Synnyttäneet --40+++

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja maria75
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kävin töissä piipahtamassa tuossa maaliskuussa (?), ja kyllä kysyivät, että mikäs se minun vanhempainvapaan viimeinen päivä olikaan. Kollega oli, että tulethan heti takaisin (kun tuntuu olevan aika kova paine), mutta esimies kyseli ihan neutraalisti, että mitä olin ajatellut.
Vielä en ole tarkkaa paluupäivää antanut. Riippuu työn vuosikalenterista, milloin on järkevää hypätä remmiin. Tapahtuu marraskuun aikana, kunhan olen käyttänyt muutaman viikon kesälomia pois ennen sitä.
Mies odottaa jo omaa osuuttaan eli isävapaata.

Kävin töissä piipahtamassa tuossa maaliskuussa (?), ja kyllä kysyivät, että mikäs se minun vanhempainvapaan viimeinen päivä olikaan. Kollega oli, että tulethan heti takaisin (kun tuntuu olevan aika kova paine), mutta esimies kyseli ihan neutraalisti, että mitä olin ajatellut.
Vielä en ole tarkkaa paluupäivää antanut. Riippuu työn vuosikalenterista, milloin on järkevää hypätä remmiin. Tapahtuu marraskuun aikana, kunhan olen käyttänyt muutaman viikon kesälomia pois ennen sitä.
Mies odottaa jo omaa osuuttaan eli isävapaata.

Katjusha :)

Kävin myös töissä ennen vuoden vaihdetta ja oli poika mukana. Siellä saivat ihastella häntä:Heartpink No, silloin odottivat mua takaisin jo kevääksi, mutta sanoin, että syksyyn menee :)

Pomo = tj, siis Suomen maajohtaja, joka sanoi, sopii näin. Nyt kysyivät varmuutta paluusta, joka on siis lokakuussa. Tämä siksi, että tekevät sisäisiä muutoksia, koska liiketoiminta kasvanut rutkasti ja palkkaavat lähiaikoina vielä pari henkilöä lisää. Nythän siis on jatkuvasti palkattu lisää jo ennen, kuin jäin äitiyslomalle :)

Nopeesti tää vuos on menny. Viime vuonna tähän aikaan huusin naamapunasena niin paljon kuin kitarisoista lähti synnärillä. Nyt tuo taaperon alku kävelee sohvapöytää ympäri ja on päättäny et tänään ei nukuta :rolleyes:
Huomenna tyttö siis täyttää 1v tai jo oikeestaan neljän tunnin päästä. Tää päivä on menny kokonaan leipoessa ja huomenna juhlitaan. Huomenna pitää vielä koristella kakut. Innostuin tekemään ison kasan sokerimassa kukkasia tällä viikolla. :)

Maria75 :)

Tosi hienoa, että olet saanut noin hyvin painoa pois!! :) Onko se vaikuttanut positiivisesti sinun diabetekseen?

Me mennään vieraaksi häihin ja haluan mahtua tiettyyn asuun. Mehän mentiin naimisiin vuosi sitten ja olin silloin rv36., ihan jätti mahan kanssa:joyful:
Mulla ei ole diabetesta. Mulla oli raskausdiabetes. Kävin sokerirasituksessa helmikuussa ja kaikki arvot oli hyviä. Mulla ei siis ole 2-tyypin diabetestä. Eikä mun arvoilla ole tulossakaan.

Toivo on nyt oppinut kävelemään ilman tukea. Ostimme hänelle tällä viikolla kengät ja hän lähti sitten kävelemään.

Muokattu viimeksi:
Nopeesti tää vuos on menny. Viime vuonna tähän aikaan huusin naamapunasena niin paljon kuin kitarisoista lähti synnärillä. Nyt tuo taaperon alku kävelee sohvapöytää ympäri ja on päättäny et tänään ei nukuta :rolleyes:
Huomenna tyttö siis täyttää 1v tai jo oikeestaan neljän tunnin päästä. Tää päivä on menny kokonaan leipoessa ja huomenna juhlitaan. Huomenna pitää vielä koristella kakut. Innostuin tekemään ison kasan sokerimassa kukkasia tällä viikolla. :)

Nii on!! Onnea pikkutypylle, tai nyt kai oikeammin iiiiisolle taaperotypylle <3 Meillä kans ihan just edessä tuo virstanpylväs.. vähän jännittää jo..

Meillä housut alkaneet tippua, poikahan on laihtunut!! Myös bodyt on väljentyneet.

Jostain syystä poika syö vähemmän ja kokoajan harjoitellaan kävelemistä :) Välillä seisotaan ilman tukea, tasapaino on hetkellisesti hyvä :) Ihan tosi pian hän siis kävelee:grin

Mopolla huristetaan pitkin käytävää, eikä muksahduksiakaan enää tapahdu.

