Suurperheelliset kuumeilijat

Mulla on nyt oireiden perusteella ovis, mutta ei nyt vielä hyödynnetä (plääh), joten ensi kiertoa odotellessa.

Meillä oli yhdyntä viimekierrossa KP 26 ja 28 siksi nyt testasin ovistikulla että ei olis valemankat kun oli niin niukat. Normaalisti tulee yli vuotaen kaikesta, nyt ei. Mutta ovistikku oli nyt kp5 haalea että kai ihan normi menkat. Toki jos olis ollut joku pierus kierrossa niin välttis ei näkyisi kun dpo niin pieni mutta kuitenkin menkat alkoi suht ajallaan joten uskon että nyt mennään puhtaasti uutta kiertoa.

Nepeta Cataria, Onpas mielenkiintoista! Mä olen joskus törmännyt samaan mutta silloin päättelin että keho yritti ovuloida, ei onnistunut -> uusi yritys. En nyt muista paljonko kaiken kaikkiaan on ollut päiviä välissä.
Joskus oli niin että näytti posia vaan! Ja siinäkin ilmeisesti kyse siitä ettei ovulaatiota jostain syystä tapahdu.

Täällä on kp 21 tänään ja FLO ennusti ovista eiliseen, eli kp 20 kuten yleensä mutta mulla ei ole MITÄÄN ovistuntemuksia.
Viime kierto tosiaan ovis tapahtui kaiketi viikon myöhässä ja menkatkin alkoivat viikon myöhässä.
Ja hirveästi pukkaa finnejä!! Että jotain hormoonihäikkää varmasti.. huoh. Olisipa noita ovistestejä! 😁

Meillä oli yhdyntä viimekierrossa KP 26 ja 28 siksi nyt testasin ovistikulla että ei olis valemankat kun oli niin niukat. Normaalisti tulee yli vuotaen kaikesta, nyt ei. Mutta ovistikku oli nyt kp5 haalea että kai ihan normi menkat. Toki jos olis ollut joku pierus kierrossa niin välttis ei näkyisi kun dpo niin pieni mutta kuitenkin menkat alkoi suht ajallaan joten uskon että nyt mennään puhtaasti uutta kiertoa.

Mä olin paljon lukenut siitä että ovistestit näyttäisi raskauden jne. Mutta kerran mulla ovistesti näytti plussaa vasta kun olin saanut raskaustestiin leffaviivat. Joten ei aina, toivoa on! 😀

Kyllä muistan myös jossain raskaudessa testanneeni o testillä posin samalla kun sain haamua r.testiin. Mutta siis että nää on niin tapaus kohtaisia.

IMG_20230830_130212.jpg

Parin päivän takainen testi. Mä näin siinä jotain, mies ei. Eilen yritin testata uusiksi, mutta se oli viallinen enkä saanut yhtään viivaa näkyviin 😂
Pitää yrittää jos jaksaisi tänään töiden jälkeen ajaa jonnekin muualle kauppaan. Omasta työpaikasta ei viitsi ostaa, en halua huhumyllyä liikkeelle 🤭

Mä luin näistä paljon, kun epäilin itselläni samaa, molemmat tytöt ovat saaneet alkunsa silloin kuin kuukautisten pitäisi oikeastaan alkaa, mutta sitten taas ovisoireita oli selkeästi aikaisemminkin kierrossa. Ilmeisesti tuplaovista ei kai voi saman kierton aikana tapahtua ainakaan noin kaukana toisistaan, vaan toinen noista LH-huipuista ei irrota munasolua. Tai siis varmaan se ensimmäinen ei onnistu, niin keho ovuloi heti kohta uudestaan.

Tietynlainen tuplaovulaatiokin on kai mahdollinen (kaksoset yms.), mutta silloin ne tapahtuivat jotenkin peräkkäin tai yhtä aikaa.

Saatan olla väärässä, eikä näistä nyt paljon ollut tutkittua tietoa muutenkaan.
Tämä menee kans ihan spekuloinnin puolelle... Mutta olen ajatellut että alkavien vaihdevuosien kierron lyhentyminen voisi oikeastaan olla sitä että tuo ensimmäinen LH-huippu voimistuu niin paljon että ovulaatio alkaa onnistumaan ja kun ovulaatio tapahtuu niin se alkaa laukaisemaan kuukautisiakin. Tuloksena on sit just näitä kp 9 ov ja 16pv kiertoja, tai välivuotoja.

