Suurperheelliset kuumeilijat

Me lähdemme kohta mökille! Lähtöä on tehty koko kesä, auton kanssa miehellä ollut suuret remontit, jotka venyvät ja venyvät. Pidän vähän palstataukoa, syksyllä sitten yrittämisen merkeissä palailen! Ihanaa kesää!

Ihanaa kesää myös sinne Sointu-Helmiina! ☀️ Kiva kun pääsitte reissuun. 😊

Meidän kuulumisia,
miehen sairausloma (burnout) jatkuu nyt ainenkin loppuvuoteen. Hän siirtyy sitten freelance hommiin. (Ei omasta tahdostaan mutta alalla enemmän sääntö kuin poikkeus)
Hän jää nyt syksyksi vielä meidän kuopuksen kanssa kotiin. 🥰
Oli koti-isänä myös 1,5v mun ja esikoisen kanssa kun meidän kakkonen syntyi ja sopii hänelle kyllä hienosti! 😊

Ja mulla ois kaksi työhaastattelua tulossa. Kaksi eri alaa ja kaksi eri opintosuuntaa. 🤓 Täytyisi sitten valita varmaan mikäli molemmista tärppäisi. Eivät edes hakeneet työntekijää mutta jotenkin sain keploteltua itseni haastatteluihin. 🤣

Mutta katsotaan mitä tulevaisuus tuo tullessaan! 😊

Teillähän on mukavia suunnitelmia! Luulen että se sairausloma tekee hyvää. Nykyään työelämä on niin rankkaa, että helposti siinä kuormittuu liikaa. Töitä ehtii muutenkin tehdä lopun ikää, niin ei niillä kannata itseään tappaa.

Ai sullakin on tiputtelua 🤨 täytyy seurata nyt jatkuuko toi tässäkin kierrossa.

Mulla piti olla tänään se hampaanpoistoaika sairaalassa. Pääsin sinne huoneeseen jopa sisälle, mutta itkien ilmoitin että kauppoja ei tule ilman nukutusta. Lääkäri mukisematta laittoi lähetteen eteenpäin, mutta voi olla etteivät silti suostu julkisella. 10min päästä oltiin jo autossa matkalla kotiin. Että niin. Se siitä sitten 🙈 pelko on niin kova että itkin sitä eilen, viime yönä ja tänään mennessä ja tullessa.

@Miitu joo ysärillä se on varmasti ollut tosi harvinaista, onneksi nykyään yleistymään päin. Varmasti moni isä nauttii koti-isyydestä jos uskaltautuu kokeilemaan! :smiling-eyes:

Meillä myös vielä muutamia vuosia sitten ihmeteltiin neuvolassa, jos isä käytti siellä lapsia. Ehkä ajat on kuitenkin siinäkin alkanut muuttumaan nyt niin, että enää sitä ei samalla tavalla ihmetellä ja hyvä niin.

Meillä on asiat edennyt niin, että mies uskaltautunut nyt luteaalivaiheessa painamaan ilman kumia. :tears: aiemmin ei ole suostunut missään kohtaa, vaikka ei ovista ois ollut lähimaillakaan, kun on niin pelännyt raskautumista. Tästä näkee nyt sen, että raskaus ei olisi enää hänelle ehdoton ei, vaikka toki itse tiedänkin, ettei tässä vaiheessa kiertoa voi raskautua. Ihanaa kun hän on alkanut lämmetä uudelle vauvalle ja vähän jo odottaakin syksyä, kun oikeasti sitten yritetään. Kun vain malttaisin odottaa!:No Evil Monkey::red-heart:

Muokattu viimeksi:
@pilvikirsikka voi ei, tsemppiä hammashommiin! :red-heart: toivottavasti lähete hyväksytään ja saat nukutuksen julkisella. Mulla ois kans yks viisurinpoisto jossain vaiheessa, mutta pelottaa niin mennä, kun röntgenissä näkyi, että viisuri on ihan hermojen välissä ja aika riskialtis juttu. Mutta pitäisi kuitenkin hoitaa, kun on riski että se jotenkin alkaa tulehtua tuonne. Apua.

