Synnyttäneet --40+++

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja maria75
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Heips, täällä ollaan! :) Normaali härdelli päällä, toimintaa riittää!

Pikku-tirppu tosiaan täytti vuoden toukokuussa ja synttäreitä juhlittiin sukulaisten ja kummien kanssa yhteissynttäreinä isoveikan kanssa - 1- ja 3 vee synttärit siis. Tyhjäpäisyyksissäni päätin valmistaa lähes kaikki tarjottavat itse :dead::grin - esikoinenkin sai toivomansa suklaisen junakakun. Kekkerit menivät oikein mukavasti, suurin osa pääsi paikalle juhlapäivänä ja vilinää riitti.

Tyttö ei vielä tuetta kävele, mutta meno ja touhotus on kova. Isoveikan jutut naurattaa aina. :) Tapailee ja matkii koko ajan enemmän sanoja, suosikit ehkä "pa" eli pallo, "puu", oma nimi. Ruokapöydässä pitäisi saada kaikki, mitä muillakin on, kova komento ja osoittelu aina. Ruoka maistuu ja lusikalla syömistä harjoittelee. Puuro ja vastaava jo vähän onnistuukin. Mukitekniikka kehittyi parissa viikossa niin, että nokkamukista juo täysin itse. Eikä oikeat maitotuotteetkaan onneksi ole tehneet mitään mahavaivoja.

Itse menen syyskuun alusta töihin. Oma työmatka on linnuntietä noin 8-10 kilometrin luokkaa ja bussilla sen kuljen, joskus pyörällä.

Enkä mä muutenkaan ymmärrä kalliiden autojen ostajia. Toiset tietty tarttee sen keulamerkin pönkittääkseen egoaan vaikkei varaa olisikaan. Tosin niistä autoista yleensä näyttää myös puuttuvan suuntavilkut ja muut ajotavat.

Eclipse :) Uuden auton ostaminen ei ole järkevä sijoitus, siitä oon ihan samaa mieltä :) Arvo laskee jo vuodessa paljon.

Tuolla liikenteessä näkee kyllä sitä, että mennään arvokkaalla ja tehokkaalla autolla miten sattuu vanhemman, pienemmän tai hitaamman auton ohi kaahaten ja vilkut puuttuu.

Autosta ei silti voi päätellä, onko varaa siihen vai ei, eikä autoilijan varallisuutta muutoinkaan. Eräässä isossa pörssifirmassa, jossa työskentelin, oli isopalkkainen pamppu, ja hän ajoi vanhalla ruosteisella Fiatin brutkulla, arvo varmaan hyvä jos 500€.... Tosin hän parkkeerasi auton firman pihan ulkopuolelle ja kertoi kaikille liikkuvansa julkisilla.

Sitten eräs toinen, ihan oikeasti varakas yrittäjä, pukeutui super nuhjuisiin vaatteisiin ja ajoi puolirikkinäisellä lava-autolla. Kukaan ei näkisi / arvaisi päällepäin, että hän oli oikeasti miljonääri:laughing021

Heips, täällä ollaan! :) Normaali härdelli päällä, toimintaa riittää!

Pikku-tirppu tosiaan täytti vuoden toukokuussa ja synttäreitä juhlittiin sukulaisten ja kummien kanssa yhteissynttäreinä isoveikan kanssa - 1- ja 3 vee synttärit siis. Tyhjäpäisyyksissäni päätin valmistaa lähes kaikki tarjottavat itse :dead::grin - esikoinenkin sai toivomansa suklaisen junakakun. Kekkerit menivät oikein mukavasti, suurin osa pääsi paikalle juhlapäivänä ja vilinää riitti.

Tyttö ei vielä tuetta kävele, mutta meno ja touhotus on kova. Isoveikan jutut naurattaa aina. :) Tapailee ja matkii koko ajan enemmän sanoja, suosikit ehkä "pa" eli pallo, "puu", oma nimi. Ruokapöydässä pitäisi saada kaikki, mitä muillakin on, kova komento ja osoittelu aina. Ruoka maistuu ja lusikalla syömistä harjoittelee. Puuro ja vastaava jo vähän onnistuukin. Mukitekniikka kehittyi parissa viikossa niin, että nokkamukista juo täysin itse. Eikä oikeat maitotuotteetkaan onneksi ole tehneet mitään mahavaivoja.

