Oon kirjottanut tästä tonne raskausketjuun... Kaivoin nyt noi sairaalan paperit esille, kun on kuitenkin jo 4v. aikaa sektiosta. Niissä lukee pitkittynyt vedenmeno ja hitaasti käynnistynyt synnytys, lopulta pysähtyneen synnytyksen vuoksi sektio. Sektiohan siis tehtiin, kun lapsivesien menosta oli 3 vrk, sitä ennen oli yritetty jo vuorokausi käynnistellä. Mulla oli myös noussut tulehdusarvot (CRP 84) ja leukosyytit (18, viitearvot on 3,4-8,2), mikä aiheutui lapsivesipussin ja sikiökalvojen infektiosta, jotka puolestaan pitkittyneestä lapsivesien menosta. Sitten lukee, että sikiön syke takykardinen, synnytys ei etene oksitosiinista huolimatta, pitkittynyt avautumisvaihe (avautuminen pysähtyi 3 senttimetriin), uhkaava amnioniitti. Että tämmösiä syitä...
Titti, tosi kauan sulla odotettiin lapsivesien menosta ennen kuin tehtiin sektio. Mulla onneksi sektio tehtiin 8 tunnin päästä lapsivesien menosta. Mullakaan kohdunsuu ei avautunut 2 cm enempää koko aikana ja vauvan sydän ei kestänyt oksitosiinia. Onneksi kaikki meni molemmilla hyvin.
Tähti-73, täällä lämmitellään ihan mikrossa maitoa. Pullot streriloin keitetyssä vedessä.
Marituuli, mitä korviketta käytätte ? Tuutissa on ainakin kätevä kierrekorkki. Me muutettiin yläkerrasta alakertaan asumaan, kun poika syntyi. Meillä alakerrassa olohuone, keittiö, kylpy/kodinhoitohuone ja yksi makuuhuone. Haaveilen siitä ajasta, että päästään muuttamaan takaisin yläkertaan. Siellä olisi enemmän tilaa, kun alakerrassa. Yläkertaan saisi pojalle omanhuoneen/ leikkihuoneen. Täällä alakerrassa ei ole leikkihuoneeseen tilaa, vaan poika leikkii/makoilee missä huoneessa tahansa.
Muokattu viimeksi: