Suurperheelliset kuumeilijat

Hui Beanen, sulla ollut aikamoisia kokemuksia! Onneksi kaikki meni hyvin kuitenkin ❤️

Mun eka syntyi kiireellisellä sektiolla ja siitä tuli aika kova pettymys itseen ja tietynlainen "pelko" sairaalaa ja toimenpiteitä kohtaan (koen että sektioon jouduttiin ihan sairaalan käytännöistä johtuen). No siksi se nelonen syntyi kotona niin sain olla omassa rauhassa. Häntäkin minä sain ponnistella oliko 40min kun kaikki vauvat kiikkuvat niin ylhäällä loppuun asti, että suurta tahdonvoimaa se synnyttäminen vaatii. Sitä minulta onneksi löytyy 😁

Hmm, eilen jomotteli ja nyt palelee. Viimeksi tuli kiinnittymisen jälkeen hillitön kolmen päivän palelu 🤔 on myös kostea olo koko ajan 😅 voisko käydä niin hyvä tuuri että heti tulee uusi plussa. Ens viikolla se selviää!

Mulla on ihan samanlainen olo 😅 mutta uskaltaako siihen vielä luottaa 😅 tässä ulkona touhuan taaperon kanssa ja hengästyttää ja jotenkin sydäntä tykyttää 😅
Kuulostaa tutulta🤗 samat oireet oli alussa kun viimeisintä odotin joka sitten syntyikin. Olin silloin päiväkodissa töissä kun vaihdoin vähän uusiin tuuliin poliisin hommista ja muistan kuinka mua hengästytti jotenkin ja sydän tykytteli😅

Huh, @Beanen, hurjaa on ollut! Ihana asenne sulla. 💗

Mun ensimmäinen synnytys oli nopea ja hirveän kivulias, ikinä sen jälkeen ei ole sattunut samalla tavalla. Epiduraali laitettiin monta kertaa, eikä toiminut. Sen jälkeen en ole halunnut lääkkeellistä kivunlievitystä.

Kaikki muut synnytykset ovat olleet helppoja ja hyviä. Ennen sanoinkin, että synnyttää voisin useinkin, kunhan ei tarvitsisi olla raskaana. Nyt en sano enää niin, aion nauttia raskaudesta.

Jotenkin musta tuntuu että mies ei enää taida lähteä yrittämään sitä kahdeksatta lasta. Raha on vaan semmoinen juttu että jos siitä on huoli niin, vaikka ei raha tee onnelliseksi niin kyllä se aika saatanasti helpottaa jos suoraan sanotaan.

Tää miehen stoppi tuli ihan puskista mulle. Aikasemmin oli että "ihan sama" ja vielä pari viikkoa sitten kysyi että koska sitä vauvaa tehdään. Näin se vaan menee. Tilanteet muuttuu. Täytyy näin rumasti sanoa mutta ehkä oli hyvä että tuli ne kaksi keskenmenoa tai kemiallista, mitä lie. Koska nyt muuten olisin tukevasti raskaana ja mies oliskin katuvalla päällä. Ehkä toi yläkerta tietää mikä on meille oikea lapsiluku❤️

Mutta toivon teille kaikille juuri sitä mitä te toivotte❤️ On ollut kiva puhua ja kasvattavakin kokemus puhua asioista joita ei oikein mielellään muille näin heti avaudu. Katotaan palaanko tänne vielä muissa kuin niissä tunnelmissa että te ootte siinä tilanteessa kuin te haluatte olla ja kun vauvakuume palsta kyseessä niin olette toivottavasti raskaana❤️

Mutta toivon teille kaikille juuri sitä mitä te toivotte❤️ On ollut kiva puhua ja kasvattavakin kokemus puhua asioista joita ei oikein mielellään muille näin heti avaudu. Katotaan palaanko tänne vielä muissa kuin niissä tunnelmissa että te ootte siinä tilanteessa kuin te haluatte olla ja kun vauvakuume palsta kyseessä niin olette toivottavasti raskaana❤️

Tule juttelemaan tuonne Suurperheellisiin!

Toivon teille uusia tuulia rahatilanteeseen! Jos miehen vauvahalut ovat siitä kiinni niin eipä sitä tiedä milloin talous kohentuu ja mieli muuttuu. Elämästä kun ei koskaan tiedä. :folded:

Minä lurkin täällä taustalla vaan. En uskalla suoraan sanoa että kuume olisi, mutta jotain on. Välillä tuntuu että kohtu on niin tyhjä. Koitan puhallella plussatuulia teille päin, itse kun en tiedä vielä mitä sellaisella energialla tekisin. Vielä.

