Suurperheelliset kuumeilijat

Komppaan, se tunne kyllä tulee ennemmin tai myöhemmin, että vielä yksi lisää ❤️ ja jos ei tule, niin sekin on ok! Ei elämää kannata liian tarkkaan suunnitella, menee virran mukana 🥰😄

Oikeassa munasarjassa tuntui pari vihlaisua, jee! Ehkä ne on nyt vähitellen heräämässä keskenmenon jälkeen 🙈 saisi taas jonkinlaisen rytmin kropalle niin olis mukavampi sitten jossain vaiheessa taas palata yrittämisen pariin. Oon mitannut aamulämpöjäkin viikon verran, mutta usein aamuyöstä, vähän ennen heräämistä, taapero haluaa maitoa tai on muuten levoton niin en tiedä miten se sitten sotkee sitä mittaamista. Jos saisi ovista vähän kiinni että milloin se tulee. Yleensä se tulee kp 40, että niinkin pitkään sitä saa aina odotella 😮‍💨

Ja minäkin aloin rautakuurille! Niin monta vuotta menty raudanpuutteen kourissa, että päätin aloittaa sen selättämisen jo hyvissä ajoin ennen uutta, toivon mukaan loppuun asti kestävää, raskautta.

Anteeksi kun näin nyt omaa napaa purkaudun .

Mutta mitä on tää että jäätävät menkkakivut joihin oli pakko ottaa jo lääkettä alkaen,

KP 23 ja sitten ne hellitti KP 26. Nyt KP 28 ja ei mitään kipuja. No se kauan odoteltu tiputtelu sit alko kp 27 eli eilen. Silloin tietenkin luulin et menkat alkaa todenteolla sinä päivänä kun KP 26 / 30 tuli jo reilummin sitä tiputtelua ja näytti tosiaan siltä että menkat alkaa nyt. No ei. Nyt ei tuu mitään ja olen jo yöllä voinut pahoin ? Onko nää ne vaihdevuodet nyt? Raskaus on minimaalinen mahdollisuus. Ei mun kroppa taida tehdä enää ainakaan kestävää raskautta😔 Miten ihmisen kroppa voi tehdä tällästä? Että viikkoo ennen oletettuja menkkoja kauheet menkkakivut ja sit kun tiputtelu alkaa ja menkkojen pitäis alkaa ei mitään? Endometriosis? Mistä se nyt yhtäkkiä olis tullut kun jo seitsemän lasta ja viimeisin 2021? Taitaa olla koko kroppa ihan töttöröö😂

Muokattu viimeksi:
@Beanen Ei kai nyt vielä vaihdevuodet. Vaikka mistä sen tietää. Kuulostaisi hormonihäikältä, olikos sulta tutkittu kilpirauhanen sun muut? Kaipa niitä kemiallisiakin voi osua useaan kiertoon. 😕

Pilvis, tsemppiä ovikseen! Hyvä, muututaan yhdessä rautaisiksi. 💪🏻

Testasin tänään oikein raskaustestillä, tyylipuhdas nega. Kp 36, arvioitu dpo 18. Jos ovulaatio tulikin vasta pari päivää tuntemani kipukouraisun jälkeen, nyt olisi dpo 16. Se olisi vielä ihan hyvä luteaali. Tosin voihan olla, että ovista ei tullutkaan. Tiedä sitten miten tuo huono rauta sotkee.

@Beanen , mun veikkaus on että sinulla on "vain" hurjat ovulaatiokivut.

Minulla on kierto alkanut hiljalleen toimimaan näin 5. lapsen syntymän jälkeen, ja ovis on kyllä melkoinen spektaakkeli hormonimyräköineen. Masentaa, itkettää, koko alavatsa turvoksissa, kramppaa... ja mies käy todella kuumana jos sattuu samaan huoneeseen haistelemaan minun hormonihöyryjä. Ikää on 42v jo, varmaan kroppa pistää myös parastaan ennen näin hedelmällisyyden viimemetreillä.

