supistelut

Neuvolassa oli vauvalla kaikki hyvin [:)]

Itsellä verenpaineet koholla. Nyt on koko ajan semmoinen menkkamainen olo. Ja aamulla oli tosi kuvottava olo välillä. Alavatsassa semmoinen jatkuva pieni polttelu siis ei mitenkään kipeää, oikealle puolelle alas tuntuu välillä enemmän. Ihan niinku joskus aiemmin kun oli liitoskipuja lenkillä käydessä.
 
Jeps, oli kyllä mukava käydä neuvolassa rauhoittumassa [:D] Ja TAYSiin oon soittanu jo kahdesti tänään... ne ei varmaan vastaa mulle enää kohta. Aamulla soitin vuodosta ja se onkin nyt muuttunut rusehtavaksi ja sitä tulee vain vähän pyyhkiessä. Nyt on supistellut ehkä 20min- vartin välein, joten soitin ja kysyin kun vähän olen saanut ristiriitaista tietoa sairaalaan lähtemisestä, kun joissakin neuvotaan menemään sairaalaan makuuasennossa jos vauva ei ole vielä laskeutunut ja lapsivedet menevät (napanuoran ulosluiskahtamisvaaran takia). Meidän vauveli ei ole laskeutunut eikä pää kiinnittynyt, mutta ei kuulemma tarvitse siltikään lähteä vaakatasossa vaikka lapsivedet menisivätkin, koska vauva on kuitenkin oikeinpäin. Noh, totellaan nyt kätilöä ja lähetään sitten omalla autolla jos tulee tarvis.

Jeps, saa nähdä vähän on alkanut tulemaan useammin supistukset, maatessa ne ovat kipeitä, että vähän saa puhallella, seisaallaan sellaisia menkkajomotuksia. Tai on mulla alavatsalla sellainen jatkuva pieni polte, mutta n 20 min välein polttaa selkää ja mahaa vähän kovemmin. Mies on 2h matkan päässä työreissulla, mutta jos tässä lähtö tänään tulisi niin eiköhän se kotiin ehtisi [:)]

Kauppaan en ole uskaltanut lähteä enkä siivota kun aamulla oli niin verenpaineet koholla neuvolassa - kuitenkin ostaisin taas kassit täyteen ja raahaisin niitä sitten viimesillä voimillani kun pitäis kävellen käydä kaupassa [8|] Käski terkka levätä. Pah, mulla olis ollu siivouspäivä!
 
Täällä mä Lidia ainakin viellä olen. Mulla on supistuksia tullu päivän aikana tosi vähän ja harvoin ne mitä on tullu ni on kyllä ollu kivuliaita mutta tulevat sillon tällön. Saas nähdä mitä ilta ja yö tuovat tullessaan. Yleensä mulla on noi supistelut muutenkin alkanut illalla tossa 20-22 välil ne vaan tuppaa loppuun jossain vaihees. Tosin nyt on ekaa päivää ollu niin et oikeestaan kaikki supparit on ollu kivuliaita. Niinkuin viime yönäkin. En vaan ymmärrä et kui niitä ei päivällä tuu useemmin. Niin ja sit nivusis tuntuu välil niinku iskettäis puukkoo ja sit muuten vaan piikittelee ja juilii ala päähä niin että hyvä kun koiran kans sain lenkin tehtyy. Mutta jos ne supparit ei ens yönä/huomenna aamulla loppuiskaa ja pääsisin joskus tositoimiin.. Eilen kyllä niin heräs toivo että joskos mut pah....

Paljon supistuksia sinne Lidialle ja toivotaan että pääset tositoimiin pian![:)]
 
Tsempityksiä Lidialle ja paukkelle... Toivottavasti jo pääsisitte sairaalaan asti..
Itse en varmaan pääse missään vaiheessa, tästä vauvasta tulee historian ensimmäinen lapsi joka ei
synny koskaan[8D] no joo, aikaahan on vielä vaikka kuinka mutta jotenkin nyt pläjähti tänään totaali epätoivo,
ehkä siks että päivä alkoi TAAS pyttyä halaillessa. Alkaa tämä raskaanaoleminen riittämään..
 
haha, mulla on asali just samanlaiset ajatukset [:D] kaikki kun jaksaa toitottaa että "kyllä se sieltä ulos tulee, ei sinne vielä kukaan oo jäänyt" niin oon alkanu vastailemaan, että mä varmaan just oon se poikkeus joka on raskaana aina..[;)] LA oli kaksi päivää sitte ja edelleen sellanen tunne että LA joskus 2kk päästä[&:] eihän tässä muuten mitään, mutta nämä liitoskivut jne, jotka on ihan hel**tillisiä ja rampauttaa lähes täysin, eri asia ois jos pystyis lenkkeileen ym. nyt tulee vaan hulluksi täällä kotona ollessa [:'(]

Lidia sillon ku epäiltiin että ipana on perätilassa niin sanottiin, että jos menee vedet niin vaakatasossa sairaalaan.. muuten ei tarvii jos on rt:ssa
 
Täällä vielä olen, istumaan ei pysty ku saattuu sillai enemmän. Neljän jälkeen ollu ehkä puolen tunnin välein supistuksia, tai siis pikku hiljaa tihentyen välit, puoli seitsemän jälkeen on ollu suppareita 5-8min välein. Alkaa sattua jo kohtuu paljon! Ei tiedä miten päin olis ku supistus tulee, mut kipeää tekee. En tiedä kauanko ne kestää, osa pitempään ja osa lyhyemmän aikaa. Ei ole koskaan aiemmin ollu kipeitä supistuksia. Sanoin äsken miehelle että lähetään viimeistään yhdeksän aikaan jos tämä meno jatkuu. Söin äsken ruokaa, kun en ole koko päivänä syöny ruokaa kun ei kauppaan ole viitsinyt lähteä. En tiedä oliko järkevä veto. Jätskiä tekis mieli.

