Synnyttäneet --40+++

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja maria75
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kiitti paljon valaisevasta tiedosta!! :)

Aika hirveä on tuo rotarokote, eikä vaan sekään, mutta kunnei neuvolassa edes noteerattu rokotetta, kun sen antoivat...muka niin harmitoin juttu.

Joo.. meilläkin neuvola sanoi viimeksi kun soitin 1,5 viikkoa rokotteen jälkeen että voiko poika reagoida siihen vieläkin, että ei voi.. Ja muutenkin sain kommenttia ettei siitä pitäisi tulla pahoja oireita. Ja paskat! (Kirjaimellisesti :grin )

Joo.. meilläkin neuvola sanoi viimeksi kun soitin 1,5 viikkoa rokotteen jälkeen että voiko poika reagoida siihen vieläkin, että ei voi.. Ja muutenkin sain kommenttia ettei siitä pitäisi tulla pahoja oireita. Ja paskat! (Kirjaimellisesti :grin )
Joo todellakin, ja paskat!! Muistaakseni rotat oli ainoa rokote, johon esikoinen just nimenomaan reagoi. Ja nyt odotan kauhulla, miten käy, kun annetaan tälle toiselle, myös jo valmiiksi vatsavaivoista kärsivälle...

Meillä poika puklailee kovasti. Luulen että se johtuu tosta kovasta touhuamisesta ja ponnisteluista. Öisin ei puklaile. Vain päivisin.
Vielä ei olla aloitettu soseita. Pari viikkoa vielä odotellaan. Ei kiirettä aloittaa kun yöt menee edelleen hienosti. Tosin hän sit syö parin tunnin välein päivisin että sen puoleen vois olla aihetta. Ajattelin aloittaa bataatilla sitten kun aloitetaan. Hymyilevä ja hyväntuulinen vauva yrjöilystä huolimatta. Leikkimatolla viihtyy aika hyvin. Vatsalleen ei tuu tarpeeksi laitettua.

Hei missä asennoissa teitä on ohjeistettu vauvaa nukkuu? Mä nukutan sillee puoliks kyljellää-selällää tai kyljellää tuettuna ja puolta vaihdan jotta pää muotoutuu. Pitäskö nukuttaa suoraan selällään? Mä pelkään että aspiroi jos pulauttaa syötön jälkeen. Entä onko ok että nukkuu vattallaan sammakkoasennossa kun on mun kanssa tissien välissä ihokontaktissa? Siinä saattaa nukkuu parikin tuntia.

Hei missä asennoissa teitä on ohjeistettu vauvaa nukkuu? Mä nukutan sillee puoliks kyljellää-selällää tai kyljellää tuettuna ja puolta vaihdan jotta pää muotoutuu. Pitäskö nukuttaa suoraan selällään? Mä pelkään että aspiroi jos pulauttaa syötön jälkeen. Entä onko ok että nukkuu vattallaan sammakkoasennossa kun on mun kanssa tissien välissä ihokontaktissa? Siinä saattaa nukkuu parikin tuntia.
Mä oon ymmärtänyt niin, että suositus on selällään. Mutta kun yösyöttöjen jälkeen joskus molemmat nukahdetaan, niin silloin nukkuu kyllä kyljellään. :) Sitte oon myös ymmärtänyt, että kun joskus puhutaan vatsallaan nukkumisen yhteydestä kätkytkuoleman riskiin, niin se on nimenomaan sängyssä ym. Eli rinnan päällä se on turvallista. Meidän vaaveli ainakin nukkuu joskus puolet yöstä isukin rintakehän päällä vatsallaan :)

Meillä nukutaan yöllä omassa laatikossa selällään. Se on suositus ja kätkythälytinkin toimii silloin tehokkaasti. Päiväunet kehdossa tai sängyssä imetyksen jälkeen otetut unet nukkuu kyljellään. Eli yritän vaihdella asentoja. Mahallaan saattaa nukahtaa mun vatsan päälle. Juu ja samaa mieltä että valvottuna voi hyvin nukkua mahallaan. Hälyttimen kanssa vois varmaan nukkua sängyssäkin mahallaan mutta tykkää nukkua siellä selällään niin mitäpä sitä asiaa muuttamaan. Pääasia että nukkuu hyvin.

