Synnyttäneet --40+++

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja maria75
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kauhistuttaako ketään töihin paluu?:rolleyes:

Oon jo ihan vähän "kauhistunut", koska vaaditaan paljon. Ensinnäkään en muista monistakaan firman ohjelmistoista, että miten niitä käytettiinkään ja on satavarmasti tullut päivityksiä tässä välissä. Vaativinta on meidän asiakkaiden mm. Wärtsilä, Metso, Neste, Kone, Andritz.. näiden omat ohjelmistot, joita mun pitää osata handlata. Näitäkin aina päivitetään. Siis siirtää meidän myynti -ostoksi asiakkaiden omiin järjestelmiin, sekä lukuisat tekniset dokumentoinnit.

Eniten "kauhistuttaa", että 3kk kuluttua oon jo takas töissä, eikä poika osaa vielä oikein mitään:sad001

Luultavasti joudun heti alkuunsa ainakin viikoksi ulkomaille, ehkä Ranskaan, omistajan tehtaalle. Poika ei ole ollut ilman Äitiä ikinä vielä edes yhtä tuntia. Sitten pojan pitäisi pärjätä Isän kanssa monta yötä ja olla päivät hoidossa, koska isi on päivät töissä.

Ajatuksia/kokemuksia?:rolleyes:
Tähti, ehkä kannattaisi vähän harjoitella erossa olemista, jos tuollaisia reissujakin on pakko tehdä.
Minä en palaa töihin vielä aikoihin, mutta pidän ammattitaitoa yllä hoitovapaallakin. Olen niin innostunut työstäni, että seuraan uusinta tutkimustietoa mielelläni.

Saanko kysyä ihan mielenkiinnosta miksi (ilmeisesti yli vuoden ikäinen) lapsesi ei ole koskaan ollut sinusta erossa? Etkö ole tehnyt mitään yksin, ystäviesi tai miehesi kanssa yli vuoteen? Ja jos et, miksi et?

Dolcetti :) Poika on 1v. 1kk. , hän ei ole ollut vielä hoidossa missään. Ei siis erossa Äidistä :) Ei yökylässä :) En ole yksin tehnyt mitään ja ystävät ovat käyneet meillä, poikaa katsomassa. Miehen kanssa oltiin Tenerifffalla 2viikkoa, kun poika oli 8-9kk. Reissu oli tosi loistava ja avartava :)

Miten päätit kysyä tämän tyylistä asiaa?:rolleyes:

Tähti, en ole Dolcetti, mutta jos tiedossa on noin pitkä ero lapsesta pian töiden alkamisen jälkeen, niin lapsen olisi hyvä totutella hiljalleen erossa olemiseen, ensin lyhyitä aikoja ja sitten aikaa pidentäen.

Tähti, ehkä kannattaisi vähän harjoitella erossa olemista, jos tuollaisia reissujakin on pakko tehdä.
Minä en palaa töihin vielä aikoihin, mutta pidän ammattitaitoa yllä hoitovapaallakin. Olen niin innostunut työstäni, että seuraan uusinta tutkimustietoa mielelläni.

Yölento :) Tsemppii!! :)

Pitäis olla erossa, mutta onko se ihan vielä pakollista, poika niin pieni?

Kun menee hoitoon syksyllä, niin viikko käydään harjoittelemassa, ennen aloitusta.

Tähti, en ole Dolcetti, mutta jos tiedossa on noin pitkä ero lapsesta pian töiden alkamisen jälkeen, niin lapsen olisi hyvä totutella hiljalleen erossa olemiseen, ensin lyhyitä aikoja ja sitten aikaa pidentäen.

Yölento :) Ei ole tiedossa, vaan epäilen vahvasti asian olevan niin. Mies kommentoi hetki sitten, ettei usko sitä, että joudun heti ulkomaille, kun sanon imettäväni poikaa :)

Vaikken imetä, se oli hyvä ajatus, koska en haluaisi ihan heti lähteä minnekkään. Ehkä tässä voi pitää puoliaan, se on lapsen etu.