View attachment 125273

Parin päivän takainen testi. Mä näin siinä jotain, mies ei. Eilen yritin testata uusiksi, mutta se oli viallinen enkä saanut yhtään viivaa näkyviin 😂
Pitää yrittää jos jaksaisi tänään töiden jälkeen ajaa jonnekin muualle kauppaan. Omasta työpaikasta ei viitsi ostaa, en halua huhumyllyä liikkeelle 🤭
Mäkin olen näkevinäni häivähdyksen!

Tämä menee kans ihan spekuloinnin puolelle... Mutta olen ajatellut että alkavien vaihdevuosien kierron lyhentyminen voisi oikeastaan olla sitä että tuo ensimmäinen LH-huippu voimistuu niin paljon että ovulaatio alkaa onnistumaan ja kun ovulaatio tapahtuu niin se alkaa laukaisemaan kuukautisiakin. Tuloksena on sit just näitä kp 9 ov ja 16pv kiertoja, tai välivuotoja.

Voisi kai olla noinkin. Omalla kohdallani se ensimmäinen oletettu LH-huippu (en ole tikuttanut) on tullut kierron keskivaiheilla, normaaliin aikaan, joskus kp 15. Siksipä en ole huomannut mitään eroa. Sitten "varmoilla päivillä" just ennen oletettua menkkojen alkua suojaamatonta seksiä (kummallakin kerralla yrityksen piti alkaa seuraavasta kierrosta) ja kuinkas sitten kävikään. Oli pitkät piinailut varsinkin ensimmäisellä kerralla, kun tunsin olevani raskaana, mutta tikussa ei näkynyt mitään! Toisella kerralla osasin jo epäillä näin käyneen, mutta ei se silti juuri piinailuja helpottanut. 🤭

Voisi kai olla noinkin. Omalla kohdallani se ensimmäinen oletettu LH-huippu (en ole tikuttanut) on tullut kierron keskivaiheilla, normaaliin aikaan, joskus kp 15. Siksipä en ole huomannut mitään eroa. Sitten "varmoilla päivillä" just ennen oletettua menkkojen alkua suojaamatonta seksiä (kummallakin kerralla yrityksen piti alkaa seuraavasta kierrosta) ja kuinkas sitten kävikään. Oli pitkät piinailut varsinkin ensimmäisellä kerralla, kun tunsin olevani raskaana, mutta tikussa ei näkynyt mitään! Toisella kerralla osasin jo epäillä näin käyneen, mutta ei se silti juuri piinailuja helpottanut. 🤭
Minun esikoinen sai alkunsa varmoilla päivillä. Silloinki sai kauan ihmetellä ku ei tikkuun piirtynyt mitään mutta olo oli mitä oli ja kuukautiset uupuivat. :tears:

Minun esikoinen sai alkunsa varmoilla päivillä. Silloinki sai kauan ihmetellä ku ei tikkuun piirtynyt mitään mutta olo oli mitä oli ja kuukautiset uupuivat. :tears:

Se on niiin piinaavaa! Munkin esikoinen sai alkunsa noin, silloin tosin oksennustauti siirsi ovulaatiota kahdella viikolla, enkä sitä ymmärtänyt, kun olin nuori ja tietämätön. Ei lapsi sinänsä ollut kauhistus, olin sitä jo pari vuotta toivonut, mutta miehelle taisi tulla yllätyksenä, ettei rytmin mukaan meneminen ole OIKEASTI mikään ehkäisy, vaikka olin sen kyllä hänelle selväksi tehnyt. 😂

Ja miten mä muistaisin, että toisenkin kohdalla oli joku tän tyyppinen juttu. 🤔 Taitaa vain kolmas olla suht "tavallisesti" testattu.

View attachment 125273

Minä en näe mutta tulin juuri kirkkaasta ilmasta ulkoa. Pidän peukkuja ja jännäilen täällä mukana! 😍

Mitäpä sitä vapaapäivänä tekisi, katsoin huvikseni ja mun hammaslääkärille oli vapautunut tarkistusaika niin nappasin sen! Mun hammaslääkäri nauroi et just joku peruutti ja sit nappasin just päivän viimeisen ajan. (Olin siirtänyt kun pelotti ja hävetti ja vaikka mitä...)
Tulipa hoidettua! 😁
Muutama homma vielä ja sit on koko projekti ohi!! 🤩 (Mies kun mulle sanoi että hampaat ensin ja sitten uusi raskaus. 😅)

