Suurperheelliset kuumeilijat

Mutta jos KP 24 olis ollut hedelmöitys jota tuskin nyt on, niin eikö jo kymmen päivää siitä sit olis haamua näkyvissä ? Ainakin viimen oli niin et jo näky haamut.
Et eikai nyt kuukautta tartte oottaa😅

Mutta joo useamman buranan söin kyllä että onko tosiaan niin että olis voinut noin vaikuttaa semmonen?🤔

Esikoisesta kun olin nuori 18v vasta niin ovulaatio oli ultralla todistetusti KP 20 vaikka kierto oli ollut säntillinen 24. Raskaaksi tulin mutta silloin jostain syystä kai kierto olisi ollut sitten pidempi. Tämän jälkeen kuusi lasta ja kierto ollut 28. Joskus toki 30 tai ihan Max 31.
Nyt tietty ikää se 40 että jos alkanut joku krenttuilu sitten. Toki voihan olla että tulevat huomenna. Mutta mulla alkaa tiputtelu nykyään joko 6 tai vähintään 3-4 päivää ennen ja nyt ei.
Voihan se olla just tätä +40v erikoisuutta et ovikset heittelevät. Ehkä ovis ei aikaisemmin syystä tai toisesta onnistunut, ja nyt vain oli sopiva aika.

Beanen, Burana tosiaan ihan tutkitusti siirtää ovulaatiota. Mulla on myös kokemusta kun jouduin yrityskierrolla syödä tulehduskipulääkettä hampaan takia, niin ovis siirtyi. Ja ilmeisesti moni muukin asia, ihan stressistä lähtien voi vaikuttaa tuohon tapahtumaan.
Ja esim ovuloimattomatkin kierrot on ihan normaaleja! Että kaikenlaista voi tulla ja etenkin kun tarkalla korvalla kehoaan kuuntelee. 😊

Mitä tulee tuohon alkoholiin niin tuskinpa on haittaa! Monihan elää aivan normaalia elämää (johon juhlatkin kuuluvat) eivätkä tiedä vielä mitään raskaudesta kovin varhain.

Itse olin kostealla tyttöjen risteilyllä kun aloin odottamaan esikoista. 🤭 Olin vielä testannut ennen reissua ja sitten annoin vaan palaa! Kaveri vielä vitsaili että onkos nyt varma ettei ole kyytiläistä matkassa. (No olihan se! 😅🩵) Outo fiilis kuitenkin kaihersi kun palattiin ja sitten se plussa pärähtikin testiin heti. Mitään oireita ei edes ollut. Oli vain se paljon puhuttu tunne. 🩵

Mitenkäs Pilvikirsikka jakselee? 😍

Mitenkäs Pilvikirsikka jakselee? 😍

Ihan jees! Ihmettelen miten jaksan (ja viitsin) valvoa edelleen vaikka väsy alkaa kyllä painaa aiemmin kuin normaalisti. Välillä yököttää, itkettää ja maha on ihan turvonnut 🤭 lupaavammat oireet kuin viimeksi! En oikein tiedä mennäkö varhaisultraan vai ei. Viimeksikään se ei taannut mitään, kun meni kesken vaan muutama päivä sen jälkeen. Jos hyvin menee niin dopplerilla vois kuulua sydänäänet jo kuukauden päästä 😊 saishan silläkin varmistettua onko siellä elämää vai ei ennen sitä nt-ultraa. Koko viikon on pitänyt soittaa neuvolaan, mutta en ole muistanut 😅

IMG20230726075536.jpg

PILVIKIRSIKKA ,❤️ nyt on kyllä vahvana mukana!

Kiitos Muutu, joo en usko että nämä kosteat nyt muuten sitten vaikuttas mutta voi olla että jää kiinnittämättä jos ehkäisee sen. Jotenkin jo vauvahaaveet heräs vaikka oikeesti olis just ei nyt🙈 mutta joo nyt ei auta kun oottaa menkkoja.

Jaa, nyt onkin tullut nähtävästi paljon tutkimuksia juurikin tuosta että alkoholi voi estää alkion kiinnittymisen ja myös siitä, että sillä olisi vaikutuksia sikiöön jo aivan alkumetreiltä.
Tulinpa tässä lukeneeksi aikani kuluksi kun täällä tuli puheeksi. 🧐
Silloin kun itse etsinyt tietoa ei ainenkaan tuollaisia tutkimuksia vielä ollut tai osunut silmiin. Ehkä hyvä vaan etten silloin lukenut. 😔

Ja Beanen en älynnyt että sulla ois pitänyt jo menkkojen alkaa! Mulla oli menkkamaista jomottelua mut ei menkkoja kun aloin odottaa meidän kolmosta. Aiotko testata ja koska? 😄

Joo. Mä soitin yks kerta teratologiseen tietopalvelun koskien alkoholia ja alkuraskautta niin sanoivat että ei ole vaikutusta viikkoon oviksen tai hedelmöityksen jälkeen että vasta kiinnittymisen jälkeen ja muutenkin sen jälkeen yleensä vialliset solut joko korjaan tuu tai sitten menee kesken. Kuulemma oikeasti vasta 4+ voi aiheutua sikiö vaurioita ja sanottiin vaan että unohda koko juttu ja nauti raskaudesta. Se meni sit heti alussa kesken. Liekö miksi. että en mä siitä oo huolissaan kun sehän sen ekan viikon vaan vaeltaa vapaa matkustajana ja ei ole NS. Missään liitoksissa äitiin ennen kiinnittymistä.

Mutta joo menkat on jo myöhässä tosiaan. Ei mitään merkkiäkään vain nuo yölliset kivut. Nyt ei oo niitäkään taas.

Mä en esikoista odottaessa tiennyt olevani raskaana ennen kuin rv9+?.
Kyllähän siihen kostea iltakin mahtui, jos ei parikin.
Oon itseäni tuosta soimannut aina aika-ajoin, mutta enhän mä tosiaan tiennyt! Menkat tuli ajallaan, vaikkakin vähän poikkeavina. Olin aloittanut uuden työn jota stressasin, sekä treenaamisen vähän liian kovaa. Pistin niukemmat menkat sen piikkiin.

Nyt sitten painitaan esikoisen nepsypiirteiden kanssa. Saattaahan niillä olla tekemistä toistensa kanssa. Tosin miehen puolelta tulee sellaiset kirjainyhdistelmät ihan sukurasitteena, että kovasti haluaisin pistää painon sille puolelle.
Yritin keväällä koululääkäriltä vähän kysellä testien perään, mutta kesän aikana rauhoittui kummasti. Saas nähdä miten kuormittuu taas syksyn aikana, kun on koulu ja aikataulut.
Että en tiedä, voihan siellä tietysti piirteitä olla ilman diagnoosiakin. Seurataan nyt syksyllä kun koulu alkaa, ja laitetaan ehkä opellekin viestiä että pitäisi vähän silmällä miten luokassa menee.

Ymmärrän Oreo hyvin nuo ajatukset! Ja myös itsesyytökset. Meillä vähän sama homma. Nepsypiirteitä siis esikoisella! Toisaalta niin on miehelläkin ollut ja tutkittu. Ja itse olen myös parhaillaan tutkimuksissa.
Mutta silti sitä on ajatellut että onko itse jotenkin edes auttanut tms. Etenkin kun jälkikäteen lukenut alkoholista ja miten se voisi vaikuttaa aivojen ym kehitykseen. 🫣 Mutta ehkä nyt todennäköisempää että periytynyt.

Mulla on jännä kierto tää kierto, voisikohan olla jopa ovuloimaton, tietääköhän sitä varsinaisesti mistään? Stressiä on ollut aivan hirveästi näitä elämän palapelejä sommitellessa! Seksiä ei oo ollut tässä kuussa kuin tasan kerran. (Mikä on kyllä tosi erikoista meille 😁)
Niin lämmöt ei oo kohonnut kuten normaalisti oviksen jälkeen, vaikka limat olinkin bongaavinani. 🤔 Eikä sitä normaalia "kaada mies sänkyyn himoissasi" -fiilistäkään ei ole ollut, mikä tulee yleensä oviksen aikaan.

Oon pohtinut jopa töiden takia että yrittäisin vielä tutkia olisiko mun mahdollista kuitenkin alkaa syödä pillereitä.. En jotenkin kestä että joka kuukausi saisi megamenkkojen kanssa painia arjessa. Mutta pelkään myös hormoonien vaikutusta kehoon sekä hedelmällisyyteen. Jos ja kun vielä joskus.. Hankalia juttuja pohtia. Plaah.

@Miitu , tutkaile Jennika Salmelan juttuja, jospa saisit helpotusta kuukautisputoukseen luonnollisin keinoin! Mua on auttanut rautalisä, mutta luulen, että kiertoon on vaikuttanut positiivisesti myös liian estrogeenin poistumista vauhdittaminen esim. syömällä maksan toimintaa tukevia kasviksia päivittäin.

@pilvikirsikka Onnea, onnea! Ihanaa, kevätvauva.

