Synnyttäneet --40+++

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja maria75
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Eclipse, oliko se niin, ettei teilläpäin ollut mitään kerhoja tms. Vai luuletko, ettet viihtyisi niissä? Me käydään läheisessä leikkipuistossa, jossa on toimintaa lapsiperheille ja siellä tapaa muita aikuisia. Multakin hajoaa pää, jos on joka päivä vain yksin lapsen kanssa

Mun on ihan pakko kommentoida tähän, että toki aikuista seuraa vähän kaipaa, mutta mulle tää on ihan 100% hermolepoa lapsen kanssa kotona...Sitä on välillä niin poikki tuolla työelämässä vain siihen ihan samaan, oravanpyörään. Tää on totaalisen erilaista:drunken_smilie eikä ole kiire minnekkään:notworthy

Väsymys on toki kovempi, kuin töissä, mutta muutoin on todella palkitsevaa, kun pieni lapsi ottaa kaulasta kiinni ja hymyilee ihanasti:Heartred

Eclipse, oliko se niin, ettei teilläpäin ollut mitään kerhoja tms. Vai luuletko, ettet viihtyisi niissä? Me käydään läheisessä leikkipuistossa, jossa on toimintaa lapsiperheille ja siellä tapaa muita aikuisia. Multakin hajoaa pää, jos on joka päivä vain yksin lapsen kanssa
Onhan täällä perhepuistoja ja MLL perhekahviloita. Mä vaan en oikein koe niitä omiksi paikoikseni. Muut on siellä nuorempia ja niillä on jo omat vakiporukat. Mä voin yhtä hyvin istua kotonani tuijottamassa seinää kuin siellä. Vähän lähempänä tarhaan menoa on sit tyttö vietävä sinne jotta tottuu toisiin lapsiin. Nyt on vielä liian pieni lähi perhepuistoon joka ei ole vauvoille.

Catlin :) Hauskaa, kun tuntuu, että oon sekoittanut vaikka mitä "termejä" vauvan syntymän jälkeen...:laughing001:gen113
Tänäänkin oon laittanut puhelimen jääkaappiin jne., poika söi viimeyönä puuroa kolme kertaa ja välillä seisoi pinniksessä...ei kovin paljon nukuttu.
Aamusta ylös noustiin silti 07:50... :)

Se yksityinen päivähoito on selvä, sovittiin miehen kanssa. Sitä en mielestäni kai ole sekoittanut:gen113

Lapsielämässä on vaikka mitä:wideyed: ei nyt haittaa, vaikkei menisi ihan jetsulleen termit, kun on niin väsynyt. Itsekin puhun välillä ihan mitä sattuu.

Mut tarkoitat varmaan, että olette harkinneet yksityistä perhepäivähoitajaa.

Onko sillä mikä merkitys istuuko polvillaan vai persiillään enemmän? Meillä myös ollaan enimmäkseen polvillaan.
No ei mullekaan kukaan ole mitään virallista sanonut, mutta jäin vaan miettimään, kun meni kuukausia, että tyttö osoitti mitään kiinnostusta istumiseen yleensä. Jos laittoi istumaan, kierähti heti mahalleen ja liikkeelle. No, neuvolassakin sanottiin, että ihan normaalissa tahdissa suojaheijasteet ja riittävän vakaata istuminen, mutta ei vain malta istua :) Sitte yhtäkkiä nyt kuukauden sisään huomasin, että alkoi istua polvi-istunnassa, mutta ei edelleenkään itse juuri hakeudu persiilleen istumaan. siks vaan olen jäänyt nyt miettimään. Jotkut sanovat, että rasittais polvia/ muita niveliä, toiset taas sanoo, että kun lonkat ovat liikkuvat, niin pystyy istumaan niin, en tiedä, mikä on virallinen tulkinta :) Ei kai siinä mitään supervakavaa ole :)

Lapsielämässä on vaikka mitä:wideyed: ei nyt haittaa, vaikkei menisi ihan jetsulleen termit, kun on niin väsynyt. Itsekin puhun välillä ihan mitä sattuu.

Mut tarkoitat varmaan, että olette harkinneet yksityistä perhepäivähoitajaa.

Catlin :) Mulla siis välillä muisti pätkii, mitä ei ennen vauvaa ollut:happy118... Saatan tehdä jonkun asian tuplasti tai joku jää tekemättä. Joskus lähden etsimään jotain esim. sukkia ja unohdan matkalla mitä haen...:laughing021

Onhan täällä perhepuistoja ja MLL perhekahviloita. Mä vaan en oikein koe niitä omiksi paikoikseni. Muut on siellä nuorempia ja niillä on jo omat vakiporukat. Mä voin yhtä hyvin istua kotonani tuijottamassa seinää kuin siellä. Vähän lähempänä tarhaan menoa on sit tyttö vietävä sinne jotta tottuu toisiin lapsiin. Nyt on vielä liian pieni lähi perhepuistoon joka ei ole vauvoille.

Eclipse :) Entäs esim. Hop-Lop ? Suosittelen. Ei tarvitse miettiä porukoita, sillä väkeä vilisee :) Alle 1v. on ilmainen pääsymaksu, kuten aikuisella :)

Seinän tuijottaminen yksinään on vähän kurjaa..

Täällä ei ole Hop-lopia enkä kyllä koe sitä minään viihdyttävänä paikkana muutenkaan. Viedään kyllä tyttö sinne (Lahteen) kun on kasvanut, mutta ei se mikään ajanvietto paikka ole. Mä voin aina tehdä käsitöitä silloin kun tyttö on keskittynyt omiin leikkeihinsä, joten en mä nyt sanan mukaisesti seinää tuijota pelkästään kotona. Kumpikin mummo täyttää pyöreitä kymmeniä tänä keväänä ja vasta eilen tajusin et pitäähän niille lahjatkin tehdä. Tänään selattiin tytön kanssa yhdessä lehdistä sopivia korumalleja, mutta vielä en tiiä mitä tekisin. Mitään kovin monimutkaista ei voi väsätä kun aika ei riitä.

Istumisesta. Mulla on kokemusta tuosta polvi-istunnasta. Istun itse niin, mun esikoinen istuu niin ja myös taapero istuu niin (eli kaikki tytöt:)) Meillä kaikilla yliliikkuvat nivelet (tai taaperolla sitä vielä niinkään tutkittu ole). Esikoisella kääntyi jalkaterät juuri tuon istumisen takia sisäänpäin ja näyttää taaperolla tekevän samoin. Me käytiin taaperon kanssa fyssarilla asian tiimoilta ja sanoi, että on hyvä ohjata istumaan joko jalat suorana tai risti -istuntaan. Ja hyvät, tukevat kengät on syytä olla, että jalkaterät ja kantapää on tukevasti. Mulla itsellä myös jalat jossainn vaiheessa kääntyi hiukan sisään päin, mutta kävelin kuin Chaplin vähän aikaa ja rupesin oikenemaan. Ja tosiaan selkä ei ryhdissä, eikä siinä asennossa tarvi tasapainotella istumisen kanssa kun jalat tukee sivuilla.

Titti:) En usko, että itse tarvitsee järjestää korvaavaa hoitoa. Onhan näilläkin lomat jne...eikä siitä kai asiakas kärsi:wtf:

Tuskin hoito sen parempaa, mutta yksilöllisempää, kun on lähes kotihoitoa vastaavaa :)

Yksityisellä asiakas itse järjestää hoidon hoitajan lomina sekä ns pekkaspäivinä ja muina poissaoloina. Toki kunnallisella pph:llakin varahoito on päiväkodissa enkä mä halua tätä vielä sinne.

Unikoulun x. yö:
Tyttö heräs vaan 3 krt taas eli teoriassa nukuttu aika paljon, mutta jostain syystä mä oon aivan rättiväsynyt. Tyttö heräs klo 22 ja 0:30, joista nukahti miehen kanssa uudestaan heti. Klo 4:20 oli alkanut vähän leikkiä, niin siinä kesti nukuttaminen pidempään. En tiedä miksi en ite saa nukuttua näistä vähistä herätyksistä huolimatta?!

Unikoulun x. yö:
Tyttö heräs vaan 3 krt taas eli teoriassa nukuttu aika paljon, mutta jostain syystä mä oon aivan rättiväsynyt. Tyttö heräs klo 22 ja 0:30, joista nukahti miehen kanssa uudestaan heti. Klo 4:20 oli alkanut vähän leikkiä, niin siinä kesti nukuttaminen pidempään. En tiedä miksi en ite saa nukuttua näistä vähistä herätyksistä huolimatta?!
Se valvominen jää päälle. Sitä tavallaan odottaa et koska ipana herää eikä osaa itse joko nukahtaa tai nukkuu vain kevyttä unta. Tuttua täälläkin.

