Auttakaa imetysmestarit!
Heti edellisen ajatuksen/viestin perään mulle tuli toinen ajatus, jota en pysty ratkasemaan, koska kompautin itseni ihan solmuun
Imetys ei heti lähteny toimimaan sairaalassa ja jouduin lypsää. Tytölle piti antaa pienen painon takia minimissään 15 ml 3h välein (tai aiemmin, jos halusi). Se toimi hyvin, yöllä lypsin ja syötin ruiskulla. Päälle kokeilin imetystä, jos toimisi jo.
No nyt kotona toimii imetys molemmista ja maitoakin tulee ilmeisen reilusti. Viime yön ja tän päivän oon nyt sitte ruokkinut tylleröä aina hänen halutessaan toisesta tissistä niin kauan ku nukahtaa ja seuraavalla kerralla toisesta sama homma. Samaan aikaa toinen tissi vuotaa ja oon ne keränny talteen, n 15-20ml per kerta.
Kysymys, johon kompautin itseni: kun sanotaan, että pitäis imettää molemmista tisseistä imetyksen yhteydessä, jotta maitotilaukset menee perille, niin väheneekö mun maidon tuotto nyt, kun imetän vähemmän per tissi? En oo lypsäny enää ylimäärästä, kun sitä tulee niin paljon jo, jääkaapissa on melkein 70-80ml tältä päivältä, jotka pakastan. Imetyskertoja päivässä tulee siis n tunnin-kahden välein, yli 12 päivässä, ehkä n 14-15 kertaa tänään.
Se selviää ens viikon neuvolakäynnillä kai, että saako se nyt tarpeeks maitoa, kun en tietenkää pysty laskee maitomenekkiä enää tarkemmin. Onko muita keinoja ennen sitä?
(Odotan jo kun puolen vuoden päästä muistan kysyneeni tätä ja nauran varmaan ääneen, mutta just nyt en osaa ymmärtää :D)