Tein toisen testin. Negahan se.
Hassua, etten ole edes kovin pettynyt.
En olisi todellakaan ollut harmissani jos olisi tullut ne kaksi viivaa, mutta ei tämäkään nyt vihlaissut 🙂

Mies vaan naurahti, että sitten voidaan hyvin jatkaa harjoittelua 🤭😄

Kp 25/30 ja dpo 17 ekasta LH-noususta. Eipä tuossa näy oikein mitään sillä volyymillä mitä noilla päivillä pitäisi vähintään näkyä. Testin pitäisi olla herkkä.
7FA839A3-9337-42FD-B66A-3DC0C1F3C71A_4_5005_c.jpeg

Noh, toisesta LH-noususta se olis dpo 9 eli jos olis taika tapahtunut niin kiinnittyminen olis näillä näppäimillä. Ainakin oireet olivat tässä jälkimmäisessä hyvin lupaavat. Aika nopsaanhan tuo kiinnittyminen tai epäonnistuminen tulee esiin, kuukautisten pitäisi alkaa tässä ens viikolla. Mutta joo, täällä vielä odotellaan ja jännitellään, ja taidampa ottaa tuosta inkiväärijuomaa jos se vaikka auttaisi kiinnittymisessä. Jos ei, ni pysyis ainakin flunssa kaukana! 😁

Mulla KP 7 ja ihmettelen kuin jo limat alkaneet tulla ja ovistesti aika hyvä jo! Miten voi näin vaihdella. Voiko nyt tosiaan olla jo ovis aiemmin kun ennen ollut noin kp15.
Onko muilla pelkoja raskauden suhteen? Mulla on aika ajoin pahojakin ja pelkään lapsen menettämistä jne. Toki koskaan missään vaiheessa ei voi tietää mitä sattuu jne. Mutta nyt erityisesti, liittyykö ikään vai miten. Meillä yksi vaikea sairas lapsi mutta ei ole perinnöllistä enkä häntä koskaan vaihtas mutta olen jotenkin aina pelännyt ja en ole pystynyt nauttii raskaudesta ollenkaan😕

Mulla on aina alkuun kauhea pelko kohdunulkoisesta. Ja sitten myöhemmin oon jokaisella kerralla pelännyt ennenaikaisuutta, kun se riski on ollut olemassa. Oikeastaan vasta nyt kolmannen raskaus oli sellainen että uskalsin nauttia, kaikesta huolimatta.
Ja tän takia myös neljäs raskaus olisi ihana kokea, koska uskaltaisin varmasti enemmän kuunnella kehoani ja luottaa siihen. 🩷
Totta kai sitä koko läpi raskauden käy myös se ajatus mielessä että onko vauvalla kaikki hyvin, selvitäänkö tässä loppuun asti, mutta se ei ole saanut samanlaisia mittasuhteita kuin nuo muut pelot. Ehkä siksi että oon tuntenut liikkeitä jo tosi varhain ja kaikki vauvelit on olleet melko vilkkaita.
Lisäksi mua on ultrailta aina välillä niin sekin on tuonut sellaista mielenrauhaa.

Ja kolmas meillä sai alkunsa olikohan kp 13. Kun normaalisti mulla ovis olisi kp 20 paikkeilla joten varmasti voi aikaistua. 😊

Mä pelkäsin ekassa koko ajan keskenmenoa, koska runsaitakin vuotoja tuli ihan loppuun asti.
Toisessa en muista sen kummemmin pelänneeni mitään erityistä, oli vaan tosi paljon tietoisempi kaikista riskeistä.
(Kolmas raskaus keskeytettiin, joten en pelännytkään silleen mitään).
Neljännessä ehkä keskenmenoa, koska sanoin jo ekoilla päivillä, että tää ei muuten tule maailmaan asti. Ja sehän meni sitten kesken 6+3 tai jotain.
Viidennestä puhuttiin koko ajan että "jos tämä...", mutta mulla oli koko ajan fiilis että tää on se, jota ei huolittu muutamaa vuotta aiemmin ja tämä saadaan syliin. Ja niinhän me saatiin 🙂

IMG_20230903_153457.jpg

No tää nyt ei olekaan enää niin nega 🤭
Tuli aamupalan jälkeen niin huono olo, että en malttanut olla hakematta uutta testiä.
Tällä kertaa mieskin näki viivan.

Näkyykö edes teidän näytölle, kun heitti puhelimesta noin pahan varjon kuvaan?

Toukokuinen tästä taitaisi tulla jos vaan pysyy kyydissä 🤔

Takaisin