Mulla ei ole riisipuurokokemusta ihan vauvalle, eikä myöskään kokemusta noista vauvapuuroista. Mutta niistä varmaan löytyy hyviä. Meillä esikoinen söi tavallista kaurapuuroa, mutta vaan pikakaurahiutaleista tehtynä, koska niistä saa juuri sellaista sileää. Ja jossain vaiheessa aloin lisätä juuri marjasoseita myös joukkoon. Käytin paljon niitä Pirkan ja piltin "tuubeja", jotka on joko luomuja tai täyttä tavaraa, ei ole vettä tai muuta mukana. Itse en jostain syystä oikein marja- ja hedelmäsoseita väsäillyt, vaikka niin sanotut lämpimät soseet väsäilin käytännössä lähes kaikki itse. Mutta samalla tavalla voi niitä tehdä, juuri ilman sokeria. Esikoinen oli ekana kesänään vielä liian pieni syömään marjoja, mutta vuoden ikäisenä, viime kesänä veti marjoja ihan hulluna, mm punaviinimarjoja puskasta :) jos on epävarma jostain aineksesta, niin niitä suosituksiahan löytyy vauvojen ruoka-aineista. Jotkut juurekset ainakin taitavat aluksi olla ei-suositeltavien listalla ja tuoreen mansikan kanssa olisin ehkä vähän varovainen. Toisaalta, meillä esikoinen rakasti imeskellä appelsiinia alle vuoden ikäisenä, vaikka aluksi pelkäsin, että meneekö maha sekaisin.