Evelin76
Näppärä viestien naputtelija
Kysyin raudasta lääkäriltä ja kaikki alle 2,5kg syntyneet tarvitsevat kasvuun rautaa. Nyt vaan varoen annettava, koska aiheuttaa vatsavaivoja Pojalta kuitenkin mitataan hemoglobiini seuraavalla lääkärikäynnillä.
Meinaan vielä sitä, kun en itsekään tarvinnut lisärautaa raskauden aikana, voi olla, ettei poikakaan automaattisesti sitä tarvitse, eikä paino ollut paljon alle 2,5kg.
Vatsa oli kyllä niin kipeä pojalla, ettei nukuttu viimeyönä ollenkaan
Tulen nyt ihan pikaisesti etuajassa tänne kuokkimaan... Tähti, jos joudut jatkamaan rautaa ja vatsavaivat jatkuvat niin olisiko mahdollista että soittaisit synnärisi kätilöille ja kysyisit heiltä rinnakkaisvalmistetta ja/tai neuvoja rauta-asiaan. Minulle on jäänyt kätilöistä käytännönläheisempi kuva kuin lääkäreistä, jälkimmäisiä sen kummemmin dissaamatta.
Kun itse lähdin esikoisen kanssa kotiin niin minulle sanottiin että soita sitten vaan jos tulee jotain asiaa. Olisi myös saanut tulla vauvahierontaa opettelemaan jälkikäteen mutta jäi pitkän ajomatkan vuoksi menemättä. Vauvahieronta tai vyöhyketerapia voisi helpottaa vauvan oloa jos on kivulias. Meidän vauva oli yhteen aikaan omituisen levoton ja kokeiltiin Cuplatonit ja Disflatylit mutta ne eivät tepsineet. Sitten vein vyöhyketerapiaan 3 kertaa ja oli ihan eri vauva jo ensimmäisen käynnin jälkeen. Toivottavasti pienen olo pian helpottaa!