Varmasti teille,
@Oreo ja
@Miitu , tulee sitten tunne, kun on oikea aika. Molemmilla teillä on lapset vielä aika pieniä, varsinkin sinulla,
@Oreo, ymmärrän hyvin, että voimat tuntuvat välillä loppuvan.
Isommista on nyt niin paljon iloa ja apua, että kaikki on helpompaa. Ei he nyt joudu tuntikausia raatamaan, mutta melkein joka päivä esim. tyhjentävät tiskikoneen.
Soittelin hemoglobiininarvoista sitten kuitenkin julkiselle, ja ohjasivat mut äitiysneuvolaan, jossa kummasteltiin, että enhän sinne kuulu. Optimisesti terkka sitten arvioi, että kohta kuulun, ja suostui puhelimessa toteamaan, että tuskin on haittaa syödä suositeltua suurempi annos Sideralia. Ohjeessa lukee, että yksi päivässä (30mg) tai lääkärin ohjeen mukaan. Kun saisi jonkun lääkärin ottamaan kantaa.
No, suunnitelmana on, että tulen raskaaksi, ja sitten tutkitaan rauta-arvot. Hoh. Musta niitä pitäisi kontrolloida jo ENNEN raskautta, ei ole fiksua lähteä siihen koitokseen jo valmiiksi aneemisena.
Nyt olen melkein viikon syönyt kolminkertaista Sideralia, ja olo kohentunut silminnähtävästi. Eilen loppuivat aivosumu ja totaalikooma, tosin PMS saattoi sekoittaa pakkaa lisää. Voi olla plasebo, mutta olen aina jonkun ajan päästä rautalääkkeen ottamisesta tuntevinani keskittymis- ja piristymispiikin, vähän kuin ensimmäisiä kertoja kahvia juodessani. Tästä syystä olen syönyt niitä pitkin päivää, virtaa joka hetkelle.
Aion ostaa hb:n kotimittauslaitteen ja testata kotitestillä ferritiininkin joskus. En tiennyt, että tällaisia on saatavana, viimeksi kun katsoin, hb kotimittaus maksoi useita satoja euroja, nyt enää 80 euroa. Kotitestin ferritiinistä tilasin heti, nyt kun on tuore mittaus tehty, kokeilen, onko luotettava testi.
Mulla on muuten menkat taas myöhässä. Nyt on jo kp 34, oletettu dpo 16, ovulaatiotestit näyttivät puhdasta negaa. Vaikea uskoa raskauteen, sen verran hyvin on keskeytetty. Eikä ole MITÄÄN oireita, ei oikein edes kuukautisten alkamisesta. Ehkä en ovuloinut ollenkaan.
Noo, välillä vähän runsaasti valvovuotoa.
Mutta välillä ihan kuivaa.
Tilasin nyt sekä ovulaatiotestejä että raskaustestejä, kaipa ne kuukautiset kohta alkavat niin pääsee pian ovulaatiota jäljittämään.