Suurperheelliset kuumeilijat

Mäkin olen ollut kotona oikeastaan 8/2015 lähtien 🤭 sinä aikana oon tehnyt kaksi kesää töitä, vähän ns olosuhteiden pakosta, mutta enää en menis samaan paikkaan töihin (kaikenlaista ongelmaa siellä ollut). En tiedä minne sitten joskus päädyn. On mulla jotain haaveita lasten ja luonnon parissa, mutta niiden aika tulkoon sitten joskus 😊

Kai me vähän niin kuin annettiin uudelle raskaudelle mahdollisuus 🙈 eilen loppui jälkivuoto ja itellä jo halut heräsi 😅 vaikka raskaana oon vielä testien mukaan, että katsellaan miten kroppa palautuu ja hormonit muuttuu.

Entäs jos käännät kelkkasi kokonaan ja jäätkin kotiin. Jos teille neljäs syntyy, alkaa kotona olla moneksi vuodeksi työtä. Sitten voi vielä miettiä, jos haluaisi lisääkin, ja jos olet asennoitunut olemaan kotona, niin on helppo harkita perheenlisäystä aina vaan.

Raha? Sen saa kyllä riittämään, paljon hauskaa voi tehdä itse ja opettaa lapsetkin tekemään. Silloin on oikeastaan matka hauskempi kuin päämäärä.

Tää nyt tällainen mainos, toki voi olla teille vieras ratkaisu.

Raha ei meillä onneksi ole kynnyskysymys. On totuttu pienellä budjetilla eloon myös ja aika minimalistinen elämäntyyli noin muutenkin. Pahimmillaan olin kotihoidontuella ja mies työttömänä yhdessä välissä. Siinä oli tulot niin minimissä ettei oo tainnut sitten opiskeluaikojen olla. Olet oikeassa ne kyllä saa riittämään ja parhaat ilot lasten kanssa on usein myös ilmaisia. 😊

Mutta vaikka lapsiani rakastankin ja tätä perhettä/perhe-elämää, mussa on myös se puoli joka kaipaa vähän jo muutakin kaiken tämän vastapainoksi. Ei siis omalla kohdalla loputtomiin tätä kotiäidin arkeakaan jaksa, tuli neljäs tai ei. (Ja neljäs olisi kyllä se viimeinen)

Arvostan kyllä kotiäitiyttä ❤️ Oma mummini sai olla lasten kanssa kotona vuosia ja sitten myöhemmin hoiti työkseen vielä perhepäivähoitajana muidenkin lapset. Samoin kummitätini joka menehtyi jokunen vuosi sitten. Hän oli hoitanut ensin koko ikänsä muiden lapsia (lastensuojelussa) Perusti lähemmäs 40v oman perheen ja hänellä oli neljä poikaa ja tyttö! Luulen että omatkin perhehaaveet on syntyneet osin kaikesta mitä olen ympärilläni nähnyt.

Raha ei meillä onneksi ole kynnyskysymys. On totuttu pienellä budjetilla eloon myös ja aika minimalistinen elämäntyyli noin muutenkin. Pahimmillaan olin kotihoidontuella ja mies työttömänä yhdessä välissä. Siinä oli tulot niin minimissä ettei oo tainnut sitten opiskeluaikojen olla. Olet oikeassa ne kyllä saa riittämään ja parhaat ilot lasten kanssa on usein myös ilmaisia. 😊

Mutta vaikka lapsiani rakastankin ja tätä perhettä/perhe-elämää, mussa on myös se puoli joka kaipaa vähän jo muutakin kaiken tämän vastapainoksi. Ei siis omalla kohdalla loputtomiin tätä kotiäidin arkeakaan jaksa, tuli neljäs tai ei. (Ja neljäs olisi kyllä se viimeinen)

Arvostan kyllä kotiäitiyttä ❤️ Oma mummini sai olla lasten kanssa kotona vuosia ja sitten myöhemmin hoiti työkseen vielä perhepäivähoitajana muidenkin lapset. Samoin kummitätini joka menehtyi jokunen vuosi sitten. Hän oli hoitanut ensin koko ikänsä muiden lapsia (lastensuojelussa) Perusti lähemmäs 40v oman perheen ja hänellä oli neljä poikaa ja tyttö! Luulen että omatkin perhehaaveet on syntyneet osin kaikesta mitä olen ympärilläni nähnyt.

Kyllä kotiäitinäkin pystyy tekemään paljon "muuta", Suomessa vaan ei usein nähdä sitä. Valtava määrä harrastusmahdollisuuksia (tai tutkimus-, jos siitä pitää) avautuu, kun lapset ovat vähän isompia, ja silti pystyy hätätilanteessa toimimaan täysillä tilanteen pelastajana ilman, että esim. töistä tarvitsee tuntea huonoa omaatuntoa. Mahtava mummi sinulla!

Tosin muut naiset ovat kyllä siellä töissä, yhteisöä välillä itsekin ikävöin. Että kyllä ymmärrän muitakin ratkaisuja. Onnea työhaastatteluun!

Meillä piti viidennen olla viimeinen, nyt laskeskelen hedelmällisiä vuosia, että ehtisikö vielä kolme... Tai villeimmissä unelmissani jopa neljä!

Tää on niin ihana ketju lueskella. Täällä tulee niin hyviä ajatuksia ja teidän rakkauden lapsia ja perheitänne kohtaan oikeen tuntee. 😍

Mä nyt en ole ainakaan vielä suurperheellinen, mutta taustailen mukana ja toivon pikaisia plussia ja isot voimahalit menetyksen kokeneille. ❤️

Sointu-Helmiina, Olen samaa mieltä kanssasi. 😊 Ja itsekin olen aina ajatellut että mikään työ ei koskaan ole yhtä tärkeä kuin lapset. Eikä näitä vuosia punnita rahassa. ❤️ (Ärsyttänyt kun ihmiset jankuttaneet mitenkäs ne eläkkeet..)

Pingviiniemo, Tervetuloa vain silmäilemään, joukkoomme kirjavaan! 🥰

Täällä olisi tänään kp 25/28-34 ja FLO mukaan dpo 7. Mä en tiedä olenko mä flunssassa nyt vai miten, mutta eilen lämmöt droppasi ja tänään ne pomppasi korkeammalle kuin koko kierron aikana. Heräsin eilen yöllä koviin tuikkaisuihin alavatsalla, ehkä enemmän vasemmalla? Oliko se keltarauhanen joka voi moista tehdä?
Kuitenkin mietin silloin että mitä jos nää onkin jtn kiinnittymiskipuja tms 🙈 Mulla on näkynyt tosi varhain raskaudet jo testeissä.

Tää on niin ihana ketju lueskella. Täällä tulee niin hyviä ajatuksia ja teidän rakkauden lapsia ja perheitänne kohtaan oikeen tuntee. 😍

Mä nyt en ole ainakaan vielä suurperheellinen, mutta taustailen mukana ja toivon pikaisia plussia ja isot voimahalit menetyksen kokeneille. ❤️

Tervetuloa mukaan 😉 kannattaa varoa, nälkä usein kasvaa syödessä myös lasten suhteen 🤭 jokainen näistä on suuri lahja, oli heitä sitten kuinka monta tahansa ❤️

@Miitu onko kuinka hyvät mahikset raskaudelle? 👀 Kai sä parin päivän päästä jo testaat? 😁

Pilvikirsikka, Oikeasti aika olemattomat! Mutta ajoittui peiton heiluttelut siihen oviksen aikoihin ja 4-5 päivää ennen. Nuo suorastaan kamalat tuikkaisut/nipistelyt yöllä ja lämmön nousu vaan sai taas ajatuskelat pyörimään. 🤪
Kyllä mä varmaan tässä lähipäivinä testaan jos siltä vielä tuntuu. 😁

Pilvikirsikka, Oikeasti aika olemattomat! Mutta ajoittui peiton heiluttelut siihen oviksen aikoihin ja 4-5 päivää ennen. Nuo suorastaan kamalat tuikkaisut/nipistelyt yöllä ja lämmön nousu vaan sai taas ajatuskelat pyörimään. 🤪
Kyllä mä varmaan tässä lähipäivinä testaan jos siltä vielä tuntuu. 😁

Onhan siinä jo hyvät mahikset 😁🤞

Täällä tikutettu tänää todennäköisesti ovis. Eilen illalla oli jo 21.30 vahvat viivat että en tiedä kävikö ne jo eilen kp9 plussalla. Nyt siis kp10 ja se vahinko kävi silloin kp6. Että kuinkahan tässä nyt käy. Huomenna on kosteat juhlat ja aion luottaa siihen etten siitä raskaaksi tullut, koska voihan olla et ovis onkin vasta huomenna kp11 tai jopa 12. Eli olis epätodennäköistä et siittiöt eläisi enää. Tänään on ollut kovat vatsapoltot ja pahoinvointi että joko oviksesta tai mulla on mahatauti.

Miitu, jos peitto heilui oviksen aikoihin, niin miten siitä enää mahikset paranisivat! 😄 Pidän peukkuja!

Noista eläkkeistä aina jaksetaan. Todellisuudessa kukaan ei tiedä, millä tolalla asiat ovat Suomessa 25 kuluttua, saako täällä kukaan mitään eläkkeitä. Onhan niitä muitakin ratkaisuja. Eräskin rouva sulki epäilijöitten suut ilmoittamalla, että miehensä on avannut hänelle rahaston, jonka saa sitten aikanaan "eläkkeellä".

Beanen, kyllä taitaa olla pieni mahdollisuus, mutta tuskin sitä nyt liikaa kannattaa sen mukaan elää. Mitenköhän nykytiedon mukaan aivan raskauden alku ja alkoholi?

Aikanaan toisen lapsen kohdalla oli harvinainen lapsivapaa, ja tulin raskaaksi sinä iltana, kun oikein otettiin vapaudesta kaikki irti, huh huh. Sitä jaksoi vielä 27-vuotiaana.

Niin myöhemmin tutkin, ettei pitäisi alkoholin vaikuttaa hedelmöittymishetkellä, mutta olen kyllä kuullut toisenlaistakin väitettä. En tiedä, ei ole ollut enää ajankohtaista. 😅

Miitu, jos peitto heilui oviksen aikoihin, niin miten siitä enää mahikset paranisivat! 😄 Pidän peukkuja!

Noista eläkkeistä aina jaksetaan. Todellisuudessa kukaan ei tiedä, millä tolalla asiat ovat Suomessa 25 kuluttua, saako täällä kukaan mitään eläkkeitä. Onhan niitä muitakin ratkaisuja. Eräskin rouva sulki epäilijöitten suut ilmoittamalla, että miehensä on avannut hänelle rahaston, jonka saa sitten aikanaan "eläkkeellä".

Beanen, kyllä taitaa olla pieni mahdollisuus, mutta tuskin sitä nyt liikaa kannattaa sen mukaan elää. Mitenköhän nykytiedon mukaan aivan raskauden alku ja alkoholi?

Aikanaan toisen lapsen kohdalla oli harvinainen lapsivapaa, ja tulin raskaaksi sinä iltana, kun oikein otettiin vapaudesta kaikki irti, huh huh. Sitä jaksoi vielä 27-vuotiaana.

Niin myöhemmin tutkin, ettei pitäisi alkoholin vaikuttaa hedelmöittymishetkellä, mutta olen kyllä kuullut toisenlaistakin väitettä. En tiedä, ei ole ollut enää ajankohtaista. 😅
Joo järki sanois ja olen lukenut kun että ei se hedelmöitys hetkellä ja ennen kiinnittymistä vaikuta. Jos vaikuttaa yleensä joko solut korjaantuu tai menee kesken tai tässä tapauksessa voi olla ettei hedelmöitystä runsaan Alkon takia tapahdukkaan ollenkaan tai olisko muutenkaan tapahtunut tai vaikka olisi niin entä kiinnittyminen? Että monta monessa.

Niin kyllähän monelle käy just noin että on jotkut juhlat ja sitten suunnilleen seuraavana päivänä tulee plussa. Eihän siellä vielä siinä vaiheessa taida olla oikein edes mitään verenkiertoa? Eikö se alkio saa kaiken ruskuaispussista vielä siinä vaiheessa? Toki sitä en tiedä miten alko vaikuttaa kokonaisuuteen, eihän se mitään terveysjuomaa ole 😅

Mun ovis- ja raskaustestit tuli! Koskahan saa alkaa ovista metsästää taas 🤔 tavallaan tuo jotain lohtua toi että yrittää uudestaan eikä jää märehtimään siihen keskenmenoon. Vaikka ei se sitä tarkoita että sen voi niin vaan unohtaa. Tänäänkin viimeksi harmitti se asia. Mutta elämä on, pakko päästä vaan eteenpäin.

Olen niin samaa mieltä Sointu-Helmiina! Ja ärsyttänyt suoraan sanottuna. Vielä kun lähipiirissä on ihmisiä jotka eivät edes eläkepäiviään enää nähneet. Kuten tämä suurperheen äiti, kummitätini. Hän olisi jäänyt paljosta paitsi lapsiensa kanssa jos olisi eläkkeitään miettinyt.

Mullahan kävi niin esikoisesta että lähdettiin tyttöjen reissulle, hyvin kostealle sellaiselle! 😉 Testasin ennen reissua ja se oli negaa. Ajattelin elää sen mukaan ja noh, reissusta palattua tuli vaan "tunne". Sieltä se plussa sitten pärähtikin! Oli kyllä morkkikset. Mutta ihana terve 7v tuo on. 😘

Pilvikirsikka, Mullakin kävi sen km kanssa niin että se oli vähän sellainen ylläriplussa! Mutta sitten kun se meni kesken, vasta ymmärsin miten paljon kolmosta toivoinkaan. Ja se tavallaan sai sitten tuulta purjeisiin myös ajatukselle siitä kolmannesta. Että kyllä sitä murehti, mutta toi mukanaan myös sitten hyvää.

Pilvikirsikka, joo siis mulla huomenna vasta kp11 että korkeintaan mahdollinen hedelmöittyminen mutta kun tosiaan tuo ovis voi ollakkin taas myöhemmin kun oli kemiallinen niin enää ei sinne asti mitkään supersiittiöt elä. Mutta jos huomenna olis niin sit on mahdollista tietty.

Miehellä on strepto taas positiivisena. Neljäs ab kuuri lähtee nyt! Ja meidän koko muu perhe testataan myös huomenna. (Varmaan ole edes kelpo siittiöitä tuollaisten myrkkyjen jälkeen🤪)
Meillä miehellä ja kahdella nuorimmaisella on ab kuuri menossa streptokokki a:han 😅
Mä ja esikoinen oltiin ainoat testeissä negatiiviset.
Sehän voi hyvinkin oireettomana jollain teistä olla, mikä sitten pitää miehenkin oireita yllä. Toivottavasti saatte pian kuriin!

Mä haluaisin aloittaa neljännen yrittämisen, mutta mies on kovasti vastaan. Joten tunnollisesti syön pillerini joka aamu.
Elättelen toiveita, että syksyllä kun palaan töihin, mies muistaisi miten mukava olikaan kun olin kotona hoitamassa lapset 🤭

Meillä miehellä ja kahdella nuorimmaisella on ab kuuri menossa streptokokki a:han 😅
Mä ja esikoinen oltiin ainoat testeissä negatiiviset.
Sehän voi hyvinkin oireettomana jollain teistä olla, mikä sitten pitää miehenkin oireita yllä. Toivottavasti saatte pian kuriin!

Meillä on siis testattu koko porukka jo noin 2 vko sitten. Silloin löytyi oireettomat kantajat esikoisesta ja kuopuksesta. Ja mun mies ja keskimmäinen söi jo kuuria silloin. Mä oon ollut nega koko ajan?

Ja toivotaan Oreo että mies vielä lämpenee ajatukselle neljännestä ❤️

Mun mies on myös melkoinen tuuliviiri kyllä asian suhteen.

Ja toivottavasti Oreo teidänkin perhe pääsee tuosta pian eroon! 💕

Meillä on siis testattu koko porukka jo noin 2 vko sitten. Silloin löytyi oireettomat kantajat esikoisesta ja kuopuksesta. Ja mun mies ja keskimmäinen söi jo kuuria silloin. Mä oon ollut nega koko ajan?

Ja toivotaan Oreo että mies vielä lämpenee ajatukselle neljännestä ❤️

Mun mies on myös melkoinen tuuliviiri kyllä asian suhteen.
Sitkeä tauti on kyllä teillä!

Takaisin