Itse menen syyskuun alusta töihin. Oma työmatka on linnuntietä noin 8-10 kilometrin luokkaa ja bussilla sen kuljen, joskus pyörällä.

Myy75 :) Onnea 1-vuotiaalle!:p Vai ehdinkö jo onnitella:joyful:

Sullakin on tosi lyhyt työmatka, tuon kyllä pyöräilee helposti ja on ekologista:grin

Sä asuit PK-seudulla?:rolleyes:

Myy75 :) Onnea 1-vuotiaalle!:p Vai ehdinkö jo onnitella:joyful:

Sullakin on tosi lyhyt työmatka, tuon kyllä pyöräilee helposti ja on ekologista:grin

Sä asuit PK-seudulla?:rolleyes:
Kiitokset onnitteluista! Ja sinne tosiaan vielä varmuudeksi myös :)

Joo, asun ja työskentelen pk-seudulla ja täältä myös kotoisin.

Kiitokset onnitteluista! Ja sinne tosiaan vielä varmuudeksi myös :)

Joo, asun ja työskentelen pk-seudulla ja täältä myös kotoisin.

Kiitokset! :) Onnittelut tulikin jo aiemmin...

Sait junakakun tehtyä, vaativammasta päästä:p Meillä oli vaan tavallinen pyöreä kakku, mutta teemana viidakon eläimet:)

Jihaa, kohta menee vetoketju kiinni!:joyful: Vihdoin paino nitkahti ja kerrasta, yhdessä yössä -0.6kg:p Jumittanut taas pitkään, mutta tänään vihdoin tapahtui. Nyt BMI 23.

Pian se ihana ja upea hääjuhlamekko (koko 36) on sopiva:grin
Reilu kk vielä aikaa tsempata siihen ennen häitä...

Joo, mun auton mittarissa on tällä hetkellä 451.000 km, eli aika paljon. Kävin katsastuksessa viime viikolla. Katsastusmies sanoi: "En löytänyt tästä mitään vikaa" :) Perinteisesti alkukesä on mennyt autoa korjaillessa. Mieheni tekee kaikki huollot autoihin. Tuulilasin olen antanut laitattaa pajalla.
Mihinkä sitä kotoaan lähtisi. Olisi aivan eri asia, jos asuisi vaikka Keski-Suomessa omakotitalossa. Silloin voisi varmasti päästä alle 20 km työmatkaankin. Olen alalla, jossa kerta kaikkiaan ei ole työtä muualla kuin pääkaupunkiseudulla. Alaa vaihdan sitten, kun on oikeasti pakko :)
Minulle löytyisi töitä lähempääkin, lähin mahdollinen parinsadan metrin päässä, mutta ainakaan vielä en ole innostunut muutoksesta. Oma työpaikkani on ollut niin sopiva, että ei tee mieli ottaa riskiä työilmapiirin huononemisesta.

Minulle löytyisi töitä lähempääkin, lähin mahdollinen parinsadan metrin päässä, mutta ainakaan vielä en ole innostunut muutoksesta. Oma työpaikkani on ollut niin sopiva, että ei tee mieli ottaa riskiä työilmapiirin huononemisesta.

Yölento :) Samaa mieltä :)

Kohtuullinen työmatka on järkevä, ei se, että työpaikka on naapurissa. Muut asiat ratkaisee! :wink:joyful: Esim. työilmapiiri ( =tärkein), normaalit työajat ja ehkä myös palkka, jos siinä on reilu korotus, pitkän matkan vuoksi.

Sain kanssa jokunen vuosi sitten työtarjouksen nurkilta, matka olisi ollut 5km...mutta en vaan halunnut työtä liian läheltä. Oon vähän liian kauhistunut liian pieniin piireihin, elämässä pitää olla tilaa hengittää ja vapautta:joyful:

Onneksi en ottanut sitä ja nyt matka 60km/pv. täysin OK. Mutta sain työilmapirin, joka ihan paras....sekä toki palkkakin. Lisäksi jonkun verran joudun matkustamaan, lähinnä Euroopassa.

