Synnyttäneet --40+++

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja maria75
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Marituuli : meillä ei aluksi tullut mitään vaivaa, poika oli vaan vaisu ja sai ummetusta. Nyt nämä kipu oireet tuli 7-9 päivää jälkeen rokotteen, huomenna on 10:nes päivä ja toivottavasti hän alkaisi voimaan paremmin:singing:

Meillä oli suunnitteilla kesälomaretki, sillä mies on lomalla, niin pipariksihan tuo meni vaivojen takia:mad: Ei pojan kanssa voi lähteä minnekkään, jos on noinkin kipeä. Meidän pojalla ei vatsavaivoja ole ollut ilman syytä, joten rokotteen piikkiin kyllä menee

Kurja joutua perumaan reissu.
Meillä oli tiistaina neuvola ja päädyttiin siihen, ettei oteta rokotetta. En tunne ketään, jonka vauvalla se ois ollut. Meillä nimijuhlat runsaan viikon päästä ja oireet rokotteesta ois ilmeisesti osuneet juuri tuohon. Tarkoitus olisi muutenkin kaksi seuraavaa viikkoa viettää mökillä. Poika on rauhallinen ja helppo. Painoa oli tullut runsaasti nyt 7 kiloinen kahden kuukauden iässä ja 60,5cm. En turhaan käynyt kuntosalilla raskausaikana :)

Minkälaisia nimijuhlia/ristiäisiä teillä on ollut tai on suunnitteilla?
Me vietetään nimijuhlaa mökillä. Toivotaan hyvää säätä, koska tarkoitus olisi viettää rentoa kesäpäivää uiden, syöden, leikkien, saunoen ym. Juhlavakin osuus on suunniteltu. Kerromme nimen ja vähän taustaa nimille ja "kummit" istuttavat hankkimamme puun vauvalle. Lisäksi olemme tehneet perhekirjan, jossa on kuvia vauvasta ja perheenjäsenistä ja kevään tärkeimmistä hetkistä kuten kihlauksestamme.

Muokattu viimeksi:
En tiedä kuka sitten sen diagnoosin migreenistä saa. En mäkään ole saanut mutta selkeisiin oireisiin lääkettä kyllä. Univelkaa? Niskajumitusta? Nestehukkaa?

Migreeni dg tekee aina neurologi ja siinä pitää täyttyä muistaakseni 5 oiretta migreenioireista hieman pidemmältä aikaväliltä jotta voidaan varmuudella dg juuri migreeni.

Tällä pyritään pois sulkemaan muut päänsäryn aiheuttajat kuten tressi, ns.tensioneck-tyyppinen päänsärky, kasvaimet ja muut neurologiset sairaudet.Toistuvia päänsärkykohtauksia saavan on syytä hakeutua lääkäriin ja asiansa osaava lääkäri tekee lähetteen neurologille..

Kurja joutua perumaan reissu.
Meillä oli tiistaina neuvola ja päädyttiin siihen, ettei oteta rokotetta. En tunne ketään, jonka vauvalla se ois ollut. Meillä nimijuhlat runsaan viikon päästä ja oireet rokotteesta ois ilmeisesti osuneet juuri tuohon. Tarkoitus olisi muutenkin kaksi seuraavaa viikkoa viettää mökillä. Poika on rauhallinen ja helppo. Painoa oli tullut runsaasti nyt 7 kiloinen kahden kuukauden iässä ja 60,5cm. En turhaan käynyt kuntosalilla raskausaikana :)

Minkälaisia nimijuhlia/ristiäisiä teillä on ollut tai on suunnitteilla?
Me vietetään nimijuhlaa mökillä. Toivotaan hyvää säätä, koska tarkoitus olisi viettää rentoa kesäpäivää uiden, syöden, leikkien, saunoen ym. Juhlavakin osuus on suunniteltu. Kerromme nimen ja vähän taustaa nimille ja "kummit"istuttavat" hankkimamme puun vauvalle. Lisäksi olemme tehneet perhekirjan, jossa on kuvia vauvasta ja perheenjäsenistä ja kevään tärkeimmistä hetkistä kuten kihlauksestamme.

