Synnyttäneet --40+++

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja maria75
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meidän mökki on semmoinen 60-luvulla rakennettu pikkuinen saunamökki alkuperäisessä muodossaan. Ei mitään mukavuuksia siis ei sähköä eikä vettä muuta kuin juomavesi kotoa tuotuna ja pesuvesi järvestä kannettuna. Ihan pirusti hyttysiä ja muurahaisia. Haasteellista siellä on vauvan kanssa rentoutua, mutta kyllä päivän tai pari kerrallaan aina jaksaa olla. On se kuitenkin paikka, jossa sielu lepää.

Muokattu viimeksi:
Mökkeily voi olla niin parasta! Tykkään, jos on alkeellista niin saa keskittyä yksinkertaiseen ja olennaiseen :)! Meillä ei suvussa ole mökkiä (paitsi about 700 km päässä), mutta joskus saa muiden mökeillä vierailla. Mistä en tykkää on hyttyset, minkä vuoksi valitsen asua maalla ja kohdassa, johon ei hyttyset eksy. Mieheni yleensä virittää riippukeinun terassille. Siihen voi mahdollisilla helteillä käpertyä nukkumaan.
Kun me aikanaan ostettiin tämä talo, tuntui aluksi kuin olisi ollut jossain firman virkistäytymisviikonlopussa, kannettiin polttopuita ja lämmitettiin sauna :)

Oi mökki <3 Mekin päästään oikeen ekalle perhemökkilomalle parin viikon päästä. Rantasauna ja kirkas järvi, en jaksa oottaa! Tosin ei ehkä ihan niin rentouttavaa mökkeily enää ku ennen xD haha

Kuukassius :) Miksei enää ole yhtä rentouttavaa?:rolleyes:

Muistan lapsuudesta kirkas kylmä vesi ja aito savusauna - ahh:p

Meidän mökki on semmoinen 60-luvulla rakennettu pikkuinen Saunamäki alkuperäisessä muodossaan. Ei mitään mukavuuksia siis ei sähköä eikä vettä muuta kuin juomavesi kotoa tuotuna ja pesuvesi järvestä kannettuna. Ihan pirusti hyttysiä ja muurahaisia. Haasteellista siellä on vauvan kanssa rentoutua, mutta kyllä päivän tai pari kerrallaan aina jaksaa olla. On se kuitenkin paikka, jossa sielu lepää.

Napu75 :) Oijoi..onko vielä ihan luonnon helmassa?

Minustakin on välillä mukavaa olla mökillä ilman mitään mukavuuksia ja mielellään ilman nettiäkin :)

Mökkeily voi olla niin parasta! Tykkään, jos on alkeellista niin saa keskittyä yksinkertaiseen ja olennaiseen :)! Meillä ei suvussa ole mökkiä (paitsi about 700 km päässä), mutta joskus saa muiden mökeillä vierailla. Mistä en tykkää on hyttyset, minkä vuoksi valitsen asua maalla ja kohdassa, johon ei hyttyset eksy. Mieheni yleensä virittää riippukeinun terassille. Siihen voi mahdollisilla helteillä käpertyä nukkumaan.
Kun me aikanaan ostettiin tämä talo, tuntui aluksi kuin olisi ollut jossain firman virkistäytymisviikonlopussa, kannettiin polttopuita ja lämmitettiin sauna :)

Katjusha :) Ihan samat asiat, joista pidän myös. Alkeellisuus on jopa terapeuttista!:wink Ihanaa just hakata polttopuita, lämmittää sauna ja vaikka grillata, sekä kalastaa ja kulkea luonnon keskellä :) Kuunnella hiljaisuutta ja lintujen laulua :)

Me harvemmin käydään vanhempien mökillä, vaan joka kesä on vuokrattu mökki, mutta niissä kun on aina liiaksi ylellisyyksiä.

Ihan alkuperäiseen mökkeilyyn mulla on mahdollisuus ihan synnyinkodissa, koska ulkopihalla on myös ulkosauna - vesi pitää kantaa ja puut hakata, sauna lämpiää noin 2tuntia:happy: Koti on siis ihan luonnon helmassa, vaikkakin arvokkaalla asuinalueella.

Tykkään myös marjastaa ja sienestää:p Mummokin jo haaveilee vievänsä pojan syksyllä mustikkaan :)

Voi että, mustikka-aika on taas ihan kohta. Viime vuonna pääsin omalta tontilta jo heinäkuun alkupuolella kyykkimään. Pistän tytön reppuun, ja menox :)!

