Synnyttäneet --40+++

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja maria75
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä poika piereskelee paljon. Ja ne on pahanhajuisia.. :dead: Ja se kakka on tosiaan vihreää ja vetistä. Mutta poika ei tunnu kärsivän nyt yhtään mahakivuista niin en ole huolissani. Neuvolassa sanoivat että hyvä vaan jos ilma tulee ulos. Meillä on ollut pitkään käytössä Distlafyl ja se tuntuu auttavan että ilma tulee ulos eikä jää mahaan vaivaamaan kuten alussa. Aloitin joku aika sitten myös Rela-tipat kun se rotaviruslääke aiheutti mahakipuja ja ne on ehkä myös auttaneet.

Marituuli :) meillä myös tuo Distlafyl, kiiti vinkistä ;) luulen, että on auttanut, ilmaa tulee ulos, ei jää mahaan pyörimään. Minusta se on helppo laittaa maidon joukkoon, kun juottaa :)

Last edited by a moderator:
Mulla meni noin kk sektiosta ennen kuin maha rauhoittui. Mulle ainakin tyrkättiin antibioottipistos sektiossa niin se on varmaan osasyyllinen. Oon nyt syöny ihan perus lactoseven maitohappobakteereita. Mulla on myös herkkä vatsa ja en siis syö viljoja ja kananmunaa vain vähän. Mulla myös hormonit vaikuttaa usein vatsan toimintaan joten olen miettinyt että synnytys ja maidontulo aloitus varmaan vaikutti myös.
Vauvan vatsan väänteille voi olla niin paljon syitä kun kehittymätön suolisto käynnistelee itseään että muutamam päivän pörinöistä ei kannata huolestua. Pitkään jatkunut ja koko ajan pahentuva vatsanväänne tai pulauttelu on sitten eri juttu. Meillä tyttö ainakin välillä pireskelee miehekkäästi paljonkin mutta se ei tunnu sattuvan eli on ihan normaalia :)

Eclipse :) Onko sulla siis maha niin kuin kuralla? Mulla on vieläkin sektion jälkeen joka päivä kuralla ja mietin mistä johtuu... mäkin sain ab:n suoraan suoneen lapsivesien mentyä, voisiko johtua siitä?

Joo todellakin, ja paskat!! Muistaakseni rotat oli ainoa rokote, johon esikoinen just nimenomaan reagoi. Ja nyt odotan kauhulla, miten käy, kun annetaan tälle toiselle, myös jo valmiiksi vatsavaivoista kärsivälle...

Rotasta vieläkin : oltiin neuvolassa ja meidän oma terkka oli kesälomalla, päästiin siis sijaiselle. Tämä th nuorempi, joku 40+ eikä liian tiukkapopoinen. Hän puhui rotasta ihan oma-aloitteisesti ja piti sitä pahana rokotteena, eli vauva voi olla pitkään kipeä mahasta, mahan toiminta voi muuttua täysin, eli ripuloida vaikka 10krt päivässä tai sitten tulee ummetusta, väri voi muuttua usein vihreäksi. Sanoi, että tehosteesta tulee usein yhtä kipeäksi:mad: Sanoi, että valitettavaa:sad001

Hän siis puhui asiasta, eikä jättänyt kertomatta kuten meidän oma terkka.

Eclipse :) Onko sulla siis maha niin kuin kuralla? Mulla on vieläkin sektion jälkeen joka päivä kuralla ja mietin mistä johtuu... mäkin sain ab:n suoraan suoneen lapsivesien mentyä, voisiko johtua siitä?
Juu kuralla tuppaa olemaan. Suoliston omat hyvät bakteerit tuppaa myös tuhoutumaan aina ab kuurien aikana. Suosittelen syömään maitohappobakteeri kuurin. Saattaa helpottaa sillä. Tosin hormonitasapainon muutoksetkin voi siihen vaikuttaa sullakin vielä vaikka imettämisen olet jo lopettanut.

Juu kuralla tuppaa olemaan. Suoliston omat hyvät bakteerit tuppaa myös tuhoutumaan aina ab kuurien aikana. Suosittelen syömään maitohappobakteeri kuurin. Saattaa helpottaa sillä. Tosin hormonitasapainon muutoksetkin voi siihen vaikuttaa sullakin vielä vaikka imettämisen olet jo lopettanut.

