suuri imetys ja korvike ketju :)

Multa ei tuu edes puolikasta tippaa maitoa vaikka käsin "lypsin"!! Ja mä on kuitenkin onnistuneesti 3 imetteny puoli vuotta täysimettäen ja n. Vuoteen osittaen. Joten nou panik, se etukäteen maidon tulo ei merkkaa mitää.

Joo ei sitä maitoo mullakaan kyllä tule ku pari hassua tippaa ku tarpeeks kovasti puristaa :D hehe. Viimeksi sektion jälkeen maito nousi vasta kotona, 5pv synnytyksestä että en odota nytkään että kovin nopiaa nousis.. Aion kotona saaha ruiskuun edes ne pari tippaa, saunan jälkeen silloin sektiota edeltävänä päivänä. Se rentoutuminen tuskin onnistuu siellä sairaalassa kätilöiden toljailemassa tissien puristelua xD

Tissien puristelu talkoot.. Kyllä sitä maitoo vaa alkaa tulee... Tarvisko mun sit niinku hommata sellane punppu?:)

Miulla tais nousta ihan kunnolla ehkä 3 päivänä synnyttyksen jälkeen, kyllä sitä tuli heti jo jotain pieniä määriä kun käsin lypsin synnärillä.. Tai mies tais kyllä hoitaa sen homman sillo, johan tuo nytki hyvin innoisssaan on noita hieromassa.. :D

Joo mmm mietin ihan samaa :-o mut onneks vielä ainakin rinnat ehjät. Poika tosissaan viihtyy TUNTI tolkulla rinnalla. Esikoinen oli hieman rivakampi otteissaan. Noh toki on vasta homma niin alussa ettei vielä voi tietää millainen syömäri herra on.

Joo meillä kanssa viihdyttäis vaikka lkuinka pitkään, toivottavasti maito lähtis nousemaan pian.. Litra jo olutta mennyt tässä, josko se alkaisi vaikuttaa.

Ja hyvä, että tuli paniikki-korviketta hankittua etukäteen: lääkärin määräyksestä annetaan tuolle meidän pienelle vähän lisämaitoa ekoina päivinä ettei paino putoa liikaa. Ei oltaisi muutoin päästy näin nopeasti kotiin. Niin eka korvikepaketti on jo tyhjennetty.,

Täällä imetys lähteny mallikkaasti käyntiin! Kahdesti sai neiti laitoksella lisä maitoa, molemmilla kerroilla 25ml. Kumin otin jo laitoksella käyttöön, sääliäkseni itteeni. Nyt kotona on syöty kumilla ja ilman, eilen jysähti maito nousta tisseihin niin viime yönä piti ottaa kumi käyttöön kun ei yksinkertasesta neiti saanu kiinni rinnasta.
Tänään oon joutunu käyttämään myös kerääjää kun rinnat on niin pinkeet maidosta. Yhellä syötöllä kerääjään tuli 45ml! Huikeeta, kun miettii et lisämaito sairaalassa oli se 25ml.. :)
Ja kyllä se imettäminen ja pieni rinnalla tuhisia on vieny mun sydämen taas! Se vaan on niin ihanaa!! <3

Kyllä tää imettäminen vaan on ihanaa! :) Hyvin tyttö imee oikeasta rinnasta ja taitaa saada hyvin maitoa kun paino ei ole pudonnut kuin 5% (yleisimmin kuulemma 7-8%). Vasemmasta saan edelleen vain yhden tipan sormin puristamalla eikä tyttökään saa siitä kunnon imuotetta. Odottelen nyt että maito nousisi kunnolla ja sit katotaan mikä tuon vasemman rinnan tilanne on, tuleeko sieltä mitään ulos vai ei ja lypsämällä, pumppaamalla vai ihan vauvan imulla. Ehkä siksikin nyt yritän ottaa kaiken irti tästä imetyksestä niin kauan kuin kaikki on hyvin ennen kuin se nousu mahdollisesti aiheuttaa harmia (huomaatteko miten positiivinen olen ;) ).
Ja toiseks mä olen suorastaan rakastunut tähän ihokontaktiin! En haluis millään pukea vauvalla vaatteita vaan pitää oman paidan alla vaan. :) Täytyy varmaan käydä heti vaatekaupoilla ja ostaa napitettavia löysiä paitoja!

Mä olen vaan pumppaillu kun ei se imetys tunnu musta kovin hyvälle (siis henkisellä puolella on joku klikki nyt) aika pieniä määriä tulee pumpatessa mutta joka tippa talteen :) Eilen juttelin mun tädin kanssa puhelimessa ja se sanoi, että se oli mun serkun kanssa tehny aikoinaan samoin. Pumpulla mitä tulee ja loput purkista. Eikä tuo neuvolatätikään mitenkään tuominnu meidän tapaa toimia. Eipä tarvi sitäkä stressata siis enää ku siellä synnärillä niillä oli vähän painostusta ilmassa ton tissittämisen suhteen... :meh:

Täällä tissitellään ihan äijänä! Vauva ei via oikein tajua, 3 imua ja tauko...huutokiukku...3 imua. Ehkä tänään huomaa ettei se sieltä ilmaiseksi tule :)

Maitoa nousee hitaasti,mutta eipä röntön masu ole kuin max 10ml/syöttö.

Pyysin kaiken avun imetyksen ja sain kokeilla eri asentoja ja kumeja ja on ollut miellyttävä harjoitella, anteeksi pyytäen käyvät kysymässä, saako antaa lisämaitoa?
Ööö...ei tietenkään, vauvanhan kuuluu nähdä nälkää...!?!

Muuten imetys tuntuu hyvältä ja on se hellyyttävää kun tuollanen babyborn nukkea pienempi vauva nukahtaa tissille onnellisena <3

Täälläkin ollaan oltu koko aika iho ihoa vasten ja tissitellen. <3 tää on niin ihanaa, vauva on niin suloinen että sydän pakahtuu. Tuntuu niin ihanalta tuntea lapsen iho itseä vasten. Ja lspsikin tuntuu olevan siinä niin onnellinen. Nyt mietin että laittasinko hälle eka kertaa vaatteet siks aikaa kun käyn suihkussa vai kietasenko vaan kapaloon.

Mä kans sairaalassa aina pitäny vaippasiltaan ja pitkälti iholla. Sit on ollu oma viltti johon käärässy sillon kun ei iholla ole. :-)

Poika on kyllä kova syömään :-) välillä pitää olla tarkkana et on kunnon imuote eikä vaan nännissä kiinni. Poitsulla kans tippu vaan 5% paino täysimetyksellä kolmantena vuorokautena nous maito kohinalla.

Esikoista välillä ärsyttää kun pikkuveikka niin paljon rinnalla.

Täälläkin taisi viime yönä vihdoin maito nousta kunnolla, tänään ei ole lisämaitoja tarvinnut antaa. :) eli kuusi vuorokautta meni tuskitellen, nyt alkaa helpottaa. (Tiedoksi muillekin, joilla ei maitobaari meinaa päästä heti täyteen tehoon).

Täällä hiukan ongelmallinen tilanne. Oikeasta rinnasta tulee hyvin maitoa ja tyttö saanut tarvitsemansa maidon siitä. Mutta tuo vasen operoitu rinta tuottaa tuskaa. Maito nousi viime yönä oikeen kunnolla mutta mitään ei vasemmasta rinnasta tule ulos! Olen yrittänyt saada vauvaa imemään paljaaltaan ja kumilla, lypsänyt käsin ja pumpulla mutta mikään ei auta. Sain nyt imetyspolilta ohjeen "ajaa maidon tuotanto alas" siitä rinnasta ennen kuin se tulehtuu. Nyt siis lämmintä ja hierontaa että saa nousseen maidon liukenemaan. Parhaillaan vaan on maitoa pakkautunut niin paljon rintaan että on yhtä tuskaa hieroa sitä! Pari-kolme päivää voi kuulemma mennä että tilanne laukeaa. Yhden rinnan maitotuotanto riittää kuulemma hyvin kun huolehtii itsestään.

Takaisin