Suurperheelliset kuumeilijat

Mä miehen kanssa juttelin, tai siis mä juttelin ja mies kuunteli 😂
Että haluaisin sen neljännen lapsen vielä.
Mutta vauvaa mulla ei ole ikävä. Vauvat on ihania, mutta en tiedä miten jaksaisin sen valvomisen. Vasta aletaan nukkua tuon 1,5v:nkin kanssa siedettävästi. Hyvät yöt menee jo kahdella herätyksellä 😅

Rakastan tätä taaperoaikaa. Katselen noita eskarilaista ja koululaista ihaillen, että miten ne onkin isoja, hauskoja ja nokkelia tapauksia. Hienoja lapsia ❤️
Mutta vauva-aikaa ja sen kotiin sitovuutta en kaipaa.
Raskaana taas haluaisin olla vielä kerran, vaikka synnytyksen voisin jättää muille.
Vaan ei sitä taaperoa taida saada ilman vauvaa 🤭
Eikä vauvaakaan saa, jos ei mies lämpene ajatukselle tai ole liian huolimaton ehkäisyn kanssa 😂

Mä miehen kanssa juttelin, tai siis mä juttelin ja mies kuunteli 😂
Että haluaisin sen neljännen lapsen vielä.
Mutta vauvaa mulla ei ole ikävä. Vauvat on ihania, mutta en tiedä miten jaksaisin sen valvomisen. Vasta aletaan nukkua tuon 1,5v:nkin kanssa siedettävästi. Hyvät yöt menee jo kahdella herätyksellä 😅

Rakastan tätä taaperoaikaa. Katselen noita eskarilaista ja koululaista ihaillen, että miten ne onkin isoja, hauskoja ja nokkelia tapauksia. Hienoja lapsia ❤️
Mutta vauva-aikaa ja sen kotiin sitovuutta en kaipaa.
Raskaana taas haluaisin olla vielä kerran, vaikka synnytyksen voisin jättää muille.
Vaan ei sitä taaperoa taida saada ilman vauvaa 🤭
Eikä vauvaakaan saa, jos ei mies lämpene ajatukselle tai ole liian huolimaton ehkäisyn kanssa 😂
Mulla on täysin samat fiilikset. Ne yöherätykset on vaan niin tuskaa mulle.

Toisaalta meillä on hyvin nukkuvat lapset ja tuo 8kk on nukkunut jo useamman kuukauden ilman yösyöttöjä, eikä juuri muutenkaan vaadi meiltä toimenpiteitä yöllä.

Onhan nuo yöherätykset jotain sellaista josta toivoisi ainakin taukoa. Oli viime yö taas melkoinen... 3-vee heräsi itkemään ja oksentamaan muutaman kerran. Onneksi muu porukka nukkui. Mun yö vaan meni repaleiseksi ja nyt sitten väsyttää ja humisee päässä, ja vaikka nuorimmaisen laitan päikkäreille puolilta päivin niin en varmaan kovin ehdi lepäämään. Onneksi tämä on vain erikoistilanne, yleensä saan jo nukkua aika hyvin.

Hurjempi oli tuo veljesten 1½-vee ikäero, vasta päivittelin et jos nyt olis vastasyntynyt ja samalla pitäis huolehtia tuosta taaperoveljestä. No oikeastihan kaikesta selviää ja kokeilemalla löytyy ne toimivat tavat. Nyt sitten ainakin toteutuu tämä vähän pidempi ikäero nuorempien välille, nyt jos seuraavasta kierrosta raskautuisi niin sisarus olisi toukokuinen -24 ja jäisi hyvä 2v 3kk ikäero. Se tuntuu jo luksukselta.

Kuintenkin ikää jo on kertynyt ja kroppaa on hankala huijata. Miehen kanssa ollaan kyllä samoilla linjoilla et kyllähän meille yksi vielä mahtuisi, mutta saapa nähdä että menikö meidän mahdollisuudet jo. Mutta mukana yrityksessä ollaan ja elämäntavat on rempattu optimaalisiksi raskaudelle.