Mä oon yrittänyt syödä noita maitohappoja. Ekat menkat oli ja jo loppui, tarkoittaako se sitä, että hormoonit pitäisi olla jo palautuneet ennalleen?:rolleyes:

Mä oon yrittänyt syödä noita maitohappoja. Ekat menkat oli ja jo loppui, tarkoittaako se sitä, että hormoonit pitäisi olla jo palautuneet ennalleen?:rolleyes:
Riippuu varmaan siitä onko sulla jo maidon muodostuminen kokonaan loppunut? Kyllähän menkat voi olla vaikka imettäisikin

Oisko hyvin vinkkejä antaa? :)
Meidän neiti ei tykkää olla vaunuissa yhtään ja ulkoilut on siksi aivan nollassa, koska alkaa huutaa heti. Itellä alkaa seinät tulla kohta päälle ja mieskin menee töihin parin viikon päästä ja koiraakin pitäis ulkoiluttaa mun pianpuolin tytön kanssa. Eli mitä ja miten voisin tehä, että onnistuttais pääsee ulos? Lisänä ongelmana on se, että tyttö on tissillä ihan koko ajan - tunnin välein päästävä tissille ja viihtyy siinä n puoli tuntia helposti. Istuajäkitän siis koko päivän paikallani.... Ja ikää meillä on siis 4 vk. Tuntuu, että toheän imun kausi alkoi n 3 vkn ikäisenä, muttei lopu ollenkaan..
Onko teillä ollu mitään vastaavaa?
Nimim. Täysin riittämätön äiti... :P

Meidän neiti ei tykkää olla vaunuissa yhtään ja ulkoilut on siksi aivan nollassa, koska alkaa huutaa heti. Itellä alkaa seinät tulla kohta päälle ja mieskin menee töihin parin viikon päästä ja koiraakin pitäis ulkoiluttaa mun pianpuolin tytön kanssa. Eli mitä ja miten voisin tehä, että onnistuttais pääsee ulos? Lisänä ongelmana on se, että tyttö on tissillä ihan koko ajan - tunnin välein päästävä tissille ja viihtyy siinä n puoli tuntia helposti. Istuajäkitän siis koko päivän paikallani.... Ja ikää meillä on siis 4 vk. Tuntuu, että toheän imun kausi alkoi n 3 vkn ikäisenä, muttei lopu ollenkaan..
Nimim. Täysin riittämätön äiti... :p

Kuukasssius :) Aika paha, meillä poika on innoissaan, että pääsee rattailla ulos/kauppaan/neuvolaan/minne vaan :) Kova hymy päällä ja nukahtaa samantien, kun vaunut liikkuu :) Hänen kanssa on helppo liikkua vaunuilla ja sama autossa, nukahtaa heti turvakauloon :)

Riippuu varmaan siitä onko sulla jo maidon muodostuminen kokonaan loppunut? Kyllähän menkat voi olla vaikka imettäisikin

Mä luulen, että on loppunut, kun pumppuun en enää saanut mitään ja viimeksi pumppasin siis 2viikkoa sitten

Ootko kokeillu tuttia vauvalle? Ja voisit kokeilla totuttaa vauvaa vaunuihin laittamalla sen päiväunille sisällä vaunuihin. Onko vaunujen patja yhtä kova/pehmeä kuin paikka missä vauva normaalisti nukkuu? Ethän laita vauvalle liikaa vaatetta päälle? Meillä on perussisävaatteet ja sitten myssy ja virkattu peitto. Itse sorruin aluksi siihen että laitoin liikaa päälle ja sitten vauvalla oli vaan tukala olo.
Lisäksi jos täytyy päästä lähtemään jonnekin ja vauvalla on jatkuva nälkä ja haluaa olla rinnalla koko ajan, niin syötän pullosta ison määrän kerralla. Ähky saa aina nukahtamaan.

Muokattu viimeksi:

Mites esim. rengasliina? Youtubessa on videoita et siinä pystyy jopa imettämään (tietty pienen harjoittelun jälkeen) mulla on rengasliina ja se on kätevä mutten imetä.
Mun siskonpoika ei oikein koskaan viihtynyt vaunuissa. Itse en kyllä osaa neuvoa miten sais viihtymään. Omistani keskimmäinen ei myös vaunuissa oikein ollut kun nukkui niin lyhyitä pätkiä ja kun silloin oli myös taapero talossa niin en voinut sitä sisälle jättää yksin sisälle kun vauvaa nukutin niin käytännössä nukkui sit sisällä vaan...

Ootko kokeillu tuttia vauvalle? Ja voisit kokeilla totuttaa vauvaa vaunuihin laittamalla sen päiväunille sisällä vaunuihin. Onko vaunujen patja yhtä kova/pehmeä kuin paikka missä vauva normaalisti nukkuu? Ethän laita vauvalle liikaa vaatetta päälle? Meillä on perussisävaatteet ja sitten myssy ja virkattu peitto. Itse sorruin aluksi siihen että aluksi laitoin liikaa päälle ja sitten vauvalla oli vaan tukala olo.
Lisäksi jos täytyy päästä lähtemään jonnekin ja vauvalla on jatkuva nälkä ja haluaa olla rinnalla koko ajan, niin syötän pullosta ison määrän kerralla. Ähky saa aina nukahtamaan.