Joo. Asali: mulla oli vielä eilen sellainen olo, ettei synnyttämisestä tietoakaan! Nää voi nää tilanteet muuttua nopeastikin. En tosin tiedä, johtaako nää supparit nyt synnärille tai syntymään asti, mutta ainakin ne on koko ajan pahentunu ja tihentyny. En kyllä jaksais tällaista montaa päivää...
 
Hyvä Pitu että jollain muulla on samanlainen olo... Tai eiköhän monella oo myös ollut..
Oon ihan varma että oon elokuisista vihonviimeinen joka saa vauvan.
Hassua että nyt ärsyttää niin paljon että tulee semmonen olo että älä synny ollenkaan sitten!

sekopäistä.

Kiitos Lidia, tuo tuo toivoa edes vähän.. [;)] Tsemppiä sulle kipuihin!
 
Mulla ei oo supistuksista enää oikeastaan tietoakaan.. Ehkä tuossa ku kävin kävelemässä päivällä nii tuli vähän ja noi liitoskivut taas häiritsee ku yrittää makuullaan katsoa telkkaria ja vähän kääntyillä.

Mulla on vielä oikeestikki pitkä aika tuonne laskettuun aikaan ja en hermoile kovin paljoa. Tai sitten mulla on paremmat hermot kuin teillä [:D] Mut sais tuo jo syntyä ku kaikki kyselee kans et joko joko oot poksahtanu.. En oo enkä vissiin saa tätä koskaan ulos.. En ainakaan kovin pian.
 
kuinka teillä jo synnyttäineillä muuten noi supistukset alkoi? tai siis meinaan että mulla on nyt viime yöstä lähtien ollu aivan sairaan kipeä alaselkä ja kipu säteilee välillä alavatsan puolelle ja reisiin. särky on siis jatkuvaa eikä tule supistusmaisesti aalloissa, koko päivän siis ollu ihan ok kipua mutta nyt iltaa kohden pahentunu vaan [&:] nyt tuntuu jo siltä ku selkä ois jotenkin sijoiltaan tms.. vtuttaa vaan. aattelin että onko muilla alkanu synnytys tällä tyylillä ja muuttunu sitte jossain vaiheessa supistuksiksi?
 
oi oi, täälläkin ipana viettää hiljaiseloa jo kolmatta päivää[:-] saas nähä.. jos haluaa sen liikkuvan niin pitää tökkiä, se vähän laiskasti vastailee ja tökkii varpaillaan kylkiluihin[:D]
 
Nyt on sit ollu alavatsassa sellasta menkka jomotusta koko päivän tähän mennessä. Selkään välillä jomottelee ja särkee ja välillä supistaa ja sitten tuntuu alapäässä piikittelyä. Käveleminen on lähes mahdotonta aika ajoin. En mä vaan tahdo tästä kaikesta erottaa et mikä on supistus kipua kun kaikkee on sekasi ja perä jälkee. Ni ei pysty ees mitää kellotuksii miettii mut kai ne supistukset sit jossain vaihees rupee erottuu niin et pystyy kellottaa. Vai?

Mites Lidia ja Pitu tilanteet etenee? Vai ootteko jo mahtanu päästä synnärille?
 
Paukke, meil on tänään laskettu aika :_D,samat tuntemukset täälläkin, muttei mitään tapahdu :(. Yö oli raskas, ku koko ajan wc-hätä, muttei tule ku tippa pönttöön, ja hätä jää... Toivottavasti kohta alkaa tapahtumaan, täälläpäin on jo hermot kireellä :/
 
Juu niin on Viljonka täälläkin hermot aika kireellä. Mulla on kans tota ihan samanlaista vessassa ravailua. Raivostuttavaa välillä ku ei tiiä et onks hätä vai ei... Täytyy toivoo ettei montaa päivää pidä tällästä, voi rueta käymää hermoille kipuilut jotka ei tunnu johtavan mihinkää.[>:]
 
voi Miu toivottavasti pitäs munkin kohdalla paikkansa [:)] vähän kyllä epäilyttää.. taitaa tuo meidän koira muuten vaistota jotain, kun on pari viime päivää ollu ihan vauhko?! tuijottaa mua kummallisesti ja laittaa päätään mun mahan päälle enemmän ku ennen [:D]
 
voi mä niin haluaisin liittyä teidän 40+4 synnyttäineiden kerhoon! koko yön tullu epäsäännöllisiä mutta kipeitä suppareita, unen läpi niitä tuntenut.. Nyt tunnin verran tullut 10min välein, on kipeitä, mutta ei vielä mitään sellasta kipua mikä halvaannuttais. NYT TOIVOTAAN ETTÄ NÄMÄ JATKUU ja vahvistuu! pitää vissiin uhmata ja lähteä miehen ja koiran kanssa aamulenkille, josko auttas [;)]
 
Takaisin
Top