@Nepeta Cataria Teillä on vielä hyvin mahdollisuuksia! Nyt ei välttämättä enää joka kuulle riitä näpsäkkää yksilöä, niin yrityksessä voi kestää vähän kauemmin kuin olette tottuneet. Samaa hoen itsellenikin. Mut jos ajattelet niin päin, ettet haluaisi enempää lapsia, niin uskaltaisitko olla ilman ehkäisyä tästä eteenpäin. 😁

Mulla taas on vähän sellainen "voi, miten me olemme olleet niin saamattomia", kun seuraavan ja tän hetkisen nuorimman ikäeroksi jää ainakin 2 v 8 kk, eli noin kolme vuotta suunnilleen. Onhan se toki helpompaa, tytöt osaavat molemmat siinä vaiheessa vaikka mitä. Jos saisi seuraavat kaksi tiiviisti peräkkäin. 🤭

@Nepeta Cataria Teillä on vielä hyvin mahdollisuuksia! Nyt ei välttämättä enää joka kuulle riitä näpsäkkää yksilöä, niin yrityksessä voi kestää vähän kauemmin kuin olette tottuneet. Samaa hoen itsellenikin. Mut jos ajattelet niin päin, ettet haluaisi enempää lapsia, niin uskaltaisitko olla ilman ehkäisyä tästä eteenpäin. 😁

Mulla taas on vähän sellainen "voi, miten me olemme olleet niin saamattomia", kun seuraavan ja tän hetkisen nuorimman ikäeroksi jää ainakin 2 v 8 kk, eli noin kolme vuotta suunnilleen. Onhan se toki helpompaa, tytöt osaavat molemmat siinä vaiheessa vaikka mitä. Jos saisi seuraavat kaksi tiiviisti peräkkäin. 🤭
No en kyllä uskaltaisi mennä ilman ehkäisyä jos lapsi ei ehdottomasti sopisi suunnitelmiin. Viime kierrossakin hipsu kävi kokeilemassa, mutta ei onnistunut jäämään kiinni syystä tai toisesta. Mutta täällä jatketaan yritystä ja napsin ubikinonia kaveriksi parantamaan munasolujen laatua - siitä kai se tällä iällä eniten kai on kiinni kun ei ole muita tiedossa olevia esteitä. Paikat auki, kierto rullaa tasaisen pitkänä ja ovisoloja (lue pms-kiukkuja oviksen aikaan) tulee tasaisesti puoleen väliin kiertoa. Mieskin on sinkki ja ubikinoni -kuurilla jotta on mistä antaa. Lupaavia enteitä. Eiköhän se ole vain ajan kysymys.

Muokattu viimeksi:
Mulla piti olla tänään se hampaanpoistoaika sairaalassa. Pääsin sinne huoneeseen jopa sisälle, mutta itkien ilmoitin että kauppoja ei tule ilman nukutusta. Lääkäri mukisematta laittoi lähetteen eteenpäin, mutta voi olla etteivät silti suostu julkisella. 10min päästä oltiin jo autossa matkalla kotiin. Että niin. Se siitä sitten 🙈 pelko on niin kova että itkin sitä eilen, viime yönä ja tänään mennessä ja tullessa.
En tiedä miten tilanne ratkesi, mutta halusin tulla antamaan lohtua tähän. Mulla takana kivuton sekä kivuliaampi viisauden hampaan poisto. Ensimmäinen oli helppo ja puudute toimi ja siksi innostuin varaamaan ajan toiseenkin poistoon.