:)

Mulla taitaa tulla yön poissaoloja sinä aikana jo, kun tyttö on vielä kotihoidossa. Pyrin pitämään erot lyhyinä. Esimieheni kysyi matkustusvalmiudesta, ja uskon että työnkuvasta keskustellaan vielä ennen paluutani. En mielellään olisi öitä poissa kotoa kovin usein, mutta taitaa olla "ammatinvalintakysymys" tässä kohtaa. Luulisin, että menee ihan hyvin, kun kuitenkin saa isin turvallisessa hoidossa olla ensimmäiset "erot".

Tähti: kysyin siksi, kun kuulostaa, että olet toiminut tässä asiassa eri tavalla kuin tuntemani ihmiset... ja eri tavalla kuin mitä suositellaan. Itse pidän esimerkiksi tärkeänä, että myös isä/puoliso on kahden kesken lapsen kanssa ja että molemmat vanhemmat saavat omaa aikaa ja aikaa myös kahden kesken. En arvostele tai kritisoi teidän valintojanne, mutta kieltämättä hämmästytti, ettet ole ollut vielä tuntiakaan erossa lapsestasi :)

Tähti: kysyin siksi, kun kuulostaa, että olet toiminut tässä asiassa eri tavalla kuin tuntemani ihmiset... ja eri tavalla kuin mitä suositellaan. Itse pidän esimerkiksi tärkeänä, että myös isä/puoliso on kahden kesken lapsen kanssa ja että molemmat vanhemmat saavat omaa aikaa ja aikaa myös kahden kesken. En arvostele tai kritisoi teidän valintojanne, mutta kieltämättä hämmästytti, ettet ole ollut vielä tuntiakaan erossa lapsestasi :)

Dolcetti :) No, sanotaanko näin, että tunnin olen ollut erossa ja poika on todella hyvässä hoidossa isin kanssa sen ajan :)

Täytyy myöntää, että oon aika tarkka lapsen suhteen... :)

Meillä kaikki sukulaiset, mummot, vaarit, siskot ja serkut asuu kaukana, eikä pääse apuun. Enkä siten itsekään voi tuosta vaan viedä lasta yökylään/hoitoon.

Olen myös laihduttanut 25kg ( BMI 29 --->I 22)/ 6kk , joten on pitänyt tsempata yksin lapsen kanssa, kun mies on töissä.

Aina oon vähän ollut erilainen...omantien kulkija, kuten on mun mieskin. Siksi Dolcetti sait mielikuvan siitä, että kuullostaa erilaiselta, kuin tuntemasi ihmiset :)

Joko teidän esikoinen on syntynyt? /Tai pian syntyy :)

Last edited by a moderator:
Onnittelut erinomaisesta painonpudotusprojektista Tähti! Se on vaatinut kärsivällisyyttä, pitkäpinnaisuutta ja vahvaa tahtoa :) Varsinkin vauvan kanssa.

Sitä en epäile yhtään, etteikö lapsi olisi hyvässä hoidossa myös isän kanssa. Mun mielestä kun vanhemmat on samanarvoisia ja tasavertaisia sukupuoleen katsomatta :)

Meidän vauvan syntymään on vajaa kolme viikkoa ja mies jää heti aluksi kotiin kahdeksaksi viikkoa :)

Onnittelut erinomaisesta painonpudotusprojektista Tähti! Se on vaatinut kärsivällisyyttä, pitkäpinnaisuutta ja vahvaa tahtoa :) Varsinkin vauvan kanssa.