Unikoulun x. yö:

Kuukassius :) Meillä tämä aina hyvin nukkunut tyyni poika on nykyään hereillä ihan toistamiseen, siis konttaa (ehkä myös unissaan) ja seisoo pinniksessä, välillä huutaa äitiä. Myös nauraa ja pyörii. Luultavasti liittyy tähän kehitysvaiheeseen...Yössä syödään Puurovelliä se pari kertaa. Joka aamu on ns. "natsiherätys" 07 maissa, jonka jälkeen ei enää nukuta.

Joo, väsyttäähän tää meno päivällä.

Loppukierrosta ainakin mulla on vaikeampi nukkua, kk- kierto vaikuttaa uneen. Muutoin ei ole vaikeuksia nukkua takaisin heräilyjen välillä.

Mäkin olen enimmäkseen itsekseni pojan kanssa päivisin. Tosin mun mies on päivätyössä. Käyn kyllä välillä Turussa tapaamassa äitiä ja sisko sekä tapaamassa työkavereita tai muita mammoja. Vanhoja ystäviä tapaan aika harvoin, koska ovat päivätyössä. Päivät kuluu ulkoilessa ja syödessä sekä leikkiessä, jossain vaiheessa yritän tehdä kotitöitäkin.

Unikoulun 6. yö:
Meillä nukuttiin koko yö heräämättä!!! Meni nukkumaan klo 20, pieni herääminen toki 22, mutta siitä eteenpäin aamuun asti! Heräsi klo 5:45! Oon sanaton :D Voi kumpa tää jatkuis..
Ja jos ihan vielä jotain pientä sais toivoa, niin se, että suostuis mun kanssa menee nukkuu myös :)

Unikoulun 6. yö:
Meillä nukuttiin koko yö heräämättä!!! Meni nukkumaan klo 20, pieni herääminen toki 22, mutta siitä eteenpäin aamuun asti! Heräsi klo 5:45! Oon sanaton :D Voi kumpa tää jatkuis..
Ja jos ihan vielä jotain pientä sais toivoa, niin se, että suostuis mun kanssa menee nukkuu myös :)

Hoitiko mies nää kaikki yöt? Eiköhän vauva sihen totu niin sitten menee sunkin kanssa nukkuu. Nukuitko samassa huoneessa?

Loistavaa ja tsemppiä. Mä oon kade kun meillä ei mahdu 9kk:een yhtään yli 4h unipätkää. Neljä tuntiakin on todella harvinaista.

Hoitiko mies nää kaikki yöt? Eiköhän vauva sihen totu niin sitten menee sunkin kanssa nukkuu. Nukuitko samassa huoneessa?

Loistavaa ja tsemppiä. Mä oon kade kun meillä ei mahdu 9kk:een yhtään yli 4h unipätkää. Neljä tuntiakin on todella harvinaista.

Joo hoiti! Se on pakko, kun muuten huutoa kestää paljon kauemmin. Ei se vauva tajua, et miks de ei saa tissiä ku tuossa ne on. Aateltiin mennä näin joku pari-kolme viikkoa ja sit alkaa ujuttaa takasin mun nukuttamista myös. Jos se ois sitte unohtanut, että joskus sai öisin tissiä.

Ja tää oli eka yö mullakin n vuoteen, kun oon pitkän pätkän nukkunu! Muutaman edellispäivänä heräilin yöllä ite, vaikka vauva nukku.

Kohta tekin pääsette pidemmille unille!! Koittakaa jaksaa :) Oon kuullu urbaanilegendaa, että tää "sumu" poistuu joskus ja sitä on virkeä. Any day now xD

Ja vaikka miestä tietty aluks jännitti paljon, että miten hirveetä tulee olee ja muuta niin siitä huomaa, että on onnellinen, kun sillä oli nyt ihan selkeä rooli, jonka vaan hän pystyi hoitaa.

Ne Valeäidin omat unikouluyöt kannattaa lukee kans, kun se ihanan rehellisesti kirjotti miten meni ha miten ei kannata toimia!

Unikoulun 6. yö:

Kuulostaapa hyvältä!
Meillä ei ole siellä asti. Tuntuu, ettei nyt kolmessa yössä ole tullut mitään edistystä. Toki, mieheni nukkuu ulkovarastossa eli tyynnyttelyn joudun itse hoitamaan.
Vauva vaikeroi, kun uni ei pysy silmässä. En tiedä, mikä vaihe on. Takana on ollut öitä 4 tunnin unipätkillä, mihin se taito katosi?!

Takaisin