Toisessa puudute toimi vain puoliksi ja minun vikani kun en pyytänyt lisää. Sit jos tuntuu että uskaltaa joskus mennä ilman nukutusta, niin puudutetta saa vaatia niin paljon että ei tunne mitään. Selvisin eikä jäänyt minkäänlaisia traumoja ja ei se kipu ollut mitään synnytykseen verrattavaa siltikään. Synnytys on 10 ja puoliksi puuttuneen hampaan poisto 5.

Sit taas jos hammas puutuu kunnolla, niin se kipu on tasan 0. 😊

Mut pelko… mä ymmärrän sen 100%. Itse pelkään koiria, eikä sen selittämiseen järkikeinot auta.

Olin kuitenkin niin ylpeä itsestäni kun uskalsin olla veljeni koiran seurassa hermostumatta. Monesti pelkoreaktio on niin automaattinen että sille ei voi mitään.

Köh, sama pää kesät talvet. Olinkin yhden kierron edellä, täytyykin syyskuun ovulaatiota odottaa. Yritin vähän venkoilla, mutta mies piti kiinni sovitusta. Onhan tässä kaikkea, ei oikein vielä sovi ottaa riskiä pahasta pahoinvoinnista tai ylivoimaisesta väsymyksestä.

Meillä ois yhdet kirppikseltä ostetut päällekäiset sisarusrattaat odottamassa myyntiin laittoa.
Ostettiin kun tarvittiin reissuun takakonttiin mahtuvat kiesit, kun matkikset oli rikki, ja noi oli torissa halvalla ja lähellä. Nyt ne matkikset on korjattu, ja juoksurattaat toimii lenkkirattaina. Eli kolmet rattaat meillä pyörii, eikä todellakaan mahtuisi olemaan (vaikka yhdet säilötäänkin auton takakontissa).
Oon tainnut hidastella noiden yksien myyntiä, kun vähän toivon että niille tulisi vielä omaa käyttöä 🤭
Juoksurattaitakaan en raaski vielä myydä, kun ne rullaa kuin unelma, eikä ole isoimmasta päästä kuitenkaan (bussiin menee vähän nihkeesti jos on muitakin rattaita).
Toiset noista kuitenki pitäisi kohta myydä kun tila loppuu 😅

Mies ei kyllä ole kysellyt ehkäisyn perään, joten sormet ristiin 🤞

Meillä on alkanut uusi arki hyvin!
(Jos ei oteta lukuun että myös sairastelu alkoi jo 😮‍💨)
Isommat tuntuvat jo niin isoilta 🩵🩵 On kylläkin saatettu ja haettu esikoinen joka päivä tosta 200m päästä koulusta kun hän niin toivonut ja se on nyt ollut mahdollista. 😁🩵
Mulla alkaisi muutaman viikon päästä työt ja kyllä hieman kauhulla odotan että mitä pöpöjä kannan itse vielä kotiin. Ollaan tosiaan sitten eskarilaisen kanssa samassa talossa ja mahdollisesti tuo meidän kuopuskin tulisi keväämmällä sinne. 😊 Mies kyllä puhui että jos hän vain pystyy niin olisi kotona nuorimman kanssa edes ensi syksyyn jotta ois lähemmäs 4v.

Laitettiin nyt syksysiivouksessa paljon kirppikselle tavaraa mutta kaikki ihanimmat vauvanvaatteet ja tavarat jäi. Me ollaan tosi paljon puitu sitä neljättä ja voi ollakin että kun oon töissä ehtinyt jonkun aikaa olla, voisi hyvinkin miettiä vauvaa esimerkiksi ensi vuoden syksyyn, kun mulla pitäisi olla jo opinnot melkein kasassa ja saadaan mun tulojen avulla meidän talouskin kuntoon. 🥰

On todella paljon hetkiä kun ajattelen että meidän kokoonpano on nyt juuri täydellinen! 🩵🩵🩵 Mutta annan arvoa myös tuolle pienelle äänelle siellä jossain sisimmässä joka vielä tuosta neljännestä kuiskii. Ehkä stressi ja pelot on osin vaimentaneet sen äänen?
Lisäksi, olen ehdottanut miehelle yhtä pojan nimeä (johon mies on sanonut EI 😁) ja olen alkanut törmätä siihen aivan joka paikassa. Olen vahvasti intuitiolla elävä ja kohtaloon uskova ihminen, joten väkisinkin ajattelen myös nuo sattumat kuin merkiksi.

