supistelut

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja lemppi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
sama homma täällä.. oon ite täsmällisyyden huippu, joten kaikki myöhästely ja odottelu on tosi ärsyttävää - vielä ku ite kantaa tuota ipanaa ja millään ei voi vaikuttaa sen "ajoissa olemiseen" [8|] äsh! ja joo todellakin tuntuu kaukaiselta tuo 1.9!

mulla on ollu sillon tällön sellasta hirveetä vihlomista tuolla alhaalla, ihan ku sukkapuikolla pistettäs.. joku sanoi joskus että ne on kuulemma "piikkisupistuksia"

Pitääpä tosiaan ens kerralla sen "piikin" aikaan kokeilla mahaa onko kova.. en oo tosta kuullutkaan nii hyvä tietää et osaa vähän seurailla. Aattelin myös et voiko ne olla jotain liitoskipuja ku mulla muuten tosi vähän on ollu mitään kipuja tuolla alapäässä. [8|]

joo paitsi mulla ei maha kyllä kovetu noiden vihlontojen aikana, en tiedä sitte mitä ovat ja mitä tekevät [8|] oletan kuitenkin että liittyis jotenkin ees raskauteen [;)] käly kertoi että hänellä oli niitä muutama päivä ennen synnytystä - mun ois siis saman perusteella pitäny synnyttää jo viikko sitten..

Mun olis tuon perusteella pitäny synnyttää joskus rv 30..[:D] On ollu aika kauan noita alapään piikittelyjä. Nyt kun on maha laskeutunu, huomasin tänään, niin en meinannu käveleen pystyy aamulenkkii kun jatkuvaan pisti..[&o] Ei mullakaan maha aina oo sillon kova kun noita piikittelyjä tulee. Mahtaiskohan se vauva vaan painaa alapään kudoksia ja siitä johtua piikittely jos kudokset ei meinaa joustaa tai jotain.. En tiiä mut näin oon vähän miettiny et ehkä vois olla. [8|]

No mulla olis sun kälyn puheiden mukaan synnytys tulossa ihan näinä päivinä. [:D] Ku ei niitä pistelyjä oo ollu ku nyt parina päivänä. Ees jotain toivoo.. Kuitenki viikon päästä vielä pohdin täällä et koskahan se lähtö tulis. [:)]

Hohhoijaa, miks synnytykset kestää näin kauan?[:D] tässä tylsistyy. Ei oikein uskalla uloskaan lähteä. Täytyy kai vaan jatkaa unia.

Nyt suppaillut n. 8 minuutin välein joten ehkä ens yönä lähtö...? Toivoa sopii! Sais jo koveta[:)] yks väli oli 15 min, mutta muuten koko 15 tuntia vähintään aina 10 minuutin välein supistus ja kestoltaan n. 45 sekuntia. Sais mennä minuuttiin sekin..

Eemi ei se mitään vaikka "pelottelit" kun onhan se paljon mukavampi suhtautua realistisesti, että tulee sattumaan jumalattomasti kun että esittäisit, ettei se tunnu missään[;)]

Haluun jo meidän pikkuisen syliin!

mulla kyllä on noita vihlomisia tullut jo varmaan kolmekin viikkoo. ja supistelee kyllä, mutta ei oo kertaakaan tullut mitenkään kivuliaita suppareita. jotenkin on semmonen kutina että synnytys joudutaan loppujen lopuksi käynnistämään! noh jos näin käy niin se on sit 26.päivä kun jotain tapahtuu! Pelko persiissä edelleenkin tuosta lapsen koosta, kuinka iso siitä tuleekaan.
[&:]
Mitään merkkejä ei siis ole tullut, mutta eipä tuo olokaan loppujen lopuks oo mitenkään mahottoman tukala että sen takia mikään hätä olisi päästä synnyttämään! [:D]

ai niin ja kiitoksia tiedosta scarlettille ja asalille! osaanpahan kellottaa sitten niitä suppareita, jos joskus niitä mulle suodaan![;)]

vau, kelpais mullekin tuollainen ponnistusvaihe[:)] Hyvä kyllä, ettet Miu joutunut kauaa kärsiä siinä vaiheessa enää.

Mä taidan kohta joutua lähtemään. Sattuu jo pirusti. Ajattelin odottaa 12 asti, mutta en taida pystyä.

tsemppiä Madie ja ponnistusvoimaa!!!

Pitkään on kyllä Miun supistukset kestäneet...

Josko kohta olis mun vuoro jakautua? [&o]

täällä onkin ollut hiljanen yö... Madie varmaan siirtyi sinne sairaalan puolelle..

Mä en täältä taida myöskään ihan hetkessä hävitä mihinkään... [:@] ainakaan synnyttämään...
Tuntuu, että supistelut on vaan viikkojen aikana vähentynny.. Maha on kyllä ollu kipee ja kun nousee ylös niin vihloo, mutta muuten ei mitään merkkejä.. Tänään on 39+0.. Taitaapi yli mennä tämä raskaus.. Ei oo limatulppaakaan näkynny.. [&o]
En millään haluis ootella syyskuuhun, mutta minkäs teet.. Tää vauva ei ilmeisesti äitin toiveita paljo kuuntele.. Se vaan nautiskelee masussa niin pitkään kunnes varmaan syyskuussa käynnistetään... [8|]

täällä ois huomenna laskettu aika, kaikki vähisimmätkin "ennakoivat" oireet on kadonnu, olo on samanlainen kun joskus rv 20 eli plääh.. äiti on nyt mut kahtena aamuna herättäny soittamalla yheksältä ja kysymällä että "no joko tuntuu että lähtö lähenee" [&:] se kyllä tietää et tuo kysely on raivostuttavaa, mutta jatkaa sitä kuulemma silti. mä veikkaan, että saa soitella vielä pari viikkoa ennen kun on mitään kerrottavaa!

n.9h on ollu näitä suppareita. pikkasen kivuliaammaks muuttuneet mutta ei kyllä vielä kipeiks voi sanoa. säännöllisesti 4-6min välein semmoset 50sek kestää.... synnärille soittelin ja sanovat että sitten kun tuntuu ihan sietämättömiltä niin pitäis mennä näytille...kauankohan siihen pitää oottaa.... huhhuh.

lemppi taitaa olla pian menossa [:)] tsemppiä!