Sanotaanko näin, että aina saa valita :)

Yölento :) Tekevälle löytyy aina töitä, vaikka olisi lama tms... Monet vaan valittaa sitä, ettei ole töitä, esim. korkeasti koulutetut Insinöörit.

Usein on niin, että jäävät "lepäämään laakereilleen", eivätkä tee evääkään sen eteen, että työllistyisivät. Kukaan kun ei tule työtä kotiovelle tarjoamaan, se on aika satavarma.

Jotkut taas valittavat huonoa työilmapiiriä tai muuta mikä ei miellytä, ja sanovat, ettei vaihtoehtoja ole. Jos ura on jumahtanut ja haluaisi muutosta / kehitystä, niin kyllä muutos on mahdollinen. Ihan kaikki on mahdollisia, pitää vaan heittäytyä uutta kohti...Koko elämä on riski, koskaan mikään ei ole liian turvallista:sorry:
Just do it!:grin

Voin kertoo, että oon vaihtanut töitä aika usein, koska en ole ollut tyytyväinen. Oon luonteeltani sellainen, että jos jokin ei miellytä tai uutta kehitystä ei tapahdu, niin vaihdan aika nopeesti :) ( Se koskee myös miestä, mutta ei ole ollut tarvetta:laughing002 ) En jää kitumaan paikalleen ikinä mihinkään. Myös eri aloja oon nähnyt ja oppinut paljon monesta :)

Sanotaanko näin, että nyt tässä 40+++ iässä työt natsaa! Itsekin tyytyväinen:Heartblue

Joku sanoisi, että ollut pähkähullua vaihtaa töitä ja alaa - hahh, ei ole!!:p Se on joko hetkellinen ansion menetys, joka on korvautunut myöhemmin jopa super-hienosti!!:hug007 Tai sitten vaan ihan lottovoitto!!

Samalla saa myös näkemystä laajemmin:p

Voin sanoo, että en ymmärrä niitä ihmisiä, jotka jumahtavat täysin koko elämäksi paikoilleen turvallisuushakuisesti. Tosin ymmärrän niitä, jotka ostavat ihan uuden auton:joyful:

Last edited by a moderator:
Tähti, minä en mielelläni vaihda paikkaa, mutta kun pulmia on töissä ollut, olen ollut innokas kehittämään työtä niin, että ongelmat ratkeavat.

Tähti, minä en mielelläni vaihda paikkaa, mutta kun pulmia on töissä ollut, olen ollut innokas kehittämään työtä niin, että ongelmat ratkeavat.

Hyvä :) Samoin teen. Joissakin firmoissa, ei voi kehittää mitään tai kaikki tyssää joko byrokratiaan tai taloudellisiin ongelmiin.

Mun nykyisessä kehitys on jokapäivää :) Ja ihan jokainen tittelistä huolimatta saa kehittää asioita, osallistua :)

Meillä poika (reilu 7kk) on tosi flunssainen ja kamala, hakkaava yskä vaivaa. Poika on suorastaan tuskainen ja vaikeroi. Hengitys vinkuu ja rohisee. Kova nuha näyttäis olevan helpottamaan päin. Tänään ei kuumettakaan, eilen (4. kuumepäivä) oli vielä päälle 38. Käytin oman mielenrauhankin takia vauvan lääkärissä, en kestänyt ajatusta viikonloppuna päivystyksessä jonottamisesta. Korvat ja keuhkot oli puhtaat, nielu ja silmät punoitti. Määrättiin kipulääkettä ja höyryhengitystä oloa helpottamaan, virustauti menee ohi vain sairastamalla.

Ja nyt niitä vinkkejä, miten höyryhengitystä annetaan vauvalle???

Muokattu viimeksi:
Meillä poika (reilu 7kk) on tosi flunssainen ja kamala, hakkaava yskä vaivaa. Poika on suorastaan tuskainen ja vaikeroi. Hengitys vinkuu ja rohisee. Kova nuha näyttäis olevan helpottamaan päin. Tänään ei kuumettakaan, eilen (4. kuumepäivä) oli vielä päälle 38. Käytin oman mielenrauhankin takia vauvan lääkärissä, en kestänyt ajatusta viikonloppuna päivystyksessä jonottamisesta. Korvat ja keuhkot oli puhtaat, nielu ja silmät punoitti. Määrättiin kipulääkettä ja höyryhengistystä oloa helpottamaan, virustauti menee ohi vain sairastamalla.

Ja nyt niitä vinkkejä, miten höyryhengistystä annetaan vauvalle???
Mun kuulema perusohje on ihan, että kylppärissä ovi kiinni ja lämmin/ kuuma suihku valumaan. Siellä sitten oleilua ja vaikka kylvettää samalla. Mä oon myös yrittänyt silloin saada räkää mahdollisimman paljon pois, kun kosteassahan nenä yleensä alkaa valua. Tsemppiä <3

Turvaistuin: minkä ikäisenä ja kokoisena ootte siirtäneet siihen turvakaukalosta? Meillä poika nyt 10 kg.

Turvaistuin: minkä ikäisenä ja kokoisena ootte siirtäneet siihen turvakaukalosta? Meillä poika nyt 10 kg.

Napu75 :) Painostahan on kiinni, ei iästä. Meillä ollaan vielä kaukalossa, paino tasan 9.0kg... Nippa nappa enää mahtuu, joten hyvin pian menee istuimeen :)

Kaikkihan riippuu tietty istuimesta. Me ostettiin istuin joka on 0-25kg. Tosin en siihen pientä vauvaa olisi laittanut vaan koin kaukalon paremmaksi. Me siirryttiin istuimeen miehen autossa kun tyttö oli 10kk. Kaukalossa ei viihdy pitkiä aikoja, mutta istuimessa tykkää matkustaa ja nukkua. Kaukalo on sitten mun kolmiovisessa pikkuautossa käytössä, jossa se on kätevämpi ja sillä tehdään vaan kaupunkiajoa. Tyttö on nyt 9.2kg joten kaukalo menee varmaan vielä puol vuotta jonka jälkeen on ostettava myös mun autoon istuin.

Huhuu! :) Kuuleeko täällä kaikki Äidit:greet025! Tykkääkö teidän vauvat Muumista?

Mikähän taika tossa Muumissa on, kun poika jopa tanssii ja rummuttaa käsin sitä kuullessaan? Hienoa katseltavaa:Heartred

Itse en käsitä taikaa, koska omassa lqpsuudessa näitä Muumeja ei vielä ollut, vaan ne tuli joskus paljon myöhemmin...

Huhuu! :) Kuuleeko täällä kaikki Äidit:greet025! Tykkääkö teidän vauvat Muumista?

Mikähän taika tossa Muumissa on, kun poika jopa tanssii ja rummuttaa käsin sitä kuullessaan? Hienoa katseltavaa:Heartred

Itse en käsitä taikaa, koska omassa lqpsuudessa näitä Muumeja ei vielä ollut, vaan ne tuli joskus paljon myöhemmin...
En tiiä, mikä taika on, mutta ilmeisesti meidänkin tirppunen muumeista tykkää. Viime lauantaina oli taas miehellä "aamuvuoro" tytön kanssa kun kävin jumpassa ja kaupassa. Täällä oli näköjään läppäriltä ja You Tubesta taas katsottu muumeja ajanvietteenä. Periaatteessa pienten ei tarttis katsoa ollenkaan telkkaria, mutta ainakaan tuossa ei ole liikaa vilskettä ja räiskettä. Vähän niinku satua luettais liikkuvin kuvin.

Kyselin taannoin mihin nesteeseen teette vauvan puurot, kun alle 10-kuukautiselle ei voi tavalliseen lehmänmaitoon tehdä... muistaakseni ainakin joku suositteli mantelimaitoa. Katselin nyt kaupassa mantelimaitoja, mutta niihin on lisätty suolaa?! Käytätte silti?

Takaisin