Mulla esikoinen oli koko raskauden perätilassa ja perätila oli aika stressaava tekijä ensisynnyttäjälle. Kaikki kuitenkin meni hyvin ja synnytys oli kaikin puolin hyvä kokemus! Niin onnellinen että päädyin alakautta yrittämään 💙 Oltiin viikko sairaalassa ensin perhehuoneessa kun hän oli niin mini syntyessään 2720g ja seurattiin myös bilirubiineja. Sitten ehdittiin käydä kotona päivän verran kun mulla todettiinkin kohtutulehdus ja taas viikon "lomalle" perhehuoneeseen! Muistelemme miehen kanssa lämmöllä tuota aikaa. 🤣🥰

Kakkosen synnytys meni muuten hyvin, mutta ponnistusvaiheessa täytyi auttaa imukupilla kun ponnistusvaihe pitkittyi. Sitten pala istukkaa jäi kohtuun ja jouduin kaavintaan verenvuodon vuoksi. Onneksi sain rauta- ja punasolutankkauksen vielä ennen kotiutumista. Tämä kuitenkin ehdottomasti oli jollain tavalla traumaattinen kokemus. Kakkonen vietiin päiväksi vastasyntyneiden teholle ja näin hänet kunnolla ensimmäistä kertaa vasta iltapäivällä. 🥺

Kolmannen synnytys oli ihanin! Kalvot puhkottiin ja hän syntyi pian. Illaksi päästiin jo perhepesähotelliin ja sieltä aamulla kotiin, joulun viettoon. 🥰

Ja kaikki synnytykset on ollut hirmu nopeita käyntiin lähtiessä. Oliko esikoisen 6,5h, kakkosesta 5,5h ja kolmannesta 3,5h.

Pilvikirsikka minäkin niin varma että plussaat! 💕

Beanelle kaikkea hyvää! 💕 Talous on tosiaan onneksi sellainen asia joka kuitenkin voi kääntyä nousuun. Miehet tuntuu järkeilevän enemmän ja ehkä se onkin hyvä homma.

Meilläkin miehen mieli aaltoilee jatkuvasti ja ymmärrän hyvin että hän katsoo asioita enemmän käytännön kannalta. Itse taas elän paljon enemmän tunteella ja luotan siihen että kyllä elämä kantaa. Tähän asti se on niin tehnyt.
Silti kyllä meilläkin tuo neljäs näillä voimavaroilla ja elämäntilanteessa on iso kysymysmerkki. Sellainen virallinen yritys vaatisi niin päättäväisen asenteen meiltä että tuskin tulee tapahtumaan.
Kuitenkin elämä voi yllättää ja ihan ihana yllätys olisi. 💕

Beanen ehdottomasti jatkat jutustelua tuolla "suurpeerheellisten pulinapalsta"lla 😊

Mä täällä aina luen teidän juttuja vaikkei meillä vauvan yritystä olekkaan 🙈
Meillä kans raha ratkaiseva tekijä, miksei viidettä yritetä.
Jospa lotossa voittais vaikkei lottoakkaan... 😏
Viimme yönä näin taas unta että plussasin.. voih.. 💔

Pilvikirsikan oireet kyllä kuulostaa lupaavalle! Tsemppiä piinapäiviin! ❤

Mies ilmoitti ettei uskalla enää koittaa raskautta. Pelkää jos lapsi ei olisikaan terve tai tapahtuisi jotain. Näillä mennään nyt sitten. Ehkä ne kaksi peräkkäistä varhaista keskenmenoa oli merkki ettei enää vauvoja meille. Seitsemän on sitten se meidän luku.

Mies ilmoitti ettei uskalla enää koittaa raskautta. Pelkää jos lapsi ei olisikaan terve tai tapahtuisi jotain. Näillä mennään nyt sitten. Ehkä ne kaksi peräkkäistä varhaista keskenmenoa oli merkki ettei enää vauvoja meille. Seitsemän on sitten se meidän luku.

Se on kunnioitettava määrä!

Seitsemän on tosi hieno luku ❤️

Dpo 8 tänään. Kissa eilen illalla parkkeerasi syliin ja leipoi siinä pitkään, saman teki viime raskauden ensimetreillä. Oletetun kiinnittymisen jälkeen paleli taas pari päivää ja nyt lämmöt lähti nousuun eikä enää palele. Menkkajomoja myös aika ajoin. Jännää nähdä miten käy 😁

Takaisin