oli muuten neg. Lekuri sanoi, et soittaa osastolle, jos tuntuu ettei rakko tyhjene.

Hehh :) Meillä miestä ei vielä kiinnosta, halailee vaan vauvaa toistaiseksi..

Eipä oo vielä hiplailua pitemmälle päästy :rolleyes: Ei oo paljon napannu vielä ja paikat muistuttaa tosiaankin imettämisen takia lähinnä saharaa. Viime perjantaina oli jälkitarkastus ja kaikki ok joten estettä ei sinänsä ole. Sunnuntaina oli vauvajuhlat ja sain joltain flunssan joka on nyt tarttumassa vauvaankin :sad001 joten ukko saa varmaan ootella vieläkin onneaan o_O

Mulla on myös ollu sektion jälkee nipistyksiä /omituisia fiiliksiä kun rakko on tyhjentyny. On nyt 2 kk vähitellen poistuneet. Oon laittanu sen piikkiin et sisuskalut hakee takaisin omille paikoilleen kun muita tulehdusoireita ei ole. Lisäksi aina on mahdollista että tulee kiinnikkeitä jotka aiheuttaa sit loppuelämän kipuja :eek: Noista kiinnikkeistä ei muuten puhuttu sairaalalla mitään vaikka ne voi olla vittumainen vaiva loppu elämän jos niitä tulee huonoihin paikkoihin. Jotkut on jotunu korjausleikkauksiinkin.

Leikkauksen jälkeen voi mennä pitkäkin aika et esim tunto haavan ympärille palautuu ja voi tuntua vuosia inhottavalta jos siihen koskee, ne o täysin vaarattomia mut inhottavia. Rakko voi katetroinnin jälkeen tuntua omituiselta ja voi tuntua ettei se kunnolla tyhjene, siksi olisikin hyvä et kk saa pois mahd pian, mitä pidempään se siellä on, sen suuremmalla todnäk rakko laiskistuu ja palautuminen kestää sit pidempään. Mut yleensä palautuu sit itekseen terveellä aikuisella.

Niitä kiinnikkeitä voi tosiaankin tulla, mutta aika harvinaisia on sellaset mitkä kiusaa koko lopun ikää tai että joudutaan korjausleikkauksiin. Toki myös niitäkin tehdään. Leikkauksesta toipuminen on niin kovin yksilöllistä ja kestää aina jokusen tovin.Tsemppiä toipumiseen, se on sit itselläkin edessä 3vkon kuluttua!

Mä ostin Sirpa jostain kirpparilta sellasen ihan tarkoitukseen tehdyn kapalon, missä jalat laitetaan pussiin, kädet kumpikin omiin taskuihinsa ja sit koko paketti kiinni tarroilla rinnan päältä niin ettei pääse huitomaan. Merkki taitaa olla Ergobaby. Omaa kokemusta siitä ei sattuneesta syystä ole mut myyjä kehui maasta taivaisiin että heillä se oli rauhottanut yöt niin sorruin sit ostamaan varalle kun ei paljoo maksanut. Varmasti kyllä joku liina ajaa saman asian mut toi vaikutti helpolta käyttää ja on tosi söpö.

En tajua mikä tuota poikaa nyt vaivaa. Hirveän levoton ja meidän pitäisi pitää hirveää sirkusta pojalle koko ajan että sillä on hauskaa eikä tylsää. :wtf: Jos yritän istua pojan kanssa sohvalle rauhassa niin alkaa venkoilemaan sylissä ja parkumaan. Kuin käsittäisi että äiti yrittää saada rauhoittumaan ja nukkumaan.. Saati sitten jos otan sohvalla syöttöasennon ja yritän antaa maitoa jos vaikka on nälkä ja rauhoittuisi niin kamala kiukkuhuuto.. En varmasti ota maitoa ja nuku! :hilarious: Tämä siis usein varsinkin iltaisin. Sitten kantelen vähän aikaa pystyasennossa sylissä tai mies yrittää viihdyttää, 5-10 min ja kokeilen maitoa uudestaan.. ja se kelpaakin ja siihen poika nukahtaa. :wideyed: Varsinainen tuuliviiri.. Onko nyt sitten sellainen kausi että poika ei vaan haluaisi nukkua vaan oppia kaikkea uutta ja katsella ja kuunnella kaikkea? Äänensä on ainakin nyt löytänyt ja mökää eli juttelee välillä tosi kovasti. Mutta todella rasittavaa kun välillä ei ole missään hyvä ja varsinkaan paikoilleen emme saisi poika sylissä istua.. koko ajan pitäisi keksiä jotain uutta ja pelleillä pojalle. :dead: *väsynyt olemaan pelle* Leikkimatollakaan ei nyt taas kauan viihdy.

