Suurperheelliset kuumeilijat

Mä olin näkevinäni hennon haamun kyllä. Minäkin yritän aina pitää testiä kaapissa, niin monta kertaa sitä on ärsyyntynyt, kun ei ole yhtään. Parikin kertaa ollut selvät raskausoireet, mutta testiin ei saanut mitään. Nykyään epäilen silti kiinnittymisyrityksiksi, vaikka eivät testissä näkyneetkään, kyllä keho tietää usein.

Testaahan taas parin päivän päästä uusiksi, ja laita kuvaa tänne 😊

Onhan se hyvä olla testejä kaapissa. Itse olen ajatellut niinkin että voi tarvittaessa kaverille antaa jos tilanne vaatii 😅

Tuossa mun testissä, ainakin livenä näkyy hentoinen viiva, uskon että tuo kohta on just viivanpaikan sisäsyrjä, eli ehkä liian lähellä kontrolli viivaa, ollakseen oikea plussa 🤔
Mutta mun oireet on tosi vahvat.. siis tää pyörrytys ja hengästyminen sekä väsymys varsinkin tuntuu niin oudolta! Mutta kun olin kipeänä muutama päivä sitten, en testannut onko korona, mutta jos oli, niin sehän voisi vielä tällälailla aiheuttaa oireilua 🤔
Alavatsassa olevia repäisy kipuja ei tosin ole ollut kuin raskaana sekä nyt.. mutta toisaalta mun yskiminen oli aika kovaa vloppuna, josko se sit vaan olisi syyllinen 🤔

Mietin tuota, onko mahdollista saada raskaus oireita, vaikka testi näyttäisi vielä negaa? 🤔
Itsellä ollut kyllä vatsatuntemukset ennen varsinaista plussaa, mutta pahoinvoinnin alkaessa on jo ainakin testissäkin näkynyt 🤔
Mietin jos sitä olisinkin raskaana, ja nömö oireet johtuisi siitä, niin eikös sen testissäkin pitäisi jo näkyä 🤔
Mutta siis, mullahan on vielä viikko menkkoihin 🙈 dpo on ~8

Mietin tuota, onko mahdollista saada raskaus oireita, vaikka testi näyttäisi vielä negaa? 🤔
Itsellä ollut kyllä vatsatuntemukset ennen varsinaista plussaa, mutta pahoinvoinnin alkaessa on jo ainakin testissäkin näkynyt 🤔
Mietin jos sitä olisinkin raskaana, ja nömö oireet johtuisi siitä, niin eikös sen testissäkin pitäisi jo näkyä 🤔
Mutta siis, mullahan on vielä viikko menkkoihin 🙈 dpo on ~8

On mahdollista! En ole varma, mikä kaikki niitä aiheuttaa, mutta mulla alkoi molemmista tytöistä todella aikaisin pahoinvointi, ensimmäisestä heti ovilaatiosta (oli niin piinaavaa odotella kaksi viikkoa, että testissä näkyi mitään), toisesta varmaan kiinnittymisestä. Väittävät, että ei ole mahdollista, mutta ei sitä pahoinvointia voinut kuvitella.

Mulla oli viimeksi ihan hirveä huimaus, hengenahdistus, pahoinvointi yms oireet ja silti testi oli nega vaikka miten päin pyöritteli. Menkat oli päivän tai kaksi myöhässä (epäsäännöllinen kierto) ja vuoto oli paljon runsaampaa kuin normaalisti. En tiedä oliko joku hipaisu vaan vai johtuiko sitten keskenmenosta, kun ne oli ekat menkat sen jälkeen. Mutta tosi tympeää 🙁

IMG_20230608_065930.jpg
IMG_20230608_074541.jpg

Terve haamulainen. Heippa haamulainen.
Tää paketin toinen testi oli tämmöinen koe. Ja noin se viivan poikanen ihan hetkessä katoaa.
Jospa toi värikertymä näkyis teillekin tuossa ekassa kuvassa 😄
Toinen on toki eri valossa otettu, mutta luulis että paremmassa valossa (toka kuva) mahdollinen viiva näkyis vaan paremmin.
Taidan jättää nää testit tästä lähin kauppaan.

Ehkä viimein uskallan virallisesti ilmoittautua suurperheelliseksi kuumeilijaksi, tänään olisi kp2 ja tämän jälkeen ehkäisyä ei kai käytetä. Parin viikon päästä sitten reipasta yritystä käyntiin ja ehkäpä sitten testailua juhannuksen jälkeen? Elämä muuttui juuri paljon jännittävämmäksi. :Smiling Face With Smiling Eyes: 🌈 :Two-hearts:

Nuorimmaisenihan on jo 1v 4kk reipas taapero, paahtaa jo innolla isompien sisaruksien matkassa leikeissä ja nukkuu melko hyvin. Mutta hän ei ole enää vauva. Lapsia on jo 5. Jännäksi homman tekee tämä kun olen jo 42-vuotias, ei siis ole yhtään mitään takeita voisin enää saada yhtään lasta luomuna. Mutta aika näyttää kuinka käy. Toivottakaa siis minulle onnea!

