Suurperheelliset kuumeilijat

Kuinkahan nopeasti kropan pH muuttuu? Siinä keskenmenneessä plussa tuli vähän yllättäen ja olin just vetänyt jotain suklaata ja leipää edelliset viikot 🙈 tuota tyttöä ennen söin pari kuukautta terveellisesti. Mistähän sen tahdonvoiman taas löytäisi tehdä lounaaksi samanlaisia salaatteja (ne oli ihan simppeleitä eikä mitään kalliita), kun olishan ne muutenkin terveellisiä 😄 jos saisi pidettyä pH:n "oikeana" odottamassa "sitten kun" -hetkeä.

Toisaalta mulla on yksi ystävä, jolla kaksi tyttöä ja tää ystävä rakastaa ruisleipää 😁

Kuinkahan nopeasti kropan pH muuttuu? Siinä keskenmenneessä plussa tuli vähän yllättäen ja olin just vetänyt jotain suklaata ja leipää edelliset viikot 🙈 tuota tyttöä ennen söin pari kuukautta terveellisesti. Mistähän sen tahdonvoiman taas löytäisi tehdä lounaaksi samanlaisia salaatteja (ne oli ihan simppeleitä eikä mitään kalliita), kun olishan ne muutenkin terveellisiä 😄 jos saisi pidettyä pH:n "oikeana" odottamassa "sitten kun" -hetkeä.

Toisaalta mulla on yksi ystävä, jolla kaksi tyttöä ja tää ystävä rakastaa ruisleipää 😁

Ruisleipä ei olekaan nopeaa hiilaria. 😂No ei, ei kai tää nyt niin täsmällistä voi olla.

Riippuu se ph:n muuttuminen kai siitä, kuinka rajusti ruokavalio muuttuu. Ymmärtääkseni voisi vaikuttaa aika nopeastikin, tosin tässä ehkä kannattaa kysyä googlelta. Mun arvaus olisi noin viikko parhaimmillaan, kuukausi yleisesti ottaen.

Luin vanhoja tekstejä, ja löysin maininnan, että 2019 tyttöä tehdessä söin paljon suklaata. 😅 En tainnut vielä silloin kikkailla kuin ovulaatiolla.

Tilastojen mukaan tyttöjä syntyy keskimäärin enemmän vanhemmille synnyttäjille, että sekin voi vaikuttaa jossain määrin. 🤔

Tjaah, tuntuu et meillä on eniten vaikuttanut tallettelun ajankohta. Tyttöjä tehdessä säpinää on ollut koko ajan. Mut poikien kanssa se on ollut laaki ja sillä siisti, ja olen ollut pikkupoikieni syntymän aikoihin 39- ja 41-vuotias. (Mies pari vuotta vanhempi, selittää tahdin hiipumista... me ei olla parikymppisiä enää!) Toki olen raskautunut aika monesti ollessani vhh-dieetillä, jolla välttelee just höttöhiilarit, mutta samalla myös helposti maitotuotteet. Varmaan lähinnä kun niissä on kovasti sokeria jos ei sokerittomia erikseen etsi.

Tämä on ihan mututuntumaa, mutta kuvittelisi että kehon ph-arvo voisi muuttua melko nopsaakin, tarkoitan että päivässä tai parissa kun suosii tietynlaisia ruokia. Pystyisiköhän tätä testaamaan pissan ph-arvon? (oletus siis et pissan ph-arvo = kehon ph-arvo) Vanhana akvaristina minulla voisi olla ph-testiliuskoja jossain... hmm.

Muokattu viimeksi:
Hyvää pohdintaa! 😁 Eihän se tosiaan kiveen hakattu ole, mutta mitään ei menetä jos vähän kikkailee 🤭 ei sen oikeasti ole itselläkään väliä, kun nyt molempia löytyy jo, mutta kyllähän sitä mieluusti pukisi mekkoja toisenkin kerran 😁 varsinkin kun niitä tyttöjä niin vähän on lähisuvussa!

Sisarukset ovat rikkaus, ja kummankin sukupuolen sisarukset ovat rikkaus! Siitä on kovasti apua elämässä kun jo pienestä pitäen oppii tuntemaan niin tyttöjen kun poikienkin ajatuksen juoksua ja leikkimään erilaisia leikkejä heidän kanssaan. Uskallanpa väittää ettei päiväkodeissa tule lapset leikkineeksi niin selvästi sekaryhmissä kuin sisarusparvi kotona.

