Sokerirasitus/raskausdiabetes

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja miuk
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä sitä sitten istutaan ja likka riehuu masussa :D kohta on verikokeen aika, olo on ihan ok..vähän oksettava olo tuli juonnin jälkeen ja edelleen on hiukan ökö olo...toivottavasti ei enteile mitään huonoa :( tosin tää pitkään istuminenkin aiheuttaa mulle huonoa olo muutenkin...noh, vielä olisi jälellä reilu tunti!

Lissufin millä perusteella sait painokontrolliultran? Mä olisin kans halunnu jonkun lisä ultran rd:n ja esikoisen ennenaikaisuuden takia, mutta kumpikaan ei riitä syyksi!! Tai jos sokeriarvot heittelee pahasti niin sitten tulee joku kontrolliultra, mutta nyt kun ne pysyy normilukemissa ilman herkkuja niin mitään ylimääräistä ei ole luvassa... :confused: Näin siis Vantaalla!

Joo tuo oli tosi inhottavaa ku ei saanu vettä juoda ku ihan pikkusen rasitusta ootellessa =( Mulla oli muutenkin oottoaikana vesipullo koko ajan mukana ja sitä tuli hörpittyä vähän väliä, parhaillaan join reippaat 4 litraa päivässä vettä. Sitte ku yhtäkkiä joutuu olemaan juomatta (syömättä oleminen ei ollut ongelma) niin tuntu että kuolemaa tekee ku tuntui että puhuessa pöly lensi suusta :D

Minulle ainakin sanottiin Huslabissa, että vuoden alussa (tai tässä lähiaikoina) on tullut muutos, että vettä saa juoda kokeen aikana.

Mä nyt menin niinkun esikoltakin, eli ilman veden juontia...hyvin meni reissu, olo oli koko ajan suht ok..vähän nieleskellen joutu olemaan, litku sen verran pahaa :/ tyttö muksi mahassa ja kaiken lisäksi närästämäänkin alkoi...mutta selvittiinhän siitä ja huomenna soitan neuvolaan kuullakseni tuomion. Jaiks.

Täällä istuttu aamupäivä sokerirasituksessa. Mulla kaikki noi verinäytteet otettiin käsitaipeesta, ihan hirveetä neulakammoiselle ihmiselle. No kerkes jo neuvolatäti soitellakkin tuloksia. Paastoarvo oli kulemma todella hyvä, mutta 1h arvo oli 10,2 ja kolmannen näytteen tulos ei ollut vielä valmis. Täällä siis radi ja perjantaina meen hakee laitteet kotimittauksia varten, sekä saamaan jonkun sortin ohjeita.

Joo iuh se närästys mikä siitä litkusta tuli, oli ihan kamalaa :O Muutenki närästi niin helposti tuon tytön aikana ja tuuhea tukkahan sille sitten tuli :) Mä mittasin sillä kotimittarilla siellä sokerirasituksessa ku ne otti multaki kyynertaipeesta näytteet.. Mulla se teippi teki ihan hirveää jälkeä käteen niin viimesen kokeen aikana pyysin että laittaa sideharson.. veri vaan tihku kädestä :/

Olin eilen siellä ja hyi se oli kamalaa. :confused: olo oli mitä hirvein, mut onneksi oli mies mukana mikä jeesas. Pyörrytti ja päässä heitti, ku rupes olee niin kamala olo. Sit en meinannu enää saaha mitään alas, ku alko oksettaa. :sad001 onneksi sain vaan olla ja levätä eilisen sekä tän päivän. Sit vielä, ku oltiin lähössä ni miehen mummo tuotiin ensiapuun. Siellä meni sit vielä aikaa ennen, ku pääsin kotiin. Mut mummo saa nyt hoitoa osastolla ja voi onneksi paremmin. :)

Täällä haukotellaan. Ekat veret viety ja eka satsi litkua juotu about puol tuntii sitte.
Olo on onneks suht ok. Hirvee nälkä on ja väsyttää. Onneks tääl on oma huone, missä saa rauhassa olla. Tossa odotusaulassa oisollu aika ankeeta.
Litku oli ihan siedettävää, mulle maistuu makea aika hyvin.
Nyt odotellaan seuraavaa satsia ja jännätään miten käy.
Mahassa möyritään kovasti.

Lisäys:
Toinen verikoe otettu puol tuntii sitte. Viel puol tuntii jälellä.
Nyt alkaa olo olee aika kauhee. Nälkä on ihan kamala ja sit on sellanen tokkurainen olo. Plääh. Onneks on lyhyt kotimatka.

Muokattu viimeksi:
Täällä kans istutaan sokerirasituksessa. Ainaki paastoarvo oli hyvä. Olo ihan ok, mutta voishan tuota jo suuhunsa jotaki laittaa.

Mulla kans koe juuri meneillään. Olo on aivan hirveä. Tuntuu että oksennus tulee kohta. Vielä tunti kärsittävänä. Paasto oli sormen päästä 4.2 eli aivan hyvä. Toivottavasti olis muutki arvot.

Meillä ei kerrottu mitään arvoja tuona päivänä kun testiä tehtiin :confused: Enpä niitä tuloksia soitellut peräänkään kysyäkseni kun ajattelin, että kaipa ne sieltä neuvolasta ilmoittelevat jos jotain pahemmin pielessä on ja nyt vajaan viikon jälkeen oli jo neuvolalääkäriaikakin, jossa kerrottiin kaikkien arvojen olleen tosi hyvät :)

Meillä ne arvot tulee sähköiseen järjestelmään, mutta kylläpä sieltä soittaa heti terkkari perään, jos niissä on jotain. Olipa mahtava päästä syömään! :D

Meillä ei alkuun otettu mitään paasto sokeria. Sit se litku piti juua kerralla ja tunnun päästä eka verikoe ja sit siitä tuuninpäästä seuraava. Sitten saikin jo poistua. Inhottavaa oli, kun se verikoe jouduttiin ottamaan joka kerta samasta kohdasta niin sattu ja kirveli ihan kamalasti. :oops: niin ja mä jouduin just olemaan siin aulassa vaikka sanoi olon olevan todella huono. Onneksi se on ohi ja en joudu enää uudelleen.

Takaisin