Synnyttäneet --40+++

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja maria75
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onko kellään täällä migreeniä ? Sain tänään jonkinlaisen migreenikohtauksen, kun päätä särki vasemmalla puolella, oli valoherkkyyttä ja oksetti. Mulla ei ole koskaan diagnosoitu migreeniä.

Onko kellään täällä migreeniä ? Sain tänään jonkinlaisen migreenikohtauksen, kun päätä särki vasemmalla puolella, oli valoherkkyyttä ja oksetti. Mulla ei ole koskaan diagnosoitu migreeniä.

Maria75 : ei ole, mutta muuta päänsärkyä oli, tulee valvomisesta. Oletko valvonut paljon?

Vastasin tohon sun kysymykseen tuolla raskaana palstalla!

Niin joo ja mä en ota sitä rota rokotetta ollenkaan vastaan. Niin huonoja kokemuksia niinkin kaukaa kun 7 vuoden takaa jolloin nämä rokotteet tuli. En ole enää näille 4:lle nuorimmalle sitä ottanut. Ne perinteiset rokotteet tietenkin otamme kaikki.

Rotasta vielä, että nyt poika huutanut, huitonut ja vääntelehtinyt selkä kaarella kaksi yötä-ja päivää putkeen, ilmavat kovat, pierua tulee...

Rokote saatiin reilu viikko sitten, nyt ollut tällaiset oireet! Täytyy johtua tuosta rokotteesta, kunnei muuta syytä pitäisi olla.

Rotasta vielä, että nyt poika huutanut, huitonut ja vääntelehtinyt selkä kaarella kaksi yötä-ja päivää putkeen, ilmavat kovat, pierua tulee...

Rokote saatiin reilu viikko sitten, nyt ollut tällaiset oireet! Täytyy johtua tuosta rokotteesta, kunnei muuta syytä pitäisi olla.

No tätä mäkin neuvolan hoitajalle sanoin! Mut väittää ettei enää 1,5-2 viikkoa sen jälkeen voi oireita olla.. Meillä ennen ekaa rotalääkettä poika kakkasi kahden päivän välein ja oli ihan rauhallinen, sen jälkeen on mennyt ihan mahdottomaksi tuo kakkaaminen ja hulinat. Tehosteen jälkeen vain pahentunut. Oikeesti sanon niille neuvolassa että meidän poika ei kolmatta tehostetta enää ota.. :mad:

Taas täällä huutelen, mutta meilläkin oireet oli pahimmillaan 1-2 vkoa rokotteen jälkeen. Ekan viikon ripuloi ja toisen huusi kipeää mahaansa. Muuten ei koskaan ole mahavaivoja. Ei otettu enää tehosteita, hirveät oireet tuli.

No tätä mäkin neuvolan hoitajalle sanoin! Mut väittää ettei enää 1,5-2 viikkoa sen jälkeen voi oireita olla.. Meillä ennen ekaa rotalääkettä poika kakkasi kahden päivän välein ja oli ihan rauhallinen, sen jälkeen on mennyt ihan mahdottomaksi tuo kakkaaminen ja hulinat. Tehosteen jälkeen vain pahentunut. Oikeesti sanon niille neuvolassa että meidän poika ei kolmatta tehostetta enää ota.. :mad:

Marituuli : meillä ei aluksi tullut mitään vaivaa, poika oli vaan vaisu ja sai ummetusta. Nyt nämä kipu oireet tuli 7-9 päivää jälkeen rokotteen, huomenna on 10:nes päivä ja toivottavasti hän alkaisi voimaan paremmin:singing:

Meillä oli suunnitteilla kesälomaretki, sillä mies on lomalla, niin pipariksihan tuo meni vaivojen takia:mad: Ei pojan kanssa voi lähteä minnekkään, jos on noinkin kipeä. Meidän pojalla ei vatsavaivoja ole ollut ilman syytä, joten rokotteen piikkiin kyllä menee

Taas täällä huutelen, mutta meilläkin oireet oli pahimmillaan 1-2 vkoa rokotteen jälkeen. Ekan viikon ripuloi ja toisen huusi kipeää mahaansa. Muuten ei koskaan ole mahavaivoja. Ei otettu enää tehosteita, hirveät oireet tuli.

Uskallatteko jättää tehosteet ottamatta? Vaivoista olen samaa mieltä, että ei heti tule, vaan sitten seuraavan viikon kuluttua ja voimakkaita oireet on täälläkin :sad001:mad: Nyt valvottu kaksi yötä, kun poika itkee selkä kaarella ja ilmaa tulee, syö vain vähän.

Joo, luin kaikki tutkimukset ja selvitin rotatartuntojen yleisyyttä. Jos ei mene alle 1,5v päiväkotiin, niin riski on melko pieni. Ja vaikka joutuisi sairaalaan, niin toipuu nopeammin kuin noista rokotteista..

