supistelut

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja lemppi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
puuuh oonkohan mä lähdössä seuraavaks. Ei tää kyllä ainakaan yli voi mennä!
1.40 heräsin kun kuului joku poks. Maha kipeä, joten vessaan siitä nousin. Vessassa sitten pönttöön putoili verilimaa (jee, loppu limatulppa!) ja mahdollisesti lapsivettä. Takas sänkyyn ja nyt oon siitä lähtien kellottanut supistuksia 4-8 minuutin välein, yleensä 4. Tai viimeisin oli 3[:D] alkaa pikkasen jänskättää kun meinaa jo sattua aikalailla. Voi kun sais nukuttua.

Sitä vaan mietin, kun siteeseen lurahtelee vähän väliä veren sekaista vettä (side siis vaaleanpunainen) niin onks tuo normaalia? Pitäis varmaan soittaa kohta, mutta en halua kysellä tyhmiä.[>:]

Madie: Mulla alkoi just noin ja sairaalaan käskettiin näytille. Halusivat ruveta seurailemaan tulehdusarvoja, kun kerta vedet meni. Että sunkin kannattais ainakin soitella...Ei kannata ihan kauheasti aikailla! Ja mä kanssa vuodin verta siitä asti kun vedet/limatulppa meni.
Tsemppiä!!!

Myös MIUlle tsemppiä ja voimia!!! Onneksi oot sairaalassa, alkoi jo huolestuttaa...Kokeile vaikka kuumaa suihkua jos se helpottais! Toivottavasti se sun ukkos tajuaa olla jo paikalla!!!

Voi Miu82 saas nähdä että ollaako sittenki siellä yhtäaikaa..
Mulla on nyt koko yön suppaillu.. heräsin tossa 4 aikaa siihen että sattu niin saatanallisesti! Jos nyt saa näin kauniisti ilmaista.. Siinä makoilin ja rupesin hetken päästä kellottamaan.. nyt on tullut suppareita vaihdellen 6-10 min välein ja hiukan veristä limavuotoa  [:'(]    En jaksanut makoilla sängyssä suppareita ootellen vaan tulin koneelle tappaan aikaa...  Jotenki on sellanen olo että ei tää kuitenkaa viel tuu.. en tiiä.  Pitää varmaa soittaa äitille jahka kello on tarpeeks [:)]

Joo sitä mäki täs mietin et miten kestän pahemmat supparit kun nyt jo itkettää [:o]
Mulla tulee supparit nyt 4-10 min välein.. ja veristä limatulppaa tuli ihan huolella.. Kai sitä uskaltaa päästää miehen silti töihin helsinkiin???  En tiiä.. apua.. pitäiskö sinne synnärille jo soittaa?

soittelin tossa tunti sitten ja kuulemma se voi olla vaan limatulppaa vaikka onkin niin vetistä niin en mä ihan vielä ainakaan lähde. Alkaa vaan olla melko jomovia nämä! Silti tuntuu, että pitäis sattua enemmän. Eemi on saanut peloteltua liikaa[;)] Edelleen vähintään 4 minuutin välein, välillä kahden. Haluan kuitenkin antaa miehen vielä vähän aikaa nukkua niin jaksaa sitten pitää seuraa jos lähtö tulee.

Täälläkään ei oo unta takana kun vajaa 3 tuntia alkuyöstä. No onneks edes sen verran. Ei käy kateeksi Miun tilanne[&:]

Käskivät Hyvinkäältä tulla näytille, joten mennään nyt sitte ainakin käymään  [8|]

Oho, siellä on sitten ihan eri käytännöt[:-] Tai ehkä siis vähemmän ruuhkaa kun Tampereella. Toivottavasti saat Josefina jäädä sinne[:)]
Mietityttää. Entä jos lähtee liian myöhään?[:D] No aika harvinaista varmaan ensisynnyttäjillä. Uskaltaako syödä? Menkkojenkin aikaan tulee kivuista tosi huono olo enkä haluais oksentaa.
Loppuukohan nää supistukset kuitenkin? Täällä on niin epäonnisia ihmisiä ollut, että pelottaa kyllä[&:]

Ompas monet kärvistelly nyt viime yönä supistusten kanssa, mähän oon yksin täällä kohta lukemassa ja kirjottelemassa. Toissa yönä kellotin ite harjotussuppareita jotka ei siis kipeitä ja tiedän että ne ei tee mitään!! Tunnin kellotin ja tulivat epäsäännöllisesti 5-10min välein joten ei toivookaan et vähään aikaan ois lähtö eessä.

Syntyisiköhän tänään useampi vauva [:D] kun näin monella on supistanut.

Mua supisti yhden kerran viime yönä, eli varmaan vielä syyskuussakin täällä palloilen. Oisko mulla nyt koko raskausaikana ollut 5-10 kivuliasta supistusta. Alle 10 joka tapauksessa. Vauvalla vaan alkaa olla aika ahdasta, eilen illalla oli inhaa ylävatsakipua, vauva tuntuu tosi ylhäällä. Laskeutumisestakaan ei ole odotettavissa helpotusta kun kerta viime viikolla neuvolassa sanottiin että pää on niin alhaalla kun voi olla..

mistään supistuksista tietookaan ja tällä hetkellä hyvä niin, sillä MIUn kanssa äsken juteltiin, ja ei tuo taida olla herkkua sitten yhtään. kyllä pitää olla kovemman luokan HC-masokisti jos sanoo että synnytys on jotenkin ihanaa/nautinnollista. Hulluja akkoja, sanon minä! [:D]
Ai niin, jos joskus mulle tulee niitä supisteluja niin kuinka niitä kellotetaan? supparin alusta toisen alkuun? vai sitten toisen lopusta toisen alkuun? vai mitenkä?