@Aliina90 hyvä jos mies alkaa lämmetä! Se odottelu on piinaavaa eikä jaksaisi odottaa yhtään ylimääräistä viikkoa, saati kuukautta! Mutta onneksi jälkeenpäin se tuntuu lyhyeltä ajalta 😊

Voi ei, sullakin viisurinpoisto edessä. Minä oon huono tsemppaamaan koska en uskalla siihen itsekään. Kun ei vaan pysty niin sitten ei pysty. Ei mua pelota hämähäkit, ei käärmeet tms vaan hammaslääkäri 😬

@Iltatähti89 oon niin pahoillani 💔♥️ keskenmenoa ei pitäisi kenenkään kokea, se on niin musertava kokemus 💔 paljon lämpimiä ajatuksia sinne ♥️

Ihana juttu Aliina että mies on nyt ihan innoissaan mukana! Kohta sitä varmaan jo tärppääkin 😁❤️

Olen pahoillani Iltatähti89 ❤️ Ei toivoisi keskenmenoa koskaan kenellekään. 😔 Voimia! ❤️

Toivottavasti  Pilvikirsikka pääset hoidattamaan hampaat nukutuksessa! Minusta olit jo tosi rohkea kun ylipäätään menit paikan päälle. 😊

Tsempit myös lisäksi vielä Aliinalle viisurihommiin! Mulla kuvautui alun perin myös alaviisuri lähelle hermoja. Kuitenkin lopulta se oli jotenkin "noussut" sieltä (vuosien saatossa kun venytin poistoja 😬) ja lähtikin ihan vetämällä. Toivottavasti sielläkin selviäisi mahdollisimman vähällä. 🙏🏻Kyllä ne vaan paras on poistattaa. Se on asia jota en ole päivääkään katunut. Sen sijaan kadun että katselin niitä niiiiin pitkään. 🙄

Mulle tarjottiin nyt töitä meidän lähipäiväkodista, jossa omatkin lapset on. Ehkäpä tuo auttaisi ainaiseen vauva- ja lapsikuumeeseen! 😁❤️

Tarkoituksena siis olisi opiskella ammatti ja hakea sitten myöhemmin jatko-opintoihin mahdollisesti.

Mulla on pk taustaa niin tiedän vähän mihin olisin ryhtymässä. Johtaja ja paikka on kyllä täysi 10! Näkee että työntekjöistä pidetään huolta ja ilmapiiri on hyvä. Sen puolesta uskalsin edes ajatella ko paikkaa. 😅
Ja lapset ❤️ asia.

@Iltatähti89 oon tosi pahoillani, niin surullista :loudlycrying: :red-heart:

Päiväkoti työpaikkana olisi sellainen, että vaikka lapsia rakastankin, niin sitä en jaksaisi. :No Evil Monkey: onneksi on teitä, jotka jaksavat, @Miitu tsemppiä ratkaisun tekoon. :red-heart:

Kiitos 😊
Ja kyllä, ymmärrän hyvin. Mulla lähinnä nyt ajatuksena se että nuo opinnot olisi mulle tosi tärkeät ja varmasti sen kaksi vuotta menisi vaikka päällä seisten! 😅 (Etenkin kun omat lapsetkin samassa talossa.) Eihän kukaan pakota sitten jatkamaan. Ja mulla olisi haaveissa sitten jatkaa kuitenkin opintoja ja tää mahdollistaisi sen. Kun mulla ei ole aiempaa tutkintoa? En voi hakea korkeampiin kouluihin ilmankaan.
Omalla alallani olen noussut pelkästään osaamisen kautta ja se ei kuitenkaan vakuuta monia työnantajia pelkästään, eikä mahdollista toivomiani opintoja.
Plussaa että työpaikka takapihalla eikä syö arjesta tunteja ainenkaan sen osalta. 😁👌🏻

Ja siis, mieshän on vähän puhunut siihen sävyyn että neljättä voisi myöhemminkin pohtia. Itse olen ollut sitä mieltä että ei kovin isoja ikäeroja. Mutta nyt mietinkin että muutaman vuoden päästä meillä olisi täällä 10v, 8v ja 5v. Siihen voisi pikkusisaruskin sopia. 🥰 Ja töissä käynti tässä välissä ainenkin taloudellisesti myös olisi hyvä juttu kun vertaa että olen ollut minimirahoilla.

