suuri imetys ja korvike ketju :)

Äsken oli taas sellaista tiuskimista tissillä ettei tullut imettämisestä mitään ja äitillä tuli itku päälle :sad001 välillä tää onnistuu ja sitten taas ei, ja välillä sitä onnistuu olemaan positiivisella mielellä asian suhteen, mutta nyt tuntuu aika kurjalta :sad001 mäkin välillä kokeilen ottaisko vauva tissin ilman rintakumia ja joskus se onnistuu, mut yleensä tarvii sen. Kunpa eppari ja repeämä paranis pian, niin voisi istua ja kokeilla uusia imetysasentoja.

Mulla on kans oikea rinta aina aivan räjähtävä suihkulähde, vasen taas ihan normaali. Aina kun ukkeli ottaa oikeasta, on sen naama aivan maidossa, pitää taukoja, puklaa, röyhtäilee jne... Mut helpottaa kyllä kun molemmat rinnat ei oo sellasia, niin pääsee toisen kans helpommalla.

Mä toivon kans että ajan myötä pahimmat suihkut helpottais :grin Ja joo, toi "positiivinen ongelma" on kyllä hyvä asennoitumistapa tähän, vaikka välillä turhauttaakin :)

Varoitus!!! Ostin tuttelin 0-6kk korviketta jossa päiväys 10.10-2015, 4purkin paketti, syötin 2pakettia ja 3. Oli juoksettunut! Soitin asiakaspalveluun ja he ottavat selvää missä vika! Nyt neidin masu ihan pallo ja huutaa... Vaikka aiemmin pieri kaikki ilmat ulos

Täällä myös maitoa tulee suht runsaasti. Tyttö saa kyllä enimmäkseen syötyä hyvin, vaikka välillä puklailee paljon ja röyhtäilee ihan tissilläkin ja jos rinta luiskahtaa suusta, niin maito saattaa suihkuta mihin sattuu (mm. mun omaan silmään :confused:). Vapaa tissi vuotaa syöttöjen ajan kuin hana, joten perus liivinsuojalla on turha toivoa pärjäävänsä.

Julki-imetystä on tullut harrastettua jo ties kuinka moneen otteeseen neidin 3-viikkoisen elämän aikana, kun isosiskoa pitää saatella harrastuksiin ja sieltä pois monta kertaa viikossa. Meillä homma hoituu niin, että heitän päälle ohuen neule-ponchon tai ison huivin näkösuojaksi ja survon ruokailun ajaksi harson liiveihin sille puolelle, josta en syötä.

Mulla menee noin kolme harsoo päivässä tissiliiveis:( just sain toisen tissin rauhottuu ni toinen alkaa suihkuamise!!!!!!

Daizy ja muut maidonsuihkuttelijat: mulla tasaantui jonkin ajan kuluttua, eikä enää lennelly ympäriinsä, paitsi suihkussa yms lämpimässä. Varmaan sekin vaikutti, että tyttö oppi nielemään nopeampaa tahtia :D kun aluksi aina raivostui kun meinasi tukehtua maitotulvaan...mutta nämä on onneks positiivisia ja ohi meneviä ongelmia :)

sain nutricialta vastauksen, kyseinen paketti oli saanut siipeensä ja siksi juoksettunut, vauvan vatsaoireet rauhoittui, kun annoin cuplatonia ja luomu-maitoa, eli olis saattanut johtua ihan mistä korvikkeesta tahansa?,luulisin :)

Mä oon kans imetysteetä juonu nyt kun äiti oli mulle tilannu jotai mitä ite oli juonu imettäessään. Ja kyllä tuolla taitaa olla joku vaikutus kun tuntuu et rinnat täyttyy paljon nopeampaa syöttöjen välillä ja on rinnat muutenli ihan pinkeenä.

Jahas.. nti 2 pv vanha vetelee 24 g maitoa yhestä rinnasta ja hetken kuluttua tyhjäs toisen. Minkähän suursyömärin mä oon saanu (naapurin päivää vanhempi söi molemmista Yht 16 g)

Voin muuten sanoa, että lapsi voi syödä liikaa. En ikinä olisi uskonut, ajattelin että kyllä se lapsi ottaa omansa. Meillä isompi pyysi koko ajan ruokaa ja söi lopulta jopa 170ml kahden tunnin välein. Tästä seurauksena oli vatsakipuja ja huutoa. Lisäks maha meni pienellä ihan sekaisin. Hän siis sai 12xn.150ml päivässä, kun suositus on 500-600ml/päivä.
Rajoitettiin herran syöminen 3h välein ja 120ml kerralla. Nyt nukkuu yönsä hyvin ja vain iltaisin on ilmaa mahassa.
Niin kuin jo sanoin, enpä olisi uskonut...

Tirppa vetää tissiöverit väsyneenä. Muutaman kerran oon menny halpaan ja antanut sitä tissiä siihen väsyitkuun ja näin meillä on ollut kahta kauheemmat olot.

Meillä myös välillä syödään liikaa. Tissillä viihtyy niin pitkää et puklu tulee. Välillä pitää vielä saaha lisää.. :rolleyes: paljonkohan tuommosen n 3 kg pitäs syyä..? Pumppasin ja annoin pullosta 60 ml ja sit piti viel puol tuntii syyä tissistä ja järkyt puklut päälle..

Täällä myös yksi suihkutissi.. poika nyt rwilu 5 viikkoa. Puklailee paljon ja iltaisin myös oksentaa kaaressa maitoja kun sitä tulee nion kamalasti.. esikollakin tuli mutten muista että ois näin paljon tullut. Vauva syö lyhyitä pätkiä max 15min mutta saa paljon maitoa ainakin painon mukaan.. 2viikossa tullut 800g painoa öisin syönyt koko elämänsä ajan 2-3kertaa ja aamulla tissit melkoisen täydet.. tasaantumista odotellessa. .

Takaisin