Vähän kateellisena oon lukenut täältä teidän hyvin nukkuvista vauvoista, vaikka siis oon kyllä todella iloinen teidän hyvin nukkuvien puolesta :) Meillä tirppu lopetti sitten sen alkuyönkin muutaman tunnin nukkumisen sängyssään ja nukkuu nyt käytännössä vain sylissä ja yöllä vieressä meidän sängyssä... Vaunukopassa on pisimmillään nukkunut 40 minuuttia, ulkona vaunuissa ehkä vähän pidempään, kun liikkuu ja heijailee. Sänkyyn laitettaessa herää pian ja alkaa itkeä, jos sinne laittaa, oli päivä tai yö. Toissa yönä, keskellä yötä, tirppu nukkui sängyssään 2 ja puoli tuntia, mutta se edellytti välillä silittelyä ja sängyn heijailua. Esikoisen kanssa oli samanlaista, että sinänsä tämä ei ollut mikään shokki-ylläri, mutta kai sitä toivoi, että tämä menisi vähän helpommin. Mies nukkuu usein vauva sylissä sohvalla osan yöstä ja osan yöstä vauva nukkuu sit mun vieressä/ meidän välissä. Päivisin unet ovat tällä hetkellä pääosin aika lyhyitä pätkiä. Vauvan sänky on sellainen pienempi vaavi-sänky, jonka oon vuorannut pesämäiseksi. Ja oon yrittänyt laittaa reunalle roikkumaan puklurättejä, joissa äidinmaidon tuoksua jne. Sinänsä syöttövälit meillä on 2,5-3 h ja yöllä välillä pidempiäkin eli suoranaisesti ei ehkä sen takia herää. Maha kyllä pulputtaa, että jotain vaivaa siellä uskoisin olevan. Röyhtäytän, teen masuhierontaa, pidän vatsallaan sylissä ja muutenkin vauvaa hellitään ja pidetään sylissä paljon. Jos jollain tulee vielä hyviä vinkkejä, niin vastaanotetaan kyllä! :) Pikku--tirppu täytti pe jo kuukauden, ei uskoisi, että synnytyksestä on jo niin kauan!