Sitä en epäile yhtään, etteikö lapsi olisi hyvässä hoidossa myös isän kanssa. Mun mielestä kun vanhemmat on samanarvoisia ja tasavertaisia sukupuoleen katsomatta :)

Meidän vauvan syntymään on vajaa kolme viikkoa ja mies jää heti aluksi kotiin kahdeksaksi viikkoa :)

Tsemppiä synnytykseen:Heartpink Pian te olette vanhempia, molemmat pääsette pitämään pientä omaa vauvaa sylissä :)

Ihanaa:love7

Älä pelkää synnytystä, kaikki menee hienosti:flower

No en mäkään ole ollut kuin kaksi kertaa erossa lapsesta yli tuntia. Ekan kerran kun oli noin 7kk ja käytiin miehen kanssa leffassa. Ja toisen kerran nyt kesäkuussa kun mies oli lapsen kanssa mummolassa yön. Ehkä meillä iäkkäillä äideillä/isillä on enemmän se ongelma, että ei ole välttämättä hoitajia lapselle. Meilläkin ainoastaan yksi isovanhempi kuudesta on siinä kunnossa, että lapsen voi muutamaksi tunniksi jättää hoitoon. Isompaa vastuuta eivät uskalla itsekkään ottaa. Kaikki ovat jo yli 70v ja sairauksia on kaikilla.
Mun kavereilla on isommat lapset ja myös sen takia erilaiset menot. Ainoastaan yhdellä on pienempiä ja heillä taas monikkoperheenä on todella rankkaa. Kaikki on kyllä ilmottanu et voi hoitaa sitten kun ei oo vaippoja ja osaa kaikkea eli käytännössä aikaisintaan 3 vuotiaana.
Mä en käy missään silloin kun mies on töissä eikä hoitovapaalla ole myöskään varaa mihinkään omaan. Harrastaa voi taas sitten kun palaa töihin ja tienaa omat rahansa. Mun mies on kai siitä outo et tykkää shoppailusta ja käydään aina koko perhe yhdessä ruokakaupassakin. Kolutaan yhdessä kirppiksiä ja muuten sit kotona tehdään kaikenlaisia remppa ja pihaprojekteja.
Mä en kavereitani nää kuin pari kertaa kuussa. Sekin pitkälti johtuu siitä että en oo ollu paljon tekemisissä sen jälkeen kun saivat aikoinaan lapsensa. Mä tein paljon töitä ja yritin opiskella kolmatta tutkintoa (joka jäi tytön takia saamatta) niin ei mulla ollu sillon ketään aikaa nähä. Ja toisaaltaan lapset ei kiinnostanu ja muusta ei ikinä puhuttu joten jättäydyin ihan suosiolla silloin porukan ulkopuolelle. Yritin nyt sit järjestää tyttöjen illan parin vuoden jälkeen ja mies lähti tytön kanssa mummolaan. Ensin kaikki ilmottautu ihan innostuneena mut loppujen lopuks vaan muutama tuli ja nekin autolla. Juhli sit siinä yksinäs. Toista kertaa en viitti vaivaa nähä et lapseni pois kotoa pöllyttäisin miehen kanssa turhan takia.