Edellinen kierto oli outo, tosiaan lämmöt nousi viikon myöhemmin ovisoireista. Menkat alkoivat viikon myöhässä ja vuosin 8-9 päivää! Oli hieman heikko happi menkkojen jälkeen. Lisäksi viimeisinä päivinä tuli kunnon hyytymiä mitkä säikäytti mutta ilmeisesti oli ehtinyt paksuuntua sen verran paljon limakalvot. Raskaustestit olin ehtinyt tehdä että sellaisesta ei ollut kyse.
Jännäilen miten nää kierrot tästä nyt asettuu ja nuo monsterimenkat. 🤭

Viikon ehdin olla töissä, ja nyt saikutan koululaisen kanssa 😅 Viime viikolla mies saikutti keskimmäisen kanssa 😂
Ihanaa tää loman jälkeen päikkyyn ja kouluun palaaminen.

Flo ennustaa ovista tälle päivälle, ja peitot on heilunut nyt kolmena tai neljänä päivänä peräkkäin. Ilman ehkäisyä.
Huomaa oviksen olevan ajankohtainen, kun olisin miehen kimpussa koko ajan 🤭

Mies vitsaili (tai vitsaili) auton vaihdosta isompaan, ja totesin ettei hän taida enää olla niin ajatusta vastaan.
Ei kuulema tarvitsisi tulla lisää lapsia 🙄
Sanoin sitten aika kipakasti, että sitten varmaan pitäisi kaapista etsiä jotain, eikä olla niin huoleton.
Korjasi asiaansa, ettei häntä haittaisi jos tulisi vauva, mutta häntä huolettaa minun olot. Viimeksi raskaus oli aika rankka. Väsymys oli aivan karmea koko raskauden, pahoinvointia ja loppuajasta pääsin postilaatikolle ja takaisin ja olin niin kipeä, etten pystynyt muuhun.
Synnytyksen jälkeen eppari tulehtui ja pääsin vaunuilemaankin vasta kuukausien päästä synnytyksestä.

Avasi itselle tuota miehen päättämättömyyttä ja On/Off kumin käyttöä. Eli vauva olisi tervetullut miehenkin puolesta, mutta minun jaksaminen tässä epäilyttää.
Eihän itse tuommoisia enää vauvakuumeessa muista. Aika kultaa muistot 😅

Viikon ehdin olla töissä, ja nyt saikutan koululaisen kanssa 😅 Viime viikolla mies saikutti keskimmäisen kanssa 😂
Ihanaa tää loman jälkeen päikkyyn ja kouluun palaaminen.

Flo ennustaa ovista tälle päivälle, ja peitot on heilunut nyt kolmena tai neljänä päivänä peräkkäin. Ilman ehkäisyä.
Huomaa oviksen olevan ajankohtainen, kun olisin miehen kimpussa koko ajan 🤭

Mies vitsaili (tai vitsaili) auton vaihdosta isompaan, ja totesin ettei hän taida enää olla niin ajatusta vastaan.
Ei kuulema tarvitsisi tulla lisää lapsia 🙄
Sanoin sitten aika kipakasti, että sitten varmaan pitäisi kaapista etsiä jotain, eikä olla niin huoleton.
Korjasi asiaansa, ettei häntä haittaisi jos tulisi vauva, mutta häntä huolettaa minun olot. Viimeksi raskaus oli aika rankka. Väsymys oli aivan karmea koko raskauden, pahoinvointia ja loppuajasta pääsin postilaatikolle ja takaisin ja olin niin kipeä, etten pystynyt muuhun.
Synnytyksen jälkeen eppari tulehtui ja pääsin vaunuilemaankin vasta kuukausien päästä synnytyksestä.