Minun suvussani on ollut enemmän tuota tyttöpainotusta, 2:1 tyttöjen hyväksi. Jännä kuvio kun kovin usein on tullut pari tyttöä ja kun 3. on ollut poika, hän on jäänyt nuorimmaisseksi... sukupuolishoppailua? Ehkä, voihan olla että se "perhe on nyt kasassa" fiilis tulee helpommin kun löytyy ainakin yksi tyttö ja poika. Kävi meilläkin sellainen fiilis 3. lapsen kohdalla, kun oli poika ja pari tyttöä. Mutta sitten tuli voimakkaana vanha kunnon vauvakuume. :Smiling Face With Heart Shaped Eyes: Ja kun mies taipui kannalleni niin... tällä tiellä jatketaan. Yritysaika on jotenkin maagista aikaa, kaikki tuntuu jännemmältä. :Smiling Face With Heart Shaped Eyes:

Hei! Te enemmän symnyttäneet. Kuinka kauan teidän mielestä kesti palautua synnytyksestä? Mä tulin raskaaksi uudelleen alle vuosi esikoisen syntymästä ja en ollut kyllä palautunut kunnolla. Nyt melkein 2 vuoden jälkeen edellisestä ei tuu pissat nauraessa housuun ja vatsalihakset on yhdessä, sekä kävelen suorassa enkä etukenossa.

Nää on joo yksilöllisiä asioita, mutta ois kiva kuulla kokemuksia. 😁ihmetyttää vaan se vuoden palautumisaika mistä puhutaan, kun mulle gynekologi sanoi kun kävin siellä virtsankarlailusta että voi mennä kaksikin vuotta niinkuin mulla

Niin ja pahentuuko nää vaivat joka raskauden jälkeen vai voisiko pysyä hallinassa? Jos tässä joskus vielä haluaisi pienen. ❤️

Mä palauduin neljännestä synnytyksestä mielestäni hyvin ja nopeasti! Ainahan sitä vähän enemmän pitää treenata lantionpohjaa, mutta ei nyt mitenkään paljoa. Ihan tavallisesti arjen keskellä oon yrittänyt muistaa jumpata. Maha ei kyllä ole palautunut enää samaa tahtia 😁 mutta yleensä vuoden jälkeen alkaa kroppa taas tuntua omalta, sekä henkisesti että fyysisesti.

Ootko Pingviiniemo käynyt äitiysfyssarilla? Sitä suosittelen lämpimästi 😊

Mä palauduin neljännestä synnytyksestä mielestäni hyvin ja nopeasti! Ainahan sitä vähän enemmän pitää treenata lantionpohjaa, mutta ei nyt mitenkään paljoa. Ihan tavallisesti arjen keskellä oon yrittänyt muistaa jumpata. Maha ei kyllä ole palautunut enää samaa tahtia 😁 mutta yleensä vuoden jälkeen alkaa kroppa taas tuntua omalta, sekä henkisesti että fyysisesti.

Ootko Pingviiniemo käynyt äitiysfyssarilla? Sitä suosittelen lämpimästi 😊
Ajattelin mahdollisessa ensiraskaudessa käydä. Nyt ei enää ole mitään akuuttia, mutta varmasti hyötyisi siitä taas kun paikat ns. Löpsähtää… 😅

Palautumiseen ja raskauden kulkuun voi itse vaikuttaa paljon! Ei toki aina. Neljästä ensimmäisestä raskaudesta olen palautunut noin puolessa vuodessa, tekemättä mitään. Viimeisimmästä hitaammin, menin raskaana niin huonoon kuntoon, silloinkin rautaongelmia. Tuntuu, että keskivartalon lihakset ovat vieläkin muhjua, mutta ei tosiaan enää liity suoraan raskauteen.

Osasyy nopeaan palautumiseen arvelen olevan myös tuossa "mitään tekemättömyydessä", olen aina antanut kropan levätä kunnolla ja lihasten palautua rauhassa, tehnyt vain kevyttä liikuntaa. Tässäkin varmasti yksilöllisiä eroja, itseään kannattaa kuunnella. Syyllistyn kyllä itsekin välillä muihin vertailuun "Miten tuo jo juoksee?!" Jälkikäteen katsottuna olen kuitenkin tyytyväinen, että olen aina ollut puoli vuotta vähintään hissuksiin.

Virtsankarkailu ei välttämättä liity pelkästään raskauteen, iän myötä lantionpohjalihakset löystyvät joka tapauksessa, jos niitä ei treenaa. Tietenkin raskaus ja synnytys on ylimääräinen rasitus.

