Synnyttäneet --40+++

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja maria75
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä käytän banaaneja ruokavaliossa. Ainoastaan raskaana koitin hillitä, vain puolikas kerrallaan. Banaani ja viinirypäleet voi nostattaa verensokeria voimakkaasti, jos raskausdiabetes tai muu diabetes. Sisältämänsä hivenaineet kyllä houkuttivat.

Mä käytin ennen, ne on hyviä syödä yöksi :)

Nyt en käytä, koska lihottavat. Poika ei tykkää banaanista, joten ei tule niitä ostettua.

Ihanan makoisa hedelmä on kyllä :)

On se äitin tyttö :smiley-angelic006laughing7
Iltapäiväunet meni myöhäseks niin nyt ei illalla nukuttanu. Rauhottu syliin vasta kun käänsin tv kanavan Teemalle josta tulee Diablon keikka :angel1

Satru :) Kuullostaa siltä, että sun tyttö on fiksu ja valveutunut.

Jos paino nyt todella alkaa laskea, niin hurahdan tuohon kookosrasvaan niin, että pistän sitä kans hiuksiin, kuten sun tyttö :)

Mun vanhin tytär on aina pitänyt eläimistä enempi kuin ihmisistä :) Ja sitten kun muutti pois kotoota, niin ryhtyi välttämään melkein kaikkea mihin on liitetty eläimiä. Ei käytä shampoita, meikkejä yms missä ei ole mainintaa eläimillä testaamisesta. Ja tuo ruokavalio liittyy siihen. Mulle se aina aiheuttaa pään vaivaa, kun tämä talous on täynnä lihansyöjiä ja sitten kun hän tulee meille, niin ei ole oikeastaan mitään mitä voisi syödä :happy: Onneksi osaa kokota itse, ja tekee ruokansa kun tietää mitä kaikkea syö jne. Se kookosrasva hiuksille on kuulemma hyvästä. Istuu välillä tunninkin tossa sohvalla rasvat päässä. Hänellä oli tossa muutama vuosi sitten tosi kova värjäämisbuumi ja se teki hallaa hiuksille, nyt kun on uudistanut elämänsä, niin hiuksetkin saa parempaa kohtelua :)

Mun vanhin tytär on aina pitänyt eläimistä enempi kuin ihmisistä :) Ja sitten kun muutti pois kotoota, niin ryhtyi välttämään melkein kaikkea mihin on liitetty eläimiä. Ei käytä shampoita, meikkejä yms missä ei ole mainintaa eläimillä testaamisesta. Ja tuo ruokavalio liittyy siihen. Mulle se aina aiheuttaa pään vaivaa, kun tämä talous on täynnä lihansyöjiä ja sitten kun hän tulee meille, niin ei ole oikeastaan mitään mitä voisi syödä :happy: Onneksi osaa kokota itse, ja tekee ruokansa kun tietää mitä kaikkea syö jne. Se kookosrasva hiuksille on kuulemma hyvästä. Istuu välillä tunninkin tossa sohvalla rasvat päässä. Hänellä oli tossa muutama vuosi sitten tosi kova värjäämisbuumi ja se teki hallaa hiuksille, nyt kun on uudistanut elämänsä, niin hiuksetkin saa parempaa kohtelua :)

Satru :) Jännä persoona sun tyttö :) Hänellä taitaa olla tavallista laajempi elämänkatsomus :) Omantiensä kulkija?:joyful:

Perehdyin kanssa joku aika sitten aiheeseen ja tätä käytetään ihan ulkoisesti, että sisäisestikin, just hiuksiin ja vaikka kylpyveteen :) Ruokavaliossa on aloitettava varoen ja annosta voi nostaa ajan kanssa. On laksatiivinen ja huomaan jo ramppaavani usein veskissä. Terveysvaikutuksia on vaikka miljoona mitä, ei vain laihtuminen :) Tavara on aika kallista, kun pieni purkki kuluu humauksessa...

Kohta hyppään vaa'alle, onko yön aikana tapahtunut jotain "miraclea"....no, tuskimpa sentään, mutta tää hurahdus on hurahdus - ihana sellainen:Heartpink Tällä hetkellä nautin ainetta aamukahvin joukossa, ompa makoisaa:p

Last edited by a moderator:
Kookosöljystä saa myös ihanan body scubin. Laitan ite siihen sokeria, kookosöljyä (ei saa sulattaa mikrossa) ja muutaman tipan eteeristäöljyä esim sitruuna on kiva. Merisuolasta saa karkeamman scrubin halutessaan. Tulee todella pehmeä ja hyväntuoksuinen iho!
Käytän myös hiuksien latvoihin, kun mulla on luonnonkiharat hiukset ja ne on raskauden jäljiltä ihan kuivat.

Kuulostaapa ihanalta! Voi kun saisi aikaiseksi ihoaan hoitaa. Rasvailen kyllä, mutta kuorinta jää.. ja sen kyllä huomaa, kun on vahannut sääret että se ihon kuorinta sen jälkeen jäi sit väliin ;)
Meillä oli 6 kuukauden neuvola. Lähinnä sosiaalinen käynti ja mittojen otto. Terveydenhoitajana oli äitiysneuvolan täti, joka ei vielä ollutkaan meidän neitiä nähnyt.
Päivän mitat 68,5 cm ja 7.260 g. Pituuspaino% menee viivasuoraan ja kasvaa mallikkaasti omalla käyrällä. Me happy!

Kookosöljystä kiinnostaisi tietää, että vaikuttaako sen käyttö positiivisesti 40+++ ikäisten munasolujen laatuun? Tuotteessahan on vaikka mitä positiivisia vaikutuksia ja yksi niistä on Anti-Ageing....

Tulipa vaan mieleen, kun seuraavaa lähdetään hankkimaan, sitten jossain vaiheessa.

Aasialaisnaisethan on tunnetusti hedelmällisiä pidempään (50+++), että siinäkö yksi selitys:wideyed::joyful: Siellähän tämä on peruselintarvike vauvasta - vaariin.

kookosöljyä (ei saa sulattaa mikrossa) ja muutaman tipan eteeristäöljyä esim sitruuna on kiva. Merisuolasta saa karkeamman scrubin halutessaan. Tulee todella pehmeä ja hyväntuoksuinen iho!
Käytän myös hiuksien latvoihin, kun mulla on luonnonkiharat hiukset ja ne on raskauden jäljiltä ihan kuivat.

Eikö tosiaan saa laittaa mikroon? Siis mä oon laittanut, mutta siten, että ensin kuumaa vettä, jonne laitan lusikallisen sitä. Sitten mikroon sulatus-moodi, eli tehot minimiin ja vain muutama sekunti (5-10 sec.) päälle.

Sulaa mukavasti.... Miksi ei saisi laittaa mikroon? Pilaako sen tms.? :wideyed::rolleyes:

Asiasta kymmenenteen, ollaan löydetty vihdoin ruoka, jota tyttö syö itse kaksin käsin. Siis talk-murojen lisäksi. Banaaniletut tekevät kauppansa! Ihan ne peruskamalta, joissa 1 banaani, 1 kananmuna, ceyloninkanelia ja kardemummaa. Hyvällä halulla meni! :)
Pitäiskin vihdoin kokeilla noita - olis kiva vaihtelu! Banaani ainakin on suuri herkku meidän tirpulla - ja kaikenlainen leipä ja leipämäinen, toimisi varmaan :) vaikka tällä hetkellä kyllä tuntuu, että melkein kaikki kelpaa, ainakin jos joku muu syö sitä :)

Eclipse :)

Banaanilla on positiivinen vaikutus uneen ja siksi sitä on paras syödä illalla, ennen nukkumaanmenoa. Siinä on tryptofaania, joka on melatoniin esiaste. Se helpottaa uneenpääsyä :)

Sullahan oli niitä uniongelmia, joten banaania kannattaa kokeilla illalla :)

Eikö tosiaan saa laittaa mikroon? Siis mä oon laittanut, mutta siten, että ensin kuumaa vettä, jonne laitan lusikallisen sitä. Sitten mikroon sulatus-moodi, eli tehot minimiin ja vain muutama sekunti (5-10 sec.) päälle.

Sulaa mukavasti.... Miksi ei saisi laittaa mikroon? Pilaako sen tms.? :wideyed::rolleyes:

Muutamissa lähteissä sanovat, että "ne hyvät ominaisuudet lähtis" mikrossa, mutten osaa sanoa voiko pitää paikkaansa.

Muutamissa lähteissä sanovat, että "ne hyvät ominaisuudet lähtis" mikrossa, mutten osaa sanoa voiko pitää paikkaansa.

Kuukassius :) OK. Mikro vain tilapäinen, yleensä käytän suoraan, mutta koska en tiedä mikä olisi järkevin tapa tehdä siitä salaatinkastiketta, niin toimin näin.

Käytätkö kastikkeessa? Tyyliin oliiviöljyn sijaan. Jos, niin mitä siihen kastikkeeseen laitat ja miten sen valmistat?:rolleyes:

Eclipse :)

Banaanilla on positiivinen vaikutus uneen ja siksi sitä on paras syödä illalla, ennen nukkumaanmenoa. Siinä on tryptofaania, joka on melatoniin esiaste. Se helpottaa uneenpääsyä :)

Sullahan oli niitä uniongelmia, joten banaania kannattaa kokeilla illalla :)
Terveyssivustot taas sanoo, että banaania ei pidä syödä illalla. Mä ja tyttö syödään sitä iltapäivän välipalalla. Joko yhtenä osana smoothieta tai sitten banaania ja luonnonjugurttia.
Ja mä olen iltaihminen joten minkäs mä geeneilleni voin. Nukkumaan menen aina myöhään. Toki jos on stressattavaa niin se vaikuttaa mulla helposti uniin. Lisäksi mulla aina kestää saada unen päästä kiinni. Nyt oon taas palannut lukemiseen sängyssä kun tyttö nukkuu omassa huoneessa. Se auttaa nukahtamaan nopeammin.

