Minä imetin esikoista koko hänen imetysajan rintakumin kanssa, joten kyllä se pidemmänkin päälle onnistuu, vaikka aika moista sähläystä onkin. Minulla myös imetyskumin taustalla oli pienet nänninpäät, joista esikoinen ei saanut kiinni. Ja alussa myös rintojen kipeytyminen/haavautuminen. Tuolloin meille annettiin kumi käyttöön synnärillä, eikä sitten mieleen oikein tullutkaan se, että sen kanssa vauva joutuu tekemään enemmän työtä maitoa saadakseen. Meillä kyllä tyttö kasvoi siitä huolimatta ihan hyvin, eikä lisämaitoa annettu juuri lainkaan 4 ensimmäisen kuukauden aikana. Ja jos annettiin, niin syy oli yleensä se, että olin jossain käymässä. 4 kk iässä aloiteltiin kiinteitä ja samalla myös pullon käyttö lisääntyi. Siitä ei mennyt kuin hetki, niin tyttö kieltäytyi täysin rinnasta (sen kumin kanssa), kun pullosta tuli helpommin. Tuolloin en tajunnut kokeilla syöttämistä ilman kumia, vaikka ei rinnat siinä vaiheessa enää niin pinkeät olleet, etteikö niistä kiinni olisi saanut. Eli kumien käyttäjienkin kannattaa aina silloin tällöin kokeilla, jos syöttäminen ilman kumia onnistuisi. On se niin paljon helpompaa. Ja itsellä myös pumppaus "nostatti" nännin sillä lailla näkyviin, että siitä sai kiinni ilmankin kumia.