No en mäkään ole ollut kuin kaksi kertaa erossa lapsesta yli tuntia. Ekan kerran kun oli noin 7kk ja käytiin miehen kanssa leffassa. Ja toisen kerran nyt kesäkuussa kun mies oli lapsen kanssa mummolassa yön. Ehkä meillä iäkkäillä äideillä/isillä on enemmän se ongelma, että ei ole välttämättä hoitajia lapselle. Meilläkin ainoastaan yksi isovanhempi kuudesta on siinä kunnossa, että lapsen voi muutamaksi tunniksi jättää hoitoon. Isompaa vastuuta eivät uskalla itsekkään ottaa. Kaikki ovat jo yli 70v ja sairauksia on kaikilla.
Mun kavereilla on isommat lapset ja myös sen takia erilaiset menot. Ainoastaan yhdellä on pienempiä ja heillä taas monikkoperheenä on todella rankkaa. Kaikki on kyllä ilmottanu et voi hoitaa sitten kun ei oo vaippoja ja osaa kaikkea eli käytännössä aikaisintaan 3 vuotiaana.
Mä en käy missään silloin kun mies on töissä eikä hoitovapaalla ole myöskään varaa mihinkään omaan. Harrastaa voi taas sitten kun palaa töihin ja tienaa omat rahansa. Mun mies on kai siitä outo et tykkää shoppailusta ja käydään aina koko perhe yhdessä ruokakaupassakin. Kolutaan yhdessä kirppiksiä ja muuten sit kotona tehdään kaikenlaisia remppa ja pihaprojekteja.
Mä en kavereitani nää kuin pari kertaa kuussa. Sekin pitkälti johtuu siitä että en oo ollu paljon tekemisissä sen jälkeen kun saivat aikoinaan lapsensa. Mä tein paljon töitä ja yritin opiskella kolmatta tutkintoa (joka jäi tytön takia saamatta) niin ei mulla ollu sillon ketään aikaa nähä. Ja toisaaltaan lapset ei kiinnostanu ja muusta ei ikinä puhuttu joten jättäydyin ihan suosiolla silloin porukan ulkopuolelle. Yritin nyt sit järjestää tyttöjen illan parin vuoden jälkeen ja mies lähti tytön kanssa mummolaan. Ensin kaikki ilmottautu ihan innostuneena mut loppujen lopuks vaan muutama tuli ja nekin autolla. Juhli sit siinä yksinäs. Toista kertaa en viitti vaivaa nähä et lapseni pois kotoa pöllyttäisin miehen kanssa turhan takia.

Eclipse :) Näinhän se menee, ellei ole ketään sukulaisia lähellä. Hoitoon ei voi vaan viedä, tai pyytää apuja.

Usein myös kypsällä iällä, kun saa lapsen, osa sukulaisista on jo niin vanhoja, etteivät pysty enää auttamaan tai ovat jo kuolleet.

Meillä on leffaliput laatikossa, ostettiin 6kk sitten. Ne menee Elokuussa vanhaksi. Sarjalippuja. Ei vaan olla päästy niitä käyttämään.

Kirjoitan taas! Sain illan ( ja yön vapaaksi), mies halusi tuurata, koska hänellä on huomenna vapaa päivä. Mies myös maksoi, niin lähdettiin kaverin kanssa kylpylään... Nyt tosin oon jo kotona :)

Mies haluaa jatkossa hemmotella enemmänkin ( haluaa palkita vauvanhoidossa), mutta esim. leffaan ei viitsi yksin lähteä...
Kova ikävä poikaa tuli jo muutamassa tunnissa:Heartpink

Meillä on leffaliput laatikossa, ostettiin 6kk sitten. Ne menee Elokuussa vanhaksi. Sarjalippuja. Ei vaan olla päästy niitä käyttämään.

Tähti, muistelin että kävit joskus kylpylässä kaverin kanssa. Eli ainakin tuolloin olit kauemmin kuin tunnin erossa pojasta... :wink

Meilläkin oli pari vanhenevaa leffalippua, joita ei oltu yhdessä päästy käyttämään. Käytiin sitten erikseen, mä viikko sitten ja mies eilen. :)

Mullakin töihin paluu lähestyy, elokuussa menen, poika on silloin 1v 6kk. Olen iloinen, että pääsi samaan päiväkotiin, jossa isovelikin on ollut. :) Eri ryhmiin tietysti menevät, toinen alle 3-vuotiaisiin ja toinen isompien ryhmään. Molemmissa ryhmissä on pysynyt henkilökuntakin samana, mistä myös olen tyytyväinen. :) Elokuun ekalla viikolla mennään pienemmän kanssa päiväkotiin harjoittelemaan aamupäivisin. Nyt heinäkuussa, päiväkodin ollessa suljettu, ajateltiin käydä välillä päiväkodin pihalla leikkimässä, niin tulee piha jo ennalta tutuksi.

