Synnyttäneet --40+++

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja maria75
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Just noin.:) Noi on niitä ihan parhaita hetkiä kun tajuaa kuinka arvokkaita ja rakkaita nää tenavat on vaikka koittelevatkin ajoittain.:Heartred

Kyllä, palkitsevaa :) Meilläkin poika kiukutteli pitkään aamulla, mutta loi sitten niin leveän hymyn, että Äiti oli sulaa voita:Heartpink

Nyt on pakko hehkuttaa, ah tätä elämää.:)
Molemmat lapset äänettömällä ja mä partsilla nautin todella isoa lasia kylmää valkkaria ja tuhoan jotain käsittämättömän isoa ja miljoona kaloria sisältävää keksipakettia. Mies lupasi hoitaa vauvan yösyötön-jei!

Tähti, meillä oli myös pojan aikana niin, että aluksi vain mamma kelpasi mutta tadaa kun poju täytti 6kk, niin osat vaihtuivat ja isi on sankari. Edelleen, jos tulee pipi mun syliä hän kaipaa mutta touhuaa mieluummin isin kanssa, matkii ihan kaikkea mitä mun mies tekee tai sanoo.
Saattaa olla, että teilläkin käy niin myöhemmin.:)

Nyt on pakko hehkuttaa, ah tätä elämää.:)
Molemmat lapset äänettömällä ja mä partsilla nautin todella isoa lasia kylmää valkkaria ja tuhoan jotain käsittämättömän isoa ja miljoona kaloria sisältävää keksipakettia. Mies lupasi hoitaa vauvan yösyötön-jei!

Tähtipölyä :) Kuule olet ansainnut sen! :)
Nyt vasta tulin katsomaan taas tällekin puolelle...

Tähti, meillä oli myös pojan aikana niin, että aluksi vain mamma kelpasi mutta tadaa kun poju täytti 6kk, niin osat vaihtuivat ja isi on sankari. Edelleen, jos tulee pipi mun syliä hän kaipaa mutta touhuaa mieluummin isin kanssa, matkii ihan kaikkea mitä mun mies tekee tai sanoo.
Saattaa olla, että teilläkin käy niin myöhemmin.:)

Totta!:) Niin voi käydä, mutta mää hehkutan pojalle isiä ja isi hehkuttaa äitiä...Tasavertaisia, mutta eri tavoin:p:wink

Molemmat haluu opettaa pojalle tästä elämästä eri asioita, koska meillä on niin erilaiset mielenkiinnonkohteet ja ihan harrastukset miehen kanssa, joka on vaan rikastuttava seikka:grin

Töissä kumpikin ollaan eri alan "business-ihmisiä" ammatin puolesta ja ns. epätavalliselta sektorilta...Poika saa sitäkin oppia, kunhan on aikuinen:wink

Mitä ihmettä- verta!!! :eek:
Tänään tasan 2kk synnytyksestä.

Ei tuu paljoo, jotain tippoja... Onko ekat menkat alkamassa?!:eek: Vai mistä kyse.

Mulla alkoi menkat pari kk sektion jälkeen. Itekin olin vähän epävarma että onko menkat vai vuotoa. Todennäköisesti sullakin menkat.
Mulla se vuotokin oli sellasta on/off -vuotoa.

Joo, tähti varmaankin menkat tulossa. Mulla ekat kuukautiset pojasta oli tosi niukat ja kesti vain muutaman päivän.

Mulla alkoi menkat pari kk sektion jälkeen. Itekin olin vähän epävarma että onko menkat vai vuotoa. Todennäköisesti sullakin menkat.
Mulla se vuotokin oli sellasta on/off -vuotoa.

Sikuriini :) Pari pisaraa vasta... toivottavasti...

Mä taas olen täällä ihan onnessani että hormonikierukan laiton jälkeen näyttää että neljän viikon vuoto on vihdoinkin loppumassa. :cool05
Ilonaiheet kullakin. :grin

Ja mä oon onnellinen ku ei vieläkään menkkoja näy (5kk synnytyksestä). Imetys pitänee ne poissa.

Tänään käyty ekassa lääkärineuvolassa. Lyhyt käynti ja tutkittiin perusjutut. Lääkäri oli hiljainen eikä paljon jutellut. Tosin tais suomenkielikin olla vähän hakusessa. Tyttö on ihan normi mukula. Painoa on tullut nyt tasaisesti puol kiloa per kaks viikkoa. Eli ainakin voin olla varma että maitoa on riittävästi ja se on rasvaista :) Tyttö on siis nyt 6 viikkoa vanha ja paino tänään 4580g, pituus 53,3cm. Syntyessään oli siis 3,5 kg ja syntymäpainoon pääsi takaisin just kaks viikkois neuvolaan.

Me aloitettiin maanantaina maistelut (poika 5kk). En tiiä vaikuttiko se vai maanantaina annetut rokotukset (2 piikkiä tehosteita + kolmas rota) vai molemmat, mutta pojalla tuli ummetus. Yleensä kakannut päivittäin 1-2 kertaa. Nyt oli 3 vrk kakkaamatta, piereskeli kyllä. Eilen hain sit illalla kaupasta luumusoseen ja annoin sitä pari teelusikallista. Ei mennyt kuin tunti niin töräytti kakat ja sitten myöhemmin vielä toiset.

Marituuli :) kävitkö kysymässä silloin vihreästä löysästä kakasta, mitä sanoivat??

Meidän pojalla oli ekan kerran sellaista kakkaa tänään:eek:.... Oletan, että johtuu rotasta, vaikka muut oireet hävinneet

Marituuli :) kävitkö kysymässä silloin vihreästä löysästä kakasta, mitä sanoivat??

Meidän pojalla oli ekan kerran sellaista kakkaa tänään:eek:.... Oletan, että johtuu rotasta, vaikka muut oireet hävinneet

Neuvolassa sanoivat että normaalia, etenkin korvikevauvalla. Jännä tässä on se että toisen rotatehosteen jälkeen kakka muuttui vaaleanruskeaksi raemaiseksi joka on mun mielestä normaalimpaa, mutta sitä tuli jopa kuusi kertaa päivässä ja poika kärsi mahakivuista. Nyt kun maha selvästi ei ole enää kipeä niin poika kakkaa taas parin päivän välein isot vihreät kurakakat. :eek: Mutta se tuntuu olevan ihan ok pojalle kun ei enää väännä ja käännä ja itke mahakipuaan. Että tiedä nyt sitten tässä mikä on normaalia ja mikä ei..

Neuvolassa sanoivat että normaalia, etenkin korvikevauvalla. Jännä tässä on se että toisen rotatehosteen jälkeen kakka muuttui vaaleanruskeaksi raemaiseksi joka on mun mielestä normaalimpaa, mutta sitä tuli jopa kuusi kertaa päivässä ja poika kärsi mahakivuista. Nyt kun maha selvästi ei ole enää kipeä niin poika kakkaa taas parin päivän välein isot vihreät kurakakat. :eek: Mutta se tuntuu olevan ihan ok pojalle kun ei enää väännä ja käännä ja itke mahakipuaan. Että tiedä nyt sitten tässä mikä on normaalia ja mikä ei..

Kiitti paljon valaisevasta tiedosta!! :)

Aika hirveä on tuo rotarokote, eikä vaan sekään, mutta kunnei neuvolassa edes noteerattu rokotetta, kun sen antoivat...muka niin harmitoin juttu.

Takaisin