Nyt olenkin päättänyt lopettaa lastu lainehilla -tapani ja ottaa aktiivisen otteen raskauksistani. Armottoman väsymyksen kourissa ei tietenkään mitään äitiysjoogaa tehdä, joten siitä tietty nyt ensimmäinen niskaote.

Lainasin kirjastosta raskausajan liikuntaa käsittelevät kirjat, myös nuo öitiysjoogat, ja niistä jäi paras anti käteen, sopii minulle. Nykyään on tarjolla myös edullisia ja ihan pätevän oloisia verkkokursseja raskaudenajan lihaskuntoharjoitteluun ja sen sellaiseen, liikkeet auttavat useimpiin perusvaivoihin ja tosiaan palautuminen on tehokkaampaa, puhumattakaan reippaammasta synnytyksestä. Huomasin selkeän eron tämän viimeisimmän kohdalla, synnytys oli paljon raskaampi kuin yleensä.

Meillä mies kuulemma aloittaisi heti vauvan yrityksen jos tietäisi että tyttö tulee.. meillä siis 3poikaa ja 1tyttö, kyllä sitä itsekkin toivoisin vielä siskon omalle tytölle ❤ mutta on nuo pojatkin ihania 💙
Meidän nuorimmainen (poika) on alkuisin vähintään 5vuorokautta ennen ovulaatiota. Eli siinä meni kyllä usko tuohon talletelujen ajankohdan toimivuuteen, enkä tuohon ph arvonkaan vaikutukseen usko.
Enemmän taitaa olla vain kyse miehen siittiöistä.
Meidän ainokainen tyttö on tehty silloin kun miehelle oli tosi paljon stressiä. Eli uskoisin että jos haluaa tytön niin miehelle pitää kasata stressiä 😅

Mulla alkoi viimmein mekat eilen. Pari päivää myöhässä, vaikka odotin että alkaisi etuajassa kun oli niin kauan vatsakipuja ym, ja rtestitkin negoja.
No nyt olisi tässä kierrossa mahdollisuus tehdä maaliskuiselle tytölle synttäri kaima ❤ ei mies innostunut, ja itselläkin järki laittaa vastaan, vaikka sydän yrittää lujaa vaientaa tuon järjen äänen 💔🙈

Vinkki vielä tuohon sukupuoli asiaan, että jos haluaa tytön, niin talletteluja vain vähän. "Vanhassa" spermassa enemmän tyttösiitiöitä. Ja jos haluaa pojan niin sitten usein talletteluja 😁
Tarkistin juuri flo sovelluksesta kun siihen kaikki menkat ja tallettelut kirjaan. Niin totta tosiaan tyttö saanut saanut alkunsa niin että oli jo pitkä aika viimme kerrasta, eli "vanhaa" spermaa, ja poika taas tehty niin että oli pari peräkkäistä touhuilu päivää 😁

Onpa täällä ihania pohdintoja! 🥰

Meillä pojat on tulleet käytännössä täsmäiskusta oviksen aikoihin & kerta laakista. Varmasti siis on jotain perää! Uskon että ainenkin tallettelujen ajankohdalla voisi olla, koska tieteellinen fakta nyt vaan on että tyttösiittiöt on sinnikkäämpiä ja pojat nopeempia!

Mies tuli yks päivä lasten kanssa puistosta kotiin ja sanoi että näki siellä pienen tytön hiekkalaatikolla ja että kyllä hän neljännen tekisi oitis jos tietäisi varmuudella että ois tyttö! Oli aivan pakahtunut ajatuksesta pienestä tyttärestä. 😍

Niin, meillä tosiaan nuo kolme energistä poikalasta! 🩵🩵🩵 Oon itse mieltänyt itseni aina jotenkin poikien äidiksi. Oon todella ylpeä meidän triosta ja kyllä siinä varmasti neljäskin poika vielä menisi. Välillä pienen pieni ääni jossain kysyy että mitä jos tulisi tyttö.. Mulle tää on jollainlailla hankala asia kun menetin oman äitini tosi nuorena. Oon kasvanut miesten keskellä, ollut poikamainen tyttö ja nuorempanakin liikuin poikaporukoissa, mietin aina osaisinko olla äiti tyttärelle? Tiedän että varmasti kuulostaa hölmöltä, olenhan itsekin ollut tyttö, ja nainen. Mutta näissä asioissa sitä tuntuu aina keksivän jonkun hullun kulman ajatella asiaa ja mulle tää ehkä on sellainen.😅

Huolestuttaako teitä muuten nuo hallituksen suunnittelemat leikkaukset tulevaisuudessa näin perheellisten näkökulmasta? 🫤
Tuntuu että hankalammaksi vaan tehdään perheidenkin elämä ja tälläkö syntyvyys sitten nousuun.. Kieltämättä kun tuota listaa luki, sitä mietti myös tuota näkökulmaa että onko edes varaa haaveilla enää lapsista tai kotona olostakaan.