Meillä ei onneksi ihan pahat oireet tullut rotasta mut 3kk rokotuksista oli jonkin verran kipeä. Ei saanut vielä tehostetta rotasta.

Mä oon nyt niin tyytyväinen kun oon saanu tosi paljon myytyä kirpparilla vauvanvaatteita. Vein tänään taas lisää tavaraa. Olen kyllä myynyt tosi halvalla. Monet siellä samalla myyntipaikalla pyytää kolminkertaisia hintoja ja enemmänkin ja siellä ne roikkuu henkareilla. Samoin on mennyt lastenkirjoja tosi hyvin. Niitä pitää viedä lisää. Meillä on niitä tautisen paljon mut kun ollaan kovasti tykätty lukea muksuille ja luetaan edelleen. Niitä vaan on nyt niin paljon ettei mahdu mihinkään. Lelujakin oon myynyt pois. Niitä tulee aina jostain lisää.

Joo, luin kaikki tutkimukset ja selvitin rotatartuntojen yleisyyttä. Jos ei mene alle 1,5v päiväkotiin, niin riski on melko pieni. Ja vaikka joutuisi sairaalaan, niin toipuu nopeammin kuin noista rokotteista..

Pähkinä80 : minusta on aika kummaa, ettei neuvolassa puhuttu mitäään koko rokotteesta saati sen haittavaikutuksista... Aion kyllä kysyä, ennen tehostetta

Maria75 : ei ole, mutta muuta päänsärkyä oli, tulee valvomisesta. Oletko valvonut paljon?
Mä olen nukkunut aika vähän viime öinä. Toi jomotus päässä oli tosiaan toispuoleista. Sitten simissä oli valoherkkyyttä ja oksensin. Jännityspäänsärkyä mulla on kyllä ollut ennenkin. Voi olla, että mulla on noita migreenikohtaustyyppisiä ollut joskus ennenkin, mutta ne menee sitten aina ohi. Lääkärissä kävin joskus monta vuotta sitten valittamassa pääsärkyä, mutta ei silloin kukaan diagnosoinut mulle migreeniä vain jännityspäänsäryn.

Mua ärsyttää myös vähän, ettei vanhemmille oikein jää aikaa perehtyä siihen, kun eka annos meilläkin tuli 6vkon iässä. Ja tyyli on, että ei näistä mitään tule. Jonkun lapun voisivat jakaa. Ja kun kieltäydyttiin tehosteista, olivat vaan että selvä. Ei tosiaan olla ainoita, joiden vauva on saanut hirveät vatsanväänteet rokotteesta.

Meillä ei kyllä ole enää mitään oireita 3. rotatehosteesta. Nyt on 10 päivää tehosteen saannista.

Meilläkään ei edes kysytty otetaanko rotalääke vai ei.. Se vaan annettiin ja sillä sipuli. :mad: Muutenkaan en ole saanut mitään infoa rokotuksista. Etenkin tuosta uudesta rotalääkkeestä olisin kaivannut enemmän tietoa ja olisin ihan itse halunnut sitten päättää otetaanko se vai ei. Toivotaan että uuden kaupungin neuvolassa on nämä asiat vähän paremmin.. Nyt on niin nuori neuvolan"täti" että tuntuu ihan hullulta että se neuvoo "vanhaa".. :joyful: Toisaalta enpä mä enää kaikkea muista kun edellisestä vauvasta on 10 vuotta niin olen kyllä paljon kysellytkin.. :grin

Ja tosiaan, meillä EI oteta enää kolmatta lääketehostetta. :angry

Meiltä kysyttiin että annetaanko rokotteet kuten aiemmille lapsille vai onko mieli muuttunut. :-)

Å
Mä olen nukkunut aika vähän viime öinä. Toi jomotus päässä oli tosiaan toispuoleista. Sitten simissä oli valoherkkyyttä ja oksensin. Jännityspäänsärkyä mulla on kyllä ollut ennenkin. Voi olla, että mulla on noita migreenikohtaustyyppisiä ollut joskus ennenkin, mutta ne menee sitten aina ohi. Lääkärissä kävin joskus monta vuotta sitten valittamassa pääsärkyä, mutta ei silloin kukaan diagnosoinut mulle migreeniä vain jännityspäänsäryn.

Maria75 : migreeni kai voi tilapäisesti olla ilman diagnoosiakin.

Mulla oli muuten se myös toispuoleista ja kesti useamman päivän, ajattelin jo että on migreeniä, mutta ei ollut koska särky meni suht.helposti buranalla pois... Osui todellakin ajankohtaan, jossa tuli valvottua paljon. Sulla voi olla sama juttu, paljon valvominen vauvan kanssa aiheuttaa päänsärkyä tai jopa sen migreenin...

En tiedä kuka sitten sen diagnoosin migreenistä saa. En mäkään ole saanut mutta selkeisiin oireisiin lääkettä kyllä. Univelkaa? Niskajumitusta? Nestehukkaa?

Takaisin