Synnyttäneet --40+++

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja maria75
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hain muuten cuplaton-tipat, sitä ähinää on sen verran. Yöllä 4-6 taas viihtyi hereillä ku ähisteli. Tosin, ähinä alkaa ku lasken vauvan omaan sänkyyn vaikka nukkuis mun sylissä. Lopulta otin vauvapesässä viereen sänkyyn ja siinä sit molemmat nukahdettiin. Se söi. puolen tunnin välein, ähisteli, torkahti ja taas sama alusta.

Nukutatteko vauvan erikseen sylissä vai lasketteko vaan sänkyyn syötön jälkeen hereilläkin ja se nukahtaa sinne? Miten pitäis tehdä?
Mäkin hain Cuplatonia. Mihin sekotat sen? Meillä ei suostu nukkuu vauvanpesässä joten nukkuu mun tyynyn vieressä oman peittonsa päällä. Vikan iltasyötön teen hämärässä makkarissa niin et on peittonsa kans mun kainalossa ja siitä on helppo hilata hänet nukkumapaikalle ilman heräämistä. Yöllä syötän istuen mut sillon siirrot helpompia kun vaavi tokkuraisempi.

Mä kapaloin vaavin vaippasillaan ikean harsoon. On ehkä vähä pieni se harso, mut sinne nukahti heti, sänkyynsä siis. Mutku ei oo tänää nukkunu ollenkaan. Meen koht herättelee iltatoimiin. Mullon harsokangasta, täytyy siitä palanen jättää kapaloksi. Lakana on hyvä idis myös! Pitää kattoo, mullei montaa lakanaa ole.

Mä pumppaan tissit kerran pvässä, vaikka varoittivat synnärillä ylituotannosta. Pakastan ne sen varalle kun aletaan antaa tuttipullosta mun maitoa. Ts. kun haluun veke himasta pidemmäksi aikaa, ja jotta iskä voi hoitaa syötöt. Joo, ni äsken pimppasin 60ml, josta 10ml kaadoin pikkukuppiin. Meitsi vanhana näpistelijänä otti 2,5ml ruiskuja sairaalasta, joten mä tiputan siihen cuplaton-tipat ja imen loput maitoo ja sitte töräytän vaavelin suuhun ennen imetystä. Eli vastauksena, sekoitan ne omaan maitoon. Lusikalla voi hörpyttää maito-cuplaton koktailin myös.

Meillä vauva nukkuu mun vieressä yöt. En siis siirtele yöllä mihinkään. Tai no sen verran et hilaan vähän et vaihdan tissiä. Sen saa tehtyä kätevästi, jos laittaa vauvan alle harsoliinan, josta vetämällä vauvaa voi siirtää pikkusen. Aina en sitäkään laita. Pään alle kylläkin ettei lakanaa joudu niin usein vaihtamaan, jos puklaa

Meillä vauva nukkuu mun vieressä yöt. En siis siirtele yöllä mihinkään. Tai no sen verran et hilaan vähän et vaihdan tissiä. Sen saa tehtyä kätevästi, jos laittaa vauvan alle harsoliinan, josta vetämällä vauvaa voi siirtää pikkusen. Aina en sitäkään laita. Pään alle kylläkin ettei lakanaa joudu niin usein vaihtamaan, jos puklaa
Kuinka vanha sun vauva olikaan? Ja kauanko meinaat pitää yöt vieressä?

Mä ajattelin kans ens yönä syötön jälkeen siirtää mun viereen vauvapesässä, jos ei nukahda omaan sänkyynsä. Sille tulee usein hikka syönnin jälkeen ja herää sit siihen.

Rotasta taas:arghh::
pojalla oli ekan kerran ummetusta, joka kesti kaksi päivää, sitten tuli äänekkäällä rutinalla kurat vaippaa:depressed: Poika rauhoittui siitä heti:joyful:Ilmeisesti hänen vatsaan sattui, vaikka ei valittanut. Poika ei yleensä valita.

Meillä laitettiin aina korvikkeen juokkoon cuplatonia 16 viikkoon asti.

Maria75 :) Mä sekoitin vesitilkkaan ja annoin pojalle jonkun verran ennen ruokailua. Mietin, että olisiko sama asia laittaa maitoon? Ohjeessaan kuitenkin lukee, että ennen ruokailua, ei samaan aikaan. Miten tulkitsette tuon?

Me vaihdettiin Disfatyliin, koska sen voi antaa ruokailun jälkeen.

Hain muuten cuplaton-tipat, sitä ähinää on sen verran. Yöllä 4-6 taas viihtyi hereillä ku ähisteli. Tosin, ähinä alkaa ku lasken vauvan omaan sänkyyn vaikka nukkuis mun sylissä. Lopulta otin vauvapesässä viereen sänkyyn ja siinä sit molemmat nukahdettiin. Se söi. puolen tunnin välein, ähisteli, torkahti ja taas sama alusta.