Avasi itselle tuota miehen päättämättömyyttä ja On/Off kumin käyttöä. Eli vauva olisi tervetullut miehenkin puolesta, mutta minun jaksaminen tässä epäilyttää.
Eihän itse tuommoisia enää vauvakuumeessa muista. Aika kultaa muistot 😅

Hyvä että kertoi! Niitä kaikkia raskausajan kremppoja on mahdollista hoidattaa, esim osteopaatilla niin pysyy toimintakykyisempänä 😊 tää pahoinvointi on ollut kyllä hirveää monen lapsen kanssa, kun hyvä että pystyn itsestäni huolehtia. Tänäänkin taas pitkä päivä luvassa yksin iltaan asti. Tähänkin toiset on saanut avun esim akupunktiosta..

Meilläkin napattiin jo ensimmäinen flunssa eskarin toimesta ja kävi kaikki lapset läpi. 🤒

Oreo, Tuolla menolla tuskin kauaa menee että on pulla uunissa! 🤭🥰

Hirmusti tsemppiä Pilvikirsikka pahoinvoinnin kanssa! 💕 En voi kyllä kuvitellakaan millaista selviytymistä pahimmillaan voisi olla kun täytyy lapsetkin hoitaa. 😔

@Oreo Meillä myös suurin lapsimäärän kasvatuseste on raskausaika. Mulla on nyt kaikki keinot esillä, että selviäisin siitä mahdollisimman reippaasti. Mies on suoraan sanonutkin, että hän nyt tähän yhteen suostuu, että voi sitten seuraavan torpata hyvin perustein. 😅 Toki jos mulla nyt olisi oikeita terveysongelmia, niin kuin viimeksi se raudanpuutos, niin pitäisi kyllä harkita kaksi kertaa itsekin. Olen toiveikas kyllä! Ennustan kans teille vauvaa aika pian. 🤭

Lisäksi aion tehdä etukäteen ruokaa pakkaseen, että olisi sitten pahimman vösymyksen ja mahdollisen pahoinvoinnin aikaan jotain helppoa ruuaksi laitettavaa. Sitten yritän huushollin mahdollisimman helpoksi siivottavaksi saada, vielä olisi pari "pesäkettä" jäljellä. Näillä etukäteisvalmisteluilla toivon selviäväni kunnialla raskauden.

Mulla on täällä kans menossa kaaoksen kesytys. Saan oireita meidän koirasta, joten siivosin talon lattiasta kattoon, pölyt pois kaikkialta, myös pattereiden takaa ja keittiön kaappien päältä (tulee muuten putsattua aivan liian harvoin molemmat). Nyt vaan yrittää myös pitää kaikki suht pölyttömänä.
Samalla oon kerännyt kolme kestokassillista tavaraa uffin laatikkoon vietäviksi. Vielä eteinen käymättä läpi, tiedän että ainakin muutamat kengät sieltä saa lähteä.
En viitsi hirveän pitkälle mitään edes säilyttää.
Eteisessäkin odottaa yksi hylly, että laitan facen roskalavalle ilmoitusta.

Noi sisarusrattaat mahdutan jonnekin vaatehuoneeseen vielä joksikin aikaa odottamaan mahdollista käyttöä. Mieskin sanoi, että jos myyn niin varmasti heti "pärähtää positiivinen yllätys".