Tuo sukupuoli asia.. meillä ei vaikuta milloin yhdyntä. Yritimme samanlaisella tavalla.

Eihän se ajoitus tietenkään satavarma konsti ole, ei mikään ole. Mutta konstit on monet, sanoi akka, kun kissalla pöytää pyyhki. Aina sitä voi jotain olla tekevinään. 😁

@Miitu Ihan voit olla omanlaisesi tytön äiti, jos sellainen teille suodaan. Tytöt ihan itse sanovat haluavansa söpöyksiä, jos sellainen heitä sattuu miellyttämään. Ja ties vaikka löytyisi sisimmän kätköistä joku unohdettu pikku tyttömäisyys, minulta löytyi. Oikeasti pidänkin vaaleanpunaisesta!

En ole huolissani uusista hallituskuvioista, selvittiin edellisestäkin. Enkä äkkiseltään löytänyt mitään kovin hälyttävää, lapsilisiä lupailivat nostaa, ja monilapsisille perheille enemmän rahaa. Tokko toteutuu, mutta olishan se kiva.

Minusta lapsilisä riittää hyvin kasvaviin ruokamenoihin, loput kulut kyllä saa katettua, kun fiksusti rahaa käyttää. Harrastusmaksuihin saa varmasti upotettua pitkän pennin, mutta on niitä edullisempiakin mahdollisuuksia, ihan ilmaisiakin meidän paikkakunnallamme.

Joo, ei ajoitus kyllä mikään varma keino ole, ja meillä nuo 2viimmeisintä on mennyt just vastoin todenäköisyyksiä. Tyttö 1-2pv ennen ovista ja poika 5-7pv ennen ovista 🤔😅
Mutta onhan nuo hauskoja, koittaa tekemällä tehdä, kunhan ei liian tosissaan ota!

Palautumisesta, tuo 2vuotta on varmaan sellainen realistinen, että siinä ajassa kaikki on niin ennallaan kuin vaan voi olla. Tietty esim lantiopohjan treenauksella voi saada tuloksia tuonkin jölkeen jos ei ole aiemmin niitä niinkään treenannut 🤔
Omasta palautumisesta hankala sanoa, varmaan 3kk menee vähän heikossa ryhdissä ym, mutta jo vuoden jälkeen koen olevani ihan täysissä voimissa 🤔 tietty lantiopohjan lihaksia pitäisi enemmän treenata. Huomasin kun loppukeväästä oli niin kamala yskä, että jos oli vähänkään virtsarakko täynnä eikä kerennyt laittamaan jalkoja ristiin kun yskä kohtaus tuli, niin lirahti housuun 🙈
Mutta muuten ei ole ilmennyt mitään ongelmia hölkätessä tm 🤔

Vinkki vielä tuohon sukupuoli asiaan, että jos haluaa tytön, niin talletteluja vain vähän. "Vanhassa" spermassa enemmän tyttösiitiöitä. Ja jos haluaa pojan niin sitten usein talletteluja 😁
Tarkistin juuri flo sovelluksesta kun siihen kaikki menkat ja tallettelut kirjaan. Niin totta tosiaan tyttö saanut saanut alkunsa niin että oli jo pitkä aika viimme kerrasta, eli "vanhaa" spermaa, ja poika taas tehty niin että oli pari peräkkäistä touhuilu päivää 😁
Mua neuvottiin että tyttöä tehdessä peittoja heiluteltais ja tuoretta spermaa tallenneltais odottelemaan 3pv ennnen ovista. Poikasiittiöt uisivat nopeuskisassa itsensä hengiltä tai menehtyisivät emättimen nesteisiin ennen muniksen irtoamista. Tyttöyksilöt vastaavasti todennäköisemmin selviäisivät noista olosuhteista hengissä odottelemassa munista tulevaksi.
Taika toimi halutulla tavalla...

Takaisin