Meillä tulee 8kk täyteen ensi viikolla. En ole kokenut tarpeelliseksi lähteä erityisen kauas vauvasta. Olen käynyt lenkillä, saunassa ja lääkärissä yksin. Mies hoitaa meillä vauvaa paljon, joten minua tarvitaan välttämättä vain imetyshetkinä. Olen mielelläni välillä omissa oloissani, mutta haluan olla kotona.
Meillä toiset isovanhemmat on liian vanhoja hoitamaan vauvaa pitkiä aikoja, toiset hoitavat ihan hyvin. Siskot ovat hoitaneet myös.
Vauvan temperamentti vaikuttaa myös siihen, miten aikaisin ja miten pitkään voi olla hoidossa. Tämä yksilö on varsin herkkä. Onneksi en ole menossa nopeasti töihin.

Tähti, muistelin että kävit joskus kylpylässä kaverin kanssa. Eli ainakin tuolloin olit kauemmin kuin tunnin erossa pojasta... :wink

Meilläkin oli pari vanhenevaa leffalippua, joita ei oltu yhdessä päästy käyttämään. Käytiin sitten erikseen, mä viikko sitten ja mies eilen. :)

Titti :) Juu, tämä oli, en muistanut enää. Kylpylä on kuitenkin lähellä, että ei koko iltaa siihen kulunut.

Vastaavia pitäisi olla useammin....

Meillä tulee 8kk täyteen ensi viikolla. En ole kokenut tarpeelliseksi lähteä erityisen kauas vauvasta. Olen käynyt lenkillä, saunassa ja lääkärissä yksin. Mies hoitaa meillä vauvaa paljon, joten minua tarvitaan välttämättä vain imetyshetkinä. Olen mielelläni välillä omissa oloissani, mutta haluan olla kotona.
Meillä toiset isovanhemmat on liian vanhoja hoitamaan vauvaa pitkiä aikoja, toiset hoitavat ihan hyvin. Siskot ovat hoitaneet myös.
Vauvan temperamentti vaikuttaa myös siihen, miten aikaisin ja miten pitkään voi olla hoidossa. Tämä yksilö on varsin herkkä. Onneksi en ole menossa nopeasti töihin.

Yölento :) Saat sitten aika hyvin apuja :) Mitä tarkoitat herkällä?

Meillä poika on tasainen ja rauhallinen, harkitsevainen luonne, joten ajattelemme hänen pärjäävän vallan hyvin hoidossa :)

Heh, mä lähden ens viikolla kavereiden kanssa yöreissuun. Vauva 8 kk ja imetän. Vauva jää hyvään hoitoon isin ja siskojen luokse. Pakastimessa on lypsettyä maitoa ja pumpun otan reissuun mukaan. Aloin käydä ilman vauvaa jossain, vaikka isosiskoille vaatteita ostamassa, kun vauva oli muutaman viikon vanha. Eilen olin päiväretkellä ystävän kanssa, isovanhemmat hoitivat poikaa. Mulla hajoaisi pää a) jos en pääsisi yksin/ilman huollettavia mihinkään b) poika ei osaisi olla ilman mua. Olen tärkeä ja korvaamaton, mutta muutkin osaavat hoitaa vauvaa.

Kyllä mäkin mielellään jo antaisin tytön välillä hoitoon, mutta minkäs teet kun ei ole ketään kenelle voi antaa tai kehtaa pyytää. Olishan se kiva, kun olis hoitoon osallistuvat isovanhemmat tai omia sisaria. Mutta mulla ei ole kuin veli jolla ei oo lapsia tai edes parisuhdetta ja miehellä ei ole sisaruksia. Muut sukulaiset asuu kaukana enkä ole niistä kuin yhden serkun kanssa tekemisissä. Mutta kai sitä jaksaa vielä sen 2-3 vuotta ja sen jälkeen toivottavasti joku kavereista ottaisi edes kerran vuodessa yökylään niin saataisiin miehen kanssa vapaata kahdestaan. Miehellä nyt on menoja kaveriporukassa lähes joka kuukausi joten onneksi ees se pääsee välillä tuulettumaan.

Takaisin