Olin tippunut vahingossa tästä ketjusta muutama sivu sitten. Kauhean mielenkiintoista keskustelua teillä on ollut! Olen kovin kiinnostunut terveellisestä ruuasta, mutta monesta erityisominaisuudesta johtuen mikään kokemukseni ei ole yleistettävissä muihin ihmisiin. Olen joskus karpannut useamman vuoden. Se sopi minulle hyvin. Paino pysyi normaalina ja olo oli hyvä. Olen ollut myös sokerittomalla +gluteenittomalla ruokavaliolla. Sekin sopi hyvin. Mutta kun lisäksi on refluksivaivoja ja ärtynyt paksusuoli, niin aika vähiin käy sopivat ruuat. Pystyisin kyllä syömään miten rajoitetusti tahansa, mutta sosiaaliset haitat ovat suuria. Niinpä nykyisin syön kaikkia, mistä en tule kipeäksi. Tai ainakin yritän. Nyt on refluksi taas aika pahana ja tuntuu, ettei mikään sovi.
Liikunnasta oli myös keskustelua. Tykkään monenlaista yksilöliikunnasta ja erityisesti ulkona, mutta lääkäri on kieltänyt mm juoksemisen ja muutaman muun lajin. Ryhmäliikuntaa ei suositella minulle laisinkaan. Niinpä tässä elämänvaiheessa pääosin vain lenkkeilen.
Painoa on vielä 7kg raskautta edeltäneeseen aikaan ja siitä vielä 2kg siihen, mitä toivon, mutta imettäessä en tee mitään radikaalia muutosta. Eikä näillä vaivoilla kyllä pysty mitään muuttamaankaan.
Yölento :) Kiva, että löysit tiesi takaisin :) Käytätkö sinä kookosrasvaa? Sen väitetään auttavan elimistön tulehdustilaa vähentävästi. Eräs tuttuni kärsii ajoittain fibromyalgiasta ja aina oireiden pahentuessa, hän syö kortisonia. Se kortisoni turvottaa hänet ihan palloksi
No, hän laihdutti parin vuoden sisään itsensä 45kg:n mittoihin, BMI 19. Kookosrasva on hänellä käytössä ja kertaakaan ei ole kärsinyt enää tästä taudista :) Silloin kun oli ylipainoinen BMI 35, niin hyvin usein oli sairas.
Sosiaaliset haitat on kyllä ne, jotka on useimmiten oman dieetin tiellä, sillä kanssaihmiset, eivät tahdo hyväksyä, ettei syö samaa ruokaa, kuin muut ja sitä pitää usein selitellä paljon ja joka suuntaan...
Väittäisin, että Suomalaiset on aivopesty ajatukselle, että kaikille sopii sama ruoka ja sen kuuluu olla tyyliin perunaa, riisiä, leipää + kevytmargariinia, papusoppaa, lihakastiketta tms, ja välipalana jotain pullaa.
Tuosta, kun poikkeat, olet suorastaan outo ja saat ihan pian vitamiinipuutoksen
Mikäli vielä sattuu laihtumaan, niin on satavarmasti aliravittu