Suurperheelliset kuumeilijat

@Miitu hyvä ovis kyllä ollut 🙊

Kiitos kysymästä välillä ollut tosi kurja fiilis mutta kyllä se tästä. Sen km-illan itkin niin että piti ottaa yötä vasten särkylääkettä kun tiesin että olis tullut hirveä hedari yöllä. Edelleen välillä yökin jollekin hajulle ja sitten tajuan, että ainiin.. no kyllä se tästä. Fyysisesti onneksi mennyt tosi helposti, nyt vuotaa enää vaan verta jonkun verran. Kauankohan se vuoto kestää? Tuli kyllä tunne etten ihan perään heti halua raskautta, tarttee nyt aikaa tälle asialle. Mun kätilöystävä (oli kuopuksen synnytyksessä ja olis tullut tähänkin mukaan) kävi tänään ja sain jalkakylvyn ja lämpimiä ajatuksia 💓

Mulla on se pieni pakastimessa tulitikkurasiassa. Hautaan kun maa sulaa 💓 ei sitä voinut roskiinkaan laittaa 😢 (ja taas itkettää..)

Mä oon joskus kans epäillyt itselläni häikkää kilpirauhasessa, kun kierrot on tosi pitkiä ja epäsäännöllisiä. Toki voi siihen joku muukin vaikuttaa. Raudanpuutetausta ainakin itsellä. Vois käydä kokeeksi kilpparikokeessa ja pyytää ihan tietää mikä se tsh on, kun aina sanottu vaan että "viitteissä" 🤔 ferritiinin voisi ottaa samalla.

Täällä vuoto on todella runsasta hyytymien kera. Oikein lorahtelee että en tiedä koska pitäs huolestua?🤔
On sekavat fiilikset että hyödyntääkö ensi kierrossa mahdollinen ovis vai ei. En haluaisi kolmatta kemiallista ja vielä vähempi raskauden joka menis kesken myöhemmässä vaiheessa😓 En tiedä missä nyt mättää kun jo toinen kemiallinen. Ilmeisesti progesteronin vähyys kun tiputteli jo ennen plussaa. Ei varmaan siksi pysy kiinni.

Minä ainakin ymmärrän oikein hyvin ❤️

Voi Pilvikirsikka ❤️ Kaunis ajatus että hänet hautaatte.
Mulla kävi silloin niin kun sain km että tää tuli pönttöön kun olin matkalla päivystykseen ultraan. Näin selkeästi ja tuntui kyllä pahalta siellä kauppakeskuksen wc:ssä ja siis vetää se pönttö.. *syvä huokaus*

Kilpirauhasarvot kannattaa ehdottomasti tsekata. Nyt katsoin ne viitteet taitaa olla 0,5-4,2. Kuitenkin raskautuessa pitäisi olla tsh alle 2,5. Mulla oli esim tällä hetkellä 3,35. Sitten t4V olisi hyvä olla lähemmäs 20, kuin sitä alarajaa. Mulla usein painuu tuonne 10-11 paikkeille.
Ja nyt tää lääkäri ei edes määrännyt koko t4V koetta 🙄 Viimeksikin kun toinen lääkäri soitti kilpirauhasasioissa hän kysyi MITEN ITSE ajattelin jatkaa hoitoani, määräsin sitte ite itelleni annoksen ja kontrolleja ja ties mitä.. Eräs lääkäri sanoikin kerran kun yhdessä selailtiin Duodecimia että monesti se potilas voi jopa olla oman alueensa asiantuntija, ja myönsi että hän ei ole perillä kilpirauhas asioissa yhtään. 😆👌🏻

Ja mulla on myös raudanpuute, joka ilmeisesti vaikuttaa myös tuohon kilpirauhaseen MUTTA, silloin kun lääkitys aloitettiin todettiin että raskautta yrittäessä oli nopeampaa korjata kilpirauhasarvoja kuin lähteä raudanpuutetta korjaamaan. Ja tiedän että sekin on voinut olla huono ratkaisu tietyllä tavalla. En oo kuitenkaan mitään mahdottomia annoksia syönyt etten ajaisi alas oman kilpparin toimintaa.

Eilen me kyllä sitten pupuiltiin, oikein tuplasti, on tuo mies yksi tuuliviiri! 😁 (mutta keskeytetty käytössä)

Oviksesta asti oli alavatsa jännästi arkana. Tuntui kuin molemmat munasarjat ois ollut jotenkin kipeät. Yleensä tuntemuksia on vain vasemmalla (en edes tunne oikealta koskaan mitään?) Nyt käsitin että voisi olla että oon ovuloinut molemmista tuntemuksista päätellen 😮 Miten te tunnette nämä ovistuntemukset?

Lisään tähän että yksi syy miksi molemmat alkoi empiä neljättä tässä kohin, kun miehellä epäillään nyt strepton jälkeen reaktiivista artriittia. Hänellä on nivelissä kipuja ja kolotuksia ja syytä ei meinaa löytyä. On ollut hankalaa kun vaatinut enemmän lepoa koska kivut pahenee rasituksesta. Tiedetään että jos tuosta kyse se voi myös mennä ohitse kuukausissa. Silti tällä hetkellä se on yksi kiven murikka lisää tähän patoon. Puhumattakaan siitä jos tuosta nyt puhkeaisi reuma tai muuta.. 🙄 (sitäkin miehellä suvussa)

@Miitu voi ei mikä tilanne sulla ollut, mutta eipä se katso aikaa eikä paikkaa 💔 menikö sulla se itsestään ohi? Siis tyhjentyminen. Mä en ole käynyt missään tai soittanut muualle kuin neuvolaan, kun ajattelin ensin katsoa hoitaisko luonto tämänkin asian.

Ehkä sulla olis ollut mahdollisuus tupliin 😁 mulla on tuntunut vaan toisella puolella tuikkimista oviksen aikaan. Eikä aina edes niin vahvana. Esim tosta tärpänneestä kierrosta en muista että olis ollut vahvoja alavatsatuntemuksia. Joskus ollut sitten sellainen ovis, että autossakin kaikki tärinä ihan sattunut 😧

Voiko se strepto tuollaistakin vielä aiheuttaa? 😥 Kylläpä kuulostaa inhottavalta. Toivotaan ettei mitään reumaa sentään puhkeaisi! Ymmärrän hyvin jos himmailee raskaaksi tulon kanssa, kun silloin toki toivoisi ettei mitään muuta suurempaa juttua olis.

Ainiin ja joo, raudanpuute on kyllä vaikea kun se vaikuttaa niin moneen asiaan. Myös sen kilpparin toimintaan. Täytyy nyt kyllä varata aika verikokeeseen kunhan tästä km-vuodosta pääsee yli. Varmaan ihan hyvin tämäkin kuluttanut varastoja 🙈

Ainiin ja joo, raudanpuute on kyllä vaikea kun se vaikuttaa niin moneen asiaan. Myös sen kilpparin toimintaan. Täytyy nyt kyllä varata aika verikokeeseen kunhan tästä km-vuodosta pääsee yli. Varmaan ihan hyvin tämäkin kuluttanut varastoja 🙈
Mä tuun täältä huutelemaan sivusta että kannattaa odottaa jokunen hetki ennen kun km:n jälkeen mittauttaa rauta-arvoja koska kuulemma sen verran voi tulla damagea että jos heti mittaa niin voi tulla virheellisesti korkeammat arvot. Meillä oli km 2/23 ja näihin asioihin erikoistunut lääkäri totesi ettei kannata mitata ferrejä kuin vasta kesäkuussa.

Mä tuun täältä huutelemaan sivusta että kannattaa odottaa jokunen hetki ennen kun km:n jälkeen mittauttaa rauta-arvoja koska kuulemma sen verran voi tulla damagea että jos heti mittaa niin voi tulla virheellisesti korkeammat arvot. Meillä oli km 2/23 ja näihin asioihin erikoistunut lääkäri totesi ettei kannata mitata ferrejä kuin vasta kesäkuussa.

Ai niinkin kauan olis hyvä odottaa! Hyvä tietää, kiitos tiedosta 😊

Täällä kp6 ja juuri heiluteltiin peittoja miehen kanssa ja sanoin että ei sitten saa sisälle päästää että keskeytetyllä niin tämä sitten meni päästämään sisälle🙈 No minä siitä sitten nopeasti pesemään alapäätä. Oli tarkoitus että nyt ei anneta raskauden tulla ja jos nyt kävi sit moka niin voi elämä sentään! Mutta mun järjen mukaan jos nyt KP 6 niin ei siittiöt elä niin kauas että jos ovis on siellä KP 13-15 niinkun yleensä.

Täällä kp6 ja juuri heiluteltiin peittoja miehen kanssa ja sanoin että ei sitten saa sisälle päästää että keskeytetyllä niin tämä sitten meni päästämään sisälle🙈 No minä siitä sitten nopeasti pesemään alapäätä. Oli tarkoitus että nyt ei anneta raskauden tulla ja jos nyt kävi sit moka niin voi elämä sentään! Mutta mun järjen mukaan jos nyt KP 6 niin ei siittiöt elä niin kauas että jos ovis on siellä KP 13-15 niinkun yleensä.

Toivotaan tässä tapauksessa ettei vielä ehtis mitään tapahtua 🤞

Kuinkas kauan muilla keskenmenon kokeneilla on mennyt että kierto taas palannut? Mulla vielä eilen tuli verta aika paljon ja oksetti ja nyt se on yön aikana loppunut käytännössä kokonaan. Mielikin on pirteämpi. Voi kun nyt olis tää ollut tässä!

Kuinkas kauan muilla keskenmenon kokeneilla on mennyt että kierto taas palannut? Mulla vielä eilen tuli verta aika paljon ja oksetti ja nyt se on yön aikana loppunut käytännössä kokonaan. Mielikin on pirteämpi. Voi kun nyt olis tää ollut tässä!
Mulla 3x kierto palannut heti normaaliksi, ehkä päivän pari pidempi ollut jos laskee vuodon alkamisesta kp1. On spontaani km, lääkkeillä tyhjennetty sekä kaavinta ja kaikissa sama juttu.

Mulla 3x kierto palannut heti normaaliksi, ehkä päivän pari pidempi ollut jos laskee vuodon alkamisesta kp1. On spontaani km, lääkkeillä tyhjennetty sekä kaavinta ja kaikissa sama juttu.

Kiitos! Toivotaan että mulla kans kävisi samoin 🙏

Se suositus taitaa olla 6kk, näin myös synnytyksen jälkeen. Tuosta ferritin mittauksesta siis. Eli varmasti juurikin kuten KuuttiTuutti vinkkasi.

Eilen o testi näytti taas plussaa ja lämmöt pomppasi nyt korkealle. Nyt se ovis on sitten vissiin ohitse. :Grinning Face:
Kieltämättä tällä hetkellä ei ajatukset ole ensimmäisenä yrityksessä, tai edes pysty ajatella tulevaan ja vauva-arkea. Mutta päivä kerrallaan mennään.

Pilvikirsikka, Mulla vuoto kyllä loppui itsekseen. Ja tyhjeni siis hyvin itsekseen. Luotinkin siihen kerta pieni oli tullut itsekseen pois. Oli vähän kuin runsaammat kuukautiset. Mulla toki seurattiin etä hcg lähti laskuun.
Yllättävää oli että kun sitä oli vielä veritestein havaittavissa äärimmäisen pieni määrä, sain kuitenkin plussaa esimerkiksi rfsu testiin. Ja aina ajatellaan että ne eivät näyttäisi mitään kovin varhain.
Muistaakseni tein muutamat raskaustestit jotta näin että tulee negaa. Kierto taisi palautua melko normaaliksi saman tein. Toivotaan että näin nyt myös siellä.

Mulla nyt vaan tää ihan varhainen keskenmeno/kemiallinen niin eri tilanne kuin sinulla tietty, mutta anyway mulla vuoti tosi vähän aikaa kun tiistaina alkoi ja loppu jo perjantaina🤔 Mutta toisaalta vuoto oli niin kovaa niin varmaan sit tyhjeni nopeesti. Viime kemiallisessa vuoti kanssa kovaa mutta myös lyhyen aikaa.

Mulla nyt vaan tää ihan varhainen keskenmeno/kemiallinen niin eri tilanne kuin sinulla tietty, mutta anyway mulla vuoti tosi vähän aikaa kun tiistaina alkoi ja loppu jo perjantaina🤔 Mutta toisaalta vuoto oli niin kovaa niin varmaan sit tyhjeni nopeesti. Viime kemiallisessa vuoti kanssa kovaa mutta myös lyhyen aikaa.

Sä pääsit kyllä helpolla! Mulla on nyt viime kierroissa menkatkin kestänyt viikon tai vähän päälle. Nyt on mennyt 5 päivää ja alkaa vuoto selvästi vähentyä. Jospa tää tästä loppuisi 🤞 aamulla oli jopa vähän jotain haluja taas ilmassa, mikä oli positiivista koska raskaana ne oli täys nolla 😅 mutta pitää nyt odottaa et vuoto loppuu.

Ootteko odottanut että tulee välissä yhdet menkat vai heti suoraan km jälkeen yrittänyt uudestaan? Mä en vielä tiedä miten me tehdään, lähinnä onko oma pää valmis heti perään. Mutta kunhan pohdin 🤭 raskaus- ja ovistestejä tilasin kuitenkin kasan, saa samalla tsekkaa että se toinen viiva on hävinnyt.

Eikös sitä sanota että tulisi helpommin raskaaksikin km jälkeen, kun kroppa on tavallaan "valmistautunut" jo? Voisikohan olla jotain perää.

Käsittääkseni se suositus odottaa yksi kierto perustuu lähinnä siihen että raskauden kesto ja laskettu aika on helpompi määrittää.

Tietysti vaatii juuri sen että oma pää pysyy mukana. ❤️

Mä olen kuullut saman sanonnan! Voihan siinä olla jotain perää!

Tilasin jo kasan ovis- ja raskaustestejä 😅 saa samalla seurata että viiva häviää.

Munkin pitäisi tilata testejä! Tiedän, että jos menkat ovat päivänkin myöhässä (ja aina välillä ovat), jännitän ihan liikaa, vaikka ei olisi syytäkään. Toisaalta, nyt kun tajusin, että muutamat raskausoirehäröilyt, mitä kolmeen vuoteen mahtuu, ovat ehkä olleetkin kemiallisia, testaaminen liian aikaisin vähän arveluttaa. Vaikka eipä mulla ikinä aikaisin testissä mitään näkynyt.

Muutaman kerran on tosiaan käynyt niin, että olen jo melko varma raskautumisesta oireiden perusteella, mutta testissä ei näy mitään. Kuukautiset ovat usein näillä kerroilla kunnolla myöhässä, joskus jopa kaksi viikkoa (tällöin kyllä uskon ovulaation lykkääntyneen), sitten menkat alkavat, ja olen laittanut oireet hormonihäröilyjen piikkiin. Nyt kuitenkin tuntuu, että kemiallinen raskaus on todennäköisempi selitys. Plussat ovat minulla aina näkyneet myöhään testeissä. Ei kai sillä muuten mitään väliä, mutta on ärsyttänyt, kun kroppa häröilee olematonta raskautta.

Mulla olisi työhaastattelu perjantaina 🙈 Olin ajatellut että vasta lähemmäs vuoden vaihdetta täytyisi miettiä näitä kuvioita, mutta tilanne eskaloituikin nopeasti. 😁
Tarkoituksena olisi vaihtaa toimenkuvaa firman sisällä ja näin ollen saisin toivomani toimistoaikaan -työn. Oon ollut vuorotyössä aiemmin ja se ei kyllä mitenkään sovi itselle, saatika tän muutenkin hektisen arjen kaveriksi. 🥱
Miehelle nauroin että ehkä tää elämä nyt koittaa tuuppia johku suuntaan tässä. 🌈

En vaan kyllä mitenkään voisi jäädä enää kotiin sitten. Sen verran vaatisi ponnisteluja palata työelämään reilu 7 vuoden jälkeen..

Mulla olisi työhaastattelu perjantaina 🙈 Olin ajatellut että vasta lähemmäs vuoden vaihdetta täytyisi miettiä näitä kuvioita, mutta tilanne eskaloituikin nopeasti. 😁
Tarkoituksena olisi vaihtaa toimenkuvaa firman sisällä ja näin ollen saisin toivomani toimistoaikaan -työn. Oon ollut vuorotyössä aiemmin ja se ei kyllä mitenkään sovi itselle, saatika tän muutenkin hektisen arjen kaveriksi. 🥱
Miehelle nauroin että ehkä tää elämä nyt koittaa tuuppia johku suuntaan tässä. 🌈

En vaan kyllä mitenkään voisi jäädä enää kotiin sitten. Sen verran vaatisi ponnisteluja palata työelämään reilu 7 vuoden jälkeen..

Entäs jos käännät kelkkasi kokonaan ja jäätkin kotiin. Jos teille neljäs syntyy, alkaa kotona olla moneksi vuodeksi työtä. Sitten voi vielä miettiä, jos haluaisi lisääkin, ja jos olet asennoitunut olemaan kotona, niin on helppo harkita perheenlisäystä aina vaan.

Raha? Sen saa kyllä riittämään, paljon hauskaa voi tehdä itse ja opettaa lapsetkin tekemään. Silloin on oikeastaan matka hauskempi kuin päämäärä.

Tää nyt tällainen mainos, toki voi olla teille vieras ratkaisu.

Takaisin