Sanoisin et ottaa vain panadolin noihin kipuihin ja antaa miehen hoitaa lohduttamisen. Ehkä siitä vielä vauveli leipoutuisi. :Two-hearts:

Muokattu viimeksi:
Jos lasketaan km tyhjennysvuodosta niin nyt on kp 30. Jos menis edellisten kiertojen mukaan niin kymmenen päivän päästä vois olla ovis :D vähän tuntuu että kropan toiminta sammunut.

Kilpparikin tutkittiin ja se on ok. Ilmeisesti siis kärsin "vaan" raudanpuutteesta. Hammaslääkäriin on aika loppukuulle et saisin lähetteen hampaanpoistoon.. jee 😬

Välillä nautin tästä kun nuorin kasvaa, mutta samalla kaipaan lisää näitä mussukoita 🥰😄 nämä meidän lapset on kaikki tosi vilkkaita ja touhukkaita (tulleet minuun), mutta ollaan sitten se äänekäs Kiljusen herrasväki 😂

Olen ihan sinut asian kanssa, mutta kyllähän se vähän tympäsee, kun on taas kaikki edessä. Nyt ensin pitää odottaa, että kroppa palautuu, sitten todennäköisesti taas toista kuukautta ensin ovulaatiota ja tuleeko se vaiko ei ja tärppääkö edes lopulta 😑 taidan ostaa sitä Donafertyä vähän kropan tueksi, sillä me saatiin tuo taapero aikaiseksi. Nyt olis kuitenkin ollut jo eka kolmannes takana. No, aina ei voi voittaa tässäkään lotossa! Onneksi kesä edessä!

Ei sillä, pitäis se hammaslääkäri hoitaa myös alta pois. Millä ihmeellä sinne uskaltaa mennä? Kävin joskus poistamassa samassa paikassa suusta pienen patin (tukkeutunut sylkirauhanen) ja se oli aivan hirveää. Tärisin kuin haavanlehti siinä penkissä 🙈

Kyllä se keskenmenosta fyysisesti toipuminenkin voi välillä kestää, Pilvis, ja on silti ihan normaalia. Lueskelin aiheesta sieltä sun täältä, kun tää oma kierto venyi 38. päivään, ja 4-7 viikkoa väliä on ihan tavallista. Kärsivällisyyttä!

Mulla alkoi kuukautiset, jeeee! En muistakaan, milloin olen ollut viimeksi näin iloinen niistä. Hirmuisen rasittavaa ynnäillä päiviä, muistella keskeytettyjä ja käydä sitä rasittavaa vuoropuhelua, että "et ole raskaana (todennäköisesti). Ei, kun siis et ollenkaan (mutta ehkä). Ei oireita (ei pojistakaan juuri ollut)."

Lisäksi tilasin kuukupin, saa samalla pilkuisen paremmin tarkkailtua vuodon määrää.

Jokohan sitä kuitenkin uskaltaisi kesäkuun kierrosta yrittää.

Tsempit Pilvikirsikka! Täällä myös olisi viikon päästä vihdoin hammaslääkäri. Luulen että yksi hammas napsastaan pois, jos aikaa. Tai näin toivoisin ja tiedä sitten mikä tuomio tulee, onko isoa remppaa vielä edessä. Mulla oli siis viime keväänä iso remontti kun kaikki viisurit lähti, useampi hammas paikattiin ja myös juurihoidettiin. Ja hammaslääkäri sanoi että reikiintyminen on niin aggressiivista että vaikka tekisin mitä, todennäköisesti reikiä tulee. (Tähän syynä hormoonit ja syljen koostumus) Kertoilen sitten miten meni ja selvisinkö! 😄
Mulla olisi yksityisellä aivan super ihana hammaslääkäri joka siis sai mun pelot tyystin pois ja ramppasin viime keväänä joka viikko! 🤍 Nyt menen julkiselle vaihteeksi koska yritetään säästää rahaa muuhun ja sen takia vähän jännittää. Siellä kun ei aina kemiat oikein kohtaa eikä tiedä etukäteen kenen kanssa asioi. 🫣 Onneksi voin sitten aina palata tuolle mun luottohammaslääkärille jos sikseen. Ja maksaa itseni kipeäksi taas. 😆

