Suurperheelliset kuumeilijat

Mutta eihän tää mitenkään estä opintojenkaan aloittamista 😊 Tekee sen minkä ehtii ennen lapsen tuloa, ja tauottaa sitten.

Oot kyllä oikeassa! Nyt mietin pitäiskö aloittaa opiskelu jo nyt elokuussa vai mennä entisen suunnitelman mukaan ja hakea siihen kouluun, joka alkaa tammikuussa.

Eikö se pian ala selvä plussa olla ♥️ meillä on huomenna synttärit ja siinähän vois täräyttää juhlaväelle uutisen samalla 😆 ei vaan, taidan pitää vielä salaisuutena.

Liitteet

• IMG_20230721_061306.jpg
    IMG_20230721_061306.jpg
    5.7 MB · Katsottu: 135
Eikö se pian ala selvä plussa olla ♥️ meillä on huomenna synttärit ja siinähän vois täräyttää juhlaväelle uutisen samalla 😆 ei vaan, taidan pitää vielä salaisuutena.
Hyvä pointti! Mikähän on sellainen sopiva aika hautoa tuollaista salaisuutta, kun perhekokoa on. :smiling-eyes:

Hyvä pointti! Mikähän on sellainen sopiva aika hautoa tuollaista salaisuutta, kun perhekokoa on. :smiling-eyes:

Niinpä! Meidän lähipiiri varmaan järkyttyy 😂 anoppi tosin olin aivan innoissaan kun ensimmäistä kertaa kävi ja intti multa kovasti, että onko näitä tulossa lisää 😂 ei meidän suvussa muilla ole isoa perhettä. Mun mummulla on viisi lasta, mutta ne on kahden eri miehen kanssa ja isommalla ja pienimmällä on ikäeroa yli 20v. Meillä se olis sitten viisi lasta 8,5 vuoteen. Aika tehokasta etten sanoisi 😂

Minä en varmaankaan uskaltaisi kertoa kun vasta nt-ultran jälkeen jos kaikki on siinä kunnossa. Taitais olla shokki lähipiirille sellainen uutinen, kukaan ei enää odota meille lisää. :Winking Face:

Meille jos edes se neljäs tulisi, niin eipä taitaisi moni ainakaan vilpittömästi onnitella 😏
Miehen sisko, suurperheen äiti, varmasti. Omilta siskoilta tuskin yhtä lämmintä vastaanottoa tulisi, vaikka läheisiä ovatkin.
Jo kolmannen kanssa sai kavereilta kuulla sitä nokkelaa vitsailua.
"Ettekö osaa ehkäisyä käyttää?"
"Ei teidän tarvii yksinään Suomea täyttää"
Jne jne.

Mun mummo on isosta perheestä, 9 lasta, ja toinen mummo teki 4. Mutta nuoremmat sukupolvet ovat kyllä pitäneet lapsiparvensa pieninä. Vastavirtaan mennään vahvasti, mutta ei se mitään. Varmasti minun ikä, 42v, tekee sen kans ettei kukaan odota mitään. Olen itsekin positiivisen yllättynyt jos tarttuu luomuna matkaan. Pitäähän sitä haaveita olla. Onni on sitä kun tietää mitä elämässään haluaa ja voi pyrkiä sitä kohti. :Sparkling Heart:

Toi on kyllä tympeää, ettei siitä 2+ lapsesta jaksa kukaan ulkopuolinen enää innostua. Ei mekään saatu oikein enää kolmannesta, saatika neljännestä onnitteluja. Ehkä odotan tästäkin sinne ekaan ultraan ja järkytän vasta sitten muita 😎

Nykyään on kyllä harvassa isot perheet!