Meillä on samat asennot kun aiemmissa. Alussa meillä piti kans herätellä kolmen tunnin välein syömään, mut muutamassa päivässä alkoi heräilee ite parin tunnin välein syömään. Yöllä tulee yks pidempi väli, max 4h ja se on ok neuvolankin mielestä. Pidän puhelimessa imetysmuistiota, johon kirjaan imetysajat, kummasta syötin (koska syötän yhdestä kerrallaan) ja millon vaipat vaihdettu (jotta voi laskea niiden määrän). Vaippojen määrän merkkailun oon nyt 3vk jälkeen jättäny pois, koska toimii nii hyvin.

Mutta missä vaiheessa ootte omaan koppaan totuttanu? Meidän tyttö nukkuu vieressä vieläkin. Herää ja huutaa heti, jos yritän omaan sänkyyn. Tyttö on siis nyt 3,5 vk, maanantaina 4 vk.

Meillä myös nukutaan selällään mutta kun yöllä nukahtaa syötön yhteydessä tissille ja mä nukahdan samalla, niin jää kyljelleen ja isin sylissä viihtyy vatsallaan tunteja.:)

KuuKassius, meidän tänään 8vk vanha tyttö nukkuu yöt vieressä ja ajattelin siirtää (tai ruveta harjoittelemaan) hänet ensi viikolla pinnikseen. Esikoinen nukkui melkolailla ekan yösyötön jälkeen meidän vieressä aina 4kk saakka.
Mun kaverin tyttö nukkui vanhempien kanssa 1v8kk saakka, että ihan sitten kun susta tuntuu, niin rupeat siirtelemään omaan sänkyyn.
Useimmat vanhemmat varmaankin viimeistään siinä vaiheessa, kun vauva rupeaa liikkumaan (=potkimaan) unissaan, haluavat siirtää vauvan omaan sänkyyn. Niin ainakin meillä oli, ei voinut itse kunnolla nukkua, kun jossain vaiheessa yötä tuli jalasta tai nyrkistä otsaa.o_O

Meillä on nukkunu omassa laatikossa alusta asti. Laatikossa on tosin vauvanpesä. Eli saattaa nukahtaa vauvanpesässä meidän välissä ja nostan sitten vauvanpesän laatikkoon.

Muokattu viimeksi:
Meillä on samat asennot kun aiemmissa. Alussa meillä piti kans herätellä kolmen tunnin välein syömään, mut muutamassa päivässä alkoi heräilee ite parin tunnin välein syömään. Yöllä tulee yks pidempi väli, max 4h ja se on ok neuvolankin mielestä. Pidän puhelimessa imetysmuistiota, johon kirjaan imetysajat, kummasta syötin (koska syötän yhdestä kerrallaan) ja millon vaipat vaihdettu (jotta voi laskea niiden määrän). Vaippojen määrän merkkailun oon nyt 3vk jälkeen jättäny pois, koska toimii nii hyvin.

Mutta missä vaiheessa ootte omaan koppaan totuttanu? Meidän tyttö nukkuu vieressä vieläkin. Herää ja huutaa heti, jos yritän omaan sänkyyn. Tyttö on siis nyt 3,5 vk, maanantaina 4 vk.
Meidän tirppu on juuri 8 vkoa ja muutaman viikon ajan olen aina jossain vaiheessa yötä koittanut saada kokeilemaan omaan sänkyyn - en kylläkään joka yö, mutta tilanteen ja jaksamisen mukaan. Yleensä illalla ei onnistu, vaikka nukahtaisi syliin ja siirtäisi nukkuvana - herää heti. Mutta alkuyöstä tai aamuyöllä on muutaman kerran onnistunut ja sitten on nukkunut siinä ehkä 2-3 h kerrallaan. Tosin välillä on täytynyt vähän hyssytellä. Meillä siis sellainen vaavi-sänky (vähän niinku sairaalasänky eli sellainen pienempi) ja siellä patjan päällä äitiyspakkauksen makuupussi, että olis semmonen pesämäisempi. Niin ja siis sellaisen neuvon sain terkalta, että nukuttaa sylissä siihen makuupussiin ja siirtää siinä sänkyyn - muutaman kerran on toiminut :)

Meillä vauva (8 vkoa) nukkuu myös yöt mun vieressä, joko kyljellään tai selällään. Joskus myös rintakehän päällä mahallaan, mutta sitä enemmän päivällä.

