Suurperheelliset kuumeilijat

Alkoi ihan ensimmäisillä viikoilla, mutta ei ollut jatkuvaa. Sitten taas joku aamu heräsin lakanat veressä 🤷‍♀️ Tätä jatkui ihan loppuun asti. Holahti ja sit taas ei mitään.

Sit oli tietysti tää raskaus -20, jossa tuli vuotoa jatkuvasti pari viikkoa. Viikon jälkeen kävin ultrassa ja kaikki hyvin, mutta vuoto vaan jatkui ja kun tuli kipuja, käsvin uudestaan ultrassa viikon päästä edellisestä. Ja sehän oli sit mennyt kesken sillon edellisellä viikolla.

Toivottavasti kyse olisi sulla ihan vaan harmittomasta vuodosta 🙂
Ok. Tää on nyt niin kauan jatkunut ja ultrailtu jo kolme kertaa eikä viitteitä keskenmenoon niin joku muu syy tässä varmasti on mutta ärsyttää kun ei tiedä.

Keskenmenon kokeneille kyssäriä, mulla siis tätä veristä vuotoa ollut jo enempi ja vähempi 2 viikkoa ja kolmessa ultrassa sikiö kunnossa. Eilen sitten tätä veristä vuotoa tuli enempi kun aiemmin ja oli ihan tummaa verta kuin menkoissa ja ihan pienen pieniä mustia hyytymiä mutta vuodon määrä paljon pienempi kuin menkoissa ja yöllä ei tullut siteeseen mitään ja tänä aamuna taas juuri tippoja pönttöön ja pyyhittäessä paperiin niinkuin tässä jo pari viikkoa tullut. Voiko keskenmeno olla noin niukka vuoto vai tulisiko näillä viikoilla 8+0 verta enempi tai ainakin kuin menkoissa?
Nyt en tiedä onko vauva vielä elossa vai oliko tuo keskenmenoa. Luulisi vain että vuoto olisi kokoajan runsastunut eikä niin että yöllä ei mitään siteeseen. Mulla on ensi pe ultra mutta mietin pitäskö aikastaa jo tiistaille kun oli vapaa aika🤔 ke on neuvola joten tietäs onko vauva elossa kun menee neuvolaan.

Keskenmenon kokeneille kyssäriä, mulla siis tätä veristä vuotoa ollut jo enempi ja vähempi 2 viikkoa ja kolmessa ultrassa sikiö kunnossa. Eilen sitten tätä veristä vuotoa tuli enempi kun aiemmin ja oli ihan tummaa verta kuin menkoissa ja ihan pienen pieniä mustia hyytymiä mutta vuodon määrä paljon pienempi kuin menkoissa ja yöllä ei tullut siteeseen mitään ja tänä aamuna taas juuri tippoja pönttöön ja pyyhittäessä paperiin niinkuin tässä jo pari viikkoa tullut. Voiko keskenmeno olla noin niukka vuoto vai tulisiko näillä viikoilla 8+0 verta enempi tai ainakin kuin menkoissa?
Nyt en tiedä onko vauva vielä elossa vai oliko tuo keskenmenoa. Luulisi vain että vuoto olisi kokoajan runsastunut eikä niin että yöllä ei mitään siteeseen. Mulla on ensi pe ultra mutta mietin pitäskö aikastaa jo tiistaille kun oli vapaa aika🤔 ke on neuvola joten tietäs onko vauva elossa kun menee neuvolaan.
Onko sinulla doppleria? Hyvällä tuurilla vauvelin sydänäänet saisi jo dopplerilla kuulumaan.

Onko sinulla doppleria? Hyvällä tuurilla vauvelin sydänäänet saisi jo dopplerilla kuulumaan.
On mutta se on rikki, särisee vaan. Tuntuisi hullulta että vuoto olis muka noin pientä näillä viikoilla. Nytkään ei mitään kipuja. Itsellä kun on vielä hirveet menkkakivutkin aina ja synnytyskivun vasta kauheet ollutkin.

Mulla km alkoi heti kirkkaalla verellä ja vuoto runsastui melko nopeasti. Isompia hyytymiä tuli jo seuraavana päivänä (vuoto alkoi edellisenä iltana) ja muutama vielä parin päivän päästä. Ja kipu oli omalla mittapuulla melko kovaa. Taisin ottaa ibuprofeeni+parasetamol kombon kipuun. Vuoto oli kyllä runsaampaa kuin menkoissa. Mulla oli sillon 11+0 ja ainakin 7+3 alkiolla oli syke joten en tiä millon sit kuollut.