On nyt jo toinen ovulaatio täsmälleen ajallaan! Kuukautiset ovat lyhentyneet viikosta viisipäiväisiksi, ja kunnon vuotoa on kolmen päivän sijaan kaksi. En tiedä, kertovatko "hyvät limat" hyvästä ovulaatiosta, mutta nekin löytyvät. Reippaat nippailut ja halutkin mukana. 😁

Nyt odotellaan vielä tää kierto, ja sitten yritän syyskuun munasolulle suoda oikein edulliset olosuhteet. Ei tippaakaan alkoholia (vaikka en voi mitenkään uskoa, että kulaus miehen oluesta viikoittain häiritsisi yhtään mitään, eihän ne pysty mitenkään niin pieniä annoksia edes tutkimaan), sokeria kohtuudella (hankalin), paljon ja monipuolisesti kasviksia!

Jännää ja ihanaa, jos mun suunnitelmat saavat toteutua, pian ammutaan lähtölaukaus vapaalle vauvansaannille siihen asti, kun vaihdevuodet alkavat. 🤭 Käytännössä varmaan pitää vähän varoa muutama kuukausi synnytysten jälkeen, tai jos alkaa tulla paljon keskenmenoja munasolujen vanhemisen myötä, voi olla ettei pää kestä, mutta noin niin kuin haaveissa. Ja niin, saattaa tuo mieskin todeta riittävän parin jälkeen. Jos nyt ensin kuitenkin tää yksi! 😂

Kiitos Sointu-Helmiina vinkistä! Aina jos luonnonmukaisia keinoja niin aina parempi. 😊

Ja ihanan kutkuttelevaa aikaa elelet! Jäämme jännäilemään koska saadaan lukea kahdesta maagisesta viivasta 😍 Siinä yrityksen odotuksessakin on oma tunnelmansa ja sitten ne hetket kun saa kumppanin kanssa säilyttää pientä salaisuutta. Kun masussa kasvaa elämää josta kukaan ulkopuolinen ei vielä tiedä mitään. 🥰

Ja kyllä ne lämmöt pomppasi, mutta vasta viikko oletetusta oviksesta. Nyt eikun tuhrua odottelemaan!

Kp 30/32-34.

Olen pelottavan zen tähän aikaan kuukaudesta. 🫣 Et ehkä jotain hormoonihäikkää on kun mies on saanut olla rauhassa mun pms raivoilta. 😅

5 päivää menkkoihin, PMS ja muut oireet puuttuu.
Ei siis oireita mihinkään suuntaan.
Ei sillä, että olisi tässä kierrossa suuria mahdollisuuksiakaan. Kerran taisi käväistä ilman ehkäisyä, mutta loppuajan oli sekin hoidettu.
Menkat varmaan alkaa sitten joku päivä ihan vaan salamana megavuodolla 😏

Reilu viikko ja menen töihin. Oon aika innoissani, vaikken odotakaan sitä aikataulutusta ja väsyneitä iltoja. Hyvät fiilikset muuten asian suhteen.

1,5v on käynyt tämän viikkoa hoidossa aamuisin pari tuntia ja on tykännyt. Vähän jää itkeskelemään perään, mutta ei kauan jaksa murehtia. Päikystä laittavat viestiä aina kun rauhoittuu. Eilen sain kuvan kun tyttö harjoitteli palapeliä 😄❤️

Maanantaina aloittaa eskarilainenkin, ja ovat sitten nukkarin ja välipalankin siellä.
Eli ollaan keskiviikkoon asti koululaisen kanssa kahdestaan, ja pääsen saattamaan tokaluokkalaisen ensimmäisenä päivänä.
Seuraavalla viikolla sitten alkaa pitkät päivät, kun haku on loppuviikosta vasta viiden aikaan, ja koululainen joutuu olemaan yksin kotona koulun jälkeen 😅

Tsemppiä kaikille alkavaan arkeen! 🩷

Meilläkin tällä viikolla aloittaa eskarin ja koulun isoimmat. Minulla alkaa työt elokuun lopulla, saadaan muutama viikko miehen kanssa kaksin lomaa tähän. 🥰 (On meilllä tuo kuopus mut nukkuu niin hyvin päikkäreitä et siinäkin ehtii parin tunnin aikana lounastaa tms rauhassa) Koitamme pitää sellaista hyvinvointilomaa! ☀️ Lepoa, liikuntaa ja kaikkea palauttavaa sopivassa suhteessa. Mulla myös hammaslääkäriä, labroja ym joita koitan hoitaa tässä ens alkuun pois alta.

Täällä menkat loistaa poissaolollaan.
Kp 35/32-34.
Tosiaan koska lämmöt nousi viikon myöhässä, oletan että menkat alkaa viikon myöhässä.

Takaisin