Synnyttäneet --40+++

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja maria75
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kuulostaapa hyvältä!
Meillä ei ole siellä asti. Tuntuu, ettei nyt kolmessa yössä ole tullut mitään edistystä. Toki, mieheni nukkuu ulkovarastossa eli tyynnyttelyn joudun itse hoitamaan.
Vauva vaikeroi, kun uni ei pysy silmässä. En tiedä, mikä vaihe on. Takana on ollut öitä 4 tunnin unipätkillä, mihin se taito katosi?!

Nelikuisen hulinat sekoitti meidänkin yöt kokonaan. Korjaantui nyt vasta kun 9kk ja unikoulu. Tsemiä! Hormonit auttoi onneksi äitiä. Tytöllä toki matkalla tuli kaikki kääntymisen, konttaamiset, kävelyt, eroahdistukset, tiheät imut jne.

Nyt se seisoo tuossa edessä kun Mä polvillani, osottaa tissiä ja sanoo mäh. Taitaa olla aika avata paita xD

Täällä sitä ollaan anopin hoiteissa ja syön Nutrilet patukkaa pojan piniksen vieressä, hän nukahti :) Tarjolla on siis lihasoppaa näin öisin klo 22 ja osaattekin tulkita lopun...:laughing021
Jälkkäriksi on mämmiä ja kutunjuustoa. On yhdistelmä ( kumpaankaan en tule koskeneeksi, ainakaan yöllä:laughing002)...

Huomispäivä on varsin haasteellinen ruokailujen suhteen...Ompahan Nutrilet pirtelöt mukana:happy119

Poika näkee pääsiäisreissulla lähes samanikäsiä serkkujaan :)

Meillä poika nukahti n. 21..heräsi n. klo 23, 00,01,04 ja 06 syömään. Eli ihan perus yö. Vähän aika sitten heräsi tunnin välein monta yötä, et nyt jos nukkuu ees kaksi - kolme tuntia putkeen on mulle luksusta :) Mutta eihän tätä ikuisesti kestä. Imetys loppuu viimeistään vuoden ikäisenä tai vähän sen yli (taapero sai tissiä 1v3kk), sit toivottavasti loppuu yöheräämisestkin :)

Meillä poika nukahti n. 21..heräsi n. klo 23, 00,01,04 ja 06 syömään. Eli ihan perus yö. Vähän aika sitten heräsi tunnin välein monta yötä, et nyt jos nukkuu ees kaksi - kolme tuntia putkeen on mulle luksusta :) Mutta eihän tätä ikuisesti kestä. Imetys loppuu viimeistään vuoden ikäisenä tai vähän sen yli (taapero sai tissiä 1v3kk), sit toivottavasti loppuu yöheräämisestkin :)

Huh.. tuoreessa muistissa tuo mullakin! Ei oo ikävä. Vaikka joskus varmaan omalla tavalla tuleekin ikävä. Nyt jo esim on siitä haikea mieli, ettei tyttö koskaan enää nukahda tissille :( Mutta joku aiemmin sano viisaasti, että tilalle tulee uusia hienoja juttuja. Imetystä yritän jatkaa niin kauan, ku tyttö haluaa. Vaikka öistä jo luovuttiin.

Meillä nukahdettiin noin 20:30. Herätykset 23, 1 ja 2. Kahden aikaan luovutin kun väsytti ja otin tytön viereen nukkumaan. Mönkiminen meidän sängyssä alkoi seuraavan kerran aamulla 7:30. Eli sain taas itse 5h yöunet. Mä kun iltaihmisenä en mene koskaan nukkumaan ennen puoltayötä.

Täällä anoppilassa poika pyöri lähes koko yön:sad001 Paikka tuntuu vieraalta, koska käydään pitkän matkan vuoksi aika harvoin...hän heräsi useasti itkemään yön aikana. Rauhoittui aina heti syliin :)
Yöllä syötiin lisäksi kaksi kertaa puuroa.

Äiti ei ole paljonkaan nukkunut.

Miten muilla vauvat / lapset nukkuvat vieraassa paikassa?:rolleyes:

Last edited by a moderator:
Kokemuksen mukaan nukkuu paremmin kylässä ku kotona.
Mä sain miehen mukaan viime yön hyssyttelyihin, ja tokikaan ei kelvannut isin lohtu. Mutta vitkutellen syötöt 00:30 ja 4:00 aikoihin. Itse en tietenkään sen paremmin nukkunut kun olin samassa huoneessa, missä tytön kanssa aina nukutaan ja isi oli vähän neuvoton...

Tähti, tällä pojalla on hyvät unenlahjat, nukkuu joka paikassa hyvin.

Täällä nukuttu myös pienempänä hyvin ihan missä vaan, ( jopa Teneriffalla). Nyt siis 11kk ikää ja itku vieraassa paikassa oli uutta.

Tähti, tällä pojalla on hyvät unenlahjat, nukkuu joka paikassa hyvin.

Yölento :) Käyttekö paljonkin yökylässä? Sittenhän sujuu kivasti :)

Me palattiin anoppilasta. Ruokana oli hirvenpaistia ja se olikin hyvää :) Riisipuuron, mämmin ja jäätelön onnistuin välttämään, kun poika nukkui syliin ja pääsin häntä nukuttamaan. Sillä aikaa muut ehtivät syödä. Tosin anoppi alkoi kahvipöydässä puhua anoreksiasta, mikä voi tulla jo kuulemma 10-vuotiaaseen lapseen...Kova vahtiminen siellä on syömisistä ja heti kysytään, onko vatsa kipeä, ellei jotain ota. Tooosi huvittavaa:laughing014

Poika sai serkuiltaan taas leluja pari kassia, hyvää lelujen kierrätystä :)

Unikoulun 7. yö oli huono. Heräämisiä taas melkein tunnin välein. Ei oikein keksitä mikä oli. Mutta nyt sitten taas 8. yö oli normaali, eli vain 2 herätystä, joista molemmista simahti takaisin samantien.

Mä muutin olohuoneen sänkyyn nukkumaan. Tyttö heräsi kellontarkasti ähisemään kaksi kertaa, johon auttoi tutti (täh, eikä tarvinnut palata asiaan?!). Kaksi muuta kertaa tapahtuivat kellonaikaan, jolloin olen viime öinä antanut maitoa, sitten imettelin tuolilla istuen. Nukahdin melkein heti näiden pomppimisten jälkeen, eli olen lepääntynyt! Mulla oli eilen jo aika alakuloinen olo huonosti nukuttujen öiden vuoksi (siitähän seuraa masennus ja hermojen menetys, jos ei koskaan saa nukkua...). Miehen apua en sitten käyttänyt, vaikka oli paikalla sohvassa. Se olis vaan mennyt puhelimella valostelemaan ja etsimään kadonnutta tuttia pinniksestä, ne miehet...
Mielenkiinnolla seuraavaan yöhön.

Viime yönä pikkujannu heräsi taas tiheämmin, mikä lie harmitti. Oli tässä jo muutamia hyviä kahden herätyksen=imetyksen öitä. En ressaa vielä näistä öistä. Tällä viikolla aletaan syömään puuroa ja ootan mikä vaikutus 5 kertaa päivässä syömisellä on öiden kulkuun. Sit vasta unikouluja tarvittaessa.
Poikanen 5,5 kk

Viime yönä pikkujannu heräsi taas tiheämmin, mikä lie harmitti. Oli tässä jo muutamia hyviä kahden herätyksen=imetyksen öitä. En ressaa vielä näistä öistä. Tällä viikolla aletaan syömään puuroa ja ootan mikä vaikutus 5 kertaa päivässä syömisellä on öiden kulkuun. Sit vasta unikouluja tarvittaessa.
Poikanen 5,5 kk
Mä myös mielenkiinnolla odotan tulevaa paria kuukautta, että miten yösyöttöjen ja heräämisten käy sitten, kun menee muutakin ruokaa. Maisteltu ollaan kasviksia ja juureksia, mutta ei vielä ravinnoksi asti. Ensi viikolla tyttö täyttää 5 kuukautta, ja myö lähetään sitä maailmaa kettelemaan. Siinähän sitä on ohjelmaa.
Saapa nähdä, miten yöunet reissussa nukutaan. Ollaan pyydetty vauvalle oma sänky, mutta sitäpä ei tiedä, ennenku ollaan kohteessa perillä, että onko sitä. Vaikka kyllä minä kullan mielellään viereenikin otan :Heartred

Ensi viikolla tyttö täyttää 5 kuukautta, ja myö lähetään sitä maailmaa kettelemaan. Siinähän sitä on ohjelmaa.
Saapa nähdä, miten yöunet reissussa nukutaan. Ollaan pyydetty vauvalle oma sänky, mutta sitäpä ei tiedä, ennenku ollaan kohteessa perillä, että onko sitä. Vaikka kyllä minä kullan mielellään viereenikin otan :Heartred

Katjusha :) Onko teillä perhehuone? Meillä oli pinnis ihan parisängyn vieressä. Pinnis oli vähän erilainen, kuin kotona, mutta tosi nopeasti tottui sinne :)

Oletteko jo pakanneet? Jännää, kun kohta olette etelän auringossa!:Heartpink

Katjusha :) Onko teillä perhehuone? Meillä oli pinnis ihan parisängyn vieressä. Pinnis oli vähän erilainen, kuin kotona, mutta tosi nopeasti tottui sinne :)

Oletteko jo pakanneet? Jännää, kun kohta olette etelän auringossa!:Heartpink
Pikkuhiljaa pitäisi alkaa pakata. Olen mielessäni listannut kaikki miljoona vauvan tavaraa, mitä ehkä tarvitaan :) Saas nähdä, saanko itselleni mitään meidän yhteiseen laukkuun. Isosiskoni soitti ja tarjoutui kantamaan osan tavaroistani (onneksi). Perhehuone on kyllä, mutta 100% varmuutta ei ole vauvan sängystä. Mennään tilanteen mukaan.
Ja on kiva lähteä reissuun. Viimeksi olimme ulkomailla muistaakseni 2,5 vuotta sitten Etelä-Afrikassa. Sitten hassattiin taas kaikki rahat hedelmöityshoitoihin, niin ei tarvinnut haaveilla :p

Unikoulun 7. yö oli huono. Heräämisiä taas melkein tunnin välein. Ei oikein keksitä mikä oli. Mutta nyt sitten taas 8. yö oli normaali, eli vain 2 herätystä, joista molemmista simahti takaisin samantien.

Kuukassius :) Sama meno täällä, yhtä pyörimistä:wideyed: ja lisäksi syötiin kaksi kertaa...
Mikä keväthulina näillä vauvoilla nyt on:laughing025

Pikkuhiljaa pitäisi alkaa pakata. Olen mielessäni listannut kaikki miljoona vauvan tavaraa, mitä ehkä tarvitaan :) Saas nähdä, saanko itselleni mitään meidän yhteiseen laukkuun. Isosiskoni soitti ja tarjoutui kantamaan osan tavaroistani (onneksi). Perhehuone on kyllä, mutta 100% varmuutta ei ole vauvan sängystä. Mennään tilanteen mukaan.
Ja on kiva lähteä reissuun. Viimeksi olimme ulkomailla muistaakseni 2,5 vuotta sitten Etelä-Afrikassa. Sitten hassattiin taas kaikki rahat hedelmöityshoitoihin, niin ei tarvinnut haaveilla :p

Teidän ei kai tarvitse kovin paljon ruokaa pakata, kun imetät yhä :) Se helpottaa. Meillä oli yksi laukku täynnä vauvanruokaa ja vain mies jaksoi nostaa sen laukun:hungover: Takaisin kotiin tuotiin ihan muutama pilttipurkki...
Vaipat oli siellä helkkarin korkealaatuisia ja jopa parempia, kuin mitä kotoa ollaan löydetty. Silti mukana oli omia yksi paketti.

Kuinka pitkä matka teillä olikaan? Otatteko omat rattaat mukaan?

Takaisin