Ikä 1v + 16pv

Me saatiin myös mopo synttärilahjaksi, mutta pikku ongelma kun varpaat ei ihan ylety maahan asti kunnolla o_O Veikkaan et mopoillaan sit enemmän kunhan vähän venähtää. :p

Me saatiin myös mopo synttärilahjaksi, mutta pikku ongelma kun varpaat ei ihan ylety maahan asti kunnolla o_O Veikkaan et mopoillaan sit enemmän kunhan vähän venähtää. :p

Hehh :) Sama juttu, tuli mopo - sellainen äänetön ja pääsee lujaa....muttei jalat ylety vielä :)

Toinen mopo on matalampi, Fisher Price mopo, jossa muutakin aktiviteettia, laulaa suomeksi ja mm. nokkapellissä on reikiä erilaisille osille - kehittävä mopo :)

Tähti, painavaa asiaa rasvamaksasta, mutta ruokavalio-ohjeet vain pielessä.

Yölento :) Upeeta! :) Sä oot siis samaa mieltä. Tossa kun mollataan esim. voita ja kookosrasvaa...

Voin todeta ainakin sen, että aina oon ollut tosi terve, vaikka oonkin syönyt aiemmin lähes miten sattuu. Mutta sit pikkuisen pullea :sad001

No, nyt kun muutin ruokavaliota, niin aloin jopa laihtua (-21kg/5kk) ja heti myös terveyskin kohentui.

Liikun vaan normaalisti. Minusta tavallinen ihminen ei tarvitse laihtuakseen mitään kuntosaleja (tyyliin Jutta Go) tms.. :) Nyt on BMI 23, ja tässä on jo lähes sutjakan näköinen mimmi:grin

Last edited by a moderator:
Tähti, en välttele rasvoja ja hiilareita syön maltillisesti. Toki monet pysyvät normaalipainoisina myös virallisterveellisellä ruokavaliolla

1v neuvolassa käyty. Pituutta 69,5cm ja painoa 9,2kg. Pituus on nyt takas omalla käyrällä kun 8kk neuvolassa oli vähän alakanttiin. Paino huitelee reilulla plus käyrällä vaikka tyttö on ihan sutjakkaan näköinen THnkin mielestä. Ei siis lihava lapsi vaikka painokäyrä pituuskäyrään verrattuna on +14. Hyvin osattiin kaikki mitä pitikin ja kehuja sai taas näppäristä sormistaan. Rokotuksia tuli kolme eri patteristoa joka vähän hirvitti. Mä olen rokotusmyönteinen, mutta kritisoin kyllä tuota, että niitä annetaan kerralla niin paljon. Nyt sitten odotellaan tuleeko tänään oireita ja MPR rokotteen oireet tulee vasta noin 10pv päästä jos tulee.

Tähti, en välttele rasvoja ja hiilareita syön maltillisesti. Toki monet pysyvät normaalipainoisina myös virallisterveellisellä ruokavaliolla

Yölento :) Kyllä normaalipainoisena pysyykin, mutta laihduttajalle sillä ohjeistuksella haastetta..

Mulle ainakin sopii THL ja lautasmalli :) Viljoista jätän mieluusti vehnän pois enkä pottuakaan mussuta, mutta keskimäärin menee hiilarit niinku "neuvotaan". Olis hyvä, että jokainen löytää itselleen sopivan tasapainon ja suhteellisen terveellisen olon!

Katjusha :) On THL:ssä hyvääkin ja esim. ravitsemusohjeet täytyykin rakentaa yleispäteviksi. Tottakai :)

Kuitenkin THL saa nykyään enemmän kritiikkiä, kuin ennen, koska ohjeet ovat liiankin yleispäteviä...ja ehkä vanhanaikaisia tähän ajanhetkeen. Monet ovat nykyään tuosta lautasmallista lähes täysin erimieltä:wink

Itse olen syönyt THL:n ohjeiden mukaan, mutta kunnes aloin nyt perehtyä ruokavalioihin + laihduttamiseen raskauden jälkeen, niin tuo lautasmalli ei ollenkaan sovi laihduttajalle, joten sen vuoksi olen nykyään eri mieltä THL:n ohjeista.

Tähti, painavaa asiaa rasvamaksasta, mutta ruokavalio-ohjeet vain pielessä.

Yölento :) Luin, että tuo rasvamaksa tulee pääasiassa siitä, että syödään liikaa hiilihydraatteja, esim. leivonnaisia, karamelleja, limonadia...leipää, perunaa, riisiä ja pastaa, sekä viljatuotteita.

Ylipaino lisää rasvamaksan riskiä, 90% näistä ovat ylipainoisia.

Takaisin