Nukutatteko vauvan erikseen sylissä vai lasketteko vaan sänkyyn syötön jälkeen hereilläkin ja se nukahtaa sinne? Miten pitäis tehdä?
Cuplatonit on täälläkin ollu muutaman viikon käytössä. Hassua muuten, meilläkin oli pari viikkoa juuri tuo klo 4-6 aika, jolloin typykkä oli hereillä ja just ähisi ja puhisi ja myös virnisteli välillä :) Nyt näyttäis se aika vähän rauhoittuneen... (Koputan puuta...)

Miten PITÄIS tehdä -kysymykseen ei varmasti oo oikeata vastausta. On vain erilaisia tapoja, joista yksi toimii toiselle, toinen toiselle. Mä oon pääasiassa nukuttanut syliin - tai aluksi se nukkukin jomman kumman sylissä tunteja - ja sit vieny sänkyyn nukkuvana ainakin alkuyöstä. Toisaalta sit yöllä vauva on nukkunut paljon myös mun vieressä ja siihen syötön jälkeen nukahtanut tyytyväisenä. Aluksi kakka tuli tosi usein öisin, niin se oli vähän ärsyttävää, kun siinä sit minä ja vauva molemmat herättiin vähän enemmän. Nyt on useampi yö menty silleen, että illalla syötön jälkeen nukahtaa syliin makuupussiin ja sit oon vieny sänkyyn. Sitä makuupussia on kans helppo säätää, joskin viileämpi, laitan enemmän kiinni ja jos lämpimämpi, niin vähemmän. Yösyötöillä syötän yleensä makuulla ja nostan sit nukkuvana omaan sänkyynsä tai joskus vielä jätän viereen. Tää on meille jo suuri edistys. Jos vaikuttaa, että vaavi jää pyörimään sänkyyn, niin joskus meillä riittää se, että antaa tutin ja pitää kättä jonkun aikaa vartalon päällä. Nyt pitäis ehkä alkaa harjoitteleen sitä, että nukuttaa omassa sängyssä, jos oppis nukahtaan siihen.

Rotasta taas:arghh::
pojalla oli ekan kerran ummetusta, joka kesti kaksi päivää, sitten tuli äänekkäällä rutinalla kurat vaippaa:depressed: Poika rauhoittui siitä heti:joyful:Ilmeisesti hänen vatsaan sattui, vaikka ei valittanut. Poika ei yleensä valita.
Mä oon kans odotellut hirveitä skeidalasteja rotan jälkeen, mutta ei, nytpä tosiaan vaikuttaa juuri siltä, että mitään ei tule ja tyttö vääntelehtii kipeää mahaansa... Kurjuuksien kurjuus...

Maria75 :) Mä sekoitin vesitilkkaan ja annoin pojalle jonkun verran ennen ruokailua. Mietin, että olisiko sama asia laittaa maitoon? Ohjeessaan kuitenkin lukee, että ennen ruokailua, ei samaan aikaan. Miten tulkitsette tuon?

Me vaihdettiin Disfatyliin, koska sen voi antaa ruokailun jälkeen.
Mä joko pumppaan käsin muutaman tipan maitoa rinnasta lusikkaan ja sekoitan siihen tai sit annan ihan "raakana", kun ihan tyytyväisenä sen ottaa. Annan sen just ennen syöttöä - siis cuplaton meillä.

Mä kapaloin vaavin vaippasillaan ikean harsoon. On ehkä vähä pieni se harso, mut sinne nukahti heti, sänkyynsä siis. Mutku ei oo tänää nukkunu ollenkaan. Meen koht herättelee iltatoimiin. Mullon harsokangasta, täytyy siitä palanen jättää kapaloksi. Lakana on hyvä idis myös! Pitää kattoo, mullei montaa lakanaa ole.

Mä pumppaan tissit kerran pvässä, vaikka varoittivat synnärillä ylituotannosta. Pakastan ne sen varalle kun aletaan antaa tuttipullosta mun maitoa. Ts. kun haluun veke himasta pidemmäksi aikaa, ja jotta iskä voi hoitaa syötöt. Joo, ni äsken pimppasin 60ml, josta 10ml kaadoin pikkukuppiin. Meitsi vanhana näpistelijänä otti 2,5ml ruiskuja sairaalasta, joten mä tiputan siihen cuplaton-tipat ja imen loput maitoo ja sitte töräytän vaavelin suuhun ennen imetystä. Eli vastauksena, sekoitan ne omaan maitoon. Lusikalla voi hörpyttää maito-cuplaton koktailin myös.
Sirpa, unipussiakin kannattaisi kokeilla.Ei tarvitse kapaloida, jos käyttää unipussia. Meillä on 50/56 cm unipussi, johon poika pienenä aina rauhoittui. Turusta Ozbaby-kaupasta ostettiin name it-unipussi 20 €. Ozbabylla on myös nettikauppa, mutta kai niitä unipussei muistakin kaupoista löytyy. Nyt olen välillä käyttänyt sellaista isompaa Ikean unipussia, kun pojalla on nykyään niin kauhea meno nukkumaan mennessä. Eilen kääntyi vauvanpesässä mahalleen ja puski yli vauvanpesän laidan mun syliin. Me tosiaan annettiin aina cuplaton korvikkeeseen sekoitettuna pullosta.