Marituuli :) : meillä oli tuon tyyppistä käytöstä jonkun aikaa ummetuksen aikana, poikaa piti yrittää viihdyttää. Ja hänellä oli kiinnostus katsella joka paikkaan, lamppuja, tauluja ja peilistä itseään. Kakan tultua rauhottui omaksi itsekseen, oli selvästi helpottunut ja rauhallinen :)

Meidän tyttö sai ekan rota rokotteen viime ti ja nyt kauhulla odotan mitä tuleman pitää vai päästäiskö tämänkin lapsen kohdalla yhtä helpolla kuin edellisen.:rolleyes:
Oliko täällä ketään, kenen vauvalle ei ole tullut rotasta isompia vaivoja?
Meillä ei rotasta tullut juurikaan vaivoja. Kolmantena päivänä vatsa piti hiukan hereillä muttei vaikuttanut yöuniin.

Mä ostin Sirpa jostain kirpparilta sellasen ihan tarkoitukseen tehdyn kapalon, missä jalat laitetaan pussiin, kädet kumpikin omiin taskuihinsa ja sit koko paketti kiinni tarroilla rinnan päältä niin ettei pääse huitomaan. Merkki taitaa olla Ergobaby. Omaa kokemusta siitä ei sattuneesta syystä ole mut myyjä kehui maasta taivaisiin että heillä se oli rauhottanut yöt niin sorruin sit ostamaan varalle kun ei paljoo maksanut. Varmasti kyllä joku liina ajaa saman asian mut toi vaikutti helpolta käyttää ja on tosi söpö.
Mä tilasin nyt 120x120 harsoliinoja tohon kapalointiin. Lastentarvikkeessa oli aika paljonki vaihtoehtoja ja vähän paksumpia harsoja kapalointiin. Tilasin myös vaipparoskiksen ja niitä kasetteja. Viel kakka ei haise, mut eiköhän se päivä koita...:nailbiting::bag:

Lettuhei, ihan varmasti oli hyvä ostos, jos vaan otat käyttöön.

Hyvä vinkki toi, et ottaa rintarepun mukaan ku on vaunuttelemassa! Ja aatteleppa ite, et ku heräät "sängystäs" ni kukaan ei tuu sua nostaa pois :spitoutdummy:.
Joo, oltiin Särkänniemessä toissapäivänä 6 tuntia ja rintareppu oli kyllä pelastus. Vauva nukkui aamupäivällä vaunukopassa ehkä 15min, iltapäivällä reilun tunnin. Iltapäivällä suostui hereillä ollessaan pötköttelemään vaunukopassa, mutta aamupäivällä/päivällä ei. Rintarepussa viihtyi tosi hyvin, ei yhtään vääntelehtinyt, kitissyt tms. Laitoin nyt ekaa kertaa kasvot menosuuntaan, viihtyi niin päin paljon paremmin (ohjeissa lukee et 5kk iässä voi laittaa noin päin) ja tykkäsi katella ympärilleen. Pitääpä muistaa jatkossakin ottaa toi kantoreppu mukaan.