Kiitos, hyviä pointteja. Ei hyväksy tuttia eikä oikein pulloakaan. Sisällä nukutetaan aina vaunussa, jotta oppis olee siinä, mutta huutaa heti. Ainoastaan tissille nukahtaneena saa siirrettyä vaunuun, josta sitte herää vartissa ja haluaa takas tissille. Yöt nukkuu mun vieressä, joten patja on erilainen. Vaatteita ei oo sisällä ollenkaan, kun bodykin on liikaa. Kunnon kuumakalle.. Sisälämpötila meillä on n 24-25 astetta. Ähky tuntuu saavan vaa isomman raivon tälle ja mahaan sattuu.. Pitää kokeilla sitä jotain lääkettä, mistä puhuitte, että auttaa ilmaa kiertämään mahassa paremmin, jos sitä näin pienelle voi antaa.
Meillä on myös nyt rintareppu/kantoliina (hug-a-bub), jota koitetaan seuraavaks, mut sen kanssa taas mietin, et millä ilveellä suojaan vauvaa auringolta jne.

Tuntuu vaan, että ei tää voi olla näin vaikeeta......... :(

Entä kaukalo, viihtyykö siinä? Jos sen sais kiinni rattaisiin ja pääsis ajelulle:) meillä ainakin viihtyy turvakaukalossa parhaiten(asento auttaa ilmavaivoihin) ja meillä kaukalon saa rattaisiin adapterilla.
Meidän tyypillä tosiaan ikää kohta 7 vkoa ja vasta nyt oppinut hiukan nukkumaan paikoillaan olevissa vaunuissa makuulla. Tätä ennen ollut hyvin saman kuuloista kuin teillä!

Entä kaukalo, viihtyykö siinä? Jos sen sais kiinni rattaisiin ja pääsis ajelulle:) meillä ainakin viihtyy turvakaukalossa parhaiten(asento auttaa ilmavaivoihin) ja meillä kaukalon saa rattaisiin adapterilla.
Meidän tyypillä tosiaan ikää kohta 7 vkoa ja vasta nyt oppinut hiukan nukkumaan paikoillaan olevissa vaunuissa makuulla. Tätä ennen ollut hyvin saman kuuloista kuin teillä!

Kaukalossa muuten joo viihtyy, mut siinä en oo uskaltanu pitkiä aikoja pitää, kun jostain luin, ettei sais.. Selälle huono tai jotain? Onko liioteltua pelkoa? Parka oli alussa niin pieni, että oli ihan kurtussa siellä kaukalossaan.. Teki oikein pahaa tuoda synnäriltä kotiin toinen siinä. :)

Marituuli :) meillä myös tuo Distlafyl, kiiti vinkistä ;) luulen, että on auttanut, ilmaa tulee ulos, ei jää mahaan pyörimään. Minusta se on helppo laittaa maidon joukkoon, kun juottaa :)
Minkä ikäsenä aloititte tuon Disflatylin? Meidän typyn vatta vaan vaivaa ja paukku sitkeessä...

Mullakin vatta kuralla eikä kestä mitään ja ilmaa...10pv sektiosta

Tuskin siitä nyt on haittaa jos vauva on kaukalossa esim aina kun ulkoilutat koiraa. Haittaa varmaan olis vasta jos nukkuisi siellä jatkuvasti.

Muoks. Niin onhan meidänkin tyttö aina kaukalossa kaikki kauppareissut ym. En siirrä tyttöä mihinkään vaunuihin erikseen.

Kaukalosta tuli mieleen, onko teidän alkuvuonna synnyttäneiden vauvat jo siirtyneet vaunuista rattaisiin?

Katselin juuri vanhoista valokuvista, että meillä esikoinen siirtyi n. 5 kk ikäisenä rattaisiin puoli-istuvaan asentoon (Britax Dual -rattaissa saa säädettyä selkänojan miten vaan). Nyt tämän 8-viikkoisen kanssa tuntuu, että 1. Hän ei kohta enää edes mahdu vaunukoppaan ja 2. Hän on niin innokas näkemään, mitä ympäristössä tapahtuu, ettei kohta enää suostu hereillä ollessa olemaan kopassa ja tuijottelemaan vaan roikkuvia leluja tai taivasta.... Toki nyt on vielä liian pieni rattaisiin, mutta kauaa ei meillä enää koppa riitä! Ehkä pari kk?

Ja tosiaan, kaukalossahan vauva on myös tuetussa istuma-asennossa, ja meillä ollut siinä tyytyväisenä parin tunninkin mökkimatkat. Ja kauppareissut myös.

Takaisin