Tähti, en usko, että kukaan tietoisesti valitsee sellaista miestä, joka ei ole isänä erityisen hyvä. Ennakkoon vain on kovin vaikea päätellä, millainen kukin on vanhempana. Hyvänä esimerkkinä tämä sukulaisperhe, jota nyt joudun seuraamaan. Molemmat vanhemmat on fiksuja ja mukavia ja muiden lasten kanssa toimivat varsin mukavasti, mutta tuo oma perhe-elämä on jotain, mitä ei voisi arvata, jos ei näkisi...
Ihmisen älykkyys ei sinänsä ennakoi, onko suhde lapseen hyvä vai ei. Oleellista lapsen kannalta on vuorovaikutus, sen määrä ja laatu.
Yölento :) Tosi hyvin sanottu. Meillä kommunikaatio on just SE avainsana. Kommunikaation ansiosta me rakastuttiin
En ole kokenut vastaavaa aiemmin ja sillä on suuri merkitys yhä edelleen :)
Meillä on pitkä suhde, kohta 30vuotta. Kukaan ei usko tätä, kun sanon, että olin 16-vuotias, kun tapasin mieheni, niin ensimmäinen mieleen välähtänyt ajatus oli se, että tästä henkilöstä tulee hyvä isä!! Se ajatus tapahtui, kuin salamasta tuleva valo.... mietin, vastahan me tavattiin viikko sitten!!
Silloin sanoin poika kaverille, että hänestä tulee isä ja lapsi tulee olemaan hänen elämässään todella merkittävä hänelle
Sit ruvettiin seurusteleen ja kihloihin mentiin muutaman vuoden jälkeen, silloin oltiin 20-24v. ikäisiä. Yhteen muutettiin, kun oltiin lähemmäs 25v. Tätä ennen asuttiin välillä vanhempien ja oman asunnon välimaastossa. Erossa ei oltu päivääkään, jos joskus yksi päivä oltiin, niin ei pidetty siitä tilanteesta, koska kumpikin oli niin rakastunut toiseen :)
Sitten ostettiin asunto (iso =140 neliöö), kumpikin käytiin töissä tulevaa perhettä varten. Olin silloin 32-vuotias. Mies ei halunnut lasta, ennen, kun täytti 45v, sillä ei ollut valmis vastuuseen liian nuorena. Itse olisin halunnut aloittaa lapsen hankinnan jo aiemmin, kuin 42-vuotiaana.
Mentiin naimisiin, kun olin 43-vuotias ja silloin meidän eka lapsi syntyi. Poika on maailman ihanin ja isäkin käsittää, että puhuin hänelle tästä lapsesta jo silloin 16-vuotiaana. Mies toivoo toista lasta, tyttöä. Olen silloin 45-46-vuotias, mikäli onnistuu.
Ehkä omaan ennustajan kykyjä, tai ellen omaa, niin kuitenkin kaikki tuleva ilmestyi tietoisuuteeni 16-vuotiaana, silloin, kun tapasin tulevan aviomieheni. Siitä hetkestä saakka kaikki oli päivän selvää, kuin pässin liha...
Meillä on tosi ihanaa edelleen
, roolit vähän erit, koska vastuuta tullut lapsen myötä. Se mitä koen, on että valitsin miehen, josta pidän ja kaikkein tärkeintä on myös parisuhteen kehitys...Mies muuttuu ja samoin minä, kenenkään ei kuulu pysähtyä tässä maailmassa...kehitys jatkuu :)