Suurperheelliset kuumeilijat

Jaksamista tautien selättämiseen! Meillä sairastettiin koko perhe kaikkea mahdollista kaksi kuukautta ennen joulua, eikä mun pyykkisumani ole oikein vieläkään toipunut. Jospa nyt kesällä, kun saa supernopeasti kaiken kuivaksi.

Just kun mietin, että tuleekohan se ovis ollenkaan ennustamallani tavalla, niin yhtäkkiä alkoi merkkejä näkyä, ja tänään tunsin selvän vihlaisun oikealla puolella. Vähän houkuttelisi miestä taivutella illalla, mutta mennään nyt järkevän suunnitelman mukaan. Täällä on niin hirveästi tekemistä, että ei huvita ihan vielä alkaa alkuraskauden vaivoja jännäämään. Voihan toki olla, ettei heti tärppää.

Kesäkuun lopun ovulaatio on nyt ensimmäinen, joka on tarkoitus suunnitelmallisesti hyödyntää. Siihen asti rytmimenetelmällä ja keskeytetyllä. 😁

Sitkeä tauti on kyllä teillä!

Mutta me ollaan oltu nyt viimeisillä kierroksilla oireettomia! Että mietittiin juuri miehen kanssa moniko syö kuurin ja ajattelee että "tää oli tässä", sitten totuus onkin toinen. 🤔

Tässä pöpössä ihmetyttää niin moni muukin asia! Toivon että menisi nyt vaan huspois ja voitaisiin jatkaa elämää. 🙈

Täällä tapahtui se vahinko KP 6 ja nyt KP 13. Olen tikuttanut ovista KP 10 alkaen ja melkein tasavahvaa tullut mutta nyt tuli tänään plussa. Teinpä sitten pregcheck raskaustestin ja siihen haamujen haamu. Eli ilmeisesti raskaustesti reagoi ovikseen koska jos kp6 vahinko kävi niin ei kai nyt testissä vielä näkyisi mitään? Enkä tajua miten ovis olis voinut olla niin aikaisin.

Täällä tapahtui se vahinko KP 6 ja nyt KP 13. Olen tikuttanut ovista KP 10 alkaen ja melkein tasavahvaa tullut mutta nyt tuli tänään plussa. Teinpä sitten pregcheck raskaustestin ja siihen haamujen haamu. Eli ilmeisesti raskaustesti reagoi ovikseen koska jos kp6 vahinko kävi niin ei kai nyt testissä vielä näkyisi mitään? Enkä tajua miten ovis olis voinut olla niin aikaisin.

Ei varmaan mitenkään voi näkyä vielä raskaus, vaikka olisikin ovis tullut poikkeuksellisen aikaisin. 🤔 Pitikö teidän hypätä yli tämä kierto? Jos ei, niin peitto heilumaan vaan, jospa saisi sen haamun vahvistetuksi. 😁

Meillä mies pysyi lujana, kun varoitin, että ovulaatio oli joko just tai jos erehdyn, niin on näillä näppäimillä. Vähän koitin houkutella, sanoin että kyllä mahdollisuus on aika pieni (niinhän onkin, jos ovulaatio tapahtui jo), mutta ei ottanut mokoma riskejä. Järki sanoo, että hyvä, vauvakuumepuoli ulvoo pettyneenä. 😆

Mulla on nyt kuopuksen täyttäessä 1,5 vuotta oikein alkanut biologinen kello huutaa. Ihan kuin kroppakin tietäisi, että nyt alkaa olla viimeiset vuodet käsillä, ja haluaa ottaa kaiken irti.

Ei varmaan mitenkään voi näkyä vielä raskaus, vaikka olisikin ovis tullut poikkeuksellisen aikaisin. 🤔 Pitikö teidän hypätä yli tämä kierto? Jos ei, niin peitto heilumaan vaan, jospa saisi sen haamun vahvistetuksi. 😁
Piti hypätä joo yli. Ja itseasiassa varmaan jätetään lapsiluku tähän nyt. Ei ainakaan kesällä yritetä. Mistä sen tietää jos taas pian mieli muuttuu mutta ei nyt. Jotenkin ollut vähän hermo kireällä kun tuo kuopus on niin pieni vielä ja sitten jos tähän vielä vauva joka tississä kiinni kokoajan, eskarin aloitus syksyllä toiseksi nuorimmalla ja sinne roudaus sit pari kertaa päivä niin että koko komppania mukaan niin vähän alkaa hiki nousta pintaan😅

Ah joo toi eskariin roudaus koko porukan kesken! Meillä onneks pääsee täältä koulutaksilla eskariinkin, se helpottaa tosi paljon. Toki yks sitten vielä päiväkodissa syksyllä että sinne saa ajella 😅

Huomenna tulee 2vkoa keskenmenosta ja haamu näkyy testissä. Ehkä se on viikon päästä jo hävinnyt 👍 haluaisin tähdätä enemmän kevät- tai kesävauvaan, mutta eihän näistä aina tiedä tärppääkö tai meneekö muuten putkeen, ettei voi liikaa sen varaan laskea.

Meillä kuskataan vielä ekaluokkalainenkin kouluun 🙈 Koulumatkaa se 2km, eikä uksalla kävellä yksin. Ja menee vähän silleen limittäin koulun alku ja pojan hoito, ettei ehdi kävellen aamuisin. Joten ajan autolla. Ollaan aloitettu kävelemään kotiin, että tulisi koulumatka tutuksi. Mutta ainahan näistä on joku kipeä ja ei onnistu 🙄

Mutta onhan tää siis jatkuvaa taaperon pukemista!

Joo talvella se pukeminen on tuskaa vielä kun mukana kulkee vastahakoinen 3-vuotias 🙊

Meillä oli yrjötauti ja minä olin vika joka sen sairasti. Vissiin nyt alkaa olo kohentua kun näin unta peiton heiluttelusta 🤣

Mulla olis muuten parin viisurin ja yhden lohjenneen hampaan poisto luvassa, ne piti poistaa jo talvella, mutta piti perua aika kun oli kaikenlaista muuta siinä. Se olis varmaan hyvä tehdä ennen uutta raskautta, mutta en mä uskalla mennä sinne 😥 oon pyytänyt jo esilääkkeen siihen mutta silti se pelottaa ihan hirveästi. Olis vaan sitten alta pois sekin homma.

Pilvikirsikka, Ajattele se sellaisena asiana että sen "palkintona" voisi uusi raskaus olla. 🥰 Olisiko sulla poisto ihan vetämällä vai pitäisikö ne leikata?
Ymmärrän hyvin nuo pelot, itse siirsin poistoa vuosia! Kunnes viime keväänä läks kaikki neljä. Mies taisi sanoa mulle että neljättä ei harkita ellei hampaat oo kunnossa. 😅 Tämä siksi että mulla oli hirveästi vaivaa niistä jokaisen raskausaikana ja ne oli päässyt pelottavan huonoon kuntoon etenkin kolmannen odotuksen aikana. Viime keväänä sitten korjailtiinkin urakalla!

Meillä on kyllä sen suhteen helppo homma että päiväkoti sekä koulu on naapurissa, taloa vastapäätä. 😁
Stressaisi kyllä aivan järkyttävästi jatkuvat vienti- ja hakurumbat 🙈

Nyt on mullakin strepto +, ja kakkosella +++. Jospa tää nyt olisi se viimeinen rundi meillä!
Miehellä menee joku kunnon myrkky myös.

Pilvikirsikka, Ajattele se sellaisena asiana että sen "palkintona" voisi uusi raskaus olla. 🥰 Olisiko sulla poisto ihan vetämällä vai pitäisikö ne leikata?
Ymmärrän hyvin nuo pelot, itse siirsin poistoa vuosia! Kunnes viime keväänä läks kaikki neljä. Mies taisi sanoa mulle että neljättä ei harkita ellei hampaat oo kunnossa. 😅 Tämä siksi että mulla oli hirveästi vaivaa niistä jokaisen raskausaikana ja ne oli päässyt pelottavan huonoon kuntoon etenkin kolmannen odotuksen aikana. Viime keväänä sitten korjailtiinkin urakalla!

Pitäis leikata ja oikein sairaalassa, kun ne on niin siellä ikenen sisällä vielä. Oi sä olit rohkea! Oliko paha homma? 🙊 Se uusi raskaus olis kyllä ihana palkinto siitä 🥰 ehkä mun pitäisi se hoitaa alta pois ja olis kyllä muutakin remonttia suussa. Just yks aika piti olla perjantaina mutta oltiin kipeänä silloin.. on niin vaikea äitien päästä hammaslääkäriin kun aina pitää raahata sinne lapsetkin mukaan 🙈

Meillä on kyllä sen suhteen helppo homma että päiväkoti sekä koulu on naapurissa, taloa vastapäätä. 😁
Stressaisi kyllä aivan järkyttävästi jatkuvat vienti- ja hakurumbat 🙈

Nyt on mullakin strepto +, ja kakkosella +++. Jospa tää nyt olisi se viimeinen rundi meillä!
Miehellä menee joku kunnon myrkky myös.

Voi kun olis jo ohi teillä! Aikamoinen tauti ollut 😯

Pilvikirsikka, Mulla oli niin kamalaa niiden viisureiden kanssa vuosia. Ne tulehtu jatkuvasti, etenkin raskausaikana mutta myös aina oviksen ja/tai kuukautisten aikaan. Mulla oli myös niin että alunperin arvio oli että kirurginen poisto ja lähellä hermoja toisella puolella, että ois ollut hermovaurion vaara.
Löysin viime keväänä maailman ihanimman hammaslääkärin ja hän laittoi hommat hoituun 🤍 Mun viisuritkin oli alkaneet itekseen "irtaantua", eli kasvaneet ylös päin sieltä kuopasta niin lähti kaikki vetämällä. Söin yhden särkylääkkeen poiston jälkeen ja senkin migreeniin! 😆 Juurihoitoja tehtiin useampi ja ne olikin sit vähän inhottavampi homma.
Se askel on aivan hirveä ottaa (tiedän kokemuksesta) mutta sitten kun ne on poissa, sun ei tarvi enää koskaan ajatella niitä!

Jokohan ne menkat vihdoin sieltä tulis,
tänään aivan jäätävä itkuherkkyys ja sellainen yh, oon ällö -olo. Haluan vaan käpertyä johku omaan kuplaan. Itkemään ja syömään suklaata! 😁 Mulla siis kiukku ja ärtyneisyys on yleensä selkeä pms oire mutta tää on nyt uudempi juttu!
Millaisia oireita teillä muilla tulee?

Tuli tuplana.

Muokattu viimeksi:
Kylläpä onkin sitkeä tauti, Miitu!

Mä en oikein ole selvillä kuukautisia edeltävistä oloistani, tuntuu, että vaihtelee aika paljon. Turvottaa ainakin, ärsyttää helposti useinmiten, makea ja ruoka maistuvat erinomaisesti ja alavatsaa jomottelee melkein aina. Eri oireiden voimakkuus vaihtelee kierrosta toiseen, ja aina välillä saan "vierailevia tähtiä".

Mäkin varasin hammashuollon, sain varmaan peruutusajan, kun tuli niin nopeasti. Joskus viime syksyllä hammas lohkesi, ja paikattiin väliaikaispaikalla, niin totesin, että kai se on paras huollattaa ennen raskautta. Tsemppiä hammaslääkäriin pääsyyn, Pilvis!

Beanen, ymmärrän hyvin tuon, mekin vietiin -12 ja -14 vuosimallin poikia kouluunkin, mun mielestä ekaluokkalainen on niin pieni menemään bussilla, jos ei ole ihan pakko. Mutta sai nuorempi jo mennä isoveljen kanssa ekaluokan lopulla. Mutta kyllä siinä oli työtä.

Mietin tässä, että meillä mahtuu 9 tuohon nykyiseen autoon, eli kaksi sopisi vielä hyvin mutkattomasti. 🤭

Kylläpä onkin sitkeä tauti, Miitu!

Mä en oikein ole selvillä kuukautisia edeltävistä oloistani, tuntuu, että vaihtelee aika paljon. Turvottaa ainakin, ärsyttää helposti useinmiten, makea ja ruoka maistuvat erinomaisesti ja alavatsaa jomottelee melkein aina. Eri oireiden voimakkuus vaihtelee kierrosta toiseen, ja aina välillä saan "vierailevia tähtiä".

Mäkin varasin hammashuollon, sain varmaan peruutusajan, kun tuli niin nopeasti. Joskus viime syksyllä hammas lohkesi, ja paikattiin väliaikaispaikalla, niin totesin, että kai se on paras huollattaa ennen raskautta. Tsemppiä hammaslääkäriin pääsyyn, Pilvis!

Beanen, ymmärrän hyvin tuon, mekin vietiin -12 ja -14 vuosimallin poikia kouluunkin, mun mielestä ekaluokkalainen on niin pieni menemään bussilla, jos ei ole ihan pakko. Mutta sai nuorempi jo mennä isoveljen kanssa ekaluokan lopulla. Mutta kyllä siinä oli työtä.

Mietin tässä, että meillä mahtuu 9 tuohon nykyiseen autoon, eli kaksi sopisi vielä hyvin mutkattomasti. 🤭
Joo on niin ristiriitaiset tunteet. Tämä kierto nyt jää käyttämättä. Sinänsä hauska että pitkään aikaan missä kunnon ovislimat, siis jäätävät moneen vuoteen. Tässä kuitenkin kaksi kiertoa jo edellä raskauduttu ilman limoja...

Mun pitäs kans poistattaa hampaita. Viisureita ja sit yksi laho hammas. Pitäis kysyä, että voidaanko jättää toiselle puolelle viisuri, jos otetaan siltä puolelta toi hyödytön pois, antasko sen verran tilaa 🤭
Mutta en oo edes soittanut aikaa. Haluaisin myös raudat alas, kun ne viisauden hampaat on puskenut koko rivin vinoon.
Pitäs hoitaa hammas remontti käyntiin.

Ja käydä vihdoin myös sokerirasituksessa. Lapsi on 1v 2kk ja olisi pitänyt käydä kun oli 6-12vk 🙈

Mullakin ois yks laho hammas vielä poistettava. Sitä en ala juurihoitamaan kyllä. Epäilen että ainenkin yksi jo juurihoidettu on myös epäonnistunut joten en tiedä mikä sen kohtalo on.
Mies jo tuumi että selviänkö kohta helpommalla tekareilla. 😁

Mulla ei oo siis koskaan ollut aiemmin reikiä! Sitten kun aloin odottaa esikoista niin tuli ensimmäinen. Ja sit kolmannen kanssa mun suu siis räjähti! Ehkä sitä neljättä täytyy myös tästä vinkkelistä pohtia. 🤣 Nyt mua kyllä ahdistaa taas mennä perus tarkastukseen kun en kestä kuulla jos on taas isompi remppa eessä. 😓

Takaisin