Ihania uutisia, paljon onnea Pilvikirsikka!🥰 Tosiaan ei tuo mikään este ole, opinnoille tai muullekaan. Korkeintaan hidaste ja ihana sellainen. 😘

Ja onnea Oreo töistä! 🤩
Siellä on kyllä niin sama meininki eipäs joopas, antaa tulla vaan - tuon yrittämisen kanssa. On niin kaksipiippuinen juttu kyllä. 🤭

Täälläkin allekirjoitusta vailla työsoppari. Olen vaihtamassa siis kaupanalalta VaKaan ❤️ Mies ottaisi kodin haltuun niin saisin illat sitten viettää lasten kanssa ja plussaa että illat, pyhät ym vapaana! Meillä kun on fudisharrastusta ym niin kiva ettei tarvitse sen suuremmin niitäkään sumplia vuorotöiden takia ja ollaan kotona aina kaikki samaan aikaan. Mies tekee vuoden vaihteen jälkeen töitä käytännössä kotoa niin on aina kotona kun ekaluokkalainen tulee.
Ja jos tää ei toimi, voin aina sitten jäädä kotiin, totesi mies ja sehän olisi otollinen aika neljännelle. 😆❤️
Mutta joo, tarkoitus olisi nyt 1,5v aikana rykäistä opinnot ja ammatti kasaan.

Meillä anoppi on tatuoinut jokaisen lapsen syntymäajan ja yksi tyhjä ruutu siellä odottaa kuulemma neljättä. 😆 Mutta muuten, enpä usko että kukaan onnittelisi. Surullista kyllä. 😔 Mutta meillä muutenkin onneton tilanne sukulaisten ja tukiverkkojen kanssa. Käytännössä ollaan vaan me ja meidän perhe, mutta toisaalta ainenkin siihen voivat aina luottaa että me ollaan. ❤️
Ja jo senkin puolesta haaveet edes neljännestä tuntuu välillä niin kaukaisilta.. Toisaalta hyvin on pärjätty tähänkin asti! 🙂

Kiitos onnitteluista! Toivottavasti tämä pieni pysyy matkassa ja saadaan kevätvauveli 🥰 la olis 1.4.

@Miitu onpa sulla kivat suunnitelmat! 😊 Mäkin olen suunnitellut hakevani VaKaan ja sinne mun siis piti nytkin hakea, niin että koulu alkaisi tammikuussa. Nyt pohdin että jos hakisin toiseen kouluun, sekin oli monimuotona ja alkaisi jo elokuun lopulla. Ehtisin tehdä sitä pitemmälle. Toisaalta se on sen verran lyhyt koulu, että vois sinne hakea vasta sitten kun tämä vauveli on isompi.

VaKan lisäksi oon jo haaveillut monta vuotta kätilön ammatista ja sinne oon hakenut pari kertaa. 1.8 alkaisi haku kätilön polkuopintoihin ja se kovasti kiinnostaisi, mutta ne on päiväopintoja eli pitäis laittaa toi taapero hoitoon 🥺 en mä ole siihen ehkä vielä valmis. Oon kuitenkin nyt työttömänä ja yhtä osa-aikatyöpaikkaakin hain (määräaikainen työsuhde). Saa vähän parempaa rahaa ja voishan niitä opintoja koittaa edistää jo nyt. Plus lähipiiri ei järkyty asiasta niin paljon 😂 yksikin kaveri kauhistelee miten me pärjätään taloudellisesti. Mulla on itsellä se asenne, että elämä kantaa ja kaikki järjestyy! Monihan tekee lasten ohessa pientä työtä tai opintoja eteenpäin. Olishan se kätevä, kun olis ammatti, jossa vois tehdä keikkaa silloin tällöin. Ei tämä eläminen tämmösen poppoon kanssa nyt enää ihan ilmaista ole, pakko se on myöntää. Toisaalta, viidestä lapsesta saa lapsilisääkin jo ihan mukavasti 😁

Liitteet

• IMG20230722091111.jpg
    IMG20230722091111.jpg
    1.9 MB · Katsottu: 71
Nojoo, en tiedä olisko pitänyt itkeä vai nauraa, kun tein joskus Ylen testin et paljonko pitää tienata et pystyy elämään "ihmisen arvoista elämää" (päädyin nauramaan Ylen käsitykselle siitä, mikä tekee elämään laatua. Heidän mielestään selvästi elämänlaatu == kuluttaminen, mikä lukitsee ihmisen loputtomaan oravapyörään). Kysely otti huomioon perheen koon, vanhempien tulot ja lasten määrän ja asuinpaikan. No meidän kohdalla tuomio oli tyly, mutta minua se lähinnä huvitti. Ilmeisesti heidän ajatusmaailman mukaan koko poppoon pitää pystyä käymään vähintään kerran tai kahdesti vuodessa ulkomaanloma että elämä olisi kivaa. Ja pitäis olla varaa hankkia vain merkkivaatteita ja -tavaroita. Aika materialistista.

Oma ajatus kun on että elämänlaatu tulee ihan jostain muusta; ihmissuhteista, terveydestä, mahdollisuudesta toteuttaa itselleen tärkeitä asioita - niitä oikeasti tärkeitä, ei niitä mitä mainoksissa tai sosiaalisessa mediassa koitetaan kaupata.

Meille selvästi suurperheenä eläminen on se juttu, joka tuo elämään sen laadun. :smiling face with heart-eyes:

Muokattu viimeksi:
Just niin! 😍 Lapset on niin suuri rikkaus minusta ja koen kerrankin tekeväni merkityksellistä työtä. Toki eipä tässä ole juuri ehditty työelämässä olla 😂 mutta kyllä sitä ehtii vielä aivan riittävästi.

Mun pitäis ottaa asiakseni lähteä Ikeaan jossain vaiheessa ja hakea sieltä vähän uusia keittiötarvikkeita. Jos ostaisi jonkun jättimäisen paistinpannun ja isomman uunivuoan.

Nojoo, en tiedä olisko pitänyt itkeä vai nauraa, kun tein joskus Ylen testin et paljonko pitää tienata et pystyy elämään "ihmisen arvoista elämää" (päädyin nauramaan Ylen käsitykselle siitä, mikä tekee elämään laatua. Heidän mielestään selvästi elämänlaatu == kuluttaminen, mikä lukitsee ihmisen loputtomaan oravapyörään). Kysely otti huomioon perheen koon, vanhempien tulot ja lasten määrän ja asuinpaikan. No meidän kohdalla tuomio oli tyly, mutta minua se lähinnä huvitti. Ilmeisesti heidän ajatusmaailman mukaan koko poppoon pitää pystyä käymään vähintään kerran tai kahdesti vuodessa ulkomaanloma että elämä olisi kivaa. Ja pitäis olla varaa hankkia vain merkkivaatteita ja -tavaroita. Aika materialistista.

Oma ajatus kun on että elämänlaatu tulee ihan jostain muusta; ihmissuhteista, terveydestä, mahdollisuudesta toteuttaa itselleen tärkeitä asioita - niitä oikeasti tärkeitä, ei niitä mitä mainoksissa tai sosiaalisessa mediassa koitetaan kaupata.

Meille selvästi suurperheenä eläminen on se juttu, joka tuo elämään sen laadun. :smiling face with heart-eyes:
Juuri noin, eläminen itsessään tuo sen laadun.

Se Ylen laskuri perustui Turun yliopistossa tehtyyn tutkimukseen, jossa laskettiin budjetti "ihmisarvoiselle elämälle". Elämän laadusta ei sinänsä ollut kyse, vaan siitä että ihmisellä on mahdollisuus osallistua yhteiskunnan toimintoihin ja toteuttaa esim sosiaalisuutta (=harrastaa, käydä kaveriporukan kanssa ulkona). Tutkimuksen tarkoituksena oli esim tarkastella sosiaalietuuksien riittävyyttä. Dataa kerättiin mm kyselyllä siitä, mitä tavalliset ihmiset kokevat "ihmisarvoiseksi". Toki valitettavan paljon yhteiskuntaan osallistuminen ja itsensä toteuttaminen vaatii kuluttamista, mutta mistään Ylen agendasta ei nyt ollut kyse.

Paljon onnea PILVIKIRSIKKA!!!,,❤️

Emme siis nyt yritä lasta:
Tänään piti menkkojen alkaa eli kp28. Ei mitään vaikka harrastettiin seksiä kun että jos hanat aukeis. Yöllä heräsin etovaan oloon joka alkoi jo pikkusen illasta. Ei tarvinnut kuitenkaan nousta ylös mutta en saanut enää nukuttua kunnolla. Rinnat nyt sitten tänään ollut arat. KP 24 oli suojaamaton yhdyntä ja kierto ollut sen 28 yleisesti. En tuntenut nyt ovulaatioo ollenkaan enkä tikuttanut. Yhdynnän jälkeen alkoi menkkakivun tyyliset kivut jotka oli yhtenä yönä ihan kunnolliset ja aattelin et nyt alkaa. Nyt ei mitään kipuja enää ole ollut? En tajua ollenkaan. Raskaus ei kyllä voi olla mahdollinen KP24. Mutta tuntuu oudolta nyt kropassa. Söin muutamia buranoita kierrossa että onko se voinut siirtää ovulaatioo noin paljon? Tuskin kai mutta nyt juuri ei olis ehkä hyvä raskautua. Ajattelin että KP24 on niin varma kun kierto ollut suht säännöllinen kuitenki aina!

Muokattu viimeksi:
Emme siis nyt yritä lasta:
Tänään piti menkkojen alkaa eli kp28. Ei mitään vaikka harrastettiin seksiä kun että jos hanat aukeis. Yöllä heräsin etovaan oloon joka alkoi jo pikkusen illasta. Ei tarvinnut kuitenkaan nousta ylös mutta en saanut enää nukuttua kunnolla. Rinnat nyt sitten tänään ollut arat. KP 24 oli suojaamaton yhdyntä ja kierto ollut sen 28 yleisesti. En tuntenut nyt ovulaatioo ollenkaan enkä tikuttanut. Yhdynnän jälkeen alkoi menkkakivun tyyliset kivut jotka oli yhtenä yönä ihan kunnolliset ja aattelin et nyt alkaa. Nyt ei mitään kipuja enää ole ollut? En tajua ollenkaan. Raskaus ei kyllä voi olla mahdollinen KP24. Mutta tuntuu oudolta nyt kropassa. Söin muutamia buranoita kierrossa että onko se voinut siirtää ovulaatioo noin paljon? Tuskin kai mutta nyt juuri ei olis ehkä hyvä raskautua. Ajattelin että KP24 on niin varma kun kierto ollut suht säännöllinen kuitenki aina!
No kyllä tuo minusta ovikselta kuulostaa. Ei varmoja päiviä ole olemassakaan. Kuukauden sisään ollaan viisaampia et kuinka kävi. :smiling-eyes:

Mikähän tommosen olis voinut aiheuttaa että ovis olis yhtäkkiä noin paljon myöhemmin? On ollut stressiä mutta aina ollut! Rahasta ainakin nyt ja muutakin. On ollu juuri kosteat juhlat kolme päivää kun oli polttarien etkot ja polttarit ja häät🙈 mutta jos olis niin hullusti käynyt että KP 24 olisikin muka ollut ovis niin eikai nyt kolme päivää oletetusta hedelmöityksestä voi vielä mitään aiheutua kun ei ole edes kiinnittynyt? Tuntuu kyllä hullulta kun yritettiin niin ei mitään ja sit olo ne kaksi kemiallista että nyt yhtäkkiä olis tämmönen että ovis näin paljon myöhässä ja raskautuisin.

Muokattu viimeksi:
No kyllä tuo minusta ovikselta kuulostaa. Ei varmoja päiviä ole olemassakaan. Kuukauden sisään ollaan viisaampia et kuinka kävi. :smiling-eyes:
Mutta jos KP 24 olis ollut hedelmöitys jota tuskin nyt on, niin eikö jo kymmen päivää siitä sit olis haamua näkyvissä ? Ainakin viimen oli niin et jo näky haamut.
Et eikai nyt kuukautta tartte oottaa😅

Mutta joo useamman buranan söin kyllä että onko tosiaan niin että olis voinut noin vaikuttaa semmonen?🤔

Esikoisesta kun olin nuori 18v vasta niin ovulaatio oli ultralla todistetusti KP 20 vaikka kierto oli ollut säntillinen 24. Raskaaksi tulin mutta silloin jostain syystä kai kierto olisi ollut sitten pidempi. Tämän jälkeen kuusi lasta ja kierto ollut 28. Joskus toki 30 tai ihan Max 31.
Nyt tietty ikää se 40 että jos alkanut joku krenttuilu sitten. Toki voihan olla että tulevat huomenna. Mutta mulla alkaa tiputtelu nykyään joko 6 tai vähintään 3-4 päivää ennen ja nyt ei.

Muokattu viimeksi:
Takaisin