Synnyttäneet --40+++

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja maria75
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Me tultiin tutustumasta Kunnalliseen yksityiseen hoitopaikkaan. Hoitaja sanoi, että haluaa olla yksityinen, koska on enemmän vapautta ja saa valita lapset. Varahoitajaa ei ole, mutta sanoi sairastavansa tavallisesti 1päivän vuodessa, jos sitäkään...Hoitoon saa viedä klo 07 ja hakea lapsi pitäisi klo 17, mutta tilapäisesti joustaa klo 18 asti.

Hän sanoi, että on mielellään ottamassa meidän pojan, sillä hän sopii joukkoon :) Hän piti siitä, että lapsi on rauhallinen, iloinen, perustyytyväinen ja tomera. Tuli toimeen muiden kanssa ja nämä lapset leikittivät innostuneena poikaa leluilla, ja toivoivat häntä kaveriksi :) Siellä oli sisarukset (3v. ja 2v.), sekä yksi lapsi ( 2v.) tuli muualta.

Hän sanoi, että kotihoidon etuna on ainakin se, että lapsi ei sairastu ( flunssiin tms.) yhtä usein, kuin päiväkodissa, siellä ryhmäkoon ollessa 20 lasta.

Meidän pitäisi aika pian päättää valitaanko hänet hoitajaksi, koska syksyn paikat on nyt jaossa. Sanoin hänelle, että hyvältä vaikuttaa, nyt keskustelen miehen kanssa ja palataan asiaan :)

Kuulostaa hyvältä! Meillä ehdoton vaihtoehto vaan tuo yksityinen perhepäivähoitaja jotta saan varmuuden ettei tytölle syötetä mitään mikä ei sovi ja uskon kans että pysyy vähän terveempänä kun vaan neljän porukka. Ja hoitaja on kokoajan sama ja tuttu turvallinen kun pääsevät tutustumaan.

Kuulostaa hyvältä! Meillä ehdoton vaihtoehto vaan tuo yksityinen perhepäivähoitaja jotta saan varmuuden ettei tytölle syötetä mitään mikä ei sovi ja uskon kans että pysyy vähän terveempänä kun vaan neljän porukka. Ja hoitaja on kokoajan sama ja tuttu turvallinen kun pääsevät tutustumaan.

MS74 :) Kuullosti niin hyvältä, että soitin ja varasin sen paikan. Hän sanoi, että peruu muut lapset ja ottaa meidän pojan :) Tulijoita kuulemma on ja ilmoittaa nyt, että paikka on mennyt.

No, siis luultavasti täälläkin saa vaikuttaa ruokiin, mutta oletus on normaali kotiruoka. Maksatko hoidosta enemmän, kuin kunta velottaisi? Meillä hinta sama.

MS74 :) Niin, ja samaa mieltä; etu verrattuna päiväkotiin on tosiaan vähempi sairastelu, sekä joustavuus hoitoaikojen suhteen, ( ja myös päivittäinen ruoka )..

Haikeana jo ajattelee, että kohta vauvaa ei ole enää kotona:Heartpink:hug013 Sekä taas saa olla töissä hoitamassa lähes hurjaa "miljoonien" bisnestä:joyful: Mihin tämä kaikki aika kului, ennen kuin se ehti edes alkaa...?

Last edited by a moderator:
Meidän ipana maistoi tällä viikolla ekan kerran kanaa (vappuna täyttää 6 kk). Maistuihan se, mutta sitten olikin kakka jumissa ja pieretti kovasti melkein vuorokauden, mikä on ihan uutta meidän läpipaskolle. Mä kyllä mietinkin siinä syöttäessäni, että meneeköhän tätä nyt ekaksi kerraksi liikaa, kun ei liharuokia ole aiemmin maisteltu... vain porkkanaa, perunaa, parsa- ja kukkakaalia, sekä hedelmiä/marjoja (muistaakseni mustikkaa, avokadoa, banaania, kiiviä ja päärynää).

Mä oon nyt vetänyt tosi rennolla otteella tätä maistattelua, kun luin jostakin, että jos perheessä ei ole erityisiä allergioita, ei ruoka-aineiden maistelussakaan tarvitse niin stressata sitä "yksi aine kerrallaan", eli on maisteltu mitä sattuu olemaan ja ihan sekaisin uusia. Jotain pientä näppyä tytöllä on poskissa ja vaippaihollakin välillä, mutta niin sitä oli silloinkin kun oli pelkkä tissimaito ruokana.

Meidän ipana maistoi tällä viikolla ekan kerran kanaa (vappuna täyttää 6 kk). Maistuihan se, mutta sitten olikin kakka jumissa ja pieretti kovasti melkein vuorokauden, mikä on ihan uutta meidän läpipaskolle. Mä kyllä mietinkin siinä syöttäessäni, että meneeköhän tätä nyt ekaksi kerraksi liikaa, kun ei liharuokia ole aiemmin maisteltu... vain porkkanaa, perunaa, parsa- ja kukkakaalia, sekä hedelmiä/marjoja (muistaakseni mustikkaa, avokadoa, banaania, kiiviä ja päärynää).