Juu täällä mäkin viellä kirjottelen jakautumattomana ilman suppareita, että et sä esikoinen yksin jää.. Välillä tulee kipeitä suppareita mut aika harvoin mut ei nekään paljookaan satu.[&o]

Mä meen nukkuu. Ärsyttää niin vietävästi[:@] melkein 8 tuntia supisteli 4 minuuttiin ja välillä alle ja nyt välit 7-8 minuuttia. Ei tää synnykään ikinä. En jaksa enää kellottaa kun päätä särkee. Jos parin tunnin unien jälkeen olis parempi. Jos nyt saa unta...

Lemppi, mä en tiedä miten virallinen suppareiden kellotus pitäisi tehdä mutta itse oon noudattanut kaavaa supistuksen alusta seuraavan alkuun = väli ja yhden supistuksen alusta sen loppuun  = kesto ja niitä sit seuraillu.

La-iltana tuli säännöllisiä supistuksia n 1,5h muttei mitään sellaista mistä ei ois ilman lääkettä selvinnyt. Soitin kuitenkin naistenklinikalle että jos jatkuu niin milloin mä sitten lähen sairaalaa kohti. Heidän mielestään olisin saanut lähteä vaikka heti mutta sitten kätilö huomasi sanoa ettet sä voi tänne tulla kun heillä on SULKU! Mietittiin siinä sitten hetki ja todettiin että jos on yöllä pakko lähteä niin Jorviin tai Kättäriin käy sitten matka. Mutta sitten harvenivat supistukset ja homma kuivui kokoon. Jännityksellä odotan missä sairaalassa nää meidän muksut sitten loppujen lopuksi syntyy[:D]

Olet kyllä uskomaton kantaja,Scarlett[:)]
kaksi masussa,viikot pitkällä ja viestit positiivisia ja iloisia!!!
Ihana asenne!!!

Paljon voimia kuitenkin vielä ja toivotaan että pian saat tuplapaketin turvallisesti maailmaan<3

Voi Madie ei ole ollu tarkotus kuitenkaan pelotella. Se on mun kokemus siitä kivusta. Kaikki kokee sen omalla tavallaan. Mut en voi vähätellä sitä miten sen ite olen kokenut.

Voi jessus miu!!! Selekään silee sun miehelle pitäs antaa!!! Todellakin elämän väärin hetki alata kitiseen[:@][:@]. Mut sulle kunnon tsempit. Nyt se sun H- hetki on käsillä[:D]

Elysee, kiitos! Mulla on keskiviikkona kontrolli ja siihen lupailtiin vähän käynnistystä kalvojen puhkaisulla mikäli eivät ennen synny. Mut mä en ois ikinä uskonu että saan oikeasti täysaikaiset kaksoset! Elämä yllättää, ei voi muuta sanoa. Mutta näkisit tän mun mahan. Mä koitan laittaa tänne kuvan kunhan löydän kameran piuhan jostain. Ihan vieraitakin ihmisiä naurattaa kun koko pallo heiluu poikien liikkuessa. Näkyy hyvin myös ulkopuolisille kaikki liikkeet. 

meillä on muuten esikoinen la samana päivänä, oon ihan varma että tää syntyy vasta parin viikon päästä. viimeisen puolentoista viikon aikana kaikki vähäisetkin "oireet" lähestyvästä synnytyksestä on hävinnyt, maha kovettuu sillon tällön ja valkovuoto runsaampaa.. muuten tässä sitte ollaankin melkein elämänsä kunnossa[&o]

juu ei oo pelkoa että minäkään tositoimiin pääsisin pitkään aikaan.. eli esikoinen ym juttukaveria
riittänee loppuun asti.. Mulla on semmonen fiilis että kaikki synnyttää mua ennen ja kärvistelen vielä
syyskuun puolesvälissä yksinäni..

Madie kuulostaa inhalta - tommonen alkaa/ei ala on rasittavinta... Onnen potkuja kuitenkin..
Pääsette siis Sartzan kans todnäk yhtä aikaa osastolle...

Lemppi alusta alkuun.. Kysyin tätä kans tuossa muutama viikko sitten äiteltä (siis joka on kätilöope ent. kätilö)
ja oli kovin ylpee.. kuulemma moni ei kysele ja sitten laskee väärin.. tai siis oli niin sillonkun se oli vielä
kätilönä toimimassa

Jep, niinhän meillä Pitu86 taitaa olla sama eräpäivä, keskiviikkona.
Mulla joskus ottaa niin ilkeesti tuolta alamahasta et pitää asentoo vaihtaa, silleen pistää tavallaan. Ja valkovuoto on kans aika runsasta mut muutenpa ei mitään merkkiä lähestyvästä synnytyksestä. Minustakin tuntuu et kaks viikkoo saa viel hyvinki odotella, sitte ku on rv 42 nii on 1.9, jotenki tuntuu tosi kaukaiselta! [:@] 
Ja mä oon tosi kärsimätön tämmöseen odotteluun.
Ols ehken kuulunu jurputukseen mut tulipahan tänne. [:D]

Uskon itsekin roikkuvani täällä syyskuulle, joten Asali, Pitu ym. ette ole yksin jäämässä tänne rupattelemaan [:D] Nyt meinaa jo vähän jännittää, kun Madiella ja Josefinallakin taitaa olla tositoimet lähellä ja heillä on lähes sama la - ei ole yhtään kipeätä supistusta ollut, toki tunnen nykyään supistukset mahan kovettumisena silloin tällöin, mutta ei kyllä mitään muuta! Ja minä kun luulin että sairaalaan pitää lähteä jos supistuksia tulee kahden tunnin ajan n.5 minuutin välein...taitavat täällä Tampereella antaa päivystää kotona vähän pitempään!

Takaisin