Meilläkin omalla tontilla rinteessä ihan parhaimmat isot mustikat :)

Mummo veisi pojan metsään, joko kotonaan tai mökillä :)

Ootteko maistellu Tescon tuotteita, mitä toivat isossa määrin S-ryhmän kauppoihin? Oli yllättävän paljon gluteenittomia yms tuotteita mikä oli aika kiva.
Kokeilin tuota Tescon Korma chicken saucea. Ihan ok pöperö siitä tuli. Itse olen laiska kokkaamaan aasialaista, ellei sitten lasketa jotain yksinkertaista keittoa kookosmaidolla :)
Lisäksi gluteenittomat keksit olivat liian hyviä ja liian makeita :)

Kokeilin tuota Tescon Korma chicken saucea. Ihan ok pöperö siitä tuli. Itse olen laiska kokkaamaan aasialaista, ellei sitten lasketa jotain yksinkertaista keittoa kookosmaidolla :)
Lisäksi gluteenittomat keksit olivat liian hyviä ja liian makeita :)

Mä en ymmärrä mitään, miksi joku ostaa valmiskastikkeita tms...Mitä niillä tekee?:rolleyes: Itse on superhelppo valmistaa kastikkeet /dipit, eikä ole lisäaineita...:p

Tietty sit on jotain "special" ruokaa, jota on liian vaikea itse valmistaa.

No mulla ainakin on sama kuin Katjushalla eli olen laiska kokkaileen aasialaista. Kaupasta saa mun mielestä hyviä aasialaisia kastikkeita kanan kanssa joten mä ainakin säästän aikaa käyttämällä niitä. Toki osaisin tehdä itsekkin, mutta mä käytän niitä ns pikaruokana varsinkin talvella niinä päivinä kun ei kiinnosta käyttää aikaa ruoanlaittoon. Kesällä meillä eletään grillaamalla joka taas voi olla pikaruokaa tai monen tunnin kypsytys. Pitempään valmistettavat jää yleensä viikonloppuun.

Kaupasta saa mun mielestä hyviä aasialaisia kastikkeita kanan kanssa joten mä ainakin säästän aikaa käyttämällä niitä.

Eclipse :) Aasialaiset kastikkeet ja keitot on superhelppoja. Meille näytettiin siellä muutama resepti, kun ollaan aika paljon Thaimaassa aina käyty.

Ne on tooosi helppoja valmistaa :)

Mä pidän kyllä marjastamisesta mutta inhoan hirvikärpäsiä. Yleensä mustikat on jääny mettään sen takia. Nyt kun en ite enää voi syödä mustikoita niin enpä taida viitsiä kerätäkään. Tytölle voin niitä ostaa kaupasta ja on mulla pihalla omia pensasmustikka pensaita 6 kpl. Ovat vielä nuoria joten satoa ei paljon tule.

Mulla olis mahdollisuus mennä monellekin mökille, mutta se ei oikeestaan kiinnosta. Vietin kaikki viikonloput kesät ja talvet mökillä joten oon saanu yliannostuksen niin kuin järvikalastakin. Kerran kesässä käyn veljen mökillä juhannuksena jossa sentään on sisävessa ja kylmä vesi tulee sisään. Vanhempien mökki on saaressa ilman mukavuuksia. Siellä en oo käyny 20 vuoteen. Anopilla olis mökki aika lähellä mut siellä oon käyny kerran. Mä pidän kyllä ulkosaunasta joten me rakennettiin hirsisauna omalle pihalle. Samoin oon rakentanut puutarhasta viihtyisää terasseineen. Mä sain kersana tarpeekseni niistä automatkoista mökille niin mielummin teen kotiin vastaavat asiat niin ei tarvi lähtä mihinkään. Järveä ei vieressä ole mutta niitä on paljon täällä ja tietenkin vielä upea Repoveden kansallispuisto jonne ei ole pitkä matka.

Töistä taas kyseltiin...Tj soitti :)

Koska meillä bisness on paisunut niin jätisti, niin oli palkattu kaksi uutta alan osaajaa nimikkeillä "Manager"... lisäksi pidempiaikaisista työntekijöistä muutama sai nyt ylennyksen, eli Manager tittelin.