Toivotaan pikaista plussaa Nepeta Cataria! ❤🙏🏼

Äh, mulla tämä huimaus ja kaikki oireet, saa vaan vauva kuumeen kasvamaan. Niin paljon mielummin kärsisin tälläisistä oireista raskauden vuoksi, enkä niin että tämä on vaan flunssan jälkeistä oirehdintaa...
Miehelle lauloin laulua "tahdon oikeasti olla sinun, enkä vain leikisti rakastaa" sanoin "tahdon oikeasti olla raskaana, enkä vain leikisti haaveilla". No mies ei siltikään lämmennyt ajatukselle että alettais ihan yritettämään viidettä 😏
Oon kuulemma sanonut ettei saa antaa periksi jos alan kuumeilemaan 😂

Mulla tuntui eilen jo yksi siideri nousevan päähän. En ollut siis viihteellä, ihan vaan tässä kotona join yhden työhakemusta kirjoittaessa. Ei niitä selvinpäin tee :rolling:
No joo. Siis yhden Happy Joen omena-inkivääri -siiderin join, ja tuntui jo päässä.
Sama mulla on ollut oireena aina raskauksissa 🙈
Mutta enpä mä nyt usein edes sitä yhtä ota, joten ihan vaan siitä varmasti.

Kaikenlaisia oireita se vauvakuume kyllä keksii!
Flon mukaan menkat on 8 päivää myöhässä (pillerit sekoitti kierron).
Kaikki hölmöt jutut itkettää ja kaikki on tosi liikuttavaa (yleensä jo alkaneet menkat oireilee toki samalla tavalla).
Alko nousee päähän jo pienissä määrin (en juo usein edes yhtä).
Väsyttää kamalasti (no Aijaa, meillä on heräilevä taapero ja oma unirytmi päin honkia).
Pissattaa koko ajan (oon tietoisesti yrittänyt lisätä vedenjuontia).

Kaikkiin löytyy paljon todennäköisempi syy, mutta silti sitä haluaisi ajatella olevansa vaan raskaana 😄

Kyllä minäkin mieluusti tätä pesuetta kasvattaisin jossain vaiheessa, lapset on niin suuri rikkaus ❤️

Mies on vaan jotenkin kireä ja ylikuormittunut ja sitä on tosi tympeää seurata. Eihän tuo edes tee meidän kanssa mitään, kun minä aina tulen ja menen lasten kanssa. Noi pojat on aika vilkkaita ja ovat sellainen kävelevä pyörremyrsky 🙈 ja miehellä tuntuu puuttuvan keinot hallita sitä ja sitten jotenkin lamaantuu siitä ja vetäytyy omiin oloihinsa. Hänen pitäis opetella olemaan jämäkkä, mutta meillä se on kääntynyt vähän siihen että minä komennan 🙈

Kyllä minäkin mieluusti tätä pesuetta kasvattaisin jossain vaiheessa, lapset on niin suuri rikkaus ❤️

Mies on vaan jotenkin kireä ja ylikuormittunut ja sitä on tosi tympeää seurata. Eihän tuo edes tee meidän kanssa mitään, kun minä aina tulen ja menen lasten kanssa. Noi pojat on aika vilkkaita ja ovat sellainen kävelevä pyörremyrsky 🙈 ja miehellä tuntuu puuttuvan keinot hallita sitä ja sitten jotenkin lamaantuu siitä ja vetäytyy omiin oloihinsa. Hänen pitäis opetella olemaan jämäkkä, mutta meillä se on kääntynyt vähän siihen että minä komennan 🙈
Tuo on hankala homma. Kun ei päivittäin tuota kurinpitoa tee niin siihen ei tule rutiinia. Ja eihän se lasten riekkuminen ohitse mene sillä et yrittää vetää kuoren päälleen ja vain kestää sitä. Paljonhan se on sitä et vanhempana pitää oppia tuntemaan ne rajat ja kun lapsi alkaa käyttäytymään ei-toivotusti, niin keskeyttää homma. Harhauttaa parempaan tekemiseen tai/ja komentaa suoraan/komentaa toiseen tekemiseen. Viedä kädestä pitäen jos sana ei kuulu. Mitä kauemmin kärvistelee ja odottaa niin sen kauemmin saa kärsiä siitä riekkumisesta. Ymmärrän kyllä että väsyneenä ei meinaa jaksaa, ja mielikuvitus on nollassa et mikä se rakentavampi tekeminen lapselle siinä tilanteessa olisi.

Ehkä auttaisi jos mies ottaisi silloin tällöin ainakin isommat pojat johonkin hommaan, kun hän itse on levännyt ja vapaalla ja jaksaa paremmin. Keksii heille tekemistä ja ohjaa sitä, on vastuussa ja pitää kurin. On ihan erilaista puuhailla lasten kanssa kun on itsekin levännyt ja on aikaa, kun se että näkee heitä iltavillin aikaan kun itsekin on rättiväsynyt.

