Suurperheelliset kuumeilijat

Minä olen ennen aina vihannut raskaana olemista. Onhan siinä hetkensä, mutta parhaimmillaankin olen kokenut sen ärsyttävän hidastavana. Nyt tässä elämää pohdiskellessani olen tajunnut, että minulla on asenneongelma. Olen keskittynyt raskaudessa vain kaikkeen kurjaan ja sivuuttanut tai ollut välinpitämätön kaikkea ihanaa kohtaan. En onneksi koko ajan sentään, mutta ihan liikaa.

En nyt tarkoita sellaista raskautta, jossa on oikeita terveysongelmia, esim. viidennen kanssa menin pahasti aneemiseksi. Mikään asenne ei olisi saanut siitä väsymyshelvetistä siedettävää, eikä ole syytäkään. Joskus on vaan selvittävä.

Joka tapauksessa, seuraavassa raskaudessa teen kaikkeni helpottaakseni ongelmia (esim. tukivyö ajoissa ennaltaehkäisemään, raudat kuntoon jo ennen, liikkuvuusharjoittelua, ehkä visiitti osteopaatilla tai vastaavalla jne.) ja korjaan tämän asenteeni. Ihastelen aktiivisesti elämän ihmettä, otan kaiken kauniin ja suloisen suurennuslasin alle, keskityn siihen. Olen varma, että tulevaisuudessa munkin raskaus (tai jopa raskaudet, jos tässä vielä ehtii) on IHANAA.

Upeaa, Pilvis, sulla on mahtava asenne.

Minusta synnyttäminenkin on niin ihanaa ja ihmeellistä, että nelonen syntyi sen takia kotona ja niin myös viidennen haluan synnyttää kotona sitten aikanaan 😄😁 se on niiiiin erilaista! Edelleen ihmettelen sitä voimaa, mikä naisen kehossa on.

Täällä KP 9 ja limat selkeesti jo lisääntyy, whaat?😲 Ovistesti lähes yhtä vahva mutta vielä ei kuitenkaan tasavahvat eikä vahvempi. Olisko ovis nyt sitten tällä kertaa aiemmin kuin viime kierrossa, kun niissä tullut ovis plussa kp15 ja luteaali jäänyt vähän lyhyeksi. Se mitä on kyllä eroa niin mulla on muissa kierrossa ollut kauheet tykytykset munasarjassa KP 6 ja sitten KP 10 oli viimekierrossa kauheet kivut. Nyt on ollut ihan kivutonta🤔 onkohan huono merkki tää ettei mitään kypsykään tällä kertaa kun ei kipuja olleskaan.

Beanen olisko teillä yritystä tästä kierrosta? Sulla tulee ovis aikaisin!

Nyt dpo 4 tai 5 ja taas kellertävää paksua valkkaria, samoin kevyitä menkkajomoja.

Beanen olisko teillä yritystä tästä kierrosta? Sulla tulee ovis aikaisin!

Nyt dpo 4 tai 5 ja taas kellertävää paksua valkkaria, samoin kevyitä menkkajomoja.
No hitto kun sitä tässä ollaan puntaroitu, että mitä nyt tehdään🙄 kun on niin ristiriitaiset tunnelmat. Miehelle kuulemma ihan sama mutta mua mietityttää kaikki mun pelot mitkä koskee raskausaikaa ja sitten jaksaminen tietty, raha asiat. Jotenkin olis vaan niin paljo helpompi kun ei olisi raskaana. Toisaalta tiedän että jos meinaa niin se on nyt sit kun ikääkin ja sitten saisin saman äitiysrahan vielä kun edellisestä.

No hitto kun sitä tässä ollaan puntaroitu, että mitä nyt tehdään🙄 kun on niin ristiriitaiset tunnelmat. Miehelle kuulemma ihan sama mutta mua mietityttää kaikki mun pelot mitkä koskee raskausaikaa ja sitten jaksaminen tietty, raha asiat. Jotenkin olis vaan niin paljo helpompi kun ei olisi raskaana. Toisaalta tiedän että jos meinaa niin se on nyt sit kun ikääkin ja sitten saisin saman äitiysrahan vielä kun edellisestä.

Tuttuja pohdintoja! Kyllä mäkin noita kaikkia raha-asioita välillä mietin, tänäänkin viimeksi, mutta eikö ne kaikki aina järjesty jotenkin 😊 jos antaa "luonnon päättää" ja katsoo mitä tapahtuu :D

Miten muuten tää pitäs nyt lukea, kun nyt tosiaan on kirkasta liukasta limaa ja tein tänään kaksi ovistestiä jotka jo lähellä kyllä melkein tasavahvaa mutta ei kuitenkaan. Ja itseasiassa toinen viiva tuli hitaasti mutta ajan kanssa tummempi sitten mutta varmaankin NS.testiajalla oli kyllä selkeämpää negaa kun ero oli moinen. Eli vaikka on limaa ( mitä ei oo ollut pitkään aikaan paitti viime kierrossa joka jätettiin väliin) ei ovis kai vielä tänään voi olla kp9 ja ovistestit on oikeassa? Ilmeisesti tuota limaa voi tulla useamman päivän ennen ovista? Kaikkialla sanotaan että 1-2 päivää ennen mutta onko välttämättä kaikilla näin. Taidan luottaa ovistesteihin nyt kun kerta toimineen enempi kuin limoihin ja odottaa sitä plussaa ovistestiin...

Muokattu viimeksi:
Mulla tuli ainakin päivän kaks ennen ovisplussaa sitä jo. Toisilla se huippu menee nopeasti ohi ettei välttis edes saa testillä kiinni. Kyllä se sulla lähellä on!

Niin tuskin nyt sentään vielä huomenna olis ovis, toki ovisplussaa voi tulla tietty huomenna mut varmaan ennemmin sit kp11 olis ovis ja sekin tuntuu kyllä aikaselta mutta nää limat kyllä häiritsee, toki jos sieltä on tulossa kunnon eggikset niin tää voi olla vaan alkusoittoa.
Mä oon saanut oviksen aina tikutettua mutta teen testin kaksi kertaa päivässä. Mutta joo eihän se O+ tarkota että ovis tapahtuu. Voikohan muuten olla niin että vaikka olis selkeet ovislimat niin silti ei ovista tulis?

Vaivaa tämäkin ettei ole ollut mitään oviskipuja niitä tuntemuksia ollenkaan kun edellisissä kierrossa ollut...mahtaako kroppa vaan kiusotella ja limaa on vaan muuten nyt jotenkin enempi ja ovis tulossa vasta myöhemmin niinku testit kertoo...tein vielä äsken yhden ovistestiin ja kyllä se negaa selkeesti on, se vaan tuppaa pregcheck testeissä tummuu toi viiva ajan kanssa kun se 5 min testiaika ohi. Ja nyt kastoin sen 3sek kun ennen uitellut joku kymmenen😂 mutta kyllä sillä silti oikeet plussat on tullut vaikka vähän uitellutkin😅

No ni. Tilanteet muuttuu. Me jätetään tämäkin kierto väliin ja voi olla että seuraavakin. Mies kertoi että hänellä raha asiat auki ja ei nyt uskalla lähteä ennenkuin tilanne selviää. Minusta molemmat empii tätä kahdeksatta lasta tämän huonon rahatilanteen vuoksi ja en itsekään halua että se kaikki pilaisi koko raskauden ja vauva ajan. Joten palaan tänne taas kun asia ajankohtaista mutta nyt nautitaan kesästä😎

Mulla tuli viime kierrossa tota keltaista vv mut en tiedä oliko sattumaa, kemiallinen vai mikä kun niitä viivojakin oli. Ehkä siellä Pilvikirsikka plussaa pukkaa! 🥰

Beanen, Mulla kolmosen plussakierrosta ovis tuli paljon normaalia aiemmin, olikohan kp 13 vai 14 jopa? Itse sitä silloin stressasin mutta hyvinhän siinä kävi. Kuulostaa kyllä siltä että ovis olisi siellä ihan nurkilla! 😊

Mulla ovislimat on yleensä selkeät kananmunalimat wc käynnin yhteydessä, nyt on ollut sellasta pikkuhousut märkänä jatkuvasti Niagara falls.. tosi mielenkiintoista. 🙄

Me ollaan kyllä miehen kanssa heiluteltu peittoa nyt yhtenään! Tätäkö se on kevättä rinnassa ja yhteinen loma 😆❤️ Oviksen pitäisi olla näillä nurkilla FLO mukaan mutta ilmojen puolesta se ois jo mennyt. Yksi päivä oli alavatsa myös tuttuun tapaan arka (yleensä tietää ovista) joten nyt voisi olla dpo 3?
Piti jättäytyä taka-alalle mutta kyllä tässä pienesti aina jännittää kun ihan tietoisesti on jäänyt muutamat kerrat ne kumit nurkkaan 😅

Mitä tulee noihin pohdintoihin raskauden ja kaikkien huolien suhteen niin samoja pohdintoja jatkuvasti täälläkin. Että jos joku voisi luvata että raskaus sujuu hyvin ja synnytys, lapsi olisi terve, työtilanne pysyisi tasaisena ja muutenkin arki niin ei tarvitsisi kyllä kahta kertaa pohtia että olisiko neljäs ajankohtainen. Mutta eihän elämästä koskaan tiedä ja kuitenkin, yleensä ne asiat aina järjestyy! ❤️

Hahaa @Miitu ! Voidaan jännäillä yhdessä 😁 musta on ihanaa kun keskenmenon jälkeen omat hormonit taas alkoi hyrrätä ja oviksen aikaan mieskin kävi ihan kuumana 😂 sillä se mahdollisuus siihen plussaan onkin 🙊😂

Oi, jännäilen teidänkin edestänne!

Mulla on ollut nuo rautaolot nyt niin pahat, että järkeilin itsekin raskauden olevan paras nyt odottaa. Paitsi kun nyt taas illalla kulkee timantisti, niin heti olisin valmis!

Olen vasta nyt herännyt liikkuvuusharjoitteluun, ja tänään huomasin, että ranteet ja käsivarret ovat kapeammat, nilkat myös! Ja ihan muutaman päivän olen niitä verrytellyt hiukan. Vissiin pääsee veri kiertämään. 😁

Minusta synnyttäminenkin on niin ihanaa ja ihmeellistä, että nelonen syntyi sen takia kotona ja niin myös viidennen haluan synnyttää kotona sitten aikanaan 😄😁 se on niiiiin erilaista! Edelleen ihmettelen sitä voimaa, mikä naisen kehossa on.
Mulla oli traumaattinen ensimmäinen synnytys ja kyllä jäi vähän semmoinen fiilis, että miten seuraavasta selviää, mutta sit kun seuraava synnytys kestikin vaan muutaman tunnin ja ponnistusvaiheessa 3min,sekä kivut minimaaliset, niin sanoin miehelle että haluisin heti synnyttää uudelleen. 😂

Olen vasta nyt herännyt liikkuvuusharjoitteluun, ja tänään huomasin, että ranteet ja käsivarret ovat kapeammat, nilkat myös! Ja ihan muutaman päivän olen niitä verrytellyt hiukan. Vissiin pääsee veri kiertämään. 😁
Onks sulla tähän jotain vinkkejä/ohjeita? Mulla on edellisen raskauden jäljiltä nilkat edelleen kuin norsulla 😁

Onks sulla tähän jotain vinkkejä/ohjeita? Mulla on edellisen raskauden jäljiltä nilkat edelleen kuin norsulla 😁

Nilkkoja olen vain perinteisesti pyöritellyt edestakaisin lempeästi, sekä venytellyt takareisiä, jotka mulla ovat jäykimmät ikinä. Ehkä se vaikuttaa myös nilkkojen verenkiertoon. 🤔 Olen myös osan venytyksistä tehnyt selälläni maaten jalat ylhäällä (peppu ja jalat seinää vasten), sekin näköjään tepsii turvotuksiin hyvin.