Onnittelut tässä tapauksessa Sointu-Helmiina kuukautisten johdosta! ☺️ Ja tsempit tulevaan kiertoon jos aiotte kesäkuun koittaa hyödyntää. 😉

Ja hei minäkin innostuin nyt napsimaan rautaa teidän kannustuksesta, tai siis kokeilemaan uudestaan! Löysin Puhdistamon rautaa jossa pitäisi olla hyvin imeytyvässä muodossa ja ainenkin raudanpuute ryhmässä moni sanoi toimivan! 😊
Mies tokaisi eilen mulle kun pohdin töiden suhteen että mitä nyt teen, kun paikka ei ollut mulle mätsäävä ja mies totesi pilke silmäkulmassa "Neljäs vauveli.. " Ehkä mies yrittää pienesti vihjailla että jos hetken odotellaan ja sitten voisi olla eri tilanne. 😁🤍

Tää olikin joku pelkopotilaisiin erikoistunut todella symppiksen oloinen hammaslääkäri kaikkien artikkelien mukaan, joka toimii yksityisellä mut vissiin tekee sitten vuoroja myös julkiselle. (Saatoin vähän googlata)
Kuin tilauksesta. 😍

Onnittelut O plussasta! 🥳
Se on ihana fiilis kun keho toimii. 😊 Koska onhan siinä oma stressinsä kun odottelee ja kpt vaan paukkuu!

Ihana juttu tuo hammaslääkäri! 😍 Mä olen löytänyt täältä kunnalliselta yhden lääkärin jolle nimenomaan en halua mennä 😅

Ja joo, aika huippua että kroppa toimii taas!

Ihana juttu tuo hammaslääkäri! 😍 Mä olen löytänyt täältä kunnalliselta yhden lääkärin jolle nimenomaan en halua mennä 😅

Ja joo, aika huippua että kroppa toimii taas!

No sekin on hyvä tietää, ketä vältellä. 😅
Mulla oli kans aiemmin sellainen jolle en suostunut enää menemään kun oli melkoinen sählä. Hän sitten ihan kirjoitti mulle kirjeen kotiin HARAKANVARPAIN että miksen käy enää. 😁

Illan pohdintoja, onko luonnon tapa varmistaa lisääntyminen, että unohtaa millaista oli olla ylipäätään raskaana tai synnyttää? 😀

Yritin tässä juuri mietiskellä että miltä mikäkin tuntui, esim liitoskivut tai miten raskasta oli aivan loppumetreillä ison mahan kanssa. Synnytyskivuista puhumattakaan. Ei, en kyllä muista yhtään! Aika vissiin kullannut hyvin muistot. 🙊💓

Illan pohdintoja, onko luonnon tapa varmistaa lisääntyminen, että unohtaa millaista oli olla ylipäätään raskaana tai synnyttää? 😀

Yritin tässä juuri mietiskellä että miltä mikäkin tuntui, esim liitoskivut tai miten raskasta oli aivan loppumetreillä ison mahan kanssa. Synnytyskivuista puhumattakaan. Ei, en kyllä muista yhtään! Aika vissiin kullannut hyvin muistot. 🙊💓

Vissiin! 😁 Minusta raskaana olo ja synnyttäminen on ollut aina I H A N A A 😍😍

Mä inhosin viime raskautta lopulta. Olin niiiiiin kipeä! En päässyt edes tien toiselle puolelle postilaatikolle ilman kipuja. Makasin vaan sohvalla ja olin hyödytön, lapset joutui keksimään itse tekemistä.
Raskauden ja synnytyksen jälkeen mun anatomia on tuolla alakerrassa muuttunut niin, ettei esim.tamponin pitäminen onnistu kunnolla. Ei vaan jotenkin pysy paikallaan. Toinen lonkka jäi löysäksi jo ensimmäisen jälkeen. Eli jäi myös tollasia kestäviä vaivoja.