Kyllä se valeraskaus voi vaivata ihan ihmisiäkin, haluaa niin kovasi pikkuista että alkaa jo tuntemaan oireita. Mieli ja ruumis kun on yhtä.

Heippa! Tässä ilmoittautuisi yksi nelosta yrittävä mukaan suurperhekuumeiluun 💐

Täällä hetkellä käy miestä vähän sääliksi, kun hän painaa pitkää raskasta työpäivää ja meidän 1,2 vuotias prinsessa herättelee öisin ja keskimmäisellä on ollut pitkään uhma, meteliä siis riittää 😳 Täytyy antaa miehen vallata sänky ja siirtyä vauvan kanssa sohvalle viikoksi yörauhan takaamiseksi. Meitä on 5 henkeä 55 neliössä, jonkun ajan päästä 6 henkeä, tietoinen valinta 😅

Tuo on hankala homma. Kun ei päivittäin tuota kurinpitoa tee niin siihen ei tule rutiinia. Ja eihän se lasten riekkuminen ohitse mene sillä et yrittää vetää kuoren päälleen ja vain kestää sitä. Paljonhan se on sitä et vanhempana pitää oppia tuntemaan ne rajat ja kun lapsi alkaa käyttäytymään ei-toivotusti, niin keskeyttää homma. Harhauttaa parempaan tekemiseen tai/ja komentaa suoraan/komentaa toiseen tekemiseen. Viedä kädestä pitäen jos sana ei kuulu. Mitä kauemmin kärvistelee ja odottaa niin sen kauemmin saa kärsiä siitä riekkumisesta. Ymmärrän kyllä että väsyneenä ei meinaa jaksaa, ja mielikuvitus on nollassa et mikä se rakentavampi tekeminen lapselle siinä tilanteessa olisi.

Ehkä auttaisi jos mies ottaisi silloin tällöin ainakin isommat pojat johonkin hommaan, kun hän itse on levännyt ja vapaalla ja jaksaa paremmin. Keksii heille tekemistä ja ohjaa sitä, on vastuussa ja pitää kurin. On ihan erilaista puuhailla lasten kanssa kun on itsekin levännyt ja on aikaa, kun se että näkee heitä iltavillin aikaan kun itsekin on rättiväsynyt.

Niin hyvin sanottu! 👏 Pitää koittaa tsempata miestä. Tässä on ollut kyllä kaikenlaista stressinaihetta että ei ihme jos vähän pinnaa kiristää. Jospa syksyllä olisi rauhallisempi meno 🙈🤞

Heippa! Tässä ilmoittautuisi yksi nelosta yrittävä mukaan suurperhekuumeiluun 💐

Täällä hetkellä käy miestä vähän sääliksi, kun hän painaa pitkää raskasta työpäivää ja meidän 1,2 vuotias prinsessa herättelee öisin ja keskimmäisellä on ollut pitkään uhma, meteliä siis riittää 😳 Täytyy antaa miehen vallata sänky ja siirtyä vauvan kanssa sohvalle viikoksi yörauhan takaamiseksi. Meitä on 5 henkeä 55 neliössä, jonkun ajan päästä 6 henkeä, tietoinen valinta 😅

Tiivis tunnelma teillä 😄 jospa sielläkin miehellä helpottaisi kun saisi nukkua häiriöttä! Miehet on kyllä pahalla tuulella kun eivät saa nukkua, mutta kukapa sitä jaksaisi pidemmän päälle.

Ainiin! Pidetään peukkuja! 😉

Kun on hetken poissa niin jo täällä yhtä sun toista tapahtuu!

Oreolle toivotaan nyt käynnistyvää kiertoa tai sitten sitä plussaa! 😍

Ja Nepeta Catarialle myös plussatuulia! ❤️

Tervetuloa  Sagaluna! Oletteko aikeissa muuttaa vielä isompaan vai koetteko että riittää? Me asuttiin aiemmin neljä henkeä 55,5 neliötä. (Minimalistinen tietoinen valinta) Muutettiin kuitenkin 87,5 neliöiseen neliöön kun kolmas syntyi ja nyt tämäkin tuntuu jo pieneltä. 😁

Pilvikirsikka, Osaan ymmärtää myös miestäsi tietyllä tavalla miksi on helpompi lamaantua kuin toimia. Mutta hyviä vinkkejä tuli tuohon miten mieskin voisi ottaa koppia! Niin siitä yhdessä olosta tulee myös mukavampaa kun tavallaan saa sen "pakan hallintaan". 😊 Meillä mies on nyt kuin eri ihminen kun työstressi on poissa harteilta 😍 Joskus sellainen pieni paussikin arkeen tekee ihmeitä!

Takaisin