Muokattu viimeksi:
Leikkauksen jälkeen voi mennä pitkäkin aika et esim tunto haavan ympärille palautuu ja voi tuntua vuosia inhottavalta jos siihen koskee, ne o täysin vaarattomia mut inhottavia. Rakko voi katetroinnin jälkeen tuntua omituiselta ja voi tuntua ettei se kunnolla tyhjene, siksi olisikin hyvä et kk saa pois mahd pian, mitä pidempään se siellä on, sen suuremmalla todnäk rakko laiskistuu ja palautuminen kestää sit pidempään. Mut yleensä palautuu sit itekseen terveellä aikuisella.

Niitä kiinnikkeitä voi tosiaankin tulla, mutta aika harvinaisia on sellaset mitkä kiusaa koko lopun ikää tai että joudutaan korjausleikkauksiin. Toki myös niitäkin tehdään. Leikkauksesta toipuminen on niin kovin yksilöllistä ja kestää aina jokusen tovin.Tsemppiä toipumiseen, se on sit itselläkin edessä 3vkon kuluttua!
Kiitos ja kiitos tiedoista! Eli varmaan sit ihan normaalia nää mun tuntemukset. Rauhoitti kyllä. Tarkoitat tolla kk mitä? Sitä katetria?

Hitto, meillä ei oo mitään hajuu vielä nimestä! Perskutarallaa! Kohta napataan joku ville ku ei muuta keksitä...:dead:

Meillä maistellaan jo kiinteitä, tyttö 2kk on kokeillut vesimelonia, leipää, kurkkua ja lehmän maitoa.:laughing002
Olen tällä viikolla saanut isoveljen kiinni, kun hän on "hoitanut" siskoa, että poju on nopea, selän kun käännän, niin johan on siskossa kiinni. Onneksi ei ole tullut mitään vatsaoireita tai näppylöitä noista maisteluista.:)

Kiitos ja kiitos tiedoista! Eli varmaan sit ihan normaalia nää mun tuntemukset. Rauhoitti kyllä. Tarkoitat tolla kk mitä? Sitä katetria?

Hitto, meillä ei oo mitään hajuu vielä nimestä! Perskutarallaa! Kohta napataan joku ville ku ei muuta keksitä...:dead:

Eikö sulla ole ollut mitään vauva nimeä edes silloin kun olit pieni? Monilla tytöillähän on sellainen.
Villehän on ihan kiva nimi.:wink

Ei oo vielä saatu tehosteita. Elokuun alussa on neuvola. Meillä meni rokotusaikataulu vähän sekaisin kun en halunnut ottaa sitä just ennen ristiäisiä.

Sikuriini :)

Me saadaan jo kolmen viikon päästä tehostekin, poika sai ekan rotan 2viikkoa etuajassa, eli 1,5kk iässä.

Minkä ikäinen teidän vauva olikaan?

Sirpa :) : mekin pyöriteltiin viikko kausia nimiä ville, kalle....tyyliin kaikki nimipäivät läpi.... viime hetkellä oli epävarmaa kahden nimen väliltä kumpi annetaan:shy: Mies sanoi, että päätä sä nimi...no mä pistin paperiin sitten 5min ennen papin tuloa!!:joyful:

Että kyllä sitä nimeä pyöriteltiin...:banghead:
Mulla oli alustavasti nimi mielessä ennen syntymää, mutta poika ei näyttänyt yhtään siltä....:hungover: Mä ajattelin antaa sit sen perusteella, että mistä hän aikuisena miehenä pitäisi ja olisi lisäksi sopivan kansainvälinen:wink

Meillä maistellaan jo kiinteitä, tyttö 2kk on kokeillut vesimelonia, leipää, kurkkua ja lehmän maitoa.:laughing002
Olen tällä viikolla saanut isoveljen kiinni, kun hän on "hoitanut" siskoa, että poju on nopea, selän kun käännän, niin johan on siskossa kiinni. Onneksi ei ole tullut mitään vatsaoireita tai näppylöitä noista maisteluista.:)

Siis kiiinteitä? Voisinko mäkin antaa vauvalle jo niitä, kun neuvolassa sanoivat, että 3kk iässä mahd. velliä...En taida uskaltaa :) ;)

Last edited by a moderator:
Takaisin