Tässä yksi vinkki kaltaisilleni superjäykille: takareisivenytyksessä tärkeintä on pitää "maha edessä" 🤭, eli koukistaa ennemmin jalkoja niin paljon, että saa pidettyä selän suorana ja hiukan eteen taivutettuna, ja siitä sitten vähitellen venyttelee jalkoja suoremmaksi. Minä aloitin suunnilleen kyykkyasennosta. 😝

Ranteille olen tehnyt erilaisia venytyksiä ja pyörittelyjä. Kädet ristitään ja pyöritellään, kädet suoraan eteen ja avataan ja suljetaan nyrkkiä, venytetään sormia ylöspäin ja alaspäin. Enkä mitenkään paljon, mutta päivittäin.

Kaikkialta somesta löytyy valtavasti vinkkejä, hakusanoihin suoraan "ranteet jumissa" tai sellaista, niin saa täsmäohjeita. Instassa ohjeet ovat usein näppärästi lyhyessä muodossa, tosin löytyy YouTubestakin nopeita videoita, olen kärsimätön. 😅

Synnytyksestä, minulla eka lapsi meinasi kuolla kun sydänäänet laski ja silti laitettiin synnyttään alakautta. Molemmilla hengenvaarallinen infektio joka lähti kun lapsivedet menivät ja joku bakteeri pääsi. Lapsi oli teholla reilu viikon ja minä en myöskään poistunut rakennuksesta vaikka antibiooteilla olin jo kunnossa päivässä. Halusin olla siellä vauvan saatavilla vaikka matkaa oli rakennuksen toiselle puolen 500m ja jouduin kulkee sinne alakäytäviä mm. ruumishuoneen ohitse. Toiset äidit oli vauvojensa kanssa mun huoneessa ja mulla vauva ihan muualla ja minä yksin 😭 No ei jäänyt traumoja kuitenkaan kun tyttö on nyt 20v. upea nainen. Sitten tuli seuraava lapsi ja hän oli ISO! Siis eka oli 3100g ja tämä tyllerö 4500g ja sitten kävi niin että mua ei uskottu kun sanoin että tuntuu niin isolta tämä vauva niin koitettiin ulkoa päin ja sanottiin että , joo ei oo iso pikemminkin pieni vauva. Sitten tehtiin ultra juuri ennen synnytystä ja se näytti kilon vähempi!! Sitten siinä synnyttelin 20h ja tuloksena vauvalla erbinpareesi ja eikun siteet kiinni. Sokerit oli myös päin peetä. Lisäksi mulla ollut yhdessä raskaudessa kalvokiinnitteinen napanuora jota ei ikinä edes ultrassa nähty vaikka niitä oli siinä raskaudessa joku 20. Eli se olisi voinut irrota koska vaan ja vauva olisi kuollut mahaan tai minäkin myös. Oli vaan kalvoissa kiinni ja synnytin vielä alateitse mitä ei olisi missään nimessä saanut tehdä kun se olisi voinut irrota juurikin sitten vielä synnyttäessä!! Tänä päivänä poika on huippu urheilija ja elossa! Yksi lapsi syntyi terveenä 10 pisteen vauvana mutta nyt on vaikeasti kehitysvammainen joka alkoi näkyä vasta 1.v ikäisenä. Eli kyllä mulla vois traumoja olla mutta silti elämä on. Ehkä joskus vielä se kahdeksas.

Ja lisätäkseni, en ole päihdetaustainen vaan päin vastoin ollut kun nunna kaikki raskaudet ja syynännyt kaikki mitä saa syödä ja mitä ei jne. Mutta silti yksi lapsista on vaikeasti vammainen ja vieläkään ei tiedetä mitään syytä.

Muokattu viimeksi:
Takaisin