Mulla km alkoi heti kirkkaalla verellä ja vuoto runsastui melko nopeasti. Isompia hyytymiä tuli jo seuraavana päivänä (vuoto alkoi edellisenä iltana) ja muutama vielä parin päivän päästä. Ja kipu oli omalla mittapuulla melko kovaa. Taisin ottaa ibuprofeeni+parasetamol kombon kipuun. Vuoto oli kyllä runsaampaa kuin menkoissa. Mulla oli sillon 11+0 ja ainakin 7+3 alkiolla oli syke joten en tiä millon sit kuollut.
Ok. Pahoittelut tuosta❤️😕
Luulisi että tosiaan vuoto olis jo melkosta itselläkin. Inhottavaa kun ei tiedä mistä tuo tulee. Nyt ärsyttää kun uutena nuo ihan pikkuruiset mustat hyytymät kuten itsellä aina menkoissa on. Veri on muutenki samanlaista kuin menkoissa mutta ei lähellekään niin runsasta. Mitään hematoomaankaan viittaavaa ei ultrassa näkynyt.

Muokattu viimeksi:
Tässä taas yks päivä kyselin mieheltä että mitäs hän on mieltä neljännestä, niin hänen vastaus oli vaan että sitten tulee viides, kuudes....
Oikeesti se neljäs olis kyl vihon viimeinen.😂

Tää neljäs tuottaa kyl eniten päänvaivaa myös itelle. Jaksaminen mietityttää eniten, että jos onnistuis heti kun toive on, niin kahdelle nuorimmalle tulis alle 2v ikäeroa. Kumpa tuliskin vaan yllättäen raskaaks niin se olis sit sillee "päätetty".😅 Selkeesti huomaa myös miehestä et häntä mietityttää tää enemmän kuin kolmas.

Kyllä tuli ihan kunnolla kaikki ulos. Sitä materiaalia oli yllättävän paljon... Ei pelkkää verta vaan se kaikki muu. Ja tuli se pieni vauvanalku pienessä sikiöpussissaan myös 💔 mulla oli km 7+ viikolla eli kyllä sen pienen sieltä erotti selvästi. Tietysti jos on kkm, niin silloin se materiaali ei sieltä tule välttämättä itsekseen. Mutta voihan se vuodella muutenkin. Vielä on toivoa!

Kyllä tuli ihan kunnolla kaikki ulos. Sitä materiaalia oli yllättävän paljon... Ei pelkkää verta vaan se kaikki muu. Ja tuli se pieni vauvanalku pienessä sikiöpussissaan myös 💔 mulla oli km 7+ viikolla eli kyllä sen pienen sieltä erotti selvästi. Tietysti jos on kkm, niin silloin se materiaali ei sieltä tule välttämättä itsekseen. Mutta voihan se vuodella muutenkin. Vielä on toivoa!
Niinpä, kun ei yhtään tiedä jos tämä on edelleen sitä jotain harmitonta mysteeri vuotoa. En viitsi täysiin soittaa kun kuitenkin sanovat vain että eivät voi tehdä mitään ja seuraile tilannetta jne. Ei ne halua sinne ottaa millään. Kai mä sit menen jo ti ultraan katsoon onko vauva elossa.

Emir, Mulla on niin samat ajatukset! Toivoisin että asiat vaan tapahtuisi ja sitten voisi sanoa että no nyt meille se neljäs tulee ja kyllä me pärjätään! 😍

Meillä tuo miehen burnout on yksi syy tietysti mikä hidastuttaa prosessia. Ehkä keväällä tilanne selkiytyy kun mies saa levätä rauhassa kun nuorimmainenkin aloittaa hoidossa. (Tai sitten jään hänen kanssa kotiin mahdollisuuksien mukaan) Kuitenkin niin että mies saa oikeasti keskittyä hetken vain itseensä ja omaan toipumiseen. Miettiä mihin suuntaan elämässä lähtee. Työkuviot ovat vielä vähän auki.
Haluan kuitenkin uskoa että palaset loksahtelevat paikalleen ja arki on vielä aavistuksen kevyempää jossain vaiheessa. 🥰

