MS74
Sukkela juttelija
Ei oo. Perjantaina loppus. Jalat turpoo edelleen. Onko sulla ollu turvotusta?Vieläkö sulla on klexanet? Mulla vähän helpotti niiden lopettamisen jälkeen
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Ei oo. Perjantaina loppus. Jalat turpoo edelleen. Onko sulla ollu turvotusta?Vieläkö sulla on klexanet? Mulla vähän helpotti niiden lopettamisen jälkeen
Mäkin koin sunnunutaina kaaripuklauksen. Lensi puolen metrin kaari mun päälle soffalle. Hitto ku repesin! Sen jälkeen oon ahkerasti nostanu vauvan aina syötön jälkeen pystyyn, välillä kesken imunkin. Kaunko tossa rytmin saamisessa menee? Onko jollain jotain rytmiä jo ja millo se tuli? Voiko siihen ite vaikuttaa? Meillä on kerran päivässä sellainen 3-4 h sessio, jolloin on välillä tissillä, välillä nukkuu doomoo-tuolissa ja välillä sylissä, eikä suostu menee sänkyyn nukkuu. Se oli ekaa kertaa yöllä, sitte vähän aiemmin ja nyt taas vähän aiemmin. Jos se osuu tähän "nukkumaan meno aikaan", ni ei arvaa ite oikeen mennä nukkuu, kun haluis vähä kattoo telkkuu ilman vauvaa ennen ja sit taas ei valvoo hirveen myöhään. Jos sen vie omaan sänkyyn, ni hetken päästä kuuluu äääh! Arvellaan et sillä on vatsavaivoja, tai sitte sille tulee hikka mikä herättää.Meillä ikää 2 päivää vaille 7 viikkoa. Luulen että painoa vähintään 5,5 kg jo:)
56 cm vaatteet auttamattomasti pieniä ja 2 koon liberot menee hädintuskin:)
Ilmavaivat on valtavat mutta kaasut tulee ulos ja se on hyvä juttu! Kaaripulautukset koettu muutamasti.
Niskakakkaa taasen ei :)
Yöt alkaneet sujua tosi kivasti.1-2 syötöllä ja nukkuu n 4-5 h putkeen. Oikeen hyvä juttu!!
Päiväunet vielä vähän epäsäännölliset. Voi nukkua vaunuissa tunnin tai sit kolme. Eli ei rytmiä vielä. Kaukalossa nukkuis mieluiten, ilmavaivojenkin kannalta ilm parempi asento.
Mä en oo vältellyt syömisiäni. Ja juonut lasin pari viiniäkin , kunhan oon saanut pojan unille:)
Minkä ikäsenä aloititte tuon Disflatylin? Meidän typyn vatta vaan vaivaa ja paukku sitkeessä...
Ei olla vielä siirrytty vaunukopasta rattaisiin. Mutta olen saman huomannut, että hereillä ollessaan ei millään halua enää maata vaunuissa (nukkuu kyllä ja pituuden puolesta vielä mahtuukin). Eli jos herää vaunuissaan, kun jossain liikenteessä ollaan, niin tosi usein joutuu ottamaan sit syliin ja siinä kantamaan (eikä tietenkään oo rintareppua koskaan mukana...). Aattelin tossa elokuun puolella, kun tulee 6kk täyteen ottaa ratasistuimen käyttöön sillon kun ollaan jossain menossa. Omalla pihalla meinaan edelleen vaunukopassa nukuttaa päiväunia. Meillä on Britax Smilet, joissa koppa / ratasosa vain kliksautetaan paikoilleen, joten noita on helppo keskenään vaihdella.Kaukalosta tuli mieleen, onko teidän alkuvuonna synnyttäneiden vauvat jo siirtyneet vaunuista rattaisiin?
Katselin juuri vanhoista valokuvista, että meillä esikoinen siirtyi n. 5 kk ikäisenä rattaisiin puoli-istuvaan asentoon (Britax Dual -rattaissa saa säädettyä selkänojan miten vaan). Nyt tämän 8-viikkoisen kanssa tuntuu, että 1. Hän ei kohta enää edes mahdu vaunukoppaan ja 2. Hän on niin innokas näkemään, mitä ympäristössä tapahtuu, ettei kohta enää suostu hereillä ollessa olemaan kopassa ja tuijottelemaan vaan roikkuvia leluja tai taivasta.... Toki nyt on vielä liian pieni rattaisiin, mutta kauaa ei meillä enää koppa riitä! Ehkä pari kk?
Ja tosiaan, kaukalossahan vauva on myös tuetussa istuma-asennossa, ja meillä ollut siinä tyytyväisenä parin tunninkin mökkimatkat. Ja kauppareissut myös.
Hyvä vinkki toi, et ottaa rintarepun mukaan ku on vaunuttelemassa! Ja aatteleppa ite, et ku heräät "sängystäs" ni kukaan ei tuu sua nostaa pois .Ei olla vielä siirrytty vaunukopasta rattaisiin. Mutta olen saman huomannut, että hereillä ollessaan ei millään halua enää maata vaunuissa (nukkuu kyllä ja pituuden puolesta vielä mahtuukin). Eli jos herää vaunuissaan, kun jossain liikenteessä ollaan, niin tosi usein joutuu ottamaan sit syliin ja siinä kantamaan (eikä tietenkään oo rintareppua koskaan mukana...). Aattelin tossa elokuun puolella, kun tulee 6kk täyteen ottaa ratasistuimen käyttöön sillon kun ollaan jossain menossa. Omalla pihalla meinaan edelleen vaunukopassa nukuttaa päiväunia. Meillä on Britax Smilet, joissa koppa / ratasosa vain kliksautetaan paikoilleen, joten noita on helppo keskenään vaihdella.
Olen myös seurannut läheltä tapausta, jossa ihana, pieni suloinen lapsi on joutunut koulukiusatuksi ja kiusaajia ei meinattu saada kuriin. Todella ahdistavaa, kun lapsi on surullinen ja asiat ei ratkea. Olen jo nyt miettinytkin, että voi apua, mä varmaan halkean raivosta, jos joku tekee joskus jotain pahaa mun lapsille!
Oon kyllä niin herkkä, että varmaan pitää pysyä kaukana kentän laidalta, jos lapseni vaikka haluavat harrastaa jotain lajia, mihin kuuluu taklaukset tms.
Mulla meni noin kaks viikkoa sektiosta et aloin taas tunnistamaan jalkani :)Ei oo. Perjantaina loppus. Jalat turpoo edelleen. Onko sulla ollu turvotusta?
Minkä ikäsenä aloititte tuon Disflatylin? Meidän typyn vatta vaan vaivaa ja paukku sitkeessä...
Hei meil on kaks yötä menny niin että tankkaa tissillä illalla 1,5-2,5tuntia ja sit nukkuu 5h ja sit tissille ja sit nukkuu 2-3h mutta kun "ne" sanoo ettei sais nukkuu 4h enempää jotta imee tissii riittävästi mut en mä pysty herättää sitä kun nukun ite vai pitääkö täs herätyskellolla ruveta molempii herättelee? Tää kans nukku vattassa jo pitkiä pätkiä.Samaa mieltä Myyn kanssa rytmiasiassa. Jostain oon lukenu et sitä rytmiä alkaa selkeemmin muodostua vasta puolen vuoden jälkeen. Mulla tosiaan on se onni että tyttö nukkuu pitkät yöunet. 5-7h + 3-4h yhdellä aamuyön syötöllä. Nukahtaa tosin yöunille vasta 00-02. Eli sillä on mun rytmi jääny maha-ajasta. Nyt valvon ite kun koiravanhuksen piti päästä pissalle. Tekee sitä välillä monta kertaa yössä joten en oo nukkunu enää muutamaan vuoteen kunnollisia yöunia itse.
Mulle sanottiin et pitää herättää 3h välein. Haistatin peet sille asialle kahden yön jälkeen ja totesin et kun syö päivällä hyvin niin en herätä. Tota ohjetta annetaan tietty varsinkin aluksi jos maitoa ei vielä tule riittävästi. Meillä on tyttö kasvanut kaikkien käyrien mukaan hyvin nyt 7 viikossa joten anna vauvan nukkua ja ole tyytyväinen jos alkaa nukkumaan jatkossakin noin hyvin. Tietenkin niitä poikkeus öitäkin sitten tulee ja sitten kun tulee uusia kehitysvaiheita niin asiat voi muuttua ihan kokonaan.Hei meil on kaks yötä menny niin että tankkaa tissillä illalla 1,5-2,5tuntia ja sit nukkuu 5h ja sit tissille ja sit nukkuu 2-3h mutta kun "ne" sanoo ettei sais nukkuu 4h enempää jotta imee tissii riittävästi mut en mä pysty herättää sitä kun nukun ite vai pitääkö täs herätyskellolla ruveta molempii herättelee? Tää kans nukku vattassa jo pitkiä pätkiä.
Eilen ekat rintatulehduksen oireet....onneks sain avattu ne kuumalla suihkulla, pumppaamalla ja imetyksellä.
Kaukalosta tuli mieleen, onko teidän alkuvuonna synnyttäneiden vauvat jo siirtyneet vaunuista rattaisiin?
Katselin juuri vanhoista valokuvista, että meillä esikoinen siirtyi n. 5 kk ikäisenä rattaisiin puoli-istuvaan asentoon (Britax Dual -rattaissa saa säädettyä selkänojan miten vaan). Nyt tämän 8-viikkoisen kanssa tuntuu, että 1. Hän ei kohta enää edes mahdu vaunukoppaan ja 2. Hän on niin innokas näkemään, mitä ympäristössä tapahtuu, ettei kohta enää suostu hereillä ollessa olemaan kopassa ja tuijottelemaan vaan roikkuvia leluja tai taivasta.... Toki nyt on vielä liian pieni rattaisiin, mutta kauaa ei meillä enää koppa riitä! Ehkä pari kk?
Ja tosiaan, kaukalossahan vauva on myös tuetussa istuma-asennossa, ja meillä ollut siinä tyytyväisenä parin tunninkin mökkimatkat. Ja kauppareissut myös.