Täällä poika valitti sitten viimeyönkin:sad001:sad001:sad001 vääntelehti, huitoi ja oli kiukkunen...ei kyllä hetkeäkään me nukuttu:banghead:

Ristiäiset pojalle pidettiin ihan pienet, kutsuttiin isovanhemmat, sisarukset ja kummit:happy:

Meillä toivottavasti alkaa oireet vihdoin helpottamaan. :smiley-angelic001 Tänään on tullut vain yksi kakka ja poika alkaa olemaan taas helppo oma itsensä. :)

Meillä oli nimiäiset. Kertaa kaksi. :grin Eka kerta virallisempi kun epävirallinen kummitäti perheineen ja muita ystäviä oli meillä kahvittelemassa. Toisella kertaa kutsuttiin mun sukulaisia isälleni koska asuvat siellä lähempänä ja oli vaikea saada muutenkin kaikkia kerralla kokoon. Miehen kaikki sukulaisethan asuvat Algeriassa.

Meillä on auttanut rotarokotevaivoihin kakkajumppa, eli potkutetaan vauvan jalkoja sillai vuoron perään niinku hän ajais pyörällä. Vauva rentoutuu siihen useimmiten ja saattaa nukahtaa tai voi tulla kakka. Mies on joskus vartinkin tehnyt tota jumppauttamista.

Maria75, kuulostaa migreeniltä. Toivottavasti ei oo! Musta migreeni on suunnilleen samaa tuskaisuusluokkaa ku synnytys.

Onko kokemuksia hormonikierukasta? Entäs kupari? Pitäis varmaan alkaa ehkäistä kun ollaan taas ruvettu lapsentekopuuhiin ilman lapsitoivetta :)

Vitsi kun muutkin tulis kertoo kuulumisia tuolta raskaustsätistä. Toisaalta en seuraa sitä just siks kun sinne tulee niin paljon viestejä. Jos kaikki tulee tänne niin tännehän tulee sama tulva :D

Tyttö on meillä nyt melkein kolme viikkoa. Maanantaina aloitettiin d-vitamiinit ja eikös samaan syssyyn muut vatsavaivat sitte alkanu. Voi pientä parkaa. Muistan kuulleeni, että ekat kaks viikkoa menee rauhallisesti ja sitte alkaa masuvaivat ja itkuisuus lisääntyä ja loppuu sitte muutaman kuukauden päästä.. Mutta ehdin jo iloita, että ompas ihanan helppo lapsi :) No vähän haastetta tuli ainakin.

Googlailin vauvahierontaohjeita ja pari kaveria vinkkas myös tästä sivusta:

Tuntuu muutaman kerran jälkeen ainakin helpottavan meillä. Pierut raikaa, toki sekin itkettää hoeman, mutta lyhytaikasesti vaan. Myös sitä "pyöräilyä" kokeiltu hieman, mutta tyttö jäkittää ittensä ihan jäykäks yleensä sitä tehdessä. Nää hierontavinkit ottanu rennommin. Ootteko muut kokeillu?

Mä kävin esikoisen kanssa vauvahieronnassa, kun hän oli 4vk ja on jatkettu sitä näihin päiviin.
Vauvaa olen hieronut samoilla ohjeilla ekasta päivästä saakka ja hän oikein työntää jalkaansa mulle. Hieronta on ollut meillä oikein hyvä tapa rentouttaa ja rauhoittaa lapset.

Meillä on auttanut rotarokotevaivoihin kakkajumppa, eli potkutetaan vauvan jalkoja sillai vuoron perään niinku hän ajais pyörällä. Vauva rentoutuu siihen useimmiten ja saattaa nukahtaa tai voi tulla kakka. Mies on joskus vartinkin tehnyt tota jumppauttamista.

Maria75, kuulostaa migreeniltä. Toivottavasti ei oo! Musta migreeni on suunnilleen samaa tuskaisuusluokkaa ku synnytys.

Onko kokemuksia hormonikierukasta? Entäs kupari? Pitäis varmaan alkaa ehkäistä kun ollaan taas ruvettu lapsentekopuuhiin ilman lapsitoivetta :)

Vitsi kun muutkin tulis kertoo kuulumisia tuolta raskaustsätistä. Toisaalta en seuraa sitä just siks kun sinne tulee niin paljon viestejä. Jos kaikki tulee tänne niin tännehän tulee sama tulva :D