Beanen, Mulla ei mun mielestä ollut hirveästi runsaampaa vuotoa kuin kuukautistenkaan aikaan. Kuitenkin niitä hyytymiä tuli ja minäkin sen pienen sieltä pöntöstä erotin. 😔
Oon niin pahoillani tuosta tilanteesta ja toivoisin että saisit selvyyden suuntaan tai toiseen. Aivan hirveää tuollainen epätietoisuus. 😭 Pidän peukkuja ja ei menetetä toivoa! ❤️

Epätietoisuus on kyllä aivan sieltä syvältä. Tiistaina mennään katsomaan en pysty pe ootteleen. Huomennakin olis aika mut mietin et jos jotain keskenmenoa olis tekemäs niin näkyiskö tilanne varmaksi vielä huomenna 🤔 ei tässä raha puussa kasva niin ei tekis mieli päivittäin käydä ultraileen.

Tässä taas yks päivä kyselin mieheltä että mitäs hän on mieltä neljännestä, niin hänen vastaus oli vaan että sitten tulee viides, kuudes....
Oikeesti se neljäs olis kyl vihon viimeinen.😂

Tää neljäs tuottaa kyl eniten päänvaivaa myös itelle. Jaksaminen mietityttää eniten, että jos onnistuis heti kun toive on, niin kahdelle nuorimmalle tulis alle 2v ikäeroa. Kumpa tuliskin vaan yllättäen raskaaks niin se olis sit sillee "päätetty".😅 Selkeesti huomaa myös miehestä et häntä mietityttää tää enemmän kuin kolmas.
Tutulta kuulostava pohdinta. Joka toinen hetki on jänistämässä tästä yrityksestä ja toisessa toivois, että olisi jo päätetty puolesta ja olisi raskaana. Välillä tulee oikein sellainen helpottunut olo, että tilanne olisi ratkennut ja matka alkanut. Meille on edellisetkin tulleet enempiä pyytämättä tjottaillen. Nyt kun tähän käyttää ajatuksia ja aikaa "suunnitellen" tulevaa niin ei tää olekaan leippoisaa ja kutkuttavan jännittävää pelkästään.

Mulla kierto sekosi (jos nyt oli edes vielä tasaantunutkaan) ja kp14 -> kp1. 🙈

Tutulta kuulostava pohdinta. Joka toinen hetki on jänistämässä tästä yrityksestä ja toisessa toivois, että olisi jo päätetty puolesta ja olisi raskaana. Välillä tulee oikein sellainen helpottunut olo, että tilanne olisi ratkennut ja matka alkanut. Meille on edellisetkin tulleet enempiä pyytämättä tjottaillen. Nyt kun tähän käyttää ajatuksia ja aikaa "suunnitellen" tulevaa niin ei tää olekaan leippoisaa ja kutkuttavan jännittävää pelkästään.

Mulla kierto sekosi (jos nyt oli edes vielä tasaantunutkaan) ja kp14 -> kp1. 🙈
Paljonko ikää olikaan? Mietin et minulla tuli kierron käynnistymisvaiheessa muutama välivuoto hyvin outoihin aikoihin. Niistä pääsi eroon kun kierto ja oma ravitsemus/hormonitasapaino parani. Nuo välivuodot voisivat olla myös lähenevien vaihdevuosien oirehdintaa kun oma hormonitoiminta ei ole niin tehokasta enää. Mietin että voisiko tilannetta parantaa etsimällä tietoa ruuista tai lisäravinteista joilla tukea kehon omaa hormonitoimintaa.

Minä en ole kokenut keskenmenoa, mutta veristä vuotoa kylläkin. Esikoista odottaessa veristä vuotoa tuli ainakin ensimmäisen kolmanneksen ajan. Muistan myös kerran kun verta tuli ihan kunnolla ja isompikin hyytymä, mutta kaikki oli sikiöllä ok. Jotenkin en edes pelännyt silloin niin kovasti. Toivottavasti loppus sulla tuo vuoto nyt ettei tartte jännätä ja toivottavasti sikiöllä kaikki ok❤️

Minä en ole kokenut keskenmenoa, mutta veristä vuotoa kylläkin. Esikoista odottaessa veristä vuotoa tuli ainakin ensimmäisen kolmanneksen ajan. Muistan myös kerran kun verta tuli ihan kunnolla ja isompikin hyytymä, mutta kaikki oli sikiöllä ok. Jotenkin en edes pelännyt silloin niin kovasti. Toivottavasti loppus sulla tuo vuoto nyt ettei tartte jännätä ja toivottavasti sikiöllä kaikki ok❤️
Voi kun olisi meilläkin näin ja pieni olisi vuodoista huolimatta kunnossa❤️ Tänään ollut niukempaa.