Vaan kyllä tätä tavaraa vaan kertyy!
Vaikka olevinaan vuosi sitten muutossa laitoin kaiken ylimääräisen pois 🙈

Reilu viikko menkkoihin ja tuttu kiukku alkaa nostaa päätään 🙄

Hei kaikille! Palaan tänne yllättäen kun mies taitaa näyttää vihreää valoa😁 Nyt on KP 2 menossa. Mitään vippaskonsteja ei käytetä vaan mennään rennosti että ei stressata. Viimekierroilla on ovis tullut ja hyvinkin selkeällä ilmoilla ja tuhruttelu vähentynyt🤔, erikoista.
Eskari aloitettu ja tämä kohta 2.v painaa kuin hullu eteenpäin🙈 vähän jännittää jos tärppäis et kuin jaksaa sitten. No katotaan nyt ensin tärppääkö, kai sitä sit jotenkin taas kroppa painaa menee eteenpäin.

Kp4 ja peitot heilui, mutta siitä ei nyt ole hyötyä vielä tässä vaiheessa. Ärsyttää kun tietää jo valmiiksi että vaikka taas hedelmöitys tapahtuisi niin ei kiinnity kunnolla ja taas kemiallinen🙄 no täytyy olla vaan tjot meiningillä josko se siitä.

Mun projekti nro. 6 etenee jännässä vaiheessa. Kp 24/30 ja dpo 15, pieni tippa punaista oli 4pv sitten. Testit näyttävät vaan kovin haamua. Jos se olis tärpännyt niin kyllähän sen pitäisi jo reippaammin näkyä. No vielä jää odoteltavaksi että tuottiko toinen LH-huippu mitään jännää, dpo nro. 2 on 7pv menossa. Nyt kun olen alkanut tikuttamaan oviksia niin olen oppinut et minulla on kierrossa kaksi LH-huippua, n. kp 9 ja kp 17, tosin ei mitään käryä et ovuloinko molemmissa vai vain toisessa. Olin aika yllättynyt ku löyty tuo aikaisempi LH-huippu, kun olen pitkäkiertolaisena ajatellut et ovuloin vain myöhään loppukierrosta.

Testailen nyt päivittäin ja toivon näkeväni ihmeen. Ubikinoni on käytössä, jospa se auttaisi virkistämään kun ikäkin alkaa jo tulla vastaan.

Mun projekti nro. 6 etenee jännässä vaiheessa. Kp 24/30 ja dpo 15, pieni tippa punaista oli 4pv sitten. Testit näyttävät vaan kovin haamua. Jos se olis tärpännyt niin kyllähän sen pitäisi jo reippaammin näkyä. No vielä jää odoteltavaksi että tuottiko toinen LH-huippu mitään jännää, dpo nro. 2 on 7pv menossa. Nyt kun olen alkanut tikuttamaan oviksia niin olen oppinut et minulla on kierrossa kaksi LH-huippua, n. kp 9 ja kp 17, tosin ei mitään käryä et ovuloinko molemmissa vai vain toisessa. Olin aika yllättynyt ku löyty tuo aikaisempi LH-huippu, kun olen pitkäkiertolaisena ajatellut et ovuloin vain myöhään loppukierrosta.

Testailen nyt päivittäin ja toivon näkeväni ihmeen. Ubikinoni on käytössä, jospa se auttaisi virkistämään kun ikäkin alkaa jo tulla vastaan.

Mä luin näistä paljon, kun epäilin itselläni samaa, molemmat tytöt ovat saaneet alkunsa silloin kuin kuukautisten pitäisi oikeastaan alkaa, mutta sitten taas ovisoireita oli selkeästi aikaisemminkin kierrossa. Ilmeisesti tuplaovista ei kai voi saman kierton aikana tapahtua ainakaan noin kaukana toisistaan, vaan toinen noista LH-huipuista ei irrota munasolua. Tai siis varmaan se ensimmäinen ei onnistu, niin keho ovuloi heti kohta uudestaan.

Tietynlainen tuplaovulaatiokin on kai mahdollinen (kaksoset yms.), mutta silloin ne tapahtuivat jotenkin peräkkäin tai yhtä aikaa.

Saatan olla väärässä, eikä näistä nyt paljon ollut tutkittua tietoa muutenkaan.

Takaisin