Synnyttäneet --40+++

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja maria75
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meidän tyttö täytti yöllä viikon On nuķkunut nyt meidän jenkkisängyssä välissä vauvapesässä mut sänky on niin pehmee että kun mies möyrii ees taas ni vauva hätkähtelee ja joudun joka yö siirtää miehen kättä kun se huitoo liian lähelle vauvaa unissaan. Taidan siirtää vauvan vauvapesässä sivuvaunuun nukkuu. Se on ihan mun vieressä kii joten yhtä lähellä ja imettäessä nousen kuiteski istuu.
Vähän samaa juttua täällä eli sen takia siirrän vauvan aina sängyn vieressä olevaan laatikkoon nukkumaan. Meillä on lisäksi jenkkisänkyyn painunut kuopat meidän kohdalle ja vauva saattaa pyörähtää ympäri kun nousen sängystä jos ei nuku vauvanpesässä. Imettäminen yöllä muuten helpottuu heti vauvan kasvaessa. Nyt kun neiti on jo 7 viikkoa niin kyljeltään on paljon helpompi imettää. Saa itsekkin torkkua samalla.

Meidän tyttö täytti yöllä viikon On nuķkunut nyt meidän jenkkisängyssä välissä vauvapesässä mut sänky on niin pehmee että kun mies möyrii ees taas ni vauva hätkähtelee ja joudun joka yö siirtää miehen kättä kun se huitoo liian lähelle vauvaa unissaan. Taidan siirtää vauvan vauvapesässä sivuvaunuun nukkuu. Se on ihan mun vieressä kii joten yhtä lähellä ja imettäessä nousen kuiteski istuu.

MS74 : Joko teillä kävi neuvolsn th kotikäynnillä? Kun meillä kävi, niin kielsi vauvan nukuttamisen sängyssä.. jenkkisänky meilläkin

MS74 : Joko teillä kävi neuvolsn th kotikäynnillä? Kun meillä kävi, niin kielsi vauvan nukuttamisen sängyssä.. jenkkisänky meilläkin

Sulla onkin se höntti terkka, eikä häntä voi vaan ottaa tosissaan ihan kaikessa.:)
Vauva voi ihan hyvin nukkua vanhempien kanssa samassa sängyssä, mikäli se tuntuu hyvältä ja turvalliselta kaikista. Eikös se ole ihan sama vaikka vauva nukkuisi sängyn alla, kunhan nukkuu, ei sitä yksi terkka vaan voi päättää miten saa tai ei saa nukkua. Toki voi kertoa eduista/miinuksista mutta päätöksen tekee perhe itse.

Sulla onkin se höntti terkka, eikä häntä voi vaan ottaa tosissaan ihan kaikessa.:)
Vauva voi ihan hyvin nukkua vanhempien kanssa samassa sängyssä, mikäli se tuntuu hyvältä ja turvalliselta kaikista. Eikös se ole ihan sama vaikka vauva nukkuisi sängyn alla, kunhan nukkuu, ei sitä yksi terkka vaan voi päättää miten saa tai ei saa nukkua. Toki voi kertoa eduista/miinuksista mutta päätöksen tekee perhe itse.

Totta! Mutta toisaalta, jos kiepsahtaisi mahalleen tai jäisi alle, pidemmäksi aikaa kuin muutama sekunti, niin voisi olla vaarallista vastasyntyneelle/pikkuvauvalle. Mä oonkin ottanut vauvan kainaloon, mikäli pidetään sängyssä, tai sitten makaan meidän väliin... :)

Ens viikolla tulee. Mä puran sen jo nyt. Oliko sulla vauvapesä käytössä? Sen kanssa vielä menee mutta sänky velloo ja mies huitoo niin saapahan tyttö rauhallisemmat unet sivuvaunussa.

Mä oon pitäny vauvan mun vieressä reunan puolella. En kans luota ettei mies unissaan möyris ja huitois. Ja äp-laatikko on mulla sängyn vieressä. Mä tykkään imettää sängyssä makuultaan, voi nukkua samalla... :)

On muuten komia talo, tää meidän uusi koti, valtavat kiviset rappuset ja kristalli kruunut joka kerroksessa, me asutaan vitosessa ja EI hissiä.:p
Ompahan jumppa kun roudaan portaita itseni, vauvan ja taaperon (11kg), ei muuten tarvitse miettiä mitä syö, tiramisut yms maistuu ihan kybällä, eikä näy missään ja kuntokin kohenee kivasti.

En halua kuulostaa tylsältä mut en veisi kyllä leikkihuoneeseen. Nimim. Kerran laivalta saatu norovirus ikuisesti muistissa.