Paljonko ikää olikaan? Mietin et minulla tuli kierron käynnistymisvaiheessa muutama välivuoto hyvin outoihin aikoihin. Niistä pääsi eroon kun kierto ja oma ravitsemus/hormonitasapaino parani. Nuo välivuodot voisivat olla myös lähenevien vaihdevuosien oirehdintaa kun oma hormonitoiminta ei ole niin tehokasta enää. Mietin että voisiko tilannetta parantaa etsimällä tietoa ruuista tai lisäravinteista joilla tukea kehon omaa hormonitoimintaa.
Mulla näyttää olleen tällaisia erikoisia kiertoja (lyhyitä tai niukkavuotoisia välikiertoja) aiemminkin ekan puolen vuoden aikana kierron uudelleenkäynnistymisestä. Tosiaan myös edelleen imetän, joten sekin voi vaikuttaa. Ikää vielä pari vuotta alle 40. Kuulostaa hyvältä idealta tukea kehoa lisäravinteilla. Onko sulla jotain vinkkiä, mistä lähteä tietoa kahlaaman?

Mulla näyttää olleen tällaisia erikoisia kiertoja (lyhyitä tai niukkavuotoisia välikiertoja) aiemminkin ekan puolen vuoden aikana kierron uudelleenkäynnistymisestä. Tosiaan myös edelleen imetän, joten sekin voi vaikuttaa. Ikää vielä pari vuotta alle 40. Kuulostaa hyvältä idealta tukea kehoa lisäravinteilla. Onko sulla jotain vinkkiä, mistä lähteä tietoa kahlaaman?
Voihan olla että se on tuo imetys joka vielä jarruttelee hormonitoimintaasi ja sekoittaa sitä. Toisaalta, ei se raskaus ole mahdoton imettäessäkään, olen tehnyt sen pari kolme kertaa. Mutta tässäpä pari nopsaa:

@Beanen mun 6+0 km en huomannut tulleen mitään erikoisempia hyytymiä, sen verran paljon kirkasta verta kuitenkin, ettei jäänyt epäselväksi.
Esikoisesta tuli pari viikkoa niukkaa vuotoa, epäiltiin että kystat aiheutti vuodon kun muuta poikkeavaa ei löytynyt.
Tokasta lapsesta rv 7+ holahti ihan kunnolla kirkasta verta, seuraavana päivänä ultrassa ei syytä löytynyt eikä vuotanut enää uudestaan.
Kkm 7+5 ei vuotanut ennen cytoteceja ja siinä kyllä erotti raskauspussin ja istukan kun olivat kiinni toisissaan ja tuli ilmeisesti kokonaisena kerralla.
Nelosesta vuoti kuukauden verran aina välillä verta ja hyytymää, syynä toinen tyhjä raskausontelo jota ei enää nt ultrassa näkynyt.
Vuoden takainen heterotooppinen raskaus vuoti plussasta saakka kirkasta verta ja niukempaa tuhrua, ennen munatorven repeämisen toteamista vuoto runsastui ihan kunnolla.
Tässä meneillään olevassa on myös tullut verta ja hyytymiä, hematooma tällä kertaa syynä.

Kyllä sitä vuotoa tuli kuin menkoista. Ja jo viikolla 6+? kyllä tunsi, kun sikiö (joko se siinä vaiheessa on sikiö) tuli ulos. Ei se ollut enää mikään pieni tumma hyytymä. Ja supistukset oli siinä vaiheessa ihan oikeat synnytys supistukset.
Sen jälkeen vuoto kyllä loppui lähes kuin seinään.

Vuotoa edelleen mutta ei tule NS.kunnolla vuotamalla vaan samanlaista kuin nyt ollut Lauantaista. Tummaa punaista ja mustia pikkuruisia lönttejä. Soitan tänään neuvolaan josko pääsisi sen kautta ultraan ettei tarttis itte maksaa yksityiselle. Jos on kesken mennyt niin joutuu taas maksaan sit Tayssiin menosta.

Muokattu viimeksi:
Takaisin