Mulla ei ole tietoakaan kipeistä supistuksista tai limatulpasta. Vauva ei ole laskeutunut eikä pää kiinnittynyt. Onhan tässä viikko aikaa laskettuun aikaan, mutta en silti usko että syntyy vielä ensi viikollakaan. Ei ole mitään ihmeellisiä tuntemuksia. Maha kovettuu, kun nousen sängystä ylös tai nostan jotain, mutta that's it. [8|]

vieläkin kotona. [:)] mietin että pitää kait illalla käydä synnärillä hakemassa jotain kipupiikkiä, ja sit kotiin nukkumaan. ei nää oikein oo merkittävästi koventunut nämä kivut. mut silti pysyneet siinä 50sek, 5min välein. pikkasen puhalluttaa, mut tuntuu että kyllä tämä reippaasti huomiselle menee ennen kuin rupee oikeesti jotain tapahtumaan....jos silloinkaan. [:D]

täällä alkoi supistelemaan iltapäivästä, mutta epäsäännöllisesti ja harvakseltaan. Äsken kävin koirien kanssa lenkillä ja supistukset oli aikas voimakkaita, välillä piti pysähtyä puhaltamaan kun teki kipeää, lyhyin aika supistusten välillä lenkillä ollessa tais olla 6min..ja kestoltaan varmaan lähemmäs minuutin..alamahalla tuntuu hassua paineen tunnetta, mitä ei ole aikaisemmin ainakaan tällä lailla tuntunut..ja alaselkää "polttelee"...

kovasti pidän peukkuja etteivät lopahda vaan jatkuisivat, tihenisivät ja tulisivat säännöllisiksi...tai menis vedet...

Tänään on ekan kerran tuntunut supistuksia enemmän. Mutta aika mietoja, menkkakipujen tyylisiä. Loppuvat kun menee makuuasentoon.  Mahtaakohan pian jotain tapahtua vai jatkuuko tälläistä useampi päivä? Laskettuun aikaan oisi vielä 10 päivää. Mutta tänään on kuukautisten mukaan laskettu aika, ultrassa se vain muuttui 10 päivää eteenpäin, ja enemmän tuohon myöhempään aikaa uskon kun kk-kierto kuitenkin oli lähempänä 40 päivää viime syksynä.

täällä taas mahassa hirveä möyrintä, tuntuu että ipana on päättäny kaivautua väkivalloin tuolta ulos. jumpsuttaa kohdunsuulle niin tarmokkaasti, että saa oikeasti pelätä ettei tuu pissat housuun [&:] joka vessakerta (n. 2krt tunnissa siis) tulee pönttöön sameaa nestettä, jonka tulkitsen valkovuodoksi - on ihan vettä.. Maha kovettuu vähän väliä, mutta mitään kipuja ei ole. Luulenpa siis että kevyesti mennään näin vielä monta päivää [&o] Huomenna aamulla heti neuvola rv 40+0, ärsyttää mennä sinne, ihan turha käynti taas kun ei mikään oo muuttunu viikossa...

ai niin, joko se lemppi lähti sinne synnärin suuntaan? ja miten riitun supparit?

täällä kanssa jotain meneillään mut yritän olla huomaamatta niitä ettei toivo herää liiaksi..

Supparin täyteisiä yöntunteja!

täällä ollaan edelleen...supparit loppu melkein heti kun tulin kotiin [:@] aamulla tosin kun heräsin ja nousin sängystä tuli ensimmäinen supistus tälle päivälle ja selkää kolottaa tälläkin hetkellä..no toisaalta hyvä ettei vielä viime yönä tarvinnut lähteä kun mies ei ollut kotona. Hän siis on töissä Helsingissä mistä ajaa Kuopioon sen 5h, sillä olis ollu yövuoro koko viikko mut oli sanonu viime yönä töissä et nyt pitää lähtee ja on siis ihan kohta puoliin kotona, ei toinen malta olla enää töissä kun ei koskaan tiedä millon se lähtö sitten tulee [:D] parin päivän palkan siitä menettää, mut jospa ne lauantaina käynnistäisivät (jos ei synny ennen sitä) niin sais sitten jäädä virallisesti isyyslomalle...

Jospa tuo miehen kotona olo auttais synnytyksen käynnistykseen kun ei tarvitse minun miettiä ja stressata et ehtiikö mies varmasti mukaan ja saanko hänet puhelimella kiinni työvuoron aikana. Mun kun olis pitäny soittaa miehen pomolle jos lähtö olis tullu ja mies olis ollu töissä. Hänen työpaikkansa kun sattuu olemaan maan alla niin siellä ei kamalasti kenttiä ole..mutta nyt ei tosiaan tarvitse sitä enää murhetia [;)]

Takaisin