Meillä oli 2 kk neuvola. Vauva oli kasvanut 5 cm 5 viikossa! On aika jötkäle jo, 61,5 cm ja 5780 g.

Meillä vauva (8 vkoa) nukkuu myös yöt mun vieressä, joko kyljellään tai selällään. Joskus myös rintakehän päällä mahallaan, mutta sitä enemmän päivällä.

Meillä oli 2 kk neuvola. Vauva oli kasvanut 5 cm 5 viikossa! On aika jötkäle jo, 61,5 cm ja 5780 g.

Voi että nää kasvaa nopiaan.:)
Meillä ensi viikolla 2kk neuvola, ei taideta ihan teidän lukemiin päästä mutta kasvettu täälläkin ollaan, 48cm vaatteet on nyt pieniä, mekoista pylly vilkkuu ja 50cm käytössä ja niistäkin housuista loppuu lahkeet kesken mutta bodyt vielä liian leveitä.

Justiinsa ajattelin, että siitä on tänään tasan 8vk, kun mä kotona mietin, että johan on selkä kipeä muttei tää vielä synny ja eihän siitä mennyt kuin sitten kuin hetki, niin syntyihän se tyttö kuitenkin.:angel8

Meillähän oli pitkään pinniksessä sitteri missä poika nukkui (pehmustettu). :rolleyes: Siihen kun siirsin pojan vierestäni syötön jälkeen ja sitten keinutin sitteriä niin nukahti sinne ihan hyvin. Nyt ollaan poistettu sitteri ja siirrytty vauvanpesään kun huomasin että poika ei tarvitse enää keinutusta rauhoittuakseen.

Meillä nukkui ekat 3 kk mun vieressä, yleensä kyljellään kun ei suostunut oleen selällään. Nyt on pari kuukautta nukkunut omassa laatikossa yösyöttöön asti (yleensä herää noin klo 2). Silloin otan viereeni syömään ja nukahdan ite saman tien, kertaakaan en ole vielä saanut omaan petiinsä takasin... Nykyään nukkuu useimmiten selällään kädet ylhäällä.

Muokattu viimeksi:
Meillä poika liikkuu nyt eteenpäin "etana"-tyylillä. Ei vielä "oikeaoppista" ryömimistä, mutta jotenkin hilaa itteään eteenpäin. Kateltiin miehen kanssa kun eteni leikkimatolta pois isolle matolle ja siitä aina maton reunaan asti. Parketin reunalle sit väsähti. Jo aiemminkin on tullut pois leikkimatolta muutamia kertoja, mutta en sillon nähnyt miten liikkui. Kova kiire on jo isoveljen perään. Ja kiinnostaa veljen lelut yms kun tämä tulee esittelemään niitä vauvalle.

Meidän poika 5,5 kk vanha nukkuu vieläkin vauvan pesässä meidän välissä. Pitäisi varmaa alkaa siirtämään pian pinnasänkyyn, kun vauvanpesä alkaa olla ahdas. Olen kyllä tykännyt perhepedissä nukkumisesta, kun siinä on saanut pojan helposti rauhoitettua. Pinnasängyssä nukkuminen voi olla levottomampaa, kun on liikaa tilaa ympärillä.
Terveisiä Viking Gracesta ! Täällä ollaan mä, poika ja mies anopin 70-vuotisristeilyllä. Täältä laivalta saa jopa ostaa äidinmaidonkorviketta Semper-merkkistä. Meillä on seaside double-hytti, jossa on parivuode ja mahtuu vaunut. Täällä pitäisi olla jopa leikkihuoneessa vauvojen ryömimistila.

Meidän tyttö täytti yöllä viikon On nuķkunut nyt meidän jenkkisängyssä välissä vauvapesässä mut sänky on niin pehmee että kun mies möyrii ees taas ni vauva hätkähtelee ja joudun joka yö siirtää miehen kättä kun se huitoo liian lähelle vauvaa unissaan. Taidan siirtää vauvan vauvapesässä sivuvaunuun nukkuu. Se on ihan mun vieressä kii joten yhtä lähellä ja imettäessä nousen kuiteski istuu.

Takaisin