Suurperheelliset kuumeilijat

Olishan ne kaksoset melkoinen juttu! Varmaan salainen haave ja salainen pelko vähän kaikille kuumeilijoille. Pääsisi näkemään läheltä aivan erityisen sisarussuhteen kehittymistä. Toisaalta varmaan olisi aika koomainen olo ensimmäisen vuoden, kahta ei varmaankaan onnistuisi täysimettämään ja unet melkoista silppua. Perheen muut lapset oppisivat varmaankin sinä aikana aika omatoimisiksi. :rolleyes:

Meillä on nyt ihana vaihe menossa että lapset nukkuvat kokonaisia öitä, joka ikinen! Luksusta. 👑

Meilläkin on kohta lapsia joka vuoden ajalle; syksy, talvi, 3 kesälle ja nyt olisi kevätvauveli tuloillaan. Minä olen loppusyksyllä syntynyt ja mies keväällä. Itseasiassa vitsailin että nyt olisi tulossa miehelle syntymäpäivälahja, sillä laskettu on aika lähellä miehen syntymäpäivää. Mutta en usko että vauveli niin pitkään masussa jaksaa, vähän on ollut vauvoillani tapana syntyä ennen laskettua.

Mulla riitti maito tandemina ja paaston läpi, luotan kyllä sen suhteen, että vaikka kolmosia imettäisi. Mun serkulla on kahdet perättäiset (luomu)kaksoset, toivoa on! Etenkin kun tiede ei lopulta tunnu olevan ollenkaan varma, kumman puolelta se kaksosuus periytyy.

Mulla on maito jo nyt tosi tiukassa, kun mennään rv 16. Minulle riittää se yksi vauva vallan hyvin 🤭

Kiitos @Miitu ❤️ mulla aloitettiin myös tuo vahvin ab ja toivotaan, että sillä lähtis nyt, kun tulen todella kipeäksi näistä. Mulla jäänyt aina kuurin jälkeen sellainen outo olo kurkkuun ja viikossa äitynyt taas tulehdukseksi. Voihan se olla, että muut sitten musta sairastuu.

Ihan hyvä olis tämä vitsaus saada loppumaan ja mahan vointi tasapainoon ennen yrityksen alkamista.
Oletko kokeillut maitohappobakteereita? Mulle ainakin ovat aivan ehdottomia aina antibioottikuurin yhteydessä.

Meillä kaikki lapset on syntyneet alkuvuodesta tammi- ja helmikuussa. Nyt olisi toukokuinen tulossa. Ihan kiva, että on pieni väli synttäreiden välissä 😅
On se nimittäin oma hommansa!
Ensin joulu ja uusivuosi rahareikinä, heti perään lapsen synttärit tammikuun alussa, ja sitten kahdet helmikuussa. Paljon saa olla leipomassa ja järjestelemässä 😅

Ja päästään tekemään kesäristiäiset! Saa pitää ovet auki, ja lapset saa mennä ulos touhuamaan. Jos vaan säät tietysti sallii. Kaikki muut on olleet kevättalvella ja keväällä, ei siellä kuralällissä paljon juhlavaatteilla leikitä 😂
Ja ehkä talvi ei ole tänä vuonna niin raskas, kun lumityöt on takana ennen loppu raskautta.

Oletko kokeillut maitohappobakteereita? Mulle ainakin ovat aivan ehdottomia aina antibioottikuurin yhteydessä.
On käytössä joo. Toi jyty ab-kuuri vaan väkisinkin laittaa vatsan bakteeriston epätasapainoon. Tällä kierroksella vältyttiin muilta tartunnoilta, eikä ollut oireettomia kantajiakaan meidän perheessä. Multa tää ei meinaa lähteä vaan millään, vieläkin nielu oireilee.

Koen myös meidän koko kesän kestävän "synttärikauden" aika kuormittavana. Onhan niissä rahareikää ja valmistelemista. Tykkään tosi paljon keksiä ohjelmaa ja teemaa kullekin, mutta se varsinaisen juhlan järjestäminen on stressaavaa eikä ihan mun juttu. Lisäksi nyt lasten kasvaessa jokaiselle on alkanut tulla 2-3 "synttäripäivää", kun järjestää kivan päivän varsinaisena synttäripäivänä, kahvittelun lähipiirin kesken ja vielä sopii tärkeät kaverisynttärit lomakaudelle. Siinä on koko kuu aina yhdelle lapselle ja sitten onkin kesä jo ohi. 😆

Mulla nyt kp 8/30. Oli niukat 3pvn vuodot, vaikka kipuilut kesti normaalit 5pv. Tein (negan) r-testinkin varmuudeksi, vaikka raskauden mahdollisuus olikin olematon.

Täytyy kyllä todeta et olen pitänyt aika matalaa rimaa noiden synttärien kans. Se on kakku per synttärit, ehkä joku pulla tai piirakka lisäksi. Lapsi kutsuu muutaman kaverin ja keksii itse ohjelman. En harrasta teemoja. Sukulaiset sitten lähimpänä viikonloppuna uudelleen. Heinäkuussa pidän yhteissukulaissynttärit kun tyttöjen synttäripäivät ovat lähekkäin, kaverisynttäreitä jo joutuu pitämään erikseen.

Minulla on tullut vain hetkiä raskauksien aikana kun maito ollut tiukassa. Muistan kun eräs kerta lapsen kanssa juostiin innoissaan imettämään kun maito taas alkoi virrata. 🫢
Meidän pian 3v käy btw yhä tissillä joitain kertoja. Nyt on kyllä tullut aika laittaa totaali stoppi ja lempeästi on tästä jo hänelle puhuttu.

Precosaa on kovasti suositeltu ab kuurien rinnalle mutta nyt juuri luin jonkun artikkelin ettei niiden tehosta edes ole kovasti näyttöä (etenkään aikuispotilailla)? Kuulemma kaikissa sairaaloissa ei edes käytetä jne. 🤔 Meilläkin kyllä aina ollut maitohappobakteerit kuurien rinnalla ja syödään muutenkin. Meillä etenkin mies kärsii kyllä yhä noiden kuurien jälkeen joten kyllä se elimistö ottaa aikansa palautuakseen. Toivottavasti tämä oli viimeinen kuuri Tooto teille!

Samaa mieltä tuosta että on kyllä yksi työmaa sekin että suunnittelee ja järjestää synttärit kaikille lapsille, kaverisynttärit lisäksi ja siihen päälle tulee ainenkin meillä vielä halloween bailut joka vuosi ja joulu ja... 😅

Ei mun kroppa kai sitten huijannutkaan, joku megaovis meneillään tuntemuksista päätellen kp 17. Tulisko tästä ne kaksoset? 😉 Pakko kyllä malttaa nyt. 😁🤍

Liitteet

• 20231014_120650.jpg
    20231014_120650.jpg
    1.4 MB · Katsottu: 62
Täytyy kyllä todeta et olen pitänyt aika matalaa rimaa noiden synttärien kans. Se on kakku per synttärit, ehkä joku pulla tai piirakka lisäksi. Lapsi kutsuu muutaman kaverin ja keksii itse ohjelman. En harrasta teemoja. Sukulaiset sitten lähimpänä viikonloppuna uudelleen. Heinäkuussa pidän yhteissukulaissynttärit kun tyttöjen synttäripäivät ovat lähekkäin, kaverisynttäreitä jo joutuu pitämään erikseen.

Meillä on vähän sama siinä että menen usein sieltä missä aita on matalin mm tarjoiltavien kanssa. Pidän kyllä juhlien järjestämisestä mutta meidän hektisessä arjessa täytyy priorisoida. Lapsille tärkeintä on kuitenkin läsnä olo ja ne ihmiset 🤍
Eli vaikka pidänkin leipomisesta, mua ei näe illalla klo 22 kakkua vökertämässä ja pullat uunissa tms. 😁
En siis ota stressiä tai suorita tätäkään asiaa! On ollut vuosia kun on juhlittu myös lasten juhlat yhdessä (koska silloin tuntui liian haastavalta pitää erikseen)

Meillä eivät sukulaiset käy lasten synttäreillä kuin jos ovat muutenkin täällä päin, ja perheystävät kahvitellaan sitä mukaa kun käyvät muutenkin, tuovat silloin jotain pientä syntymäpäiväsankarille. Joten kaverisynttärit ovat ainoat, joihin panostan jonkun verran, riippuen mitä sankari tahtoo, ja miten itse jaksan. Toinen pojista haluaa yleensä pienet kemut, toinen isot. Vanhimmalla pojalla on omat kuviot.

Koronan aikana huomattiin, miten mukavaa on pitää oman perheen kesken kestit, niin nykyään juhlitaan perheenä ja kaverisynttärit lisäksi.

Täällä mun haaveisiin on vastattu kuten kuva kertoo. 😍 Laitoinkin tän tänään jo tuonne plussa vai ei sivustolle. 🙏

Valtava raukeus iskenyt tänään ja väsyttänyt paljon...ihanaa. Olikin sitten aika kova halu raskautua, että stressiksi veti ja nyt rentoudun.

Synttärijärjestelyistä oli täällä puhetta.
Meillä vedetään myös sieltä mistä aita on matalin, tai mä vedän.
Sukulaiset ei käy ja heitä ei tarvitse kestittää. Kummejakaan ei ole aikanaan nimetty, joten heitä ei näy synttäreillä.
Lapsi kun täytti 5v, hän halusi järjestää synttärit vain perheen kesken. Tämä toki voi muuttua kun hän kasvaa.
Todennäköisesti tulen järjestämään aina synttärit kotona, tai huolehdin kotisynttärit mielelläni. Minusta on ihanaa, kun itse pääsee toisten kotiin kylään, se on aika harvinaista herkkua tänäpäivänä. Ja on kivaa, kun ihmisiä käy meilläkin kyläilemässä. Synttärit on siihen luonteva tapa.
Tapahtumapaikat jättää mielestäni etäiseksi lapsen kaverit ja heidän vanhemmat/huoltajat. Kodissa vieraillen syntyy erilainen lämpö ja tuttavallisuus ihmisten kesken.

Hoplopit, duudsonit yms voidaan sitten käydä perheen kesken hyppimässä.🤸‍♀️🤸‍♂️

Toki jos lapset haluaa, niin esimerkiksi 10v synttärit voisi järjestää jossain tapahtumapaikassa.🙏

Rakastan leipoa kakkuja ja ne meillä onkin yleensä ns teemakakkuja, jossa lapsetkin on mukana koristelemassa.
Ylipäätään tarjoilut on "lastennäköisiä" väsäilyjä ja loppuviimein aika vaatimattomat.
Synttäriohjelmaa on ollut jotain pullonpyöritystä, discoa tms ikätasoisesti. Ja jokaiselle lapselle on oma pieni namipussi ollut, näin varmistuu, että jokainen saa ja nopeat herkkusuut eivät syö hitaimpien herkkuja.
Kattaukseen ja koristeluihin saatan "panostaa" ja yleensä teenkin niin. Askartelu on lähellä sydäntäni ja lapsetkin siitä tykkäävät.🤩

Meillä on uusperhe ja miehen 10v lapsen synttärit mies on järjestänyt pari vuotta tapahtumapaikkaan lapsen kavereille. Mä en osallistu siihen järkkäämiseen. Eikä mun pienemmät lapset oo osallistuneet niihin synttäreille. Meillä on mulla ja 10 vuotiaalla synttärit muutaman päivän erolla, niin olemme juhlineet perheen kesken yhteissynttäreitä.
Katsotaan alkaako pienemmät haluamaan kans tapahtumapaikkoihin viettämään omansa. Täytyy sitten kelaa uudelleen miten, missä ja millä kokoonpanolla synttärit vietetään. 🙏

Mies kokee meillä kotona järjestämisen hankalalle, hän ei ole kovin sosiaalinen eikä myöskään "kodin hengetär", koti on hänelle hyvin yksityinen paikka.❤️
Mä en taas pidä minkään tapahtumapaikan pippaloiden järkkäämisestä, enkä niissä viihdy.🥺

Ehkä mä järkkään kotona niin kauan kuin lapset sitä haluaa ja sen jälkeen siirrän vetovastuun suosiolla miehelle, jos haluavat jonnekin kodin ulkopuolelle juhlimaan. 🤔😊

Liitteet

• 20231014_151723.jpg
    20231014_151723.jpg
    293.3 KB · Katsottu: 57
Onnittelut plussasta Gumman! 🥰

Huhhuh mitkä oireet kyllä! En ihmettelisi vaikka olisi miehen "ennustama" hyperovulaatio kun alavatsa on aivan hirveän arkana ja limatkin tuntuu tulevan useaan otteeseen. Eiliseltä ja nyt aamupäivältä testit. 😅

Liitteet

• 20231015_112658.jpg
    20231015_112658.jpg
    1.4 MB · Katsottu: 53
  • 20231015_001712.jpg
    20231015_001712.jpg
    1.8 MB · Katsottu: 55
Onnittelut plussasta Gumman! 🥰

Huhhuh mitkä oireet kyllä! En ihmettelisi vaikka olisi miehen "ennustama" hyperovulaatio kun alavatsa on aivan hirveän arkana ja limatkin tuntuu tulevan useaan otteeseen. Eiliseltä ja nyt aamupäivältä testit. 😅
Kiitos 😍🥰

Päivitystä. Huomenna on se uusinta ultra. Viime ke siis nähtiin hyvin kasvanut vauveli ja vahva syke. Ultraa ennen oli ollut niukkaa vaaleenpunaista vuotelua. Nyt ultran jälkeen ollut joka päivä aamuisin kirkasta ohutta verta niukasti paperissa. Päivisin ei mitään oikeestaan. Ei kipuja. Vuoto siis aamuisin ja hyvin niukkaa. Moneen kertaan neuvola sanonut että varmaan juuri sitä harmitonta kun ei ole runsastunut tähän mennessä ja on puhdasta helakan kirkkaan punaista. Mutta itse olen ollut tässä sillä mielin että olen valmistautunut siihen pahimpaan ja jotenkin yrittänyt unohtaa koko raskauden. Mutta huomenna se selviää. Tänään siis 7+2 ja ultran mukaan 7+3-4.

 Beanen, Peukut pystyyn ja tarrasukkia! ❤️❤️ Mulla km se vuoto kyllä runsastui ja oli myös olo että kaikki ei oo ok. Jo alusta asti. Tiedän muutamankin jolla ollut alkuraskauden vuotoa ja harmitonta. Onneksi pääset ultraan, epätietoisuus tässä kohin olisi varmasti pahinta. Tsemppiä huomiseen! ❤️

Tsemppiä ultraan ja toivottavasti kaikki hyvin ❤️
Mulla on ollut raskaus, jossa vuoto tarkoitti keskenmenoa.
Ja oli raskaus, jossa runsaskin vuoto ihan raskauden loppumetreilläkin toi terveen vauvan. Se raskaus vuosi pitkin koko raskauden ja oli vaaratonta.
Toivotaan, että sulla kyse vaan jostain harmittomasta.

Kiitos tsempeistä❤️ Mä olen tosiaan jo aivan valmistautunut että alkio on kuollut. Mutta kuitenkin jo yli viikon vuodellut ja ei ole runsastunut eikä kipuja. Alkio kuitenkin jo päälle sentin pituinen jne että luulisi vuodon olevan näillä viikoilla kovaa ja alkionkin melkein erottas. Tulee mieleen keskeytynyt keskenmeno että onko tämä sitä. No kolmelta on ultra, ei tässä auta enää arpoa.

Alkio oli kasvanut normisti ja syke oli vahva. Kuitenkin vesimäärä eli sikiöpussi on todella pieni. Uusi ultra puolentoista viikon päähän. Ei voi kun odotella ja katsoa miten käy. Kasvaako vesimäärä vai meneekö kesken vai mitä. Vuotelu on ilmeisemmin jotain harmitonta. En tässä uskalla mitenkään yhtään iloita raskaudesta enkä halua kertoa kellekkään. Todella ahdistavaa. Ikävää jos vauva sinnittelee ja sitten myöhemmin menee kesken kun kaikki on sitten hankalampaa, kohdun tyhjennys jne.
Mietimme menemmekö huomenna yksityiselle kuulemaan mielipiteen ja katsomaan paremmalla koneella tilannetta. Meinaan alakautta tilanne näytti tosi vähäseltä nesteen suhteen mutta ultrasi vielä sit päältä ja vettä näky enempi, mutta silti hyvin vähän. Että käydään ehkä katsomaan toinen arvio.

Alkio oli kasvanut normisti ja syke oli vahva. Kuitenkin vesimäärä eli sikiöpussi on todella pieni. Uusi ultra puolentoista viikon päähän. Ei voi kun odotella ja katsoa miten käy. Kasvaako vesimäärä vai meneekö kesken vai mitä. Vuotelu on ilmeisemmin jotain harmitonta. En tässä uskalla mitenkään yhtään iloita raskaudesta enkä halua kertoa kellekkään. Todella ahdistavaa. Ikävää jos vauva sinnittelee ja sitten myöhemmin menee kesken kun kaikki on sitten hankalampaa, kohdun tyhjennys jne.
Mietimme menemmekö huomenna yksityiselle kuulemaan mielipiteen ja katsomaan paremmalla koneella tilannetta. Meinaan alakautta tilanne näytti tosi vähäseltä nesteen suhteen mutta ultrasi vielä sit päältä ja vettä näky enempi, mutta silti hyvin vähän. Että käydään ehkä katsomaan toinen arvio.
Minulla oli myöhemmilla viikoilla tuota vesiongelmaa, ja tulin silloin googlanneeksi asiaa. Lapsiveden määrää voi yrittää lisätä itsekin, pitää juoda reippaasti vettä ja vältellä diureetteja kuten kahvit, vihreä tee, jne. Ilman lapsivettä ei tosiaan pikkuinen pärjää. Voihan sitä yrittää vaikuttaa asiaan itsekin, mutta jos hänellä on jotain huonosti niin mitkään konstit eivät silloin auta. Sitäkin mietin että voiko tilanne korjaantua kun vauveli alkaa itse pissaamaan lapsiveteen? Eli tässä +10rvk.

Takaisin