Moi siskot!
Eka kesälomaviikko vauvan kanssa takana. Köllöteltiin ku ellun kanat. Tutustuttiin puutarhaan, kukkiin ja silleen. Ei vielä mehiläisiin :). Nyt ois 5vkoo töitä ja sitte taas pidän muutamia vkoja lomaa, osan pojan kanssa, osan yksin. Poika on siis hoidossa ja mä rannalla :). Tai sienessä.
Meille tuli 11kk just sunnuntaina. Tää kävelee tukea vasten. Konttaa vähän helvetin lujaa ja normimukista juominen alkaa vähä sujumaan. Nokkamukia käyttää hoidossa, mut tuttipulloa ei siellä käyttäny ku pari ekaa vkoa. Tuttipullosta annan aamulla maitoa, lähinnä siks, että saan juoda aamukaffet rauhassa ja poika heräilee sen pullon kanssa sängyssään. Syöminen itse...lusikka osuu poskeen, mut hirvee hinku ois ite syödä. Raejuustoa oon antanu sormiruokailtavaksi, nyt menee enempi suuhun ku lattialle. En oo muuta antanu ite syödä, pelkään liian isoja paloja. Annan varmaan sosetta vielä vuoden päästäkin.
Vedättekö normisapuskan sitte soseeksi ihan vaan haarukalla? Vai sauvasekoittimella? Mulla ei oo vieläkään sitä survinta, enkä nyt varmaan enää sit hommaakaan...
Mä teen 4pv/vko töitä. Kela maksaa joustavaa hoitorahaa siltä yhdeltä pvältä.
Mitä ootte toivonu vekaralle 1-v lahjaksi? Ajattelin nyt olla kaukaa viisas, ku jouluna en tajunnu. Sitte ostelin kaikkee tarpeellista ite.
Pojalla on kaks alahammasta, ylhäälle oli ilmestyny huomaamatta kakkonen, ei siis etuhammas, vaan viereinen. Nyt puskee ihan just läpi yks ykkönen ylös ja toinen kakkonen. Ei oo tarvinnu lääkitä vielä noiden hampaiden takia. On se kyllä tosi reipas. Me on oltu terveinäkin, mulla oli yks pari pv nuha, mut ei vauvalla.
Jätkä painoi 10kk nlassa 10,5kg ja oli 74,5cm. Me siirryttiin reilu kk sitten kaukalosta istuimeen. Enne sitäkin, en enää siirrelly kaukaloa autosta pois, kun en yksinkertaisesti jaksanu nostaa sitä ja poikaa. Ostin cybex sirona plus, ihan helvetin hyvä ku se kääntyy 360 astetta. Selkä on paskana tästä kantamisesta, mut onneks pääsen hierojalle (työajan kustannuksella, mut kuitenkin). Aion pikapikaa opettaa sällin potalle, ni ei tarvi kanniskella pyllypesuun. Mulla on hoitopöytä vielä käytössä ja muumi-5 vaipat.
Mitähän vielä. Sanoja ei tuu, muutakuin maamaa ja paapaa, väävää, bääbää. Eikä noi tuu muuten muumeista, ei muisteta kattoo niitä, eiks ne tuu joku aamu?
Ainiin, viime vkolla koitin ekaa kertaa mennä yksillä päikkäreillä. Herättiin vasta aamuysiltä, ni laitoin iltapvällä vasta nukkuu. Ihan hyvin jaksoi. Ja tuli vähän joustavuutta näihin aikatauluihin. Mut nyt se menee hoidossa kaksilla päikkäreillä.
En oo oikeen mitään erikoista safkaa tehny, samoja ku sillo alussa: bataattia, kukkista, parsaa, kesäkurppaa, perunaa, porkkanaa. teen kyl lohikeittoo, jauhelihakeittoo ja broilerisosetta, mut noita samoja niissä on, lisäks sipulia/valkosipulia. Maustepippurit ongin veks ennen soseutusta. Ja ny 10kk jälkeen maitorahkaa, viiliä, jogurttia. Kaikki maustamattomia, joihin tumppaan bonne-sosetta.
Puuroa en enää jaksa keitellä ku silloin tällöin. Hoidossa saa sitä joka aamu. Mut jos teen, ni mikrossa neljän viljan nallea (50-50 korviketta ja vettä) tai sit mannapuuroa korvikkeeseen. Tulee kyl helposti noi puurot. Pakkasesta paan sit pari jäistä hedelmäsosekuutiota sekaan. Toi kaveri syö kyllä kaiken mitä sille annetaan. Huomenna ajattelin laitta iltapalaksi jogurttia ja kurkkuraastetta. Sellainen alaston tsatsiki :).
Tällaista täällä. Ei mitään mullistavaa. Mökkikuume on kova, mut venttaan viel pari vuotta. Sitte ostan meille rantamökin. Ihan vaan kostoksi kaikelle :D :D :D.