Siellä bisness on niin laajentunut, tapahtui ulkomainen yrityskauppa ja kotimainen uusi liiketoimi :)

Työhönpaluu kohta "hirvittää":joyful: :laughing002

Mutta tämä kirjoitus, koska aina positiivisia asioita varmasti jokainen haluaa kuulla, eikä vaan sitä pahaa lamaa :)

Last edited by a moderator:
Niin siksi ei oo niin rentouttavaa ehkä mökillä, kun saa juosta tuon termiitin perässä koko ajan. Ehkä sit kun se nukahtaa, niin saa rauhassa istua miehen kanssa ja hengähtää :P mökissä on se matka aina, niin ehkä just omakotitalosta haaveilu (joskus muutto) ois kans ennemmin meidän tulevaisuus. Ja isolla pihalla niin, ois tilaa (ja työtä xD). Mökissä siis pitkä matka siksi, että täällä "työmatkan päässä" olevat mökit on talon hintaisia, niin sellanen ei tuu kyseeseen.

Hyttyset, hitsi en ees muistanut.. saako vauvalle/taaperolle laittaa jotain offia? Aurinkorasvojakaan ei, mutta mitä oli jotkut fysikaaliset suojat, joista jostain luin? Onko suosituksia ja kokemuksia?

Ja tähti, toivottavasti saivat myös managerin palkan. Liian monissa paikoissa on managerin titteli, jolla on oikeesti asiantuntijan työtehtävät ja assarin palkka. Too many chiefs, not enough indians :P

Mä en ymmärrä mitään, miksi joku ostaa valmiskastikkeita tms...Mitä niillä tekee?:rolleyes: Itse on superhelppo valmistaa kastikkeet /dipit, eikä ole lisäaineita...:p

Tietty sit on jotain "special" ruokaa, jota on liian vaikea itse valmistaa.

Haha, mitä tekee kastikkeilla, jos ei oikeastaan käytä riisiä tai perunaa, voisin kysyä.
Minusta puolivalmisteet silloin tällöin on tosi jees :)!

KuuKassius, oman kokemukseni mukaan hyttyset eivät ole kovin kiinnostuneita vauvoista, vasta hikoilevat taaperot ovat herkkua. Hyttysiin ja aurinkoon on samat suojat, siis peittävät vaatteet. Toki aina joku sinnikäs yksilö saattaa silti tuikata.

Meillä mökkeily on aika sujuvaa. Sukua on mökillä paljon, joten vauvalle löytyy tarvittaessa hoitajia. Muut tekevät työt, jos minä olen vauvan kanssa. Pienellä mökillä iso väkimäärä voisi ahdistaa, mutta meillä on jokaiselle perheelle hyvin tilaa.

Mökkeilin myös lapsena sukumökillä ja siinä oppi hyvin tuntemaan sukunsa tavat ja ihmiset. Käyn nykyisinkin mielelläni kalassa, marjassa ja sienessä, mutta tavoitteena ei ole mahdollisimman suuri saalis, vaan se että on mukavaa. Hirvikärpäsiä ei ole joka metsässä.

Ja tähti, toivottavasti saivat myös managerin palkan. Liian monissa paikoissa on managerin titteli, jolla on oikeesti asiantuntijan työtehtävät ja assarin palkka. Too many chiefs, not enough indians :p

Kuukassius :) Se meidän firmassa onkin hyvää, palkka on ihan kohdallaan :) Menee ulkomaisen taulukon/ sopimuksen mukaan. Myös vuosibonukset tulee(, josta nyt jäin paitsi äitiysloman takia).

Ihmettelin jo, kunnei Managereja ole ikinä vielä ollut, vain yksi 10v. sisällä. Nyt kova hoppu siis :)

Napu75 :) Oijoi..onko vielä ihan luonnon helmassa?

Minustakin on välillä mukavaa olla mökillä ilman mitään mukavuuksia ja mielellään ilman nettiäkin :)
Saunamäki :hilarious: siis saunamökki! Ihan mettässä on ja niin pienen järven rannalla, että yhtään moottorilla varustettua härveliä ei vesillä kulje. Telkkaria ei luonnollisesti ole eikä läppäriä tai tablettia oteta mukaan, mutta älyluurit on kaikilla mukana... niitä ei vaan saa siellä ladattua. :wacky:

Saunamäki :hilarious: siis saunamökki! Ihan mettässä on ja niin pienen järven rannalla, että yhtään moottorilla varustettua härveliä ei vesillä kulje. Telkkaria ei luonnollisesti ole eikä läppäriä tai tablettia oteta mukaan, mutta älyluurit on kaikilla mukana... niitä ei vaan saa siellä ladattua. :wacky:

Wow...kesäloman unelmaa :)

Takaisin