suuri imetys ja korvike ketju :)

Metalshade, sama täällä, en voi sietää oluen makua joten sitä en aio käyttää apukeinona.
Solfiza, pumppu ei todellakaan ole pakollinen kapistus! Ilmankin pärjää hyvin etenkin jos ei halua käyttää pulloja, eli antaa muiden hoitaa syöttyjä välilä. Käsin lypsämälläkin saa tarvittaessa lypsettyä mutta jos haluaa suurempia määriä pakastaa tai pitää jääkaapissa että mies voi hoitaa esim yösyöttöjä säännöllisesti niin sillon tietty pääsee helpommalla pumpun kanssa. Mä hankin pumpun ajoissa koska mulla on edellisillä kerroilla tullut valtavat määrät maitoa ja luovutinkin maitoa TYKSiin ja toiseks mulla on leikkauksen jäljiltä vasen rinta siinä kunnossa että tuskin vauva tulee saamaan siitä minkäänlaista imuotetta.
 
Jotkut on kehuneet, että myös imetystee auttaa maidontuotantoon. Eli siis korvikkeena tuolle oluelle. En sitten tiedä toimiiko se ennen vauvan syntymää. Mulla on ainakin pussillinen kaapissa odottamassa.
 
Pihlajanmarja, imetystee? Kerro merkki! :D Vai onko se se vadelmalehdentee? Ne oli Cittarissa täällä loppu!
 
Mä ostin Lifesta ihan imetystee-nimellä kulkevaa teetä. Tai no jotain yrttejä se on, ei oikeeta teetä nähnytkään. Oli pahaa ku testasin, ihan ruohon makuista :grin
 
Esim. Ruohonjuuresta saa muutamaa eri merkkiä imetysteetä. Jos ei oo myymälää lähimain, niin niillä on verkkokauppakin. Esikoisen aikana join itse sen nimistä imetysteetä kuin Vauvan ilo. Se oli aikakin mun mielestä hyvän makuista. Sitä myy juurikin tuo aruohonjuuri, mutta varmaan myös muut luontaistuotekaupat.
 
Mulla on pumppu mut en varmaan sitä nää enää ikinä kun lainasin kaverille eikä tuo oo sitä palautellu vaikka oon kohta 9kk pyytäny. En kyl sillee varmaan tartteiskaa kun ei pulloja oo ainakaan alussa ottaa kuvioihin mukaan, mut ois Se kiva apu jos rinnat ihan pinkeenä maitoo koko ajan alussa niin sais vaikka sit pakkaseen laittaa tai helpotettua vauvan rinnalla oloa. Ärsyttää kyllä kun se oli 60€ pumppu jota taisin vaan muutamasti keretä esikon aikaan käyttää.
 
Rintapumpusta: ei se ole pakollinen hankinta. Voihan olla ettei jostain syystä maito nouse ollenkaan/imetys ei onnistu/pumpulla lypäminen ei onnistu vaikka käsin onnistuisikin tms.

Mutta toisaalta: jos maitoa nousee paljon ja/tai vauva on hidas syömään tai tulee rintatulehdus ja maitoa pitäisi saada lypsettyä, niin silloin pumppu on kyllä tarpeellinen!

Summasummarum; vaikea sanoa! Meillä ollut välttämättömyys ja toisella ehkä turhake. Voisihan sen varuilta hankkia ja jos ei tarvitse, saa varmasti helposti myytyä eteenpäin? Omasta kokemuksesta tiedän, että tympeä sitä sitten ainakaan on lähteä hankkimaan just sillä sekunnilla kun sitä tarvisi.
 
Muokattu viimeksi:
Onko tuolla oluella joku ihan tutkittu vaikutusmekanismi vai onko vain vanhankansan viisauksia?

Mulla ei ole mitään faktaa tästä, mutta muutamien mammojen ja mummujen kanssa on puhuttu, että kai se nimenomaan siihen alkoholiin nojaa: äiti stressaa, maitoa ei tule, annos alkoholia rentouttaa sen verran että maitoa nousee? Ei se kotikaljakaan ennen vanhaan ihan alkoholitonta ole ollut ja vanhat mummut aina patistelee ottamaan "sahtia tahi kaljaa että maitoa piisaa, niin sitä aina ennenkin käskettiin".

Perustu sitten mihin vain, niin itse olen karttanut ihan varuilta kaikkea mikä vain saattaisi maitoa nostattaa tai saisi alkaa perustamaan meijeriä :hilarious:
 
Mä ostin käytetyn pumpun ja nyt vasta sain aikaseks testata toimiiko se edes... Kokeilin sit pumpata maitoa ja oikeasta rinnasta tulikin n 10 ml ja vasemmasta sain 1-2 tippaa!!! :D Siis tuosta vasemmasta kun ei ole pisaraakaan tullut ulos aiemmin! Woohoooo! Toivoa on. :) Mutta kyllä oli vaikeeta saada vasen edes tiiviiksi niin että sai jotain imua aikaseks ja oli kipeämpikin kuin oikea. Pitää ehkä jatkaa harjoituksia vasemman kanssa vaikka päivittäin jo jos se siitä alkais sit heräämään. Perjantaina on neuvola ja sillon pitäis saada lähete imetyspolille.
 
No täällähän muut jo vastasivat asiantuntevasti tuohon imetysteekysymykseen. Sain omani babyshower-lahjaksi ystävältä ja se oli juurikin tuota Metalshaden mainitsemaan Vauvan ilo -teetä (hyvä jos on hyvää!). Jotain yrttejä se tosiaan sisältää, muuten en ole vielä perehtynyt. Ja veikkaanpa että Ruohonjuuresta oli ostettu, kun ystävä on aikamoinen kanta-asiakas :)
 
Mä oon maistanut tuota Weleda-imetysteetä, se oli ihan hyvää mun mielestä. Maistuu ehkä vähän lakritsalta :)
 
Mä ostin jotain halpista imetysteetä Lifesta, älkää ostako sitä jos hyvää haluatte :grin Olisin mielelläni kertonut merkin mutta enpäs löydä sitä netistä.
 
Tiedättehän missä on maidon tulon akupiste? :wink
Kävin esikoisen vauva aikaan akupunktiossa päänsäryn takia noh siihen ei ollu neuloista apua mutta se neulottaja halus kokeilla maito pistettä (oli koulussa se opetettu muttei ollu kellekkään kokeillu) ja vauva oli siis n.5kk täysimetyksellä. Maidontulo oli hyvin tasaantunut, oli alkanut syömään joka syötöllä molemmat rinnat, ylittjontaa ei ollut. Tehoimukautta ei ollut. Ja muutama päivä tuon maitopisteen neulottamisen jälkeen meinasin hukkua maitoon!! Se oli ihan mystistä!
Kokeilkaa aikanaan hieroa vasemman käden pikkurillin kynnen vierestä ulkosyrjän puolelta..
 
Mun nännit on kasvanut järkyttävän isoiksi, ei ne pienet ikinä ole olleetkaan, tarvii sittenkin varmaan sellaiset kumit, vauva tuskin syntyessään on mikään Steven Tyler :sad001
 
Mulla on kans metalshade aina ollu isot nännit ja nyt ne on valtavat mut kyl esikoikenkin sai niistä hyvin syötyä vaikka mietin tukehtuuko jo pelkkiin nänneihin :-D
 
Takaisin
Top