Mutta silti kaipaan sitä. Ultrien jännitystä, liikkeitä kohdussa, kasvavaa vatsaa (muutenkin kuin tälleen lihomalla 🤭) ja sitä kutkuttavaa ajatusta, että siellä oikeesti kasvaa ihminen ❤️

Mutta viime yö taas muistutti, että vois nukkuakin välillä 😴 Ei tätä pitkään jatkunutta univajetta kestä enää samalla tavalla kuin isompien aikaan.
Tai sitten aika kultaa muistot siinäkin 😂

Uskoisin että näin on! Mä niin muistan että raskaana ollessa odotin vain että se vihdoin loppuu ja olin iloinen että onneksi viimeinen kerta. Synnytyksen loppuvaihe oli myös virhetarjonnan ja puuttuvan kivunlivityksen takia ihan järkyttävää, tässäkin myös vannoi että en enää koskaan ja olin varma että kipu ei unohdu. Eihän siinä sitten lopulta kauaa mennyt kun alkoi kaikki pikkuhiljaa unohtumaan ja olikohan jo pari kk synnytyksestä kun päätettiin että viides on tervetullut ja kierron palautumista ei meinannut malttaa odottaa.

Täällä kp 14 ja dpo 4. Väärältä puolelta kypsyi lertoilla 2 munasolua, joten ei kovin suuret odotukset tähän kiertoon. Toki pieni mahdollisuus silti on. Jospa sitten seuraavaksi toimisi tuo toinen puoli! Onneksi lyhyt kierto niin ei tarvitse niin kauaa odottaa.

Mäkin olen muuten tykännyt olla raskaana ja synnyttää mutta viime raskaudessa vaikka söin todella terveellisesti ja liikuin sekä ei tullut turvotusta niin aineenvaihdunta vaan menee jotenki sekasin ja paino vaan nousee ja nousee eikä se sit lähtenyt pois olleskaan. Syynä voi olla myös se että en imettänyt. Nyt jos vielä yksi tulee olisi tarkoitus imettää, jos sit ne kilotkin lähtis.

Foreverfever, oliko sulla ovis jo kp10 kun nyt dpo4? Jos oli niin tuli hyvin aikasin ja sehän on hyvä asia, tai näin oon kuullut että paremmat mahikset silloin.

Mäkin olen muuten tykännyt olla raskaana ja synnyttää mutta viime raskaudessa vaikka söin todella terveellisesti ja liikuin sekä ei tullut turvotusta niin aineenvaihdunta vaan menee jotenki sekasin ja paino vaan nousee ja nousee eikä se sit lähtenyt pois olleskaan. Syynä voi olla myös se että en imettänyt. Nyt jos vielä yksi tulee olisi tarkoitus imettää, jos sit ne kilotkin lähtis.

Foreverfever, oliko sulla ovis jo kp10 kun nyt dpo4? Jos oli niin tuli hyvin aikasin ja sehän on hyvä asia, tai näin oon kuullut että paremmat mahikset silloin.
Täällä toinen joka vaan paisuu reippaasti raskausaikana ja siitä myös vaivoja tulee. Ja sitten kun on vaivoja niin ei pääse liikkumaan ja tietysti se vaan lisää painoa entisestään..

Joo ovis ollut nyt tosi säännöllisesti kp 10 syksystä saakka, tätä ennen alkoi 30 päivän kierto vuodessa aina vaan vähän lyhenemään.

Täällä toinen joka vaan paisuu reippaasti raskausaikana ja siitä myös vaivoja tulee. Ja sitten kun on vaivoja niin ei pääse liikkumaan ja tietysti se vaan lisää painoa entisestään..

Joo ovis ollut nyt tosi säännöllisesti kp 10 syksystä saakka, tätä ennen alkoi 30 päivän kierto vuodessa aina vaan vähän lyhenemään.
Mulla on nyt kierrot heitellyt. Ennen oli aina 28. Nyt ollut 26 ja sit nyt kolme viimeisintä ollut 30. Näitten kemiallisten jälkeen ollut pidempi tosiaan.

Takaisin