Terveyssivustot taas sanoo, että banaania ei pidä syödä illalla. Mä ja tyttö syödään sitä iltapäivän välipalalla. Joko yhtenä osana smoothieta tai sitten banaania ja luonnonjugurttia.
Ja mä olen iltaihminen joten minkäs mä geeneilleni voin. Nukkumaan menen aina myöhään. Toki jos on stressattavaa niin se vaikuttaa mulla helposti uniin. Lisäksi mulla aina kestää saada unen päästä kiinni. Nyt oon taas palannut lukemiseen sängyssä kun tyttö nukkuu omassa huoneessa. Se auttaa nukahtamaan nopeammin.

Eclipse :) Iltaihmisiä ollaan miehenkin kanssa. Koska sinä menet yleensä nukkumaan? Me mennään siitä 01-02, mies lähtee töihin 07, ( ja mäkin kun palaan töihin). Poikakin on iltaihminen, kunnei nuku,ennenkuin 23-02 maissa, pystyssä on aina jo 07. Päiväunia ei edes aikuiset nuku vapaallakaan. Poika nukkuu 1tunnin päiväunet.

En tiedä mitä terveyssivustoja luit, mutta tutkimustulokset osoittaa banaanissa olevan aineita ( tryptofaani), joka on nimenomaan hyväksi nukkumaan mentäessä :)

Eclipse :) Iltaihmisiä ollaan miehenkin kanssa. Koska sinä menet yleensä nukkumaan? Me mennään siitä 01-02, mies lähtee töihin 07, ( ja mäkin kun palaan töihin). Poikakin on iltaihminen, kunnei nuku,ennenkuin 23-02 maissa, pystyssä on aina jo 07. Päiväunia ei edes aikuiset nuku vapaallakaan. Poika nukkuu 1tunnin päiväunet.

En tiedä mitä terveyssivustoja luit, mutta tutkimustulokset osoittaa banaanissa olevan aineita ( tryptofaani), joka on nimenomaan hyväksi nukkumaan mentäessä :)
Mä menen nukkumaan 24-2 välillä. Herään 8-9 välillä tai siis tyttö herää silloin. Meillä tyttö menee nukkumaan 20-22 välillä ja jos päivässä ei oo häiriötekijöitä niin nukkuu 1,5-2h päikkärit.

Mä menen nukkumaan 24-2 välillä. Herään 8-9 välillä tai siis tyttö herää silloin. Meillä tyttö menee nukkumaan 20-22 välillä ja jos päivässä ei oo häiriötekijöitä niin nukkuu 1,5-2h päikkärit.

Eclipse :) Kuullostaa ihan tavalliselta, normilta...Mikä tässä olikaan se ongelma? Näin kai yleensä uniajat menee :)

Tulin kyllä siihen tulokseen et en mä mee nukkumaan klo 24 kuin sillon kun oon aivan poikki. Yleensä mäkin taidan mennä nukkumaan 1-2 välillä. Sunnuntaina nukahdin jo puolilta öin kun tein 8h pihatyöpäivän ja valoin kissojen häkkiin uuden pohjan. Meni 1250kg kuivabetonia myllystä läpi. Oli haba aika kipee illalla. Mies vahti tyttöä kun sillä oli vapaapäivä.

Tulin kyllä siihen tulokseen et en mä mee nukkumaan klo 24 kuin sillon kun oon aivan poikki. Yleensä mäkin taidan mennä nukkumaan 1-2 välillä. Sunnuntaina nukahdin jo puolilta öin kun tein 8h pihatyöpäivän ja valoin kissojen häkkiin uuden pohjan. Meni 1250kg kuivabetonia myllystä läpi. Oli haba aika kipee illalla. Mies vahti tyttöä kun sillä oli vapaapäivä.

Eclipse :) Kaikilla ihmisillä on oma rytmi, en olisi huolissani asiasta. Tämä 08-16 työrytmi on ainakin ihan ihmisen oma keksintö...

Sun kroppa toimii, geenit jne...Ne tulee evoluutiosta, ei sinussa ole vikaa :)

Voi kun saisi aikaiseksi ihoaan hoitaa. Rasvailen kyllä, mutta kuorinta jää..

Katjusha :) Hetkessä sä vedät kookosöljyt käsiin ja jalkoihin...5min ja kaikki on jo valmista! :) Ei siihen tarvitse mitään extra-aikaa.

Vauvaankin voi sillä aineella sivellä :)

Takaisin