Ei mulla varmaan ole migreeniä. Varmaan vaan väsymys, auringonpaiste, syömättömyys ja niska-ja hartiasäryt laukausi päänsäryn ja oksennuksen. Eilenkin oli vielä niskojen jumitusta ja samanlaista huonoa oloa. Tänään jo parempi olo. Olishan se mukava, jos ihmiset kirjoittelisi enemmän tännekkin. Raskausketjussa tuntuu tapahtuvan enemmän kuin täällä. Meillä lähestyy pian pojan 6kk syntymäpäivä ja olen nyt alkanut näkemään unta pojasta. Tänään vedettiin pojan kanssa yhdessä päiväunia ja näin unta, että poika osasi jo kävellä. Sitten hän ei kyennytkään juoksemaan, kun hänen jalat oli kasvaneet yhteen kuin merenneidon räpylät. Äiti joutui lohduttamasn poikaa, joka ei päässyt eteenpäin jaloillaan.

Mulla on ollut nyt aika paljon kiirettä etten oo ehtinyt kauheasti kirjoittaa tänne. Vanhemman pojan kuskailua uimakouluun ja sit toi kirppishomma. Oonkin ollut tosi uupunut iltaisin. Mustikkametsäänkin olis hinku. Helpottavaa kun saa tota tavaraa pois nurkista. Se tavaranpaljous vaikuttaa mielialaankin, se ahdistaa kun on ahdasta. Mut yksin tätä oon joutunut työstämään. Se vituttaa välillä ku pientä oravaa.

Mua ahistaa kun annoin periksi ja ens viikonloppuna pidetän tytölle nimiäiset/vauvajuhlat. Tytön nimihän ilmoitettiin kaikille jo syntymäviestissä joten kyseessä on enemmänkin juhlat uudelle vauvalle. Ei mua omien kavereiden kutsuminen ahdista. Ne on tottuneet mun järkkäämiin pippaloihin jne mutta miehen vanhemmat on kaavoihinsa kangistuneita. Mä teinkin niin että kutsuin vanhemmat kahta tuntia aikaisemmin jotta saadaan kaikki mun mielestä turhan päiväinen hevon pee hoidettua ennen "oikeita" juhlia. Esim miehen serkku toi niiden suvun perinne kastemekon meille josta vedin jo ekat pultit. Mies kun oli sitä mieltä että voihan lapsen esitellä siinä mekossa. Mä taas olen sitä mieltä että mekko kuuluu ristiäisiin ei meidän juhliin. No annoin periksi niin että sanoin että voi mun mielestä pukea mekon tytön päälle ja ottaa vanhempiensa kanssa siitä valokuvia mutta mä en aio siihen mitenkään osallistua.
Nyt on koko viikoksi sitten tiedossa kämpän ja pihan puunausta sekä tietty pitää koko ens lauantai leipoa. Aika hankalaa sekin tulee olemaan kun imetän. Mies joutuu palaamaan töihin ensi viikolls joten siitä ei paljon apua ehdi olemaan. Plus se ei ymmärrä miten paljon tollasten juhlien järjestäminen vaatii työtä kun se ei oo ikinä sellasia järkänny vaan olettaa että mä hoidan kaiken. Kyllä kämpän täytyy kuitenkin olla siisti ja tarjottavat kohtuulliset jos kutsut tekee ihmisille ja he näkevät vaivaa ja saapuvat juhlimaan.

Mua ahistaa kun annoin periksi ja ens viikonloppuna pidetän tytölle nimiäiset/vauvajuhlat. Tytön nimihän ilmoitettiin kaikille jo syntymäviestissä joten kyseessä on enemmänkin juhlat uudelle vauvalle. Ei mua omien kavereiden kutsuminen ahdista. Ne on tottuneet mun järkkäämiin pippaloihin jne mutta miehen vanhemmat on kaavoihinsa kangistuneita. Mä teinkin niin että kutsuin vanhemmat kahta tuntia aikaisemmin jotta saadaan kaikki mun mielestä turhan päiväinen hevon pee hoidettua ennen "oikeita" juhlia. Esim miehen serkku toi niiden suvun perinne kastemekon meille josta vedin jo ekat pultit. Mies kun oli sitä mieltä että voihan lapsen esitellä siinä mekossa. Mä taas olen sitä mieltä että mekko kuuluu ristiäisiin ei meidän juhliin. No annoin periksi niin että sanoin että voi mun mielestä pukea mekon tytön päälle ja ottaa vanhempiensa kanssa siitä valokuvia mutta mä en aio siihen mitenkään osallistua.
Nyt on koko viikoksi sitten tiedossa kämpän ja pihan puunausta sekä tietty pitää koko ens lauantai leipoa. Aika hankalaa sekin tulee olemaan kun imetän. Mies joutuu palaamaan töihin ensi viikolls joten siitä ei paljon apua ehdi olemaan. Plus se ei ymmärrä miten paljon tollasten juhlien järjestäminen vaatii työtä kun se ei oo ikinä sellasia järkänny vaan olettaa että mä hoidan kaiken. Kyllä kämpän täytyy kuitenkin olla siisti ja tarjottavat kohtuulliset jos kutsut tekee ihmisille ja he näkevät vaivaa ja saapuvat juhlimaan.

No höh, ärsyttävää kun ei saa järjestää vaan niitä oman näkösiä kemuja. Mua mietityttää että mitä siellä nimibileissä tehdään kun ei oo mitään rituaaleja tyyliin kaste. Haluisin että mies laulais mutta saa nähdä suostuuko. Mitä teillä on siellä ohjelmassa, onko mitään?

Aluksi varmaan otetaan valokuvia ja kahvitellaan porukalla. Miehen vanhemmat on eronneet eli isovanhempia tulee paikalle kolme pariskuntaa. Saavat hössöttää omat juttunsa. Kun kaverit saapuu niin ensin kerron mistä tyttö on nimensä saanut ja muuta yleistä. Sitten on kahvittelua ja seurustelua. Toivottavasti on hyvä ilma niin lapsille laitan pihapelejä valmiiksi jos niistä innostuvat. Vauvasta tulostan kuvia koristeeksi näiden alkuviikkojen ajalta ja vieraat saa halutessaan kirjoittaa viestejä tytön vauvalaatikkoon. Meillä ei tule siviilikummeja tytölle joten sen osalta ei ole ohjelmaa. Jos kummit olisi niin sitten ohjelmassa olisi ollut jotain heidän kanssaan. Monethan lausuu runoja tms ohjelmaa mutta se ei ole mun tyylistä. Mun mielestä vauvaan tutustuminen ja yleinen seurustelu on jo hyvää ohjelmaa joka vie yllättävän pitkän ajan. En halua väkisin vääntää jotain ohjelmaa joka ei ole luontevaa. Koristelut js hyvät kahvittelut luo juhlafiiliksen. Ja kiva saada ystävät kasaan pitkästä aikaa.

Niin ja esim kahvittelut on erilaiset kummallekin poppoolle. Isovanhemmille kaivan varastosta pölyttymästä Arabian myrna astiaston ja kaverit pääsee kahvittelemaan vaaleanpunaisista Angry Birds kertiksistä. Ja saavat mukikokoelmasta valita mieleisensä kahvimukin eikä kilistellä menemään turhanpäiväisen kokoisen kahvikupin kanssa johon ei oikeesti mitään mahdu. :rolleyes:

Kuulostaa Eclipse aivan mahtavalta nuo sinun suunnitelmat! Mä en olisi iki päivänä keksinyt mitään tuollaista, teidän vieraat on varmasti mielissään kemuista.:)

Meillä mies lomailee tän heinäkuun, niin en kerkee niin paljoa tänne kirjottelemaan. Sen mielestä mä muutenkin roikun liikaa netissä... :wink Pojulla tuli eilen 5 kk ikää täyteen. Tänään käytiin kylässä yhellä kaveriperheellä. Heidän vauvansa oli vasta 1 kk ja voi kuinka pieni, nukkui koko ajan.:Heartblue Kyllä noi vaan kasvaa ja kehittyy kauheeta vauhtia.

En muista mitä kaikkee tänne piti ilmotella iteltäs mutta nyt olen synnyttänyt yli 40v

Raskautumistaustaa: 12 v suhde mieheni kanssa ja Väestöliitolla viimeiset vuodet tutkittu syytä miksen raskaudu. Ei syytä löytynyt ja sinä aamuna kun olimme menossa koeputkihedelmöityksen pistosohjaukseen niin plussasin!

9.7.2016 syntyi kiireellisellä sektiolla Tyksissä klo 4.46 tyttö 3850g ja 55cm. Turkulaisia ollaan ja olen 42v. Viiden kivuliaan kotona valvotun yön jälkeen koitettiin käynnistää Cytotecilla, kalvojen puhkasulla ja oksitosiinitipalla joka ei avannut suuta kuin 5cm eikä vauva tippaa kestänyt joten leikkuriin. Nyt kaikki hyvin.

Takaisin