Ei me käyty leikkihuoneessa. Ei siellä voinut pientä vauvaa laittaa lattialle. Niin paljon isompia lapsia ja eikä ollut rauhallista tilaa olla lattialla. Poika ei päässyt treenaamaan koko matkan aikana. Tuossa perhepedissä nukuttamisessa kannattaa käyttää tervettä järkeä, jos sänky on liian pehmeä tai pelkää vahingoittavansa vauvaa unissaan niin ei kannata nukkua perhepedissä. Meillä pojan nukkuminen vauvanpesässä on tähän asti sujunut ihan hyvin. Tarkoituksena kuitenkin siirtyä pikku hiljaa pinnasänkyyn, jos poika alkaa enemmän liikkumaan.

Muokattu viimeksi:
Meillä poika nukkua pari ekaa kk vähän missä sattui. Yleensä meidän kanssa mut jos tunsin itseni hirmuisen väsyneeksi niin menin hänen kanssa sohvalle nukkumaan kun siinä voi nukkua vaan kyljellään jos meinaa mahtua. Sit ku mun lakkas kroppa sietämästä sohvaelämää niin aloin siirtämään häntä omaan sänkyyn aina ku mahdollista. No 2kk:n iässä hän sitten nukkuikin ekoja koko öitään omassa sängyssä.
Kaikkien lasten kanssa nukkumishommat mennyt ihan tyystin eri lailla.

Hei missä kohdin siirryitte vaippakoko 2:een? Miten musta tuntuu niin naftilta tuo 1 ja niskakakat pursuaa vähintään kerran päivässä selästä ulos...meidän tyttö oli syntyessään jo 55cm ni voisko olla pieni hälle? Nyt 8pv vanha

Ens viikolla tulee. Mä puran sen jo nyt. Oliko sulla vauvapesä käytössä? Sen kanssa vielä menee mutta sänky velloo ja mies huitoo niin saapahan tyttö rauhallisemmat unet sivuvaunussa.

Meillä on pesäntyyppinen koppa, mutta pidetään sängyn vieressä, ei sängyllä

Hei missä kohdin siirryitte vaippakoko 2:een? Miten musta tuntuu niin naftilta tuo 1 ja niskakakat pursuaa vähintään kerran päivässä selästä ulos...meidän tyttö oli syntyessään jo 55cm ni voisko olla pieni hälle? Nyt 8pv vanha

Kun paino ylitti 3kg...niin ostetaan kokoa 2 ;)

On muuten komia talo, tää meidän uusi koti, valtavat kiviset rappuset ja kristalli kruunut joka kerroksessa, me asutaan vitosessa ja EI hissiä.:p
Ompahan jumppa kun roudaan portaita itseni, vauvan ja taaperon (11kg), ei muuten tarvitse miettiä mitä syö, tiramisut yms maistuu ihan kybällä, eikä näy missään ja kuntokin kohenee kivasti.

Tähtipölyä :) : Ohh lala laaa...ompa teillä hienoa siellä, elätte kuin kuninkaat!:sign10:king:king:king Onko pysyvä tila, vai muutatteko vielä Suomeen takaisin?

Mekin ollaan menossa kesälomailemaan ensiviikoksi, vuokrattiin" luxusmökki"..että viikonajan saadaan ihastella kattokruunuja ja pulikoida hierovassa ulkoporeammeessa:king:jokercolor:joyful:

Me siirryttiin tällä viikolla kun tuntui että jäi lyhyeksi juuri pituussuunnassa. tyttö on nyt 7 vkoa/4,5kg ja 53,5cm. ja nyt menee myös 56 vaatteetkin. 50 jäi pieneksi.

Meillä on käytössä 3 koon vaipat. Meillä ei ole noita niskapaskoja koettu vielä kertaakaan. Poika on kyllä monta kertaa pissannut mun päälle vaippaa vaihtaessa aamuisin.

Me siirryttiin tällä viikolla kun tuntui että jäi lyhyeksi juuri pituussuunnassa. tyttö on nyt 7 vkoa/4,5kg ja 53,5cm. ja nyt menee myös 56 vaatteetkin. 50 jäi pieneksi.

Eclipse :) Meidän poika nyt +/- 5kg ( huomenna neuvola ja saadaan tarkka paino ja pituus). Vaatteissa suurin osa on kokoa 62, pienemmät kun ei enää mahdu. Pojalla on vahvat käsivarret, että monissa vaatteissa hiat tekee tiukkaa/ ahdasta.

Nyt hankin hänelle jo pari 68 kokoon asua ja ihan hyvin voi jo niitäkin käyttää, hieman on vielä kyllä isot, mutta nytkin on 68 yöpuku sujuvasti päällä :)

Meillä on käytössä 3 koon vaipat. Meillä ei ole noita niskapaskoja koettu vielä kertaakaan. Poika on kyllä monta kertaa pissannut mun päälle vaippaa vaihtaessa aamuisin.

Mikä on niskapasko?:eek:

Meillä on muumivaipat käytössä, vielä ei ole päästänyt läpi kertaakaan, ( vaihdetaan tietty usein).

Meillä on tullu jo kans aikas monet nipat eli niskapaskat :rolleyes: Nipat on Tähti se kun kakka nousee selkäpuolelta vaipasta ulos pitkin selkää ja pahimmassa tapauksessa niskaan asti.

Takaisin