Mä oon nyt vetänyt tosi rennolla otteella tätä maistattelua, kun luin jostakin, että jos perheessä ei ole erityisiä allergioita, ei ruoka-aineiden maistelussakaan tarvitse niin stressata sitä "yksi aine kerrallaan", eli on maisteltu mitä sattuu olemaan ja ihan sekaisin uusia. Jotain pientä näppyä tytöllä on poskissa ja vaippaihollakin välillä, mutta niin sitä oli silloinkin kun oli pelkkä tissimaito ruokana.
Meillä tehtiin ihan samalla tavalla. Ja myös tuli noin kahden viikon jakso että kakka oli kovemmalla kun aloitettiin kalkkunan/broilerin syöminen. Allergioita ei ole. Isosta määrästä banaania tuli yhdessä vaiheessa punoituksia mutta se on nyt hävinnyt ja banaania syödään taas. Mä syötin myös useampaa uutta ruoka-ainetta kerralla alun jälkeen kun totesin et luultavasti ei reagoi mihinkään. Jos olis jotain tullu niin sit olis vaan testannut mikä jotain aiheutti. Mä annoin myös maitohappobakteerilisää välillä koska uskon niiden edistävän hyvää suolistokehitystä.

:helloMe tultiin vihon viimeiseltä fyssarikäynniltä! Jestas, kun mimmi oli ystävällinen ja kohtelias!:love017

Hän oli ällistynyt miten hienosti poika menee, eikä ollut mitään virhesentoja istuessa, kontatessa, eikä seistessä. Yritti nousta jopa seisomaan keskellä lattiaa ilman tukea :) Sanoi, että kävelee ihan just.

Koska fyssari oli niin hyväntuulinen tuli keskusteltuakin siinä :) Hän sanoi, että hieno asia, että poika pääsee pienryhmään, saa enemmän siellä huomiota sanoi. Myös sairastavuus% vähäisempi, kuin päiväkodeissa.

Mennä ei sinne enää tarvitse ja toivotti hyvää lähestyvää 1v. syntymäpäivää :)

Olihan käynti, kun heti ovella kysyi, että onko oppinut konttaamaan....hahah - poikahan viittä vaille kävelee:laughing001

Tekeekö joku linsseistä ruokaa vauvalle? Miten olet sen tehnyt?:rolleyes:

Tänään on tullut muisteltua lähes jo kulunutta vuotta, miten kaikki asiat ovat olleet täysin uusia, eikä niiden olemassa olosta ennen lasta juurikaan edes tiennyt. Tietenkin raskaus ja synnytys, mutta itse pieni lapsi ja hänen kehittyminen, jota on saanut ihmetellä päivittäin:Heartred Nämä ovat suuria asioita ja kokemuksena korvaamattomia:Heartblue

Sitten on tutustunut uusiin ihmisiin ja sidosryhmiin: Neuvola/fyssari, vauvakerhot ja nyt uusimpana perhepäivähoito, sekä tietysti muut Äidit :)

Itsekään ei tunne olevansa enää ihan sama ihminen, sillä on Äiti. Sitä on vähemmän kiltti ja taipumus muiden miellyttämiseen on vähentynyt. Myös parisuhde on erilainen ja suhde omaan Äitiin on muuttunut, koska hänestä tuli mummu :)
Ennen ajatteli enemmän omia asioita ja työtä. Nykyään ajattelee jopa unissaan eniten omaa pientä poikaa:Heartred

Kimaira :) Fyssari sanoi, että pian vaan kenkiä ostamaan, koska hänestä poika kävelee ihan 1kk sisään ilman tukea :)

Hän näytti kenkämalleja, minkälaiset on parhaat hankkia :)

Uutta aikaa ei tullut, eikä me olla aikoihin siellä käytykään. Vitsinä sanoin ennen meidän matkaa, että poika kävelee, kun seuraavan kerran tänne tullaan... Fyssari naurahti " ei nyt sentään, jos ees konttaa"... Hahaha -Äitipä olikin oikeassa:wink
:laughing025

Kimaira :) Fyssari sanoi, että pian vaan kenkiä ostamaan, koska hänestä poika kävelee ihan 1kk sisään ilman tukea :)

Hän näytti kenkämalleja, minkälaiset on parhaat hankkia :)

Uutta aikaa ei tullut, eikä me olla aikoihin siellä käytykään. Vitsinä sanoin ennen meidän matkaa, että poika kävelee, kun seuraavan kerran tänne tullaan... Fyssari naurahti " ei nyt sentään, jos ees konttaa"... Hahaha -Äitipä olikin oikeassa:wink
:laughing025

Mitä kenkiä suositteli? Me ehdittiin just hankkia Superfitit, jotka kuulemma fyssareiden kehittämät. En juurikaan tutkinut itse asiaa kyllä... :/ ostin vaan kun ystävä suositteli. Luotin, että hän tutki kunnolla xD (normisti aina tekee niin)

Tähti-73, mä käytän linssejä (kasvis)padoissa ja keitoissa. Valitsen sellaisen linssityypin, joka kypsyy 5-10 minuutissa. Luultavasti teen muksullekin sopivaa kasvissosetta ihan mistä vaan soveltuvista kasviksista, ja siihen linssit joukkoon vaan kypsymään.