Mä oon kans odotellut hirveitä skeidalasteja rotan jälkeen, mutta ei, nytpä tosiaan vaikuttaa juuri siltä, että mitään ei tule ja tyttö vääntelehtii kipeää mahaansa... Kurjuuksien kurjuus...

Meidän tyttö sai ekan rota rokotteen viime ti ja nyt kauhulla odotan mitä tuleman pitää vai päästäiskö tämänkin lapsen kohdalla yhtä helpolla kuin edellisen.:rolleyes:
Oliko täällä ketään, kenen vauvalle ei ole tullut rotasta isompia vaivoja?

Sirpa, unipussiakin kannattaisi kokeilla.Ei tarvitse kapaloida, jos käyttää unipussia. Meillä on 50/56 cm unipussi, johon poika pienenä aina rauhoittui. Turusta Ozbaby-kaupasta ostettiin name it-unipussi 20 €. Ozbabylla on myös nettikauppa, mutta kai niitä unipussei muistakin kaupoista löytyy. Nyt olen välillä käyttänyt sellaista isompaa Ikean unipussia, kun pojalla on nykyään niin kauhea meno nukkumaan mennessä. Eilen kääntyi vauvanpesässä mahalleen ja puski yli vauvanpesän laidan mun syliin. Me tosiaan annettiin aina cuplaton korvikkeeseen sekoitettuna pullosta.
Eiks siinä unipussissa oo kädet vapaina? Ainakin sellaisia mä oon pelkästään nähny. Kerran oli torissa myynnissä sellainen, jossa oli kädetkin kapaloitu. Ne kädet on just ne, jotka nimenomaan pitää saada kapaloon, ettei huido. Se on se, mikä rauhoittaa. Et sellaiset unipussit, joissa kädet on vapaina, ni niillä ei oo kapalon virkaa. Mä oon koittanu ettii sellaista kapalo-unipussia, mut ei niitä juuri ole.

Mä laitoin vaavin sillo klo 17 syötön jälkeen kapaloon, herätin klo 20 ja syötin. 21 yöpuku ja pesut ja syöttö ja nukkumaan omaan sänkyyn. Se tais herätä siinä ennen yhtä. Syötin ja sitte se alkoi. Kolmelta vielä silmät auki. Oli syötetty kolmesti, vaippa vaihdettu, röyhtässy ja pierassu. Kätisi omassa sängyssä. Lopulta otin vauvapesän sänkyyn, kapaloin ja siihe se nukahti. Kyllä se on ihan se läheisyys, mitä se tossa vaiheessa kaipaa. Ja varmaan sitä turvallisuuden tunnetta. Mä alan tekee ny niin, et jos ei yöllä nukahda röyhtäytyksen jälkeen, ni kapaloon ja vauvapesään viereen, et tuntee et me ollaan siinä. Äijä protestoi sitä vauvapesää, et hyvästi seksielämä ja muut. No ei meil mtn seksielämää täl hetkellä ookaan... Sanoin sille aiemmin, et mä alan selibaatiiin ettei tuu lisää vauvoja..:p.

Täytyy kattoo sit, mitä, 3kk iässä jos alkaa opettaan omaan sänkyyn. Sitte joutuu huudattaa varmaan sitä yöllä...

Mä joko pumppaan käsin muutaman tipan maitoa rinnasta lusikkaan ja sekoitan siihen tai sit annan ihan "raakana", kun ihan tyytyväisenä sen ottaa. Annan sen just ennen syöttöä - siis cuplaton meillä.
Näin mäkin eilen tein, lypsin lusikalle pari tippaa maitoa ja sitte cuplaton-tipat.

Nii, mites se teidän seksielämä? Ootteko aloitellu...? Mulla on haava vielä kipee. Äijä kyl alkaa oleen selässä kiinni, pitää varmaan komentaa se tumpulle.

Pissatulehdus oli muuten neg. Lekuri sanoi, et soittaa osastolle, jos tuntuu ettei rakko tyhjene.

Näin mäkin tein tänään kun ekan satsin annoin.

Takaisin