Oon myös tietyllä tavalla erityisherkkä ja kuormitun helposti. Se tietysti tuossa ahdistaa, koska välillä pelkästään kolmen lapsen kanssa kotona on hankalaa laskea kierroksia.
Mutta kyllä mulla on ollut ihan sydämen asia etenkin lapset ja nuoret, vaikkei se helpoin ties olisikaan. ❤️

Kaveri alanvaihtajana hakeutumassa vanhustyöhön ja siihen musta ei olisi ollenkaan. Nostan hattua heille ketkä pystyy!
Hän taas kauhistelee että ei pystyisi lasten kanssa toimimaan. Onneksi meitä on moneksi, kun kaikki tarvitaan. 😁❤️

Mulla on toinenkin työpaikka odottamassa päätöstä, tän oman alan töitä josta nyt hoitovapaalla.
Olisi helpompi varmasti henkisesti ja ns "tuttua kauraa". Kuitenkaan en haluaisi enää vuorotyöhön ja siihen että pyhätkin kuluu parhaillaan töissä. 🙁
Haluaisin olla silloin kotona kun lapsetkin ovat.
Koulutus jonka mun työnantaja antaisi palvelee heidän tarpeita vaikka antaisikin jatko-opinto mahdollisuuden. En tiedä riittäisikö mulla rahkeet pari vuotta pyöritellä pelkkiä lukuja jotka ei niin kiinnosta. 🙄

On kyllä hankala pohtia näitä. 🙈

Sen jälkeen ku jäin kotiäidiksi niin en ole oikein keksinyt muutakaan että mitä mieluummin tekisin. Lastenhoito on ok, mutta omissa on jo niin hurjasti tekemistä ettei samaa jaksaisi päivätyönä. Ja onhan minulla jo nyt kotona hoidettavana lapsia perhepäivähoitoryhmän verran. :rolleyes: On toki päiviä jolloin olen valmis työntämään koko sakin hoitoon ja ottamaan vastaan jonkun homman joka on mahdollisimman tylsä ja hiljainen. Mutta enimmäkseen tämä omien lasten kasvattaminen tuntuu siltä minun jutulta.

Ja varmaan tämä kotiäitiys tulee jatkumaan vielä jonkin aikaa kun aloitettiin yritys viime kuussa. Nyt sitten vähän jänskättää kun kuukautisten olisi aika alkaa mutta mitään ei näy, ei kuukautisia eikö kyllä kunnollisia viivoja testissäkään (jotain todella haaleaa haamun haamua), kaikki mahdolliset oireet toki on jo. Ainakin valeraskaus on voimissaan jos ei mitään muuta. :rolling: Toki jos onnistuin tikuttamaan oviksen oikein niin se vain tuli niin myöhään. Aika näyttää siis et kuinkas kävikään. :smiling-eyes:

@Miitu tsemppiä päätösten tekoon! :red-heart: itse olen terveysalalla kolmivuorotyössä ja täytyy sanoa, että välillä se on tosi raskasta lasten kanssa. Mutta se on mitä on, ja pitää yrittää jaksaa ja nauttia lasten seurasta aina silloin, kun on vapaalla. @Nepeta Cataria ihana kun pystyt olemaan kotona lasten kanssa, minäkin olisin varmasti jos rahallisesti siihen olisi mahdollisuus. Ja tsemppiä raskautumiseen! :blowing:

Nepeta Cataria Tutulta kuulostaa kyllä tuo että välillä harkitsee että koko sakki hoitoon vaan! 😆 Mä ajattelen että ehkä myös omiin lapsiin ärsyyntyy herkemmin kuin muiden. Perhepäivähoitajana toki olisi hienoa se että omat lapset menee siinä samalla, riittäisi esimerkiksi kun ottaisi yhden vieraan lapsen? Vai onko niissä kiintiöissä jokin muuttunut viime vuosina? Kotona olo lasten kanssa on kyllä tärkein "työ" mitä voi tehdä ja siitä voi olla vain kiitollinen jos näin pystyy tekemään. ❤️
Niin ja toivotaan että pian tulisi ne kaksi maagista viivaa! 😊❤️

Kiitos  Aliina ❤️
Arvostan paljon etenkin hoitoalalla olevia vuorotyöntekijöitä kun se työ tosiaan verottaa ja on raskastakin. On kuitenkin monelle sydämenasia ja niin tärkeää työtä tekevät. 🙏🏻
Minustakin piti alunperin tulla hoitaja, mutta elämässä meni asiat hieman toisin ja nyt toistaiseksi vuorotyö tuntuu hirmu haastavalta.
Olen miettinyt sitäkin että kun lapset isompia niin tilanne voi olla joskus toinen. Nyt tuntuisi kyllä hyvältä että on illat ja vklp sekä pyhät kotona, kuten lapsetkin aina. Ja mies. 😊

Miitu, juu tuo omiin lapsiin hermostuminen on kyllä totta. Johtuu varmaan siitä kun omissa lapsissaan saa katsella niitä omia piirteitä joista ei pidä aina itsekään. Minkäs teet! Ja tottakai omien toivoisi oppivan käyttäytymistä ja taitoja nopsaan, ehkäpä sen kanssa on sitkeämpi. Ja kyllähän omat uskaltavat uhmata omaa äitiään, sehän on tärkeä etappi itsenäistymisessä jos mikä. Niin joo, kyllä, varmaan se hoitolapsi olisi helpompi hoidokki kuin omat. 😆

No toivoa sopii että tämä tahtomisen harjoittelu kotona olisi hyväksi sitten aikuisena, tunnistaa helpommin että mitä haluaa, eikä tee vain mieliksi auktoriteetille ja mene lauman mukana, oma itse hukassa. Onhan se omalla tavallaan avain onneen että tunnistaa omat halunsa ja tarpeensa, ulkoapäin istutetuista haluista ja tarpeista.

Ja viivat... nooh. Haamuja haamuja. Mutta kiinnittymisvuotoa bongattu! Eli muutaman päivän päästä saattaisin saada ne oikeatkin viivat esiin. :smiling-eyes:

Oi, ihanaa! ❤️ Pidän peukkuja täällä pystyssä. 😍 Jännät pari päivää. 😅

Ja kyllä, itsekin ajattelen että vaikka meilläkin on välillä hankalaa juuri sen takia että kasvatan vahva tahtoisia lapsia. Täytyy olla ylpeä siitä että tietävät mitä haluavat ja osaavat myös tarvittaessa pitää "meteliä" asiasta. Kyllähän se varmasti aikuisuudessa on vain hyvä juttu jos sen osaa oikein valjastaa! 😊

Hei muuten, te jotka merkkaatte jonnekin kuukautisia (esim Flo) miten merkkaatte jos tiputtelee tai muuten vaihtelee?

Oon jostain joskus lukenut että ensimmäiseksi vuotopäiväksi merkataan jos ennen klo 18 vuotelee siteeseen kunnolla. (Olikohan näin jos lapsettomuushoidoissa tms?) Korjatkaa jos olen aivan väärässä! Muussa tapauksessa seuraava päivä.

Oon siis merkannut ensin ne tiputtelut tiputteluina. Ja sitten kun vuotoa tullut kunnolla niin ensimmäinen vuotopäivä.
Nyt mulla esim oli 2 tiputtelupäivää. 5 vuotopäivää. Ja nyt merkkasin tiputtelua, koska vuoto jo loppui selkeästi. Mutta esim pyyhkiessä tuli vähän vpunaista vielä. Mitenhän tämä oikea oppisesti menisi..

Takaisin