Mitä kenkiä suositteli? Me ehdittiin just hankkia Superfitit, jotka kuulemma fyssareiden kehittämät. En juurikaan tutkinut itse asiaa kyllä... :/ ostin vaan kun ystävä suositteli. Luotin, että hän tutki kunnolla xD (normisti aina tekee niin)

Kuukassius :)
Ei mitään tiettyä merkkiä sanonut, vaan se, että pohjallinen on ohut ja koko kenkä joustava. Kun kengästä ottaa kiinni, niin pystyy hyvin taivuttamaan sitä. Joustava. Eli jotkut tossun tapaiset ekaksi parhaat :) Vertauksena näytti kenkiä, joissa vahva pohja, vähän maastokenkien tyylinen. Sellaiset ei ole kuulemma hyvät ihan pienelle.

Tähti-73, mä käytän linssejä (kasvis)padoissa ja keitoissa. Valitsen sellaisen linssityypin, joka kypsyy 5-10 minuutissa. Luultavasti teen muksullekin sopivaa kasvissosetta ihan mistä vaan soveltuvista kasviksista, ja siihen linssit joukkoon vaan kypsymään.

Hyvä :) Keittämisen jälkeen muusaatko sen tehosekoittimella? Saako kasvislientä käyttää lapsen ruokaan?

Mulla on viimeisillään oleva sauvasekoitin, mutta se kun laukeaa siirryn blenderiin :)
En käytä muutoinkaan kasvisliemikuutiota, koska siinä on tarpeettomasti suolaa ja E-koodeja. Voisin kuvitella, että pienet määrät yrttejä sopii myös lapselle. Itse käytän kasviskeitoissa esim. timjamia, rosmariinia ja meiramia, joskus inkivääriä jauheena, kurkumaa... Pikkuiselle tarkoitetun osuuden voi ottaa erilleen, ennenkuin lisää suolaa ja pippuria.

On ihan pakko kirjottaa vielä fyssarista, sen verran, että meillä oli tällä käyntikerralla tosi hyvä fiilis :)

Hän niin tykkää kovasti pojasta ja oli todella oikeasti yllättynyt hänen taidoistaan :) Myös itseni oli helpompi hengittää siellä :) ..tietty myös oon laihtunut ja hän huomasi sen. No, mutta nyt osattiin ihan keskustella asioista siellä :) Yksi sormenkynsi oli muita pidempi ja pelkäsin, että puuttuu siihen. Eipä puuttunut, vaan jopa puki pojan puolestani. Hymyili ja kehui :)

Voihan olla, että uusi Th on saanut näin positiivisen muutoksen aikaan hyvin lyhyessä ajassa :)

Mulla on viimeisillään oleva sauvasekoitin, mutta se kun laukeaa siirryn blenderiin :)
En käytä muutoinkaan kasvisliemikuutiota, koska siinä on tarpeettomasti suolaa ja E-koodeja. Voisin kuvitella, että pienet määrät yrttejä sopii myös lapselle. Itse käytän kasviskeitoissa esim. timjamia, rosmariinia ja meiramia, joskus inkivääriä jauheena, kurkumaa... Pikkuiselle tarkoitetun osuuden voi ottaa erilleen, ennenkuin lisää suolaa ja pippuria.

Kiitti Katjusha :)

Me ehdittiin just hankkia Superfitit, jotka kuulemma fyssareiden kehittämät. En juurikaan tutkinut itse asiaa kyllä... :/ ostin vaan kun ystävä suositteli. Luotin, että hän tutki kunnolla xD (normisti aina tekee niin)

Kuukassius :) Katsoin Superfit vauvan kengät ( Kookenkä) läpi ja kaikki mitä näin, oli just niitä ei sopivia:sad001... Fyssari esitteli kengät ja nämä paksupohjaiset ei ole ihan vauvalle suositeltuja....

No, ehditään hankkia kengät ajan kanssa :)

Minkälaiset teidän kengät on?:rolleyes:

Tähti, kyllä kaiketi kuitenkin ensiKengät eikä tossut. Tai sitten olen vain vanhanaikainen.

Hups! Sekoitit pakan:eek: Meille ei puhuttu sanaakaan ensikengistä...
Minkälaiset ne on?:rolleyes:

Mulle kerrottiin vaan kengän taipuisuudesta ja pohjallisista, myös kengän koon arvioinnista.
Tossut on hyvät, paremmat, kuin kova -ja/paksupohjaiset kengät.

Mä oon ymmärtänyt, että ensikengät on ihan oikean kengän oloiset, ennemmin kuin tossut. Kunhan tyttö lähtee ylöspäin kipuamaan, niin sitten katellaan, millaista kokoa ja mallia